Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW iX1 xDrive30 vs Mercedes EQA 250+

Ελλάδα 8:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: BMW iX1 xDrive30 vs Mercedes EQA 250+

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: BMW iX1 xDrive30 vs Mercedes EQA 250+

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οι Γερμανοί πρωταγωνιστούν στην ηλεκτροκίνηση. Όταν αυτή συνδυάζεται με την πολυτέλεια σε SUV μοντέλα τους το ενδιαφέρον αυξάνεται. Αναπόφευκτα, αρχίζουν οι συγκρίσεις.

Advertisement
Advertisement

Σύγχρονη και βολική για εμάς αυτή η συνύπαρξη. Η BMW iX1 xDrive30 και η MercedesBenz EQA 250+ έχουν τόσο ξεκάθαρη ταυτότητα και σαφή χαρακτηριστικά ώστε κάνουν εύκολη για εμάς τη διαδικασία αξιολόγησής τους.

Από την αρχή, δηλαδή όταν διαπιστώσεις ποια είναι η τεχνολογική φύση τους όπως αυτή προσδιορίζεται από την ονομασία τους, καταλαβαίνεις ότι είναι οχήματα αντιπροσωπευτικά της κατασκευαστικής φιλοσοφίας της BMW και της MercedesBenz, αντίστοιχα.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η iX1 και η EQA 250+ έχουν συγκεκριμένο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν στην ολοένα ογκούμενη αγορά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων SUV. Τα δύο μοντέλα προτείνουν την υψηλή τεχνολογία ως βασικό συστατικό της πολυτέλειας και όχι το αντίθετο.

Advertisement
Advertisement

Άλλωστε, η ποιότητα δεν αποκτάται και δεν επιβάλλεται μόνο με την υιοθέτηση κορυφαίων υλικών, είναι αποτέλεσμα διαχρονικής προσπάθειας και επιμονής στη διαδικασία υψηλού τεχνουργήματος σε κάθε τομέα.

Ανταγωνισμός επί ηλεκτρικού πεδίου
Η MercedesBenz προηγήθηκε, με την EQA να είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της GLA. Στην BMW, ανέμεναν πρώτα την ολοκλήρωση της εξέλιξης και την έναρξη παραγωγής της καινούργιας γενιάς της Χ1 για να πράξουν το ίδιο.

Advertisement

Η iX1, όπως ονομάστηκε, είναι το μικρότερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV στην γκάμα της BMW και απότοκο της στρατηγικής της να προσφέρει και μια τέτοια εκδοχή σε όλα τα μοντέλα της.

Αντίστοιχα, το ίδιο ισχύει και για τη Mercedes-Benz. Η πρακτική είναι κοινή για τις δύο γερμανικές εταιρείες και δεν αναμένεις σημαντική διαφοροποίηση ως προς τον τελικό εμπορικό στόχο τους.

Advertisement

Η iX1 δείχνει εξ αρχής τον εντονότερο σχεδιαστικά χαρακτήρα της, με τις έντονες ακμές, τα ανοίγματα στους προφυλακτήρες, τα ανάγλυφα φωτιστικά σώματα και την ευρεία μάσκα της.

Η EQA έχει την κομψότητα που χρειάζεται ένα μοντέλο της Mercedes-Benz. Περισσότερο διακριτική αλλά και σαφώς εντυπωσιακή ως αισθητικό σύνολο μοιάζει σαν να μην θέλει να προκαλεί. Κι αυτό δεν είναι αρνητικό, καθώς έχει τον τρόπο να προσελκύει το ενδιαφέρον.

Άλλωστε, το σχετικά μεγάλο έμβλημα της εταιρείας στο εμπρός μέρος, ενσωματωμένο στο μαύρο φόντο της (ενιαίας επιφάνειας) μάσκας, δεν σε αφήνει να την μπερδέψεις με οτιδήποτε άλλο.

Advertisement

Το ίδιο ισχύει και στο πίσω μέρος της MercedesBenz όπου η συγκλίνουσα εγκάρσια φωτεινή μπάρα η οποία συνδέει τα εκεί φώτα δημιουργεί ένα συμμετρικό σύνολο το οποίο είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου, τελικά.

Συγκριτικά, η BMW έχει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος και οριακά χαμηλότερο ύψος από τη Mercedes-Benz. Ωστόσο, η EQA έχει πιο μακρύ μεταξόνιο χάρη στη φιλοσοφία διαμόρφωσης του εσωτερικού.

Αυτό συνεπάγεται περισσότερο ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες, ιδίως αυτούς που μεταφέρονται στο πίσω κάθισμά της (Mercedes-Benz). Πάντως, αυτό δεν σημαίνει ότι η iX1 υστερεί σε αυτό τον τομέα, τουναντίον. Και αυτή παρέχει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο, απλά η EQA είναι πιο πρακτική. Πάντως, η BMW έχει μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ.

H διαφορά στη σχεδιαστική φιλοσοφία μεταξύ των δύο εταιρειών είναι προφανής και στη διαμόρφωση του ταμπλό. Παραλληλόγραμμες και κυκλικές φόρμες στην EQA, γωνιώδεις και πολυγωνικές στην iX1 δίνουν την εικόνα που πρέπει σε καθένα από τα μοντέλα.

Στην BMW, το «αιωρούμενο» προτεταμένο εμπρός υποβραχιόνιο έχει ενσωματωμένο τον διακόπτη εκκίνησης, αυτόν της επιλογής φοράς κίνησης (προς τα εμπρός ή πίσω), τον αντίστοιχο για την επιλογή του προγράμματος λειτουργίας στο σύστημα «My Modes» και τον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Στη MercedesBenz, οι διακόπτες είναι ενσωματωμένοι στην κονσόλα, στην πλειονότητά τους, ενώ στη βάση αυτής είναι η κλασική επιφάνεια χειρισμού του ηχοσυστήματος και του συστήματος ενημερωδιασκέδασης.

Τέλος, και στα δύο μοντέλα υπάρχουν έγχρωμες οθόνες μεγάλης διάστασης (τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και η αφής στο κέντρο) οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε ενιαίο πλαίσιο, δημιουργώντας ένα ευμέγεθες σύνολο.

Στην iX1, υπάρχει η διάταξη (και τεχνολογία) την οποία ονομάζουν «BMW Curved Display» όπου η οθόνη στον πίνακα οργάνων είναι 10,25 ιντσών και η κεντρική 10,7 ιντσών. Στην EQA 250+ αμφότερες είναι διαγώνιου 10,25 ιντσών.

Το… κόλπο με την ισχύ, επιδόσεις
Ο λογότυπος «xDrive» στην ονομασία της BMW φανερώνει τετρακίνηση, δηλαδή την ύπαρξη δύο σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων, έναν σε κάθε άξονα. Καθένας από αυτούς αποδίδει μέγιστη ισχύ 190 ίππους και μέγιστη ροπή 247 Nm. Η συνδυαζόμενη μέγιστη ισχύς τους είναι 313 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 494 Nm.

Η μέγιστη απόδοση επιτυγχάνεται μέσω του συστήματος «Boost» το οποίο επιτρέπει την εφαρμογή της για χρονικό διάστημα έως 10 δευτερόλεπτα. Αυτό ενεργοποιείται από τον οδηγό μέσω ενός μοχλοδιακόπτη ο οποίος είναι τοποθετημένος αριστερά πίσω από το τιμόνι.

Αναφορικά με τους συσσωρευτές της, η πραγματική ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι 64,7 kWh. Σύμφωνα με την BMW, η iX1 επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά της περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Τα δεδομένα στην EQA 250+ δεν είναι τόσο σπορτίφ. Η συγκεκριμένη εκδοχή του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου ορίζεται από το αριθμητικό σύμβολο «συν» το οποίο προσκολλάται στην ονομασία του αυτοκινήτου.

Τι είναι αυτό που ορίζει; Την κατασκευαστική ουσία της εν λόγω έκδοσης η οποία δημιουργήθηκε από τη Mercedes-Benz για να μειώσει μια βασική αγωνία του οδηγού ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος: Το άγχος της αυτονομίας.

Η EQA 250+ διαθέτει μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας η οποία είναι 70,5 kWh, όταν στην EQA 250 είναι 66,5 kWh (οι τιμές αφορούν στην πραγματική χωρητικότητα).

Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz η μέγιστη θεωρητική αυτονομία της EQA 250+ φτάνει τα 540 χλμ. (κατά «WLTP)»), δηλαδή είναι αυξημένη κατά 48 χλμ. (492 χλμ. στην EQA 250).

Ο σκοπός των ανθρώπων της εταιρείας ήταν να ξεπεράσουν το «ψυχολογικό όριο» των 500 χλμ. και το κατάφεραν. Εκτός από την αυξημένη ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών, βελτίωσαν την αεροδυναμική του αμαξώματος (είναι χαρακτηριστική η απουσία των μπαρών οροφής, μεταξύ άλλων), όπως και της διαρκώς εφαρμοζόμενης ισχύος.

Η EQA 250+ (όπως και η EQA 250) έχει έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς. Καθώς η συγκεκριμένη έκδοση δημιουργήθηκε με προτεραιότητα στην αυξημένη αυτονομία, οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Έτσι, εκτός από τις μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες, οι άνθρωποι της Mercedes-Benz τροποποίησαν το λογισμικό εφαρμογής της απόδοσης του ηλεκτρικού μοτέρ.

Αυτό σημαίνει ότι στην EQA 250+ η διαρκώς εφαρμοζόμενη απόδοση ισχύος στους τροχούς μειώθηκε στους 129 ίππους, από τους 151 ίππους που είναι στην EQA 250. Αυτό συνεπάγεται μικρότερη απαίτηση σε ενέργεια. Πάντως, η μέγιστη ισχύς παραμείνει ίδια, δηλαδή 190 ίπποι.

Τέλος, βάσει αυτών των συνθηκών, η EQA 250+ επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά της περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Στον δρόμο
Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι μεταξύ των δύο αμιγώς ηλεκτροκίνητων πολυτελών SUVs δεν υπάρχει θέμα σύγκρισης μεταξύ τους αναφορικά με τις επιδόσεις. Η iX1 είναι σε δική της κατηγορία, όχι μόνο σε αριθμούς αλλά και στην αίσθηση που δίνει στον οδηγό.

Ως δημιούργημα της BMW αναμένεις να φέρει το DNA το οποίο χαρακτηρίζει κάθε όχημά της αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του. Τηρουμένων των αναλογιών, αυτό ισχύει.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο στο οποίο το βάρος του ξεπερνά τους δύο τόνους, ακόμα και χωρίς τον οδηγό. Συνεπώς, υπό συνθήκη πρέπει να θεωρείται η εφαρμογή της τεχνογνωσίας των ανθρώπων της εταιρείας στον τομέα της συμπεριφοράς του στον δρόμο. Να μην έχει κάποιος υπερβολική απαίτηση και να μην κάνει παραλληλισμούς που είναι άκαιροι, ίσως και άδικοι, για την iX1.

Στην πράξη, αυτή επιταχύνει άμεσα και κινείται με πολύ έντονο ρυθμό για τον όγκο της όταν το επιλέξει ο οδηγός. Εάν αυτός το «παρακάνει», το αυτοκίνητο θα ανοίξει στιγμιαία την τροχιά του, μέχρι να επέμβει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και να επαναφέρει το όχημα προς το εσωτερικό της στροφής.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η εξοπλιστική έκδοση «M Sport» η οποία περιλαμβάνει επιπλέον εξοπλισμό, όπως και την ανάρτηση με πιο σπορτίφ χαρακτήρα, συγκριτικά.

Βεβαίως, αυτό βελτιώνει την εμφάνιση της iX1 (εν προκειμένω), όμως η πιο σφιχτή ρύθμισή της (ανάρτηση) -σε συνδυασμό και τα σχετικά χαμηλού προφίλ ελαστικά- δεν της επιτρέπει να είναι πάντα αποτελεσματική στην απορρόφηση των κραδασμών, στοιχείο που δεν ταιριάζει με τον χαρακτήρα ενός SUV οχήματος.

Σε ό,τι αφορά στον κατά τεκμήριο εμπορικό αντίπαλό της, τη Mercedes-Benz EQA 250+, τα δεδομένα είναι πιο ξεκάθαρα ως προς το τι να αναμένεις και τι προσφέρει.

Αν μπεις σε αυτή αφού έχεις οδηγήσει την iX1 xDrive30, στην αρχή ίσως αναρωτηθείς εάν έχει κάτι το αυτοκίνητο και είναι «αργό». Ωστόσο, η EQA 250+ σύντομα θα σε κάνει να προσαρμοστείς στον κατασκευαστικό χαρακτήρα της.

Ενδεχομένως, μάλιστα, να σε βάλει σε έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό με τον ίδιο τον εαυτό σου ως οδηγός. Πώς;
Με το να θες να προσθέτεις αυτονομία χιλιομέτρων στη σχετική ένδειξη έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα «Eco», παρότι έχεις διανύσει κάποια απόσταση ως τον προορισμό σου κάθε φορά.

Τηρώντας έναν ήπιο ρυθμό και οδηγώντας ομαλά, αυτή η MercedesBenz σε «επιβραβεύει» με το να κάνει πιο αραιό το χρονικό διάστημα μεταξύ δύο φορτίσεων των μπαταριών της (άρα, μικρότερο κόστος μακροπρόθεσμα), αλλά και με το να μην νοιάζεσαι ιδιαίτερα για το εάν θα επαρκέσει η ενέργεια μέχρι να ολοκληρώσεις τη διαδρομή σου.

Η ανάρτηση της EQA 250+ είναι σαφώς πιο μαλακή και άνετη, συγκριτικά με αυτή της iX1. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι επηρεάζεται η οδική συμπεριφορά της όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό.

Όταν το πράξει, θα διαπιστώσει ότι τόσο αυτή όσο και το αυτοκίνητο ανταποκρίνονται με πολύ θετικό τρόπο και σε εκπλήσσουν ευχάριστα. Προφανώς, η MercedesBenz δεν μπορεί να ακολουθήσει την BMW, όμως είναι σε θέση να σε κάνει να καταρρίψεις κάποια (αστήρικτα, όπως αποδεικνύεται) στερεότυπα γι’ αυτήν (EQA 250+).

Να σημειώσουμε ότι και στα δύο οχήματα το επίπεδο εξοπλισμού, κατασκευής, ποιότητας και ασφάλειας είναι κορυφαίο. Επίσης, να επισημάνουμε ότι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση είναι αποτελεσματικό και στα δύο οχήματα, συμβάλλοντας με τον τρόπο του στην αύξηση της αυτονομίας κάθε φορά.

Να σημειώσουμε ότι η μέση τιμή κατανάλωσης ενέργειας που μετρήσαμε ήταν 21,1 kWh/100 χλμ. για την iX1 και 16,9 kWh/100 χλμ. για την EQA 250+.

Τελικά;
Τόσο BMW iX1 xDrive30 όσο και η Mercedes-Benz EQA 250+ έχουν σαφώς καθορισμένα όρια, προφανή πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα (στην άμεση σύγκρισή τους) και δεδομένη ισχυρή προσωπικότητα ως τετράτροχες κατασκευές.

Αν κάποιος δει τις ισχύουσες βασικές τιμές πώλησής τους τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες, η μεταξύ τους διαφορά σε αυτό το ποσό χρημάτων και για την τεχνολογία και την κατηγορία των οχημάτων, είναι διαχειρίσιμη.

Συγκεκριμένα, η iX1 xDrive30 ξεκινά από τα 54.990 ευρώ και η EQA 250+ από τα 52.200 ευρώ. Οι τιμές είναι χωρίς το όφελος της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ», συνεπώς με τη χρήση αυτού το κόστος απόκτησης μειώνεται κάτω από τα 50.000 ευρώ και στα δύο.

Η επιλογή για το ποιο από τα δύο να προτιμήσει κάποιος πραγματικά έγκειται στον χαρακτήρα του και στο τι αποζητά από το αυτοκίνητο. Η BMW iX1 xDrive30 είναι για τους πιο δυναμικούς και δραστήριους και η Mercedes-Benz EQA 250+ για όσους θέλουν να ηρεμούν και να κινούνται πιο άνετα όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Θυμάστε; Ήταν τον πρώτο που γράψαμε. Αυτή τη φορά, η δουλειά μας ήταν βολική και εύκολη!

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW iX1 xDrive30 313 PS
Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι
Ισχύς (συνδυαστική): 313 PS
Ροπή: 494 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 64,7 kWh (Πραγματική)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο δύο σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 16,8-18,1 kWh/100 km, 21,1 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 439 km («WLTP»)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500/1.845/1.616 mm
Μεταξόνιο: 2.692 mm
Βάρος: 2.085 kg
Χώρος αποσκευών: 490-1.495 lt
Τιμή: Από 54.990 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MercedesBenz EQA 250+ 190 PS
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας ασύγχρονος
Ισχύς (συνδυαστική): 190 PS
Ροπή: 385 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 70,5 kWh (Πραγματική)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 15,6 kWh/100 km, 16,9 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 540 km («WLTP»)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.463/1.834/1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 2.040 kg
Χώρος αποσκευών: 340-1.320 lt
Τιμή: Από 52.200 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημo: Αυτή είναι η κορυφαία BMW X1 M35i xDrive
Πρώτη δοκιμή: Mercedes-Benz EQA 250
Ιδού τι οδηγεί ο Καρίμ Μπενζεμά