Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι ασφαλής η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3;

Ελλάδα 2:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Είναι ασφαλής η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3;

ΝΕΑ

Είναι ασφαλής η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3;

ΝΕΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν το επόμενο στάδιο του συστήματος αυτόνομης οδήγησης για τα νέα μοντέλα τους. Όμως, υπάρχουν φωνές που επισημαίνουν τους κινδύνους από την έμπρακτη εφαρμογή της τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Με δεδομένο ότι αυξάνεται ο αριθμός των εταιρειών που διαθέτουν σύστημα ημιαυτόματης οδήγησης Επιπέδου 2 στα μοντέλα τους, αυτές έχουν αρχίσει να κάνουν δοκιμές εξέλιξης στο επόμενο, δηλαδή σε αυτό που ονομάζουμε σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3.

Θυμίζουμε ότι στα αυτοκίνητα τα οποία θα το διαθέτουν ο οδηγός θα μπορεί να το ενεργοποιήσει σε συγκεκριμένα τμήματα του οδικού δικτύου (κυρίως σε αυτοκινητόδρομο), να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και να αφήσει το όχημα να κινείται μόνο του.

Όμως, αυτός πρέπει να είναι πάντα σε εγρήγορση ώστε να αναλάβει τον έλεγχο του αυτοκινήτου αμέσως όταν χρειαστεί ή όταν το ίδιο το σύστημα τον ειδοποιήσει ότι πρέπει να το πράξει.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, κάποιοι είναι επιφυλακτικοί για το γεγονός ότι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 είναι τελικά αποτελεσματικό. Κι αυτό επειδή η κατασκευαστική «φύση» του το κάνει να εξαρτάται σημαντικά από την αμεσότητα αντίδρασης του οδηγού. Όπως δηλώνουν, περισσότερο μοιάζει σαν να εξαρτάται από αυτόν παρά να τον βοηθά.

Η χρήση του συγκεκριμένου συστήματος είναι νόμιμη από πέρυσι στη Γερμανία και σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ, σε συγκεκριμένα τμήμα των αυτοκινητοδρόμων που έχουν οριστεί.

Εντούτοις, από την ανάλυση των δεδομένων των δοκιμών εξέλιξης του συστήματος αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 που πραγματοποιούν οι εταιρείες προκύπτει ότι ο οδηγός δεν αναλαμβάνει πάντα έγκαιρα τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Επίσης, πολλές φορές ενεργοποιεί το σύστημα αλλά επεμβαίνει διαρκώς στη λειτουργία του ως να μην το εμπιστεύεται.

Advertisement

Έτσι, κάποιοι υποστηρίζουν ότι είναι καλύτερα να ενισχύσουν τα τεχνολογικά δεδομένα του συστήματος Επιπέδου 2 (όπου το όχημα κινείται μόνο του στη λωρίδα κυκλοφορίας αλλά ο οδηγός έχει πάντα τον έλεγχο) ή να επικεντρωθούν στην εξέλιξη του Επιπέδου 4.

Θυμίζουμε ότι σε αυτό τον έλεγχο του αυτοκινήτου τον αναλαμβάνει πλήρως το σύστημα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και ο οδηγός μπορεί να αποσπάσει εντελώς την προσοχή του από τον δρόμο για όσο διάστημα κινείται στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου.

Advertisement