Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha Tenere 700 World Raid

Ελλάδα 2:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Yamaha Tenere 700 World Raid

NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha Tenere 700 World Raid

NEWSMOTO

Οδηγούμε την κορυφαία έκδοση της μοτοσικλέτας περιπέτειας της Yamaha και ανακαλύπτουμε τη δύναμη που μπορεί να κρύβει η απλότητα.

Advertisement
Advertisement

Πόσες φορές δεν έχουμε αναφωνήσει τη φράση «θα πάρω τα βουνά» θέλοντας να εκφράσουμε την ανάγκη για εκτόνωση από την πιεστική καθημερινότητα; Πολλές. Υπάρχει ωστόσο μια μοτοσικλέτα η οποία σε αναγκάζει να σκεφτείς την παραπάνω φράση, ακόμα και αν δεν έχεις ανάγκη για εκτόνωση. Αυτή η μοτοσικλέτα είναι η νέα Yamaha Tenere 700 World Raid.

Όταν η Yamaha σχεδίαζε την επιστροφή του Tenere στις αγορές του κόσμου κανείς στο ιαπωνικό εργοστάσιο δεν φανταζόταν τι θα σήμαινε για τον κόσμο των δύο τροχών. Εκτός από τη δεδομένη πλέον επιτυχία του μοντέλου, η Yamaha – άθελά της ίσως – δημιούργησε μια νέα κατηγορία μοτοσικλετών η οποία πλέον θεωρείται η πιο «hot» στην εποχή που διανύουμε.

Advertisement
Advertisement

Ποια είναι όμως αυτή η συνταγή η οποία προσελκύει τους μοτοσικλετιστές και τους έκανε να λατρέψουν το Tenere; Η Yamaha δεν επέλεξε το δρόμο του εντυπωσιασμού, αλλά της ουσίας. Έτσι, τα στοιχεία που έφεραν το Tenere να γίνει σημείο αναφοράς στην κατηγορία είναι η απλότητα στην κατασκευή του και η οδηγοκεντρική προσέγγιση στη φιλοσοφία του. Το 2022 η Yamaha αποφάσισε να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τον πήχη βλέποντας τον ανταγωνισμό να στρέφεται προς αυτήν την κατηγορία, παρουσιάζοντας μια νέα έκδοση World Raid.

Διαφορές ουσίας στην έκδοση World Raid

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή καλό είναι να επισημάνουμε τις αλλαγές που συναντάμε στην έκδοση World Raid σε σχέση με την απλή έκδοση του νέου Tenere. Οπτικά και μόνο αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι έχει αλλάξει σε αυτό το μοντέλο, όχι τόσο στην αισθητική του, αλλά περισσότερο στα μεγέθη του. Το World Raid είναι εξοπλισμένο με ένα διπλό ρεζερβουάρ καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 23 λίτρων με δύο τάπες πλήρωσης.

Advertisement

Αυτό και μόνο έχει αυξήσει το μέγεθος στο εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας κάνοντάς την πιο… touring σε σχέση με την απλή έκδοση. Το δεύτερο στοιχείο είναι η σέλα η οποία είναι 2 τμημάτων για καλύτερη στήριξη στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η μοτοσικλέτα όχι μόνο διατηρεί την άνεσή της, αλλά ίσως είναι και η πιο άνετη Tenere που έχει φτιαχτεί μέχρι τώρα. Εξαιρετικός σχεδιασμός και μελέτη.

Advertisement

Το επόμενο που μπορεί εύκολα να παρατηρήσει ο αναβάτης είναι οι αναρτήσεις οι οποίες είναι αναβαθμισμένες της KYB. Όταν είσαι καθισμένος στη σέλα της μοτοσικλέτας μπροστά στα μάτια σου έχεις μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη TFT 5 ιντσών, εντελώς καινούρια η οποία διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone και ενσωματωμένο κορυφαίο σύστημα πλοήγησης της Garmin.

Τη συγκεκριμένη οθόνη η Yamaha αποφάσισε να την τοποθετήσει σε όλα τα Tenere από το 2023. Λίγο πιο κάτω υπάρχει αμορτισέρ τιμονιού της Ohlins, ενώ κάτι που δεν μπορεί να δει ο αναβάτης είναι το ειδικά σχεδιασμένο φίλτρο αέρα που είναι πιο ανθεκτικό για χρήση εκτός δρόμου.

Δοκιμασμένος CP2 κινητήρας

Advertisement

Ο κινητήρας που κινεί το World Raid δεν διαφέρει σε τίποτα εκείνον της απλής έκδοσης. Πρόκειται για τον εξαιρετικό CP2, δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 689 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 73,4 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. με τη ροπή του να φτάνει τα 68Nm στις 6.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού, ενώ τη μετάδοση έχει αναλάβει 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου συνόλου είναι η πολυχρηστικότητά του. Πρόκειται για έναν κινητήρα ελαστικό, ροπάτο και «τόσο όσο» πρέπει ισχυρό για να σε μεταφέρει και να σε διασκεδάσει. Ο ψεκασμός δουλεύει πολύ καλά χαρίζοντας σπιρτόζικες επιταχύνσεις στις χαμηλές στροφές, ενώ αν αποφασίσεις να βγεις στον αυτοκινητόδρομο θα σε ανταμείψει με ταχύτητες τις τάξεις των 180 χλμ./ώρα.

Ο CP2 της Yamaha έχει αποδείξει ξεκάθαρα την αξία του σε όποιο μοντέλο έχει χρησιμοποιηθεί από τη Yamaha και σίγουρα στο Tenere World Raid έρχεται και δένει άψογα. Δεν διαθέτει – και τελικά δεν χρειάζεται – ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως Traction Control και επιλογές οδήγησης, καθώς ο τρόπος που περνάει η δύναμη στην άσφαλτο ή το χώμα είναι κάτι παραπάνω από υποδειγματική.

Το DNA της Yamaha βγαίνει σε άσφαλτο και χώμα

Αν πιστέψατε ότι η Yamaha Tenere World Raid είναι φτιαγμένη μόνο για να κινείται σε σκληροτράχηλες διαδρομές τότε πέσατε έξω. Το ατσάλινο πλαίσιο σε συνδυασμό με τις ποιοτικές αναρτήσεις δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφάλειας και ποιότητας στην κύλιση της μοτοσικλέτας σε κάθε τερέν και φυσικά στην άσφαλτο. Οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις κάνουν αμέσως αισθητή την παρουσία τους και νιώθεις από το πρώτο χιλιόμετρο ότι κινείσαι πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Ο μεγάλος εμπρός τροχός των 21 ιντσών δημιουργεί πολύ γρήγορες αντιδράσεις στις αλλαγές κατεύθυνσης και η μοτοσικλέτα γέρνει με ελάχιστη προσπάθεια στις στροφές, μένοντας ακλόνητη ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις.

Το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. της KYB χαρίζει στον αναβάτη εξαιρετική αίσθηση, πολύ καλή πρόσφυση και πληροφόρηση, ενώ το πίσω ενισχυμένο αμορτισέρ της KYB αναλαμβάνει να προσφέρει αυξημένη σταθερότητα και ισορροπία στη μοτοσικλέτα. Το σύνολο των αναρτήσεων με το πλαίσιο είναι τόσο ποιοτικό που σου δίνει την εντύπωση ότι θα μπορούσε να ανταπεξέλθει στις όλες τις ασφάλτινες μετακινήσεις ακόμα και αν η Yamaha επέλεγε να τοποθετήσει τον τρικύλινδρο κινητήρα CP3 των 119 ίππων σε αυτό το Tenere.

Θα το αγαπήσει ο έμπειρος, θα το ερωτευτεί ο άπειρος

Στην άσφαλτο το Tenere έχει το εξής χαρακτηριστικό: Έχει την άνεση να κινηθεί με την ίδια ευκολία στην κίνηση της πόλης, την ίδια ευκολία σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές, την ίδια ευκολία στον αυτοκινητόδρομο. Η Yamaha πέτυχε μια ισορροπία που δε συναντάς εύκολα και ίσως εδώ να είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Εκεί όμως που σε κάνει να τα ξεχάσεις όλα είναι όταν μπεις στο χώμα. Ακόμα και για αναβάτες με όχι μεγάλη εμπειρία στις εκτός δρόμου διαδρομές σε κάνει να αισθανθείς άνετα, να κινηθείς χωρίς πρόβλημα σε δρόμους με χαλαρό χώμα και πέτρες απολαμβάνοντας οποιαδήποτε διαδρομή σου καπνίσει. Οι αναρτήσεις έχουν την ποιότητα να «καταπιούν» οτιδήποτε συναντήσουν οι τροχοί, πρόσφυση υπάρχει παντού, ενώ η σωστά μελετημένη θέση οδήγησης σου επιτρέπει να σηκωθείς όρθιος και να ελέγξεις με δυναμικό τρόπο τη μοτοσικλέτα.

Η Yamaha έχει φροντίσει στο World Raid να αναβαθμίσει και το σύστημα φρένων τοποθετώντας τρεις επιλογές στο ABS. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει εν μέρει ή πλήρως το ABS προκειμένου να απολαύσει καλύτερα την οδήγηση εκτός δρόμου και να έχει ακόμα καλύτερο έλεγχο στο χώμα.

Η δύναμη της απλότητας

Η World Raid είναι η πιο ολοκληρωμένη Tenere που έχουμε δει μέχρι τώρα. Μπορείς να κάνεις ότι ακριβώς κάνεις με τη βασική έκδοση, αλλά με αυξημένες δυνατότητες σε ταξίδι και περιπέτεια. Η Yamaha εύστοχα διατήρησε το πιο δυνατό του στοιχείο που είναι η απλότητα και πρόσθεσε πολύ ποιοτικές αναρτήσεις προκειμένου να γίνει ακόμα πιο διασκεδαστική η μοτοσικλέτα. Η World Raid θέλει να δείξει στον κόσμο ότι δεν υπάρχουν όρια στο Off-Road και οι λέξεις περιπέτεια και εξερεύνηση μπορούν να αποκτήσουν καινούριο νόημα. Όλα αυτά όμως δεν χρειάζεται να γίνουν με έναν εξωπραγματικό ή εξωτικό τρόπο, αρκούν κάποιες στοχευμένες επεμβάσεις για να φέρουν τον αναβάτη στο… άπειρο και ακόμα παραπέρα!.

Όλα τα στοιχεία της Yamaha Tenere 700 World Raid ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha Tenere 700 World Raid
Κινητήρας: Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, CP2
Κυβισμός: 689 cc
Ισχύς: 73,4 PS / 9.000 rpm
Ροπή: 68 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός Yamaha
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό
Ρεζερβουάρ: 23 L
Τροχοί: 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω
Φρένα: Δίσκοι 282 χιλ εμπρός και ρυθμιζόμενο ABS
Βάρος: 220 kg
Μεικτή κατανάλωση: 5,2 L/100 km
Τιμή πώλησης: 13.400 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το σύστημα της Yamaha που κρατά όρθια τη μοτοσικλέτα (+video)
Ιδέες για δώρα από την Yamaha (+video)
Δοκιμή: Yamaha TMAX Tech MAX