Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

AdBlue για όλους – Τα πάντα όλα

Ελλάδα 22:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

AdBlue για όλους – Τα πάντα όλα

ΝΕΑ

AdBlue για όλους – Τα πάντα όλα

ΝΕΑ

Η σωστή χρήση του υγρού διαλύματος, προκειμένου να μην ελευθερώνονται μεγάλες ποσότητες βλαβερών ουσιών.

Advertisement
Advertisement

Το AdBlue είναι ένα μη τοξικό, μη εύφλεκτο και άοσμο υγρό διάλυμα που αποτελείται από ουρία, και απιονισμένο νερό. Έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τους ρύπους των οχημάτων diesel, ώστε αυτά να πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6.

Λειτουργεί συνδυαστικά με το σύστημα SCR και μετατρέπει τα βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx) σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς.

Ουσιαστικά, λίγο πριν την εξαγωγή των καυσαερίων από το αυτοκίνητο στην ατμόσφαιρα, το AdBlue, το οποίο αποθηκεύεται σε ξεχωριστό ρεζερβουάρ, ψεκάζεται αυτόματα στην εξάτμιση και αντιδρά χημικά με τα συστατικά των καυσαερίων και τα «εξαγνίζει» (τα κάνει αβλαβή).

Advertisement
Advertisement

Αλλαγή και ανεφοδιασμός

Σύμφωνα με όσα συμβουλεύουν οι ειδικοί, καλό είναι να μην αφήνουμε το ίδιο διάλυμα ουρίας περισσότερο από έναν χρόνο στο ρεζερβουάρ του οχήματός μας, καθώς χάνει τις ιδιότητές του. Σε μια τέτοια περίπτωση πρέπει να το αδειάσουμε εντελώς και να το γεμίσουμε ξανά με καινούργιο και όχι απλώς να προσθέσουμε την όποια ποσότητα λείπει.

Advertisement

Επίσης, καλό είναι να ξέρουμε ότι το AdBlue που έχει περισσέψει στο δοχείο μεταφοράς του πρέπει να το αποθηκεύουμε σε σκιερό και σχετικά δροσερό μέρος και να μην εκτίθεται απευθείας στον ήλιο. Εάν η εξωτερική θερμοκρασία ξεπεράσει τους 40 βαθμούς Κελσίου εξατμίζεται, ενώ παγώνει εάν αυτή πέσει κάτω από τους -10 βαθμούς Κελσίου.

Advertisement

Ένα μέσο αυτοκίνητο χρειάζεται ανεφοδιασμό AdBlue ανά 10.000 χιλιόμετρα.

Τα οχήματα με AdBlue διαθέτουν στο ταμπλό τους ειδική λυχνία ένδειξης έλλειψης του υγρού, που δείχνει πόση ουρία απομένει στο δοχείο, περίπου 1.500 χιλιόμετρα πριν την πλήρη κατανάλωσή του.

Το υγρό διάλυμα είναι διαθέσιμο στα περισσότερα πρατήρια καυσίμων και η μέση τιμή του είναι στα 1,50-1,60 ευρώ / λίτρο. Με τη σωστή χρήση, δεν προκαλεί καμία παρενέργεια στον κινητήρα, ενώ η διαδικασία αλλαγής μπορεί να γίνει και από τον ίδιο τον οδηγό του οχήματος, αρκεί να τηρήσει τα απαραίτητα μέτρα:

  • Στάθμευση του οχήματος σε ευθεία (αποφυγή, δηλαδή, κλίσεων)
  • Επιβεβαίωση ότι ο κινητήρας δεν βρίσκεται σε λειτουργία
  • Απαραίτητη χρήση προστατευτικών γαντιών.
Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδήγηση στη βροχή: Τα SOS
Η βροχή θέλει προσοχή… (video)
Πόσο κινδυνεύουμε από κεραυνούς στο αυτοκίνητο;