Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η υπέροχη ιστορία της Mercedes-AMG G-Class

Ελλάδα 23:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η υπέροχη ιστορία της Mercedes-AMG G-Class

ΝΕΑ

Η υπέροχη ιστορία της Mercedes-AMG G-Class

ΝΕΑ

Με αφορμή το πρόσφατο facelift του σκληροτράχηλου off roader, ξετυλίγουμε το κουβάρι.

Advertisement
Advertisement

Η πρόσφατη ανανέωση της Mercedes-Benz G-Class, είναι μόνο η αφορμή. Η ιστορία των εκδόσεων με την υπογραφή της AMG, είναι η αιτία που έχει όλο το ζουμί, από την εποχή που οι δύο γερμανικές εταιρείες δεν είχαν ενωθεί εις σάρκαν μίαν!

Όπως τα περισσότερα εμβληματικά off-roaders, Jeep Wrangler, Land Rover Defender, Suzuki Jimny και Toyota Land Cruiser, η G-Class συστήθηκε ως στρατιωτικό όχημα.

Ο Σάχης του Ιράν ζήτησε από τη Mercedes-Benz να αναπτύξει ένα στρατιωτικό όχημα πολλαπλών χρήσεων για τον στρατό του, αλλά εξέπεσε του αξιώματός του, πριν προλάβει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να βγάλει τις πρώτες μονάδες.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, η πρώτη γενιά G-Class δεν ήταν εντελώς χαμένη. Υπήρχε ήδη μια άνοδος στις πωλήσεις SUV, χάρη στις συμβατικές εκδόσεις όλων των οχημάτων που αναφέρθηκαν προηγουμένως και η Mercedes-Benz είχε τη φήμη της επικής αξιοπιστίας. Αντί να απορρίψει το project, λάνσαρε την G-Class τον Σεπτέμβριο του 1979, σε διάφορες διαμορφώσεις.

Πιστεύεται ευρέως ότι η Mercedes-Benz δεν είδε τις πραγματικές δυνατότητες του μοντέλου, μέχρι το 1992, όταν έκανε μια σειρά από πολυτελείς αναβαθμίσεις στο αυτοκίνητο.

Γνωρίζατε, όμως, ότι μια έκδοση AMG ήταν ήδη διαθέσιμη από το 1979; Ναι, η πρώτη G-Class AMG κυκλοφόρησε μαζί με τις… αγρότισσες αδελφές της, πριν από 45 χρόνια. Θυμηθείτε ότι αυτό ήταν πολύ πριν η AMG ενσωματωθεί στη Mercedes-Benz, χτίζοντας τη φήμη της, ως ανεξάρτητος δέκτης, με επίκεντρο τις επιδόσεις.

Advertisement

1979 280 GE AMG & 280 GE 5.6 Sport

Όπως τα περισσότερα AMG, ένας ατμοσφαιρικός inline-six τροφοδοτούσε την πρώτη G-Class AMG.

Advertisement

Η AMG δεν έκανε πολλά για την 280 GE, η οποία, παραδόξως, ήταν ο δεύτερος ισχυρότερος κινητήρας στη γκάμα. Στην πραγματικότητα, αύξησε μόνο την ισχύ του εξακύλινδρου 2,8 λίτρων από 156 ίππους σε 180 ίππους.

Η πρώτη επίσημη G-Class με κινητήρα V8 εμφανίστηκε μόλις το 1993 και η Mercedes γιόρτασε την 30η επέτειό της το 2023 . Αλλά μπορεί να υπάρχει μια AMG με V8 που προηγείται της 500 GE. Ονομάστηκε 280 GE 5.6 Sport και σύμφωνα με πληροφορίες κατασκευάστηκαν δύο. Η ιστορία λέει ότι ο Σάχης του Ιράν ήθελε ένα πολυτελές και ισχυρό μοντέλο για τον εαυτό του, προφανώς με μοναδικό στυλ, ώστε να το ξεχωρίζεις από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Το αποτέλεσμα είναι ο αυτό που που βλέπετε παρακάτω. Διαθέτει χρυσή μάσκα και προβολείς από SE, τον προκάτοχο της S-Class.

Η AMG χρησιμοποίησε επίσης τον μεγαλύτερο V8 διαθέσιμο από τα τυπικά αυτοκίνητα παραγωγής, ο οποίος ήταν 5,5 λίτρων, που απέδιδε 240 ίππους.

Advertisement

500 GE 6.0 AMG, G 36 AMG, G 43 AMG & G 63 AMG V12

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, η MercedesBenz συνειδητοποίησε ότι η GGlass είχε πολύ περισσότερες δυνατότητες από ό,τι αρχικά πίστευε.

Το πλαίσιο και το αμάξωμα κατασκευάστηκαν από την Magna Steyr στην Αυστρία και στη συνέχεια στάλθηκαν στο Affalterbach στη Γερμανία, όπου η AMG τοποθέτησε τον M117 V8 5, 0 λίτρων, κάτω από το καπό, πριν προχωρήσει στην παραγωγή μιας συλλεκτικής (μόλις 14 μονάδες) έκδοσης με έναν μεγαλύτερο κινητήρα 6,0 λίτρων, που απέδιδε 326 ίππους. Αυτή ήταν η GE 6.0 AMG.

H G 36 AMG παρουσιάστηκε ως ένα πιο προσιτό μοντέλο, εξοπλισμένο με τον inline-six κινητήρα που κινούσε τις CClass και EClass AMG, πρώτης γενιάς. Μετά από αυτό, η AMG κατασκεύασε δύο εξαιρετικά περιορισμένα μοντέλα. Το πρώτο ήταν η G43 AMG, η οποία έμοιαζε με μία τυπική G 320, αλλά με έναν V8 4,3 λίτρων στη θέση του εξακύλινδρου. Μόνο 10 κατασκευάστηκαν για την ιαπωνική αγορά.

Το 2002, η AMG κατασκεύασε την πρώτη GClass με κινητήρα V12. Κατασκευάστηκαν μόνο πέντε μονάδες της G 63 V12, αλλά οι περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτή την έκδοση παρέμειναν στα συρτάρια της γερμανικής εταιρείας.

Από το 2002 μέχρι σήμερα…

Την τελευταία 20ετία, η MercedesBenz πειραματίστηκε αρκετά με τις κορυφαίες εκδόσες του δημοφιλούς off-roader. Μέχρι το 2004, η G 55 AMG χρησιμοποιούσε τον ίδιο ατμοσφαιρικό V8 5,4 λίτρων με το ML 55 AMG. Οι 350 ίπποι θα μπορούσαν να εγγυηθούν αρκετή διασκέδαση, αλλά οι Γερμανοί ήθελαν το κάτι παραπάνω γι’ αυτές τις εκδόσεις της γκάμας.

Ο υπερτροφοδοτούμενος V8 των 5,4 λίτρων απέδιδε 469 ίππους και με μεγαλύτερα αποθέματα ροπής, εξασφάλιζε αυτή την αναβάθμιση, αλλά και πάλι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.

Το 2012 ο κινητήρας αυτός αντικαταστάθηκε από έναν νέο V8 διπλού υπερτροφοδοτούμενου 5,5 λίτρων, με απόδοση 544 ίππων. Η G 63 AMG πέρασε σε άλλο επίπεδο, με σημαντικές αλλαγές στις αναρτήσεις της και συνολικά στο τεχνολογικό της υπόβαθρο.

Για την AMG, όμως, αυτό δεν είναι το όριο. Η Mercedes-AMG G 65 είναι ίσως η απόλυτη έκφραση του ήθους της. Με διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V12 6,0 λίτρων, που απέδιδε 621 ίππους και μια… τερατώδη ροπή άνω των 800 Nm, ήταν η επιτομή της δύναμης.

Και μόλις το τρίτο SUV, με αυτά τα σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά, που είχε ως κινητήρια δύναμη έναν V12, μετά την G 63 AMG και τη Lamborghini LM002. Ακολούθησαν και οι extreme εκδοχές, όπως G 63 AMG 6×6 και Mercedes-AMG G63 4×4 Squared, σαφώς πιο προσανατολισμένες στον off-road χαρακτήρα του G-Wagen.

Η πιο ουσιαστική αναβάθμιση, μέχρι την… επόμενη, ήρθε το 2019, όταν η G 63 AMG, με τον V8 twin-turbo των 4,0 λίτρων (577 ίπποι), κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 5,0 δευτερολέπτων (4,4) της επιτάχυνσης από 0 στα 100 χλμ./ώρα, μολονότι ουδέποτε δεν υπήρξε το πρώτο ζητούμενο από ένα αυτοκίνητο τέτοιων χαρακτηριστικών.