Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.2 HYBRID 136 e-DCS6

Ελλάδα 0:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.2 HYBRID 136 e-DCS6

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.2 HYBRID 136 e-DCS6

ΔΟΚΙΜΕΣ

Βάλθηκε να μας κάνει οπαδούς τώρα στα γεράματα, κυρίως με το easy way που αναδύει, το απρόσκοπτο ευ ζην και το απαράμιλλο focus -που αλλού- στην καθολική άνεση. Τελευταία αλλά καταλυτική προσθήκη, το ευφυές υβριδικό σύστημα που εξιτάρει με τη λειτουργία του.

Advertisement
Advertisement

Είναι αυτό ακριβώς που ευαγγελίζονται οι Γάλλοι διαχρονικά, το total comfort στην καλύτερη εκδοχή, επισκιάζοντας μάλιστα τα πάντα. Τόσο, ώστε να κάνουμε εύκολα κουβέντα για το καλύτερο Citroen εδώ και δεκαετίες, αφοσιωμένο στην άνεση και εξυπηρέτηση του χρήστη, χωρίς ερωτηματικά. Αυτά όμως λίγο πολύ τα ξέραμε.

Εκείνο που σίγουρα δεν γνωρίζαμε είναι πόσο αποτελεσματικά μπορεί να λειτουργήσει το νέο υβριδικό σύστημα στον μικρό 1.2 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα, παρέα φυσικά με ένα εντελώς νέο αυτόματο 6άρι κιβώτιο. Με τη νέα υβριδική έκδοση των 136 PS, η οποία σημειώστε πως ξεκινάει από το C5 αλλά θα κατακλύσει τις μάρκες και τα μοντέλα του ομίλου Stellantis, η Citroen συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής.

Νέο φρούτο αποτελεί η ενδιάμεση βαθμίδα υβριδικών οχημάτων που δεν μπαίνουν στην πρίζα και τοποθετούνται ανάμεσα στα ισχυρότερα full hybrid και στα ήπια mild hybrid, τα οποία αποκαλούνται «strong hybrid». Αυτά βασίζονται ουσιαστικά στα απλά 48V mild hybrid, υιοθετούν όμως ελαφρώς δυνατότερο ηλεκτρικό μοτέρ που επιτρέπει περιστασιακά την ηλεκτρική κίνηση. Oh yes!

Advertisement
Advertisement

Οι ιθύνοντες της Citroen έθεσαν ως στόχο τη δημιουργία ενός SUV που θα είναι συνεπές με την ιστορία και τις ιδιότητες που χαρακτηρίζουν κάθε μοντέλο τους, ταυτόχρονα να καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των πελατών, υπερέχοντας σε συγκεκριμένους τομείς υψίστης σημασίας στην κατηγορία. Η αλήθεια είναι πως αντικρίζοντας το δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς ότι ο στόχος δεν ήταν ούτε παράλογος ούτε ανέφικτος.

Παράλληλα, έγινε σοβαρή προσπάθεια το C5 Aircross να προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης αλλά και κορυφαίες υπηρεσίες στον χωροταξικό τομέα και των δυνατοτήτων διαρρύθμισής του, εκτός από την αποδεκτή ποιοτική προσέγγιση.

Σαφώς το μεγάλο μεταξόνιο διευκολύνει τη μεγιστοποίηση των χώρων για τους επιβάτες, ωστόσο, η επιλογή να τοποθετηθούν πίσω τρία ανεξάρτητα καθίσματα ρυθμιζόμενα μάλιστα κατά μήκος αποδείχτηκε σοφή.

Advertisement

Οι τρεις ξεχωριστές, ισομεγέθεις θέσεις, με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης σε πέντε θέσεις παρακαλώ και συρόμενη βάση κατά 15 cm δημιουργούν το κατάλληλο ευάερο καθιστικό προκειμένου να περάσεις άνετα την ώρα σου μέχρι να ολοκληρωθεί το πολύωρο ταξίδι. Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών δύναται να φτάσει από τα 580 lt σε 5θέσια διαμόρφωση έως τα 1.630 lt σε διθέσια, κατάλληλος ακόμη και για… μετακόμιση.

Στην πράξη τώρα, προς έκπληξη σου, το ηλεκτρικό μοτέρ επιτρέπει στο υβριδικό Citroen να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου λειτουργίας με μικρές ταχύτητες, ενώ υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα.

Advertisement

Κατά την επιβράδυνση ή το ρολάρισμα σε κατωφέρειες, ανακτά ενέργεια φορτίζοντας την μπαταρία, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο χωρίς να καταπονείται το σύστημα πέδησης.

Εντός πόλης η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6 lt/100 km, ενώ σε μεικτές συνθήκες σκαρφαλώνει λίγο πάνω από τα 7 lt. Αυτό που επίσης εντυπωσιάζει είναι η άμεση λειτουργία της μίζας ιμάντα, που τροφοδοτείται από το ενσωματωμένο σύστημα 48V και επιτρέπει στον βενζινοκινητήρα να ξεκινά ταχύτατα.

Κατά τα λοιπά, το εντυπωσιακό στοιχείο στην οδηγική εμπειρία αποτελούν οι ανεπαίσθητες αλλαγές στη μορφολογία του εδάφους. Ακόμη και στη βίαιη μετάβαση από άσφαλτο σε χώμα, το C-SUV με το λοχιόσημο σε αποζημιώνει με τον τρόπο που αντιμετωπίζει εξωγενείς παράγοντες. Το γενναιόδωρο εύρος της ανάρτησης δείχνει ικανό να καταπιεί κυριολεκτικά τα πάντα.

Advertisement

Χάρη στο ηχομονωτικό παρμπρίζ και την προσεγμένη μόνωση, ο θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο είναι περιορισμένος. Σαφώς και δεν έχεις να κάνεις με την αμεσότητα και το οδηγοκεντρικό πρόσημο άλλων “αδελφών” κατασκευών. Το ελαφρύ τιμόνι κατευθύνει ένα λιγότερο πρόθυμο εμπρός μέρος, με τις κλίσεις αμαξώματος στις στροφές να είναι παρούσες έστω και αν δεν ξυπνούν ανασφάλειες.

Το C5 Aircross είναι όμως τόσο αρχοντικό σε πάτημα με μεγάλους τροχούς που δεν τσιγκουνεύονται το προφίλ ελαστικών, τόσο άνετο και συγκροτημένο, που του συγχωρείς μεμιάς την όποια έλλειψη αθλητικού ιδεώδους. Δεν το χρειάζεσαι άλλωστε σε ένα ευμέγεθες SUV με διαφορετικές-οικογενειακές προτεραιότητες.

Πόσο μάλλον σε ένα ολοκληρωμένο πληθωρικό πακέτο, το οποίο δεν καίει αρκετά, δεν κοστίζει μια περιουσία και παράλληλα είναι γαρνιρισμένο με στοιχεία που παραδοσιακά αγαπήσαμε στη γαλλική εταιρία. Αυτή η απουσία συμβιβασμών είναι εκείνη που ανεβάζει το C5 Aircross Hybrid 136 τόσο ψηλά στη συνείδησή μας, αλλά όπως φαίνεται, και στην ιεραρχία των καταξιωμένων μεσαίων SUV πολλαπλών χρήσεων.

KEY TECH

Ο “νέος” 1.200άρης PureTech βενζινοκινητήρας (το 40% των εξαρτημάτων έχουν αντικατασταθεί με νέα) αποδίδει 136 PS. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού λειτουργεί με πίεση 350 bar, η σχέση συμπίεσης ανέρχεται στο 11,5:1 χάρη στην αξιοποίηση ενός υπερσυμπιεστή με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Το σύνολο συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 28 PS και 55 Nm ροπής, ενσωματωμένο στο επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται στη μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,432 kWh, που εδράζεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Εξαιτίας του μετατροπέα τάσης, μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας του 48V συστήματος μετατρέπεται σε ισχύ 12V για την τροφοδοσία του ενσωματωμένου εξοπλισμού. Έτσι, δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά δίκτυα δύναται να λειτουργούν παράλληλα. Η υβριδική τεχνολογία περιορίζει τις εκπομπές κατά 9% και βελτιστοποιεί επιδόσεις και κατανάλωση. Η μέση εξοικονόμηση καυσίμου φτάνει το 15%, ποσοστό που προσεγγίζει το 20% σε αστικές συνθήκες κίνησης.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 28 PS, 55Nm, ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 136 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,2 (5,7 WLTP) lt/100 km
CO2: 128 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.859/1.688 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 580 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.531 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €31.500 (έκδοση YOU!)