Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Έρχεται «καταιγίδα» από ηλεκτρικά SUV

Ελλάδα 1:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Έρχεται «καταιγίδα» από ηλεκτρικά SUV

ΝΕΑ

Έρχεται «καταιγίδα» από ηλεκτρικά SUV

ΝΕΑ

Τα SUV προκάλεσαν τεράστια αλλαγή στην αγορά με την κυριαρχία τους τα τελευταία χρόνια. Και τώρα η ηλεκτροκίνηση έρχεται να τους δώσει μία ακόμα ώθηση.

Advertisement
Advertisement

Η ευρωπαϊκή κατηγορία των μεσαίων SUV, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων στην ήπειρο, αναμένει μια βαθιά αλλαγή με την επικείμενη άφιξη πολλών σημαντικών μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων.

Παρά την τρέχουσα θέση της που υστερεί σε σχέση με την ευρύτερη αγορά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η κατηγορία είναι έτοιμη για ένα για ένα νέο ξεκίνημα, με κινητήρια δύναμη την επικείμενη εισαγωγή μοντέλων όπως το Peugeot E-3008 και το Renault Scenic E-Tech.

Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν μόλις το 4,4% των πωλήσεων της κατηγορίας, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανέρχεται στο 13%.

Advertisement
Advertisement

Αυτή η υποτονική παρουσία έχει επιδεινωθεί περαιτέρω από την πρόσφατη μείωση των πωλήσεων EV κατά 16% από την αρχή του έτους, η οποία οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων μοντέλων EV, όπως τα Volkswagen ID4 και ID5.

Παρ’ όλα αυτά, το VW ID4 ήταν το νούμερο 1 πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο μέχρι τον Φεβρουάριο, με 4.901 πωλήσεις, σημειώνοντας όμως μείωση 42% σε σχέση με το 2023.

Ωστόσο, το τοπίο της κατηγορίας βρίσκεται στα πρόθυρα μιας ανοδικής πορείας, που υποστηρίζεται από την επικείμενη κυκλοφορία νέων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων που διαθέτουν μεγάλες αυτονομίες.

Advertisement

Το επερχόμενο E-3008 της Peugeot αναμένεται να προσφέρει μια εντυπωσιακή αυτονομία έως και 700 χιλιομέτρων ενώ η Renault εισέρχεται στη μάχη με το Scenic E-Tech, το οποίο διαθέτει αυτονομία έως και 620 χιλιόμετρα.

Εκτός από αυτές τις πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες, η Ford είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις παραδόσεις του πλήρως ηλεκτρικού Explorer, ενώ άλλοι διεκδικητές, όπως το Mini Countryman Electric και το Skoda Elroq, πρόκειται να δώσουν το στίγμα τους.

Advertisement

Επιπλέον, η κατηγορία ετοιμάζεται για την είσοδο σημαντικών κινεζικών ανταγωνιστών, όπως το BYD Atto 3, το Smart #3, το Zeekr X και το Lynk & CO 02.

Στο δεύτερο τρίμηνο έρχεται το νέο VW Tiguan, το περσινό κορυφαίο σε πωλήσεις compact SUV συνολικά, αν και έπεσε στην τρίτη θέση μέχρι τον Φεβρουάριο. Αργότερα φέτος θα λανσαριστεί το Tiguan PHEV, με αυτονομία σχεδόν 130 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Dataforce, αναμένεται μία «καταιγίδα» 20 νέων λανσαρισμάτων ηλεκτρικών μοντέλων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, συμβάλλοντας στην άνοδο στο 25% της αγοράς.

Advertisement

Εκτός από τα ηλεκτρικά, υπάρχει μεγάλη κινητικότητα με συμβατικές επιλογές σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης πολλά από τα οποία διαθέτουν υβριδικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης.

Το Kia Sportage αναδεικνύεται στην κορυφή της κατηγορίας, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 36% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα κινητήρια σύνολα συνεχίζουν να διατηρούν την κυριαρχία τους, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 45%, ενώ ακολουθούν με μικρή διαφορά τα πλήρως υβριδικά.

Το Sportage και το συγγενικό Hyundai Tucson, στο Νο. 4 συνολικά, ενισχύθηκαν από το γεγονός ότι ήταν τα μόνα δύο μοντέλα που προσέφεραν τέσσερις διαφορετικές επιλογές κίνησης: βενζίνη, υβριδικό, PHEV και ντίζελ

Την τριάδα της κορυφής κλείνουν τα VW Tiguan και το Nissan Qashsqai, με το δεύτερο να σημειώνει και αυτό σημαντική άνοδο της τάξης του 30%.

Το PHEV με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το Ford Kuga, με 6.600 μονάδες, μπροστά από το Kia Sportage.