Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

FIA: Αλλαγές στους κανονισμούς για θέματα αξιοπιστίας

Ελλάδα 6:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

FIA: Αλλαγές στους κανονισμούς για θέματα αξιοπιστίας

FORMULA 1

FIA: Αλλαγές στους κανονισμούς για θέματα αξιοπιστίας

FORMULA 1

Η FIA προχώρησε σε τροποποιήσεις των αγωνιστικών και τεχνικών κανονισμών παραμονές του Βρετανικού Grand Prix. Οι παρεμβάσεις αφορούν κυρίως στο θέμα της αξιοπιστίας των PU και όχι σε εκείνο του porpoising όπως αναμενόταν. Επιπλέον, αλλαγές υπάρχουν και στα επιτρεπτά όρια ευκαμψίας των πίσω πτερυγίων.

Advertisement
Advertisement

Με όλη τη φασαρία που είχε προηγηθεί λόγω της τεχνικής ντιρεκτίβας 39/22 της FIA, όλοι περιμέναμε κάποια μεγάλη εξέλιξη στο θέμα του porpoising για το Silverstone. Όμως, η ανακοίνωση από τη συνεδρίαση του συμβουλίου παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού της ομοσπονδίας αναφέρθηκε μόνο επιγραμματικά σε αυτό.

Συγκεκριμένα, το μόνο που ανακοίνωσε η FIA ήταν ότι: “οι κριτές μπορούν να αποκλείσουν την συμμετοχή ενός μονοθέσιου, εάν κρίνουν από τα δεδομένα που θα έχουν στη διάθεσή τους, ότι η κατασκευή του είναι επισφαλής. Η απόφαση τους θα εφαρμόζεται άμεσα ακόμη και κατά τη διάρκεια κάποιας χρονομετρημένης διαδικασίας”.

Advertisement
Advertisement

Η μεγάλη αλλαγή αφορά στις παρεμβάσεις που επιτρέπονται, από αύριο, στις PU των μονοθέσιων για λόγους αξιοπιστίας. Από το Βρετανικό GP και μετά, λοιπόν, οι ομάδες θα μπορούν να επιδιορθώνουν κάποιο στοιχείο της PU “εάν έχει υποστεί μικρή και περιορισμένης έκτασης βλάβη”. Βεβαίως, το ποια βλάβη θεωρείται μικρή και ποια μεγάλη δεν καθορίζεται. Προφανώς, οι τεχνικοί της ομοσπονδίας θα αποφασίζουν ανά περίπτωση.

Επιπλέον, οι ομάδες θα μπορούν να αλλάξουν ακόμη και ολόκληρη την PU υπό καθεστώς parc ferme. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε μέχρι χθες εκκίνηση από την τελευταία θέση στο grid. Τα νέα στοιχεία θα προσμετρούνται κανονικά στην κατανομή του εκάστοτε αυτοκινήτου.

Advertisement

Και οι δύο αυτές αποφάσεις λήφθηκαν, ώστε να μειωθούν οι ποινές που -είναι σίγουρο- ότι θα πάρουν οι περισσότερες ομάδες μέχρι το τέλος της σεζόν. Με μια πρώτη ανάγνωση, η απόφαση φαίνεται να ευνοεί τις ομάδες που χρησιμοποιούν την PU της Ferrari. Η ιταλική μονάδα ισχύος έχει αντιμετωπίσει και τα περισσότερα προβλήματα αξιοπιστίας μέχρι στιγμής.

Νέοι έλεγχοι ευκαμψίας και προσαρμογή θερμοκρασίας καυσίμων

Αλλαγές, όμως, ανακοινώθηκαν και στην ελάχιστη επιτρεπτή θερμοκρασία ψύξης των καυσίμων στα ρεζερβουάρ των μονοθέσιων. Υπενθυμίζουμε ότι στην Ισπανία είχε προκύψει θέμα με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες των καυσίμων στα αυτοκίνητα των Verstappen και Gasly. Το περιστατικό παραλίγο να τους στείλει στο τέλος της σχάρας εκκίνησης.

Advertisement

Αυτό που ίσχυε μέχρι σήμερα ήταν πώς τα καύσιμα μπορούσαν να έχουν μέχρι 10 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη θερμοκρασία από την ατμοσφαιρική. Η απόφαση επιτρέπει στις ομάδες να κρατούν τα καύσιμά τους στους 20 βαθμούς Κελσίου, ανεξαρτήτως πόσο υψηλή είναι η ατμοσφαιρική. Κυρίως, λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που αναμένονται στους καλοκαιρινούς αγώνες.

Επιπλέον, θα επιτρέπεται και μικρότερη ευκαμψία στα στοιχεία τόσο της  πίσω πτέρυγας όσο και της beam wing. Τα βάρος των ερμάτων που θα εφαρμόζονται στις άκρες τους κατά τον έλεγχο ανεβαίνει. Από 60 Newton που ήταν μέχρι σήμερα, στα 150 Newton. Η μέγιστη απόκλιση που θα επιτρέπεται δε από την θέση ισορροπίας των πτερυγίων θα είναι τα 3 και όχι τα 5 χιλιοστόμετρα.

Advertisement

Τέλος, συστήνεται και ένα νέος σφαιρικός μετρητής για το άνοιγμα του πτερυγίου DRS. Αυτός θα έχει διάμετρο 85 χιλιοστών και δεν θα πρέπει να περνάει από κανένα σημείο του ανοίγματος κατά την εμπλοκή του DRS.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Coulthard: Όποιος δεν αντέχει ας κάνει στην άκρη!
F1: Καταδικάζει ρατσιστικό χαρακτηρισμό του Piquet για τον Hamilton
Nelson Piquet: Ζήτησε δημόσια συγγνώμη αλλά η F1 τον απέκλεισε