Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

F1 GP Καναδά: Ένα masterclass από τον Verstappen

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Το καναδικό GP του 2022 θα έπρεπε να είναι εύκολη υπόθεση για τον Max Verstappen. Με τον Leclerc εκτός διεκδίκησης λόγω των νέων στοιχείων PU που πήρε και τον Alonso να ξεκινάει δίπλα του στην πρώτη σειρά, η νίκη στο Μόντρεαλ φαινόταν μάλλον θέμα χρόνου. Όμως, τα φαινόμενα απατούν.

Η βροχή στη διάρκεια του FP3 και των κατατακτήριων δοκιμών είχε εκτός από το ανακάτεμα του grid και δύο ακόμη παρενέργειες. Το στρωμένο στην πίστα ελαστικό είχε “ξεπλυθεί” για την Κυριακή ενώ και οι πληροφορίες για την απόδοση των slick ελαστικών περιορίστηκαν, αναγκαστικά, στα δεδομένα που συνέλλεξαν οι ομάδες την Παρασκευή.

Από τη μία, αυτό έσπρωξε όσους ξεκινούσαν στην πρώτη δεκάδα να επιλέξουν την μεσαία γόμα για το πρώτο stint του αγώνα. Τα medium Pirelli φάνταζαν ως η ασφαλής επιλογή θεωρητικά. Όμως, όπως θα αποδεικνυόταν σχετικά σύντομα μετά την εκκίνηση, το graining που παρουσίαζαν ήταν έντονο.

Ειδικά στην RB18 του Verstappen. Έτσι, όταν το δεύτερο αυτοκίνητο της ομάδας εγκατέλειπε στον 8ο γύρο με πρόβλημα στο κιβώτιο προκαλώντας VSC, στην Red Bull αντέδρασαν γρήγορα. Φώναξαν αμέσως τον Max στα pits για να τον περάσουν στην πολύ πιο σταθερή hard γόμα. Ο πρωταθλητής είχε δεσμευτεί, πλέον, σε αγώνα με δύο στάσεις. Δεν υπήρχε ρεαλιστική περίπτωση να βγάλει τους υπόλοιπους 62 γύρους του αγώνα με ένα σετ ελαστικών.

Στρατηγική ευελιξία

Αυτή η εξέλιξη άφησε στην πρωτοπορία τον Carlos Sainz Jr ο οποίος μόλις 5 γύρους πριν είχε απαλλαγεί από την Alpine του Alonso που ξεκινούσε μπροστά του. Μέχρι να το πράξει αυτό, όμως, ο Verstappen είχε ήδη αποσπάσει διαφορά άνω των τριών δευτερολέπτων. Χάρη σε αυτήν η Red Bull είχε αποκτήσει μια ελαφρώς μεγαλύτερη στρατηγική ευελιξία έναντι της Ferrari.

Έτσι, όταν η F1-75 του Sainz βρέθηκε σε καθαρό αέρα και άρχισε να ροκανίζει την διαφορά, η Red Bull είχε στην διάθεσή της τον απαραίτητο χρόνο ώστε να αντιδράσει σωστά. Το “φθηνό” pit-stop υπό VSC έφερε τον Max πίσω από τους δύο Ισπανούς του grid, στην τρίτη θέση. Ο Sainz βρισκόταν 7,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ολλανδό και προσπαθούσε να παρατείνει το stint του με τα medium.

Θα έκανε και εκείνος ένα “φθηνό” pit-stop όταν η PU στο πίσω μέρος της Haas του Mick Schumacher οδήγησε τον Γερμανό σε εγκατάλειψη. Το χρονικό σημείο ήταν πολύ πιο ευνοϊκό για τον Ισπανό. Πέρασε στον 20ο γύρο στα σκληρά Pirelli και θεωρητικά θα μπορούσε να βγάλει τον υπόλοιπο αγώνα με αυτά. Ο Verstappen, αντιθέτως, θα σταματούσε για δεύτερη φορά στον 43ο γύρο και πάλι για την hard γόμα.

Το σκηνικό είχε στηθεί για το κυνήγι μιας Red Bull με πιο φρέσκα κατά 24 γύρους ελαστικά επί μιας Ferrari που θα είχε το πλεονέκτημα της θέσης στην πίστα. Η μεταξύ τους διαφορά ήταν στα 10 δευτερόλεπτα μετά την δεύτερη στάση του Verstappen.

Ο Horner δήλωνε βέβαιος μετά τον αγώνα ότι ο Max θα έπιανε τον Carlos στους τελευταίους γύρους. Ο Ισπανός διαφωνεί. Όπως και να έχει το πράγμα η γκάφα του Tsunoda στην έξοδο των pits και το επακόλουθο Safety Car κατέστησαν το παραπάνω σενάριο εντελώς υποθετικό.

Η απόφαση για hard της Ferrari

Πολλοί αναρωτήθηκαν για την επιλογή της Ferrari να περάσει τον Sainz και πάλι σε σκληρά Pirelli υπό το SC. Κάποιοι, μάλιστα, ισχυρίζονται ότι ο Ισπανός δεν έπρεπε να σταματήσει καν, διαφυλάσσοντας την θέση του στην πίστα. Απαντώντας πρώτα στο δεύτερο ζήτημα να σημειώσουμε ότι το Μόντρεαλ δεν είναι Μονακό. Με πιο φθαρμένα ελαστικά, τα οποία θα είχαν κρυώσει σημαντικά μέχρι την επανεκκίνηση, ο Carlos δεν θα είχε καμία τύχη να αμυνθεί. Ειδικά σε ένα σιρκουί που διαθέτει τρεις ζώνες DRS.

Κατά συνέπεια το δεύτερο pit-stop για τον Sainz ήταν υποχρεωτικό. Εκεί φυσικά πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα γιατί hard και όχι medium; Όσοι υποστηρίζουν αυτήν την άποψη επικεντρώνονται στο πλεονέκτημα πρόσφυσης που θα είχε ο Carlos κατά την επανεκκίνηση με μαλακότερη γόμα. Άλλωστε, ισχυρίζονται οι ίδιοι, και ο Leclerc είχε περάσει σε medium στο δεύτερο του stint χωρίς να χάσει σε ταχύτητα.

Όμως ξεχνούν δύο σημαντικές παραμέτρους. Ο Sainz δεν είχε φρέσκο σετ medium ελαστικών, γεγονός που θα τον δυσκόλευε απίστευτα να κρατήσει πίσω του τον Verstappen στους τελευταίους γύρους. Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι ο Sainz θα έπαιρνε την πρωτοπορία στον πρώτο γύρο μετά την επανεκκίνηση. Επιπλέον, υπήρχαν και τα δεδομένα από το πρώτο stint του Carlos με τα medium. Ήταν φανερό ότι η σκληρή γόμα ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή σε εκείνο το σημείο.

Η δεύτερη παράμετρος είναι πως ο Leclerc είχε να αντιμετωπίσει τις Alpine και όχι τον Max Verstappen με την RB18. Οπότε δεν μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα στις δύο περιπτώσεις. Άλλωστε, δεν θα πρέπει εδώ να παραβλέψουμε τον μεγάλο αγώνα που έκανε ο Verstappen στον Καναδά.

Καλύτερη αλλά όχι στα κρίσιμα σημεία

Η F1-75 ήταν ελαφρώς ταχύτερη από την RB18 την ημέρα του αγώνα. Εκτός από το πλεονέκτημα που διαθέτει κατά τη φάση της επιτάχυνσης, είχε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα και τελική ταχύτητα εφάμιλλη της Red Bull. Το χαρακτηριστικό αυτό ήταν πιο τονισμένο στην Ferrari του Leclerc. η οποία έφερε πολύ λιγότερο φτερό. Λογική συνέπεια της θέσης εκκίνησης του Μονεγάσκου.

Ο Sainz είχε set-up μεγαλύτερης κάθετης δύναμης. Όμως ακόμη κι έτσι υστερούσε ελάχιστα του Verstappen στο σημείο ανίχνευσης. Το πρόβλημα, βέβαια, για τον Carlos ήταν πώς το πακέτο που είχε στα χέρια του θα ήταν το ιδανικό εάν βρισκόταν μπροστά στην πίστα. Όμως, όπως είχαν εξελιχτεί τα πράγματα από το Σάββατο αυτό δεν ήταν δυνατόν. Ο Carlos σε μεγάλο βαθμό πλήρωνε ακόμη το λάθος του στο Q3.

Επιπλέον, στο σημαντικότερο σημείο του γύρου από την στροφή 8 μέχρι την έξοδο από το hairpin του Casino ο Verstappen ήταν εκπληκτικός. Κατάφερνε να κρατιέται για λίγα κρίσιμα δέκατα μπροστά κάνοντας και οικονομία στην μπαταρία του για την επερχόμενη πίσω ευθεία. Αντιθέτως, ο Carlos δεν μπορούσε να επιτύχει καλή έξοδο από το hairpin. Οδήγησε όμορφα και οριακά στους τελευταίους 15 γύρους.

Αλλά ότι και αν δοκίμασε ο Verstappen είχε την απάντηση. Οδήγησε με την ωριμότητα ενός ολοκληρωμένου οδηγού ο οποίος μπορεί και προσαρμόζεται σε κάθε σενάριο που θα του παρουσιαστεί στη διάρκεια του αγώνα. Μετά τον γύρο που του έδωσε την pole ο Max άκουσε τον μηχανικό του, Gianpiero Lambiase, να του λέει μάλλον… φλεγματικά στην ενδοεπικοινωνία: “Εντάξει, δεν θα έλεγα ότι ήταν και masterclass αλλά εξαιρετικός γύρος“. Σίγουρα, μετά την καρό σημαία ο GP θα είχε να πει κάτι καλύτερο για την επίδοση του Max. Παρά το πρόβλημα στο teamradio…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Gasly: Παραμένει στην Alpha Tauri
F1 GP Καναδά: El Plan
F1 GP Καναδά: Οριακή επικράτηση Verstappen

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto