Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

FORMULA 1

F1: Άναψαν τα αίματα στον Καναδά

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Έντονο ήταν το παρασκήνιο κατά το τριήμερο του Μόντρεαλ. Η Τεχνική Οδηγία 39 της FIA που αφορούσε στην αντιμετώπιση του porpoising προκάλεσε πολλές εντάσεις στο grid. Το αποκορύφωμα ήρθε στο συμβούλιο των επικεφαλής ομάδων το Σάββατο. Οι σκηνές που διαδραματίστηκαν εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν κομμένες και ραμμένες για το Netflix.

Συγκεκριμένα, το συμβούλιο των ομάδων συνεκλήθη από τον Stefano Domenicali με δύο θέματα συζήτησης. Το καλεντάρι του 2023 και την τεχνική οδηγία 39 της ομοσπονδίας που είχε εκδοθεί δύο ημέρες πριν. Σε αυτό ο Toto Wolff έκανε για άλλη μια φορά επίδειξη ευαισθησίας σχετικά με την ασφάλεια των οδηγών η οποία τίθεται σε κίνδυνο από το porpoising.

Επανέλαβε ότι δεν είναι μόνο οι οδηγοί της Mercedes που έχουν πρόβλημα. Επιπλέον, κατηγόρησε τις υπόλοιπες ομάδες για τυπολατρία η οποία χειροτερεύει την κατάσταση. Όπως ήταν φυσικό, όλη η παραπάνω παράσταση του Αυστριακού δεν έπεισε κανέναν.

Η απάντηση που έλαβε από την πλειοψηφία των ομάδων ήταν μία: “Διορθώστε το αυτοκίνητό σας“. Στις αντιδράσεις αυτές πρωτοστάτησαν, όπως αναμενόταν, οι Red Bull, Ferrari και Alpine. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Christian Horner συνέστησε στον Wolff να μην μιλάει εξ ονόματος όλων των ομάδων προτού να φτιάξει τα του οίκου του.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Mattia Binotto. Ο επικεφαλής της Ferrari διαφώνησε πλήρως με τον Wolff επισημαίνοντάς του ότι το μόνο του πραγματικό πρόβλημα είναι η αποτυχία του αυτοκινήτου της Mercedes για το 2022.

Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, οι παραπάνω αντιδράσεις οδήγησαν σε έκρηξη του Toto Wolff αντίστοιχη με εκείνη στο τέλος του περσινού Abu Dhabi. Κατά σατανική σύμπτωση (;) στην αίθουσα βρισκόταν και συνεργείο του Netflix το οποίο συμμετέχει στην παραγωγή του επόμενου Drive to Survive.

Το δεύτερο στήριγμα

Είχαμε γράψει πρόσφατα ότι η Mercedes δείχνει αποφασισμένη να μετέλθει όλα τα μέσα ώστε να περισώσει την φετινή της χρονιά. Στην αρχή ήταν ο αμφιβόλου σοβαρότητας επικοινωνιακός πόλεμος τον οποίον εξαπέλυσε μετά το Baku. Αναφερόμαστε σε όλο εκείνο το θέατρο που στήθηκε με πρωταγωνιστή τον Hamilton, ο οποίος μπορεί να μην αγωνιζόταν καν στον Καναδά λόγω των επιπτώσεων του porpoising.

Μόλις, όμως, είδαν ότι η πλειοψηφία των φίλων του σπορ δεν τους συμπονούσε όσο ανέμεναν, “τα μάζεψαν” με συνοπτικές διαδικασίες. Ξαφνικά, ο Hamilton “δεν θα έχανε με τίποτα τον αγώνα του Καναδά”. Μετά την τρίτη του θέση στον αγώνα της Κυριακής δε ο Βρετανός είχε ξεχάσει και τις ταλαντώσεις και τους πόνους που του προκαλούσε η οδήγηση της W13. Μια πραγματικά θαυμαστή μεταστροφή.

Βέβαια, είχε προηγηθεί και η τεχνική οδηγία 39 της FIA σχετικά με το porpoising. Αν και σε γενικές γραμμές τα όσα περιείχε το έγγραφο αναφέρονταν σε δράσεις που θα αναλάβει η ομοσπονδία στο μέλλον, υπήρχε και μία υποσημείωση. Σύμφωνα με αυτήν οι ομάδες -για λόγους ασφάλειας- μπορούσαν να προσθέσουν και δεύτερο στήριγμα πατώματος σε κάθε πλευρά του πίσω μέρους ώστε να περιορίσουν τις ταλαντώσεις.

Η οδηγία εκδόθηκε την Πέμπτη. Όμως, ως εκ θαύματος, η Mercedes είχε έτοιμα τα στηρίγματα για το FP1 στο μονοθέσιο του Russell. Όπως ήταν φυσικό τα υπόλοιπα μέλη του Piranha club και πάλι δεν πείστηκαν. Ο Binotto δήλωσε: “Ο Toto λέει ότι τα έφτιαξαν το βράδυ της Πέμπτης. Είναι εκπληκτικό το πώς τα κατάφεραν. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι η Ferrari δεν θα μπορούσε να τα κατασκευάσει τόσο γρήγορα“.

Αυτή είναι μόνο η αρχή

Φυσικά, το σχόλιο του Binotto κρύβει ένα πολύ σαφές υπονοούμενο. Αυτό δεν είναι άλλο από το ότι η Mercedes γνώριζε εκ των προτέρων το τι θα περιείχε η τεχνική οδηγία και είχε προετοιμαστεί κατάλληλα. Παρόμοια άποψη είχε και ο Otmar Szafnauer. Ο επικεφαλής της Alpine, μάλιστα παρατήρησε και κάτι ακόμη: “Πρόκειται για τεχνική οδηγία και όχι για κανονισμό. Ο ρόλος των τεχνικών οδηγιών είναι να επεξηγούν τους κανονισμούς όχι να τους αλλάζουν. Εάν κάποια ομάδα χρησιμοποιήσει επιπλέον στηρίγματα τότε θα καταθέσουμε ένσταση“.

Έτσι, υπό τον φόβο της ένστασης η Mercedes δεν χρησιμοποίησε τα διπλά στηρίγματα πατώματος στις κατατακτήριες και στον αγώνα. Η επίσημη δικαιολογία της ομάδας ήταν ότι απλώς δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Πιθανώς, λόγω του ότι έγιναν μέσα σε ένα βράδυ θα συμπληρώσουμε εμείς.

Όπως γίνεται αντιληπτό η ιστορία δεν πρόκειται να τελειώσει εδώ. Οι Γερμανοί είναι αποφασισμένοι να πιέσουν μέχρι τέλους ώστε να εκβιάσουν μία ευνοϊκή αλλαγή των κανονισμών. Ακόμη και στη διάρκεια της χρονιάς.

Εντός της εβδομάδας θα συγκληθεί το τεχνικό συμβούλιο της FIA με την παρουσία των ομάδων. Εκεί θα συζητηθούν με περισσότερες λεπτομέρειες οι δράσεις που θα αναλάβει η ομοσπονδία για το porpoising. Ίσως από το Βρετανικό Grand Prix κιόλας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Gasly: Παραμένει στην Alpha Tauri
F1 GP Καναδά: El Plan
F1 GP Καναδά: Ένα masterclass από τον Verstappen

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto