Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Τα πάντα για τις μονάδες ισχύος του 2026

Ελλάδα 12:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Τα πάντα για τις μονάδες ισχύος του 2026

FORMULA 1

F1: Τα πάντα για τις μονάδες ισχύος του 2026

FORMULA 1

Έπειτα από αναμονή αρκετών εβδομάδων το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού κατέληξε χθες στην τελική φόρμουλα για τις μονάδες ισχύος (PU) του 2026. Σε γενικές γραμμές τα όσα ανακοινώθηκαν ήταν αναμενόμενα. Ωστόσο, λένε, ότι ο διάβολος βρίσκεται στις λεπτομέρειες. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι αυτές.

Advertisement
Advertisement

Αρχικά, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η πρώτη ημερομηνία που είχε δώσει η FIA για την ανακοίνωση των κανονισμών του 2026 ήταν η 29η Ιουνίου. Την προθεσμία αυτήν προσπαθούσε να τηρήσει και ο πρώην γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας, Peter Bayer. Όμως, καθώς φαίνεται, στον Bayer είχαν ασκηθεί έντονες πιέσεις -μάλλον από τις Mercedes και Ferrari- για ορισμένες λεπτομέρειες των νέων τεχνικών κανονισμών PU.

Το πιθανότερο είναι ότι ο Bayer ήρθε σε σύγκρουση και με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem σχετικά με το χρονοδιάγραμμα. Τελικά, η FIA αποφάσισε να αντικαταστήσει τον Bayer με την Shaila-Ann Rao, η οποία στο παρελθόν είχε διατελέσει νομική σύμβουλος της Mercedes F1 αλλά και προσωπική δικηγόρος του… Toto Wolff.

Advertisement
Advertisement

Η τοποθέτηση της Rao είχε προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις στο paddock. Ωστόσο, η ομοσπονδία δεν έκανε πίσω. Έτσι, έπειτα από διαπραγματεύσεις αρκετών ημερών, μόλις εχθές ήρθαν σε συμφωνία όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές για τους κανονισμούς που θα ισχύουν στις PU από το 2026.

 Τα σημεία τριβής

Οι βασικές αρχές των νέων κανονισμών είχαν συμφωνηθεί εδώ και αρκετό καιρό. Ωστόσο, υπήρχαν ορισμένα σημεία τριβής ανάμεσα στις ήδη συμμετέχουσες ομάδες και σε εκείνες που θα συμμετάσχουν μελλοντικά. Βλέπετε, όσες συμμετοχές θεωρηθούν το 2026 “νέες” από την ομοσπονδία θα έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα.

Advertisement

Αρχικά, το cost cap για την περίοδο 2023-2025 στις νέες PU τοποθετήθηκε στα 95 εκατομμύρια δολάρια για τις ομάδες που συμμετέχουν ήδη. Δηλαδή τις Mercedes, Ferrari και Renault. Όμως, δεν θα ισχύσει το ίδιο για τις Audi και Porsche οι οποίες επιθυμούν να μπουν στο πρωτάθλημα το 2026. Σε αυτές θα επιτραπεί budget κατά 5 εκατομμύρια δολάρια υψηλότερο το 2023 και κατά 10 εκατομμύρια υψηλότερο τις επόμενες δύο χρονιές.

Οι τρεις μεγάλοι του πρωταθλήματος ζητούσαν, φυσικά, ανταλλάγματα για να συμφωνήσουν σε κάτι τέτοιο. Το πρώτο που επιθυμούσαν ήταν να επιτραπούν σε όλους οι ίδιες ώρες δοκιμών στα δυναμόμετρα. Αυτό το πέτυχαν. Οι ώρες δοκιμών κατά την επόμενη τριετία καθορίστηκαν στις 5.400 για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στις 3.400 για το ERS. Ανεξαρτήτως του αν μιλάμε για νέα ή παλιά συμμετοχή.

Advertisement

Το δεύτερο που ζητούσαν -κυρίως η Mercedes και Ferrari- ήταν τα έμβολα των ICE να είναι υποχρεωτικά από ατσάλι. Οι Audi και Porsche επιθυμούσαν αλουμίνιο. Τελικά, με την συμβολή της Renault, αποφασίστηκε πως ο κάθε κατασκευαστής μπορεί να διαλέξει όποιο από τα δύο υλικά επιθυμεί.

Στο παρά πέντε οι Ferrari και Mercedes ζήτησαν η πίεση υπερπλήρωσης και η σχέση συμπίεσης που ισχύουν για τις τρέχουσες PU να διατηρηθούν και για το 2026. Όμως και εδώ η Renault συντάχθηκε με τις Audi και Porsche. Αποφασίστηκε ότι η πίεση υπερπλήρωσης θα καθοριστεί στα 4,8 bar και η σχέση συμπίεσης στο 16:1 αντί 18:1 που είναι σήμερα.

Οι υπόλοιπες τεχνικές προδιαγραφές

Advertisement

Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες τεχνικές προδιαγραφές υπήρξε από νωρίς συμφωνία όλων των πλευρών. Οι ICE παραμένουν V6 με κυβισμό 1.6οο κυβικών εκατοστών. Ο ηλεκτροκινητήρας MGU-H καταργείται ενώ ο MGU-K διατηρείται. Ο τελευταίος θα είναι υπεύθυνος για την παραγωγή του 50% της συνολικής ισχύος, δηλαδή μεταξύ 475 και 540 ίππων.

Δεν θα υπάρχουν περιορισμοί στην ροή του καυσίμου αλλά στην συνολική ποσότητα ενέργειας η οποία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 3.000 megajoules ανά ώρα. Η μπαταρία θα μπορεί να φορτίζεται κατά 9 megajoules σε κάθε γύρο αντί 2 που ισχύει σήμερα. Οι μεταβλητού μήκους αυλοί εισαγωγής καταργούνται. Επιπλέον, για την μείωση του κόστους, περισσότερα τμήματα των νέων PU θα είναι κοινά.

Οι νέες PU θα είναι βαρύτερες -τουλάχιστον αρχικά- σε σχέση με τις τωρινές. Το ελάχιστο βάρος για τον ICE έχει καθοριστεί στα 130 κιλά, για τον υπερσυμπιεστή στα 12 ενώ για το σύστημα του ηλεκτροκινητήρα στα 16. Το ελάχιστο βάρος της μπαταρίας δεν έχει καθοριστεί ακόμη.

Εν αναμονή των ανακοινώσεων

Έπειτα από την οριστικοποίηση των κανονισμών του 2026, αναμένουμε και τις επίσημες ανακοινώσεις των Porsche και Audi. Όποια εταιρία ενδιαφέρεται να συμμετάσχει το 2026 έχει προθεσμία την 15η Οκτωβρίου του 2022 ώστε να δεσμευτεί επίσημα για αυτό. Όμως, λογικά, θα έχουμε νέα πολύ πιο σύντομα.

Η Porsche, όπως διαβάσατε πρόσφατα στο newsauto.gr, φαίνεται ότι έχει ήδη συμφωνήσει για την εξαγορά του 50% της Red Bull Racing. Επιπλέον, η γερμανική εταιρία έχει κατοχυρώσει τα πνευματικά δικαιώματα της λέξης “F1nally”, όπως έγινε επίσης γνωστό. Προφανώς, οι Γερμανοί έχουν έτοιμη και την καμπάνια marketing για την συμμετοχή τους.

Από την άλλη, η Audi φαίνεται ότι βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με την Sauber. Τελικά, η Audi θα συμμετάσχει μάλλον ως προμηθεύτρια κινητήρων. Επιπλέον, θα εξαγοράσει σε τρία στάδια το 75% των μετοχών της ελβετικής ομάδας. Το υπόλοιπο 25% θα παραμείνει στην κατοχή του τωρινού ιδιοκτήτη Finn Rausing.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Piastri: Υπέγραψε με την McLaren για το 2023;
FIA: Επικυρώθηκαν οι αλλαγές για το 2023 και η νέα φόρμουλα των PU για το 2026
Binotto: Κάθε ημέρα είναι δύσκολη αλλά η Ferrari είναι ενωμένη