Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

F1: H Honda θέλει να επιστρέψει -Οι εξελίξεις με Audi και Porsche

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η Honda θέλει για… νιοστή φορά να επιστρέψει στην F1 και μάλλον αυτή τη φορά ως ανεξάρτητος κατασκευαστής. Παράλληλα, φήμες θέλουν Ferrari και Mercedes να κωλυσιεργούν σκόπιμα το πράσινο φως για την έκδοση των κανονισμών του 2026, ώστε να δυσκολέψουν το έργο των Audi και Porsche. Binotto και Wolff το αρνούνται κατηγορηματικά.

Η σχέση της Honda με την F1 είναι προορισμένη, μάλλον, να εξελίσσεται με πολλά διαλείμματα. Οι Ιάπωνες ξεκαθάρισαν μέσω του Koji Watanabe (προέδρου του αγωνιστικού σκέλους της εταιρίας) ότι σκέφτονται σοβαρά το ενδεχόμενο επιστροφής τους από το 2026. Παρότι μόλις πέρσι αποχώρησαν από το πρωτάθλημα.

Αποχώρησαν, όμως, πλήρως; Όχι ακριβώς. Μπορεί οι PU των Red Bull και Alpha Tauri να φέρουν την επωνυμία RBPT (Red Bull Power Trains) όμως πρόκειται ουσιαστικά για τις μονάδες ισχύος Honda που χρησιμοποιούν εδώ και αρκετά χρόνια. Βλέπετε, η Honda δεν άφησε τις δύο ομάδες στα… κρύα του λουτρού.

Σίγουρα η Red Bull έχει επενδύσει ένα σεβαστό ποσό στην RBPT, έχοντας μάλιστα προσελκύσει και προσωπικό από άλλες ομάδες, επί της ουσίας την κατασκευή και τη συντήρηση των PU τις έχει αναλάβει η Honda. Άλλωστε, οι πιο παρατηρητικοί από εσάς θα έχετε διακρίνει το λογότυπο HRC (Honda Racing Corporation) στο πίσω μέρος των φετινών RB18 και AT03.

Τώρα η Honda επιθυμεί να αποκτήσει μεγαλύτερη προβολή στα μονοθέσια τα οποία προμηθεύει με PU. Επίσης, το πλήρες πάγωμα της εξέλιξης των PU από τον Σεπτέμβριο θα της επιτρέψει να παραμείνει επίκαιρη σε ότι αφορά τις τρέχουσες μονάδες ισχύος. Όμως, αυτή φαίνεται πως είναι μόνο η αρχή.

Μηδενικό CO2

Σύμφωνα με τον Watanabe, η στροφή που θα κάνει η F1 από το 2026 προς τις μηδενικές εκπομπές CO2 είναι κάτι που ενδιαφέρει ιδιαίτερα την ιαπωνική εταιρία. “Η Formula 1 είναι η κορυφαία κατηγορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και πάντα θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις. Μπορεί να αποχωρήσαμε πέρσι αλλά η πόρτα δεν έχει κλείσει. Οι μηδενικές εκπομπές άνθρακα ταιριάζουν με την φιλοσοφία μας“.

Υπενθυμίζουμε ότι ο λόγος που η Honda είχε αποχωρήσει ήταν η επιθυμία της εταιρίας να στρέψει πόρους προς την ηλεκτροκίνηση. Και αυτό μολονότι είχε καταφέρει έπειτα από χρόνια προσπαθειών να φτιάξει μία κορυφαία PU για λογαριασμό της Red Bull. Ο Watanabe έθεσε, μάλιστα, και ένα γενικό χρονοδιάγραμμα: “Θα πρέπει πρώτα να πετύχουμε τους στόχους μας στα αυτοκίνητα παραγωγής. Έπειτα μπορούμε να σκεφτούμε σχετικά με την F1. Πιστεύω ότι έχουμε έναν με ενάμιση χρόνο στη διάθεσή μας μέχρι να πάρουμε την οριστική μας απόφαση“.

Το πιθανότερο είναι πώς εάν η Honda αποφασίσει να επιστρέψει θα το πράξει ως ανεξάρτητη ομάδα η οποία θα κατασκευάζει εξ ολοκλήρου τα δικά της μονοθέσια. Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό. Ο ένας είναι ότι ως νέος κατασκευαστής θα δικαιούται να επενδύσει περισσότερα χρήματα στην εξέλιξη του προγράμματός της. Ο δεύτερος είναι ο διαφαινόμενος “γάμος” ανάμεσα σε Red Bull και Porsche.

Red Bull-Porsche

Όμως, αυτός ο γάμος φαίνεται να καθυστερεί για την ώρα. Κατά τον προηγούμενο μήνα υπήρξε έντονη φημολογία που ήθελε τις Red Bull και Porsche να ανακοινώνουν την συνεργασία τους από το 2026 στα πλαίσια του GP Αυστρίας. Ο αγώνας ήλθε και παρήλθε χωρίς κάτι τέτοιο να συμβεί. Επιπλέον, ουδέν νεότερο υπήρξε σχετικά με την Audi. Οι Sauber-Alfa Romeo και Williams φαντάζουν ως οι πιθανότεροι προορισμοί για την δεύτερη εταιρία του VW group.

Το πρόβλημα για τις Porsche και Audi είναι πώς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η τελική φόρμουλα για τις PU από το 2026 και μετά. Οι δύο εταιρίες έχουν ξεκαθαρίσει ότι αυτό αποτελεί προϋπόθεση, ώστε να δεσμευτούν σε ένα τόσο μακροχρόνιο project. Το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεδρίασε την προηγούμενη εβδομάδα, όμως, και πάλι δεν υπήρξε κάποια επίσημη ανακοίνωση των νέων κανονισμών.

Ferrari και Mercedes δυσκολεύουν τις εταιρίες της VW;

Πολλοί στο paddock ισχυρίζονται ότι Ferrari και Mercedes κωλυσιεργούν. Ο λόγος είναι ότι θέλουν να κερδίσουν χρόνο έναντι της Red Bull. Βλέπετε σε περίπτωση συνεργασίας Red Bull-Porsche, η τελευταία θα θεωρηθεί επίσης ως νέος “παίκτης” στο grid. Συνεπώς θα της επιτραπεί να διαθέσει μεγαλύτερα κεφάλαια από ότι οι ήδη συμμετέχουσες ομάδες. Παράλληλα θα μπορεί να ξοδέψει και περισσότερες ώρες στο δυναμόμετρο. Όσο νωρίτερα τόσο το καλύτερο για εκείνην και την Red Bull. Και τόσο το χειρότερο για τις Ferrari, Mercedes και Alpine.

Βέβαια, τόσο ο Mattia Binotto όσο και ο Toto Wolff αρνήθηκαν κατηγορηματικά ότι υπάρχει… δόλος στην καθυστέρηση της ανακοίνωσης. “Κι εμείς θέλουμε την οριστικοποίηση των κανονισμών το συντομότερο δυνατό. Όμως, οι κανονισμοί συνεχώς αλλάζουν στο σπορ μας. Δεν μπορείς να βασίσεις την στρατηγική σου σε αυτούς. Φυσικά και τους θέλουμε (σ.σ. Audi και Porsche) ως μέρος του σόου. Περιμένουμε να ανακοινώσουν την συμμετοχή τους. Δεν ξέρω γιατί δεν το πράττουν” δήλωσε ο επικεφαλής της Mercedes.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Binotto: “Έχουμε δεχτεί την κατάργηση της MGU-H από τους νέους κανονισμούς. Αυτό είναι πλήγμα για εμάς. Τόσο λόγω της επένδυσης που έχουμε κάνει όσο και λόγω της τεχνογνωσίας που είχαμε αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα. Το δεχτήκαμε, όμως, επειδή θέλουμε και νέοι κατασκευαστές να μπουν στο σπορ. Για να τους διευκολύνουμε”.

Πολιτικά παιχνίδια από τους “παλιούς” του πρωταθλήματος; Διστακτικότητα από τις Audi και Porsche; Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα θα έχουμε μια πιο σαφή εικόνα για το τι ακριβώς συμβαίνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Verstappen: Θετικό ότι ο Hamilton μαθαίνει στα 37 του (+video)
F1 GP Αυστρίας: Μπορεί η Ferrari να κερδίσει τον Verstappen; (+video)
F1 GP Αυστρίας: Ηρωική νίκη Leclerc!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto