Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

FORMULA 1

FIA: Επικυρώθηκαν οι αλλαγές για το 2023 και η νέα φόρμουλα των PU για το 2026

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεδρίασε σήμερα και κατέληξε στις αλλαγές που θα γίνουν στους κανονισμούς από το 2023 σχετικά με το θέμα του porpoising. Επιπλέον, επικυρώθηκε και η τελική φόρμουλα για τις PU του 2026. Συνεπώς, σύντομα αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας των Red Bull-Porsche.

Έπειτα από διαπραγματεύσεις που κράτησαν αρκετούς μήνες, το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού εξέδωσε τις αποφάσεις του σχετικά με τα δύο μεγαλύτερα θέματα που απασχολούσαν την επικαιρότητα από τις αρχές Απριλίου. Το πρώτο αφορούσε στις αλλαγές που ζητούσαν κάποιες ομάδες (κυρίως η Mercedes) λόγω του porpoising, ενώ το δεύτερο στον τύπο των PU που θα χρησιμοποιούνται από το 2026.

Σχετικά με τις αλλαγές λόγω porpoising, η FIA φαίνεται ότι υποχώρησε τελικά στις πιέσεις της Mercedes προχωρώντας σε αλλαγές από του χρόνου οι οποίες θεωρητικά θα ευνοήσουν τα ασημί μονοθέσια. Από την άλλη στο θέμα των PU του 2026 δεν υπήρξε κάποια έκπληξη καθώς όσα ανακοινώθηκαν ήταν λίγο πολύ αναμενόμενα. Ας δούμε, όμως, τις δύο περιπτώσεις αναλυτικά.

Οι αλλαγές για το 2023

Η FIA αποφάσισε την αύξηση του ύψους στο πίσω μέρος του πατώματος των μονοθέσιων κατά 15 χιλιοστά από το 2023. Επίσης, το ύψος του στομίου στο diffuser θα αυξηθεί, ενώ οι άκρες του θα πρέπει να έχουν αυξημένη ακαμψία. Για να ελέγχεται η συμμόρφωση των ομάδων ως προς τις παραπάνω προδιαγραφές θα προστεθεί και δεύτερος αισθητήρας στην επίμαχη περιοχή (ο πρώτος θα τοποθετηθεί από το επερχόμενο βελγικό GP) ο οποίος θα ελέγχει την κάθετη ταλάντωση των αυτοκινήτων.

Αυτή η απόφαση ικανοποιεί επί τις ουσίας τις απαιτήσεις της Mercedes, η οποία εδώ και αρκετούς μήνες ζητούσε την υποχρεωτική αύξηση της απόστασης των πατωμάτων από το έδαφος. Η W13 ήταν το μονοθέσιο που παρουσίασε περισσότερο από όλα το φαινόμενο του porpoising και η Mercedes ήταν αναγκασμένη έτσι κι αλλιώς να την “τρέχει” σε μεγαλύτερο ύψος από ότι επιθυμούσε.

Φαίνεται ότι με τις αλλαγές αυτές, το μειονέκτημα αυτό της Mercedes θα μετριαστεί. Υπενθυμίζουμε ότι η γερμανική ομάδα ζητούσε αρχικά αύξηση του ύψους κατά 25 χιλιοστά. Έπειτα από διαμαρτυρίες των υπόλοιπων ομάδων, η FIA κατέληξε στην πιο “φιλική” λύση της αύξησης κατά 15 χιλιοστά. Ακόμη κι έτσι, όμως, η απόφαση αυτή είναι μία πολιτική νίκη της Mercedes.

Αλλαγές, όμως, ανακοινώθηκαν και σε ότι αφορά την ανθεκτικότητα των roll-hoops που βρίσκονται πάνω από τις αεροεισαγωγές των μονοθέσιων. Έπειτα από το ανατριχιαστικό ατύχημα του Zhou στο Silverstone όλοι θορυβήθηκαν από την ευκολία με την οποίαν το roll-hoop αποσπάστηκε από την Alfa Romeo.

Βέβαια, η φύση του ατυχήματος εκείνου ήταν ιδιαίτερη. Όμως, η FIA θέλει να καλύψει κάθε πιθανό σενάριο. Έτσι το roll-hoop θα αλλάξει στο επάνω του μέρος, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο του “σκαψίματος” της ασφάλτου που παρατηρήθηκε στην Μεγάλη Βρετανία. Επιπλέον, το εξάρτημα θα ελέγχεται και με φορτία κατά τον διαμήκη άξονα.

Η φόρμουλα των PU του 2026

Οι ανακοινώσεις για τις PU του 2026 δεν περιείχαν κάποια έκπληξη. Τα όσα αποφασίστηκαν από την ομοσπονδία ήταν σε μεγάλο βαθμό ήδη γνωστά από την αρχή του καλοκαιριού. Η μεγάλη αλλαγή είναι η κατάργηση της MGU-H. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας βασιζόταν στην περιστροφή του turbo. Με την F1 να θέλει ένα πιο “πράσινο” προφίλ το συντομότερο δυνατόν, η κατάργηση αυτή ήταν μάλλον αναμενόμενη.

Ο μόνος ηλεκτροκινητήρας που θα φέρουν οι PU θα είναι ο MGU-K. Αυτός αντλεί ενέργεια από την θερμότητα που παράγεται κατά το φρενάρισμα. Σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για την παραγωγή του 50% της συνολικής ισχύος. Ήτοι 350 kW.

Ο κυβισμός του V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης παραμένει στα 1,6 λίτρα. Ωστόσο, τα καύσιμα θα είναι ακόμη πιο οικολογικά και θα έχουν σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Επιπλέον, έχει καθοριστεί και ένα  cost cap για την εξέλιξη των νέων μονάδων ισχύος.

Αυτό ανέρχεται σε 95 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος για την περίοδο 2023-2025, ενώ από το 2026 θα σταθεροποιηθεί στα 130 εκατομμύρια δολάρια. Από τα παραπάνω ποσά εξαιρούνται τα έξοδα για τις τρέχουσες μονάδες ισχύος. Επίσης εξαιρούνται τα έξοδα marketing ή για την προμήθεια PU σε πελατειακές ομάδες.

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem δήλωσε ευχαριστημένος με τις αποφάσεις αυτές: “Πιστεύω ότι παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις για το μέλλον της F1. Θέλω να ευχαριστήσω όλους του εμπλεκόμενους για την συνεισφορά τους”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alonso: Πώς έβαλε φωτιά στη silly season της F1
Piastri: Υπέγραψε με την McLaren για το 2023;
Bottas: Μύησε την κοπέλα του στην F1 (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto