Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG4 XPower

Ελλάδα 15:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: MG4 XPower

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MG4 XPower

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μια μέρα θα κοιτάμε πίσω και θα λέμε ότι το πρώτο meta-GTI ήταν ένας «σιωπηλός δολοφόνος» με τετρακίνηση, 435 (για όνομα του Θεού!) ίππους, επιδόσεις που μπορούν να ταπεινώσουν εύκολα μια Carrera S και τιμή λίγο πάνω από τα 35.000 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Το πράσινο ματ χάτσμπακ με το περίεργο, κάπως «διαστημικό», σχήμα που έρχεται σε αντίθεση με το vintage σήμα στο καπό του στέκεται ήσυχο στο φανάρι. Δεν μπορεί άλλωστε να κάνει διαφορετικά. Είναι ηλεκτρικό. Σε αντίθεση με μια χιλιάρα μηχανή δίπλα του που κοντανασαίνει σαν κυνηγόσκυλο που περιμένει να του λύσεις το λουρί.

Ο ανηφορικός δρόμος μπροστά είναι παντελώς άδειος. Το φανάρι γίνεται πράσινο και αυτό το περίεργο πράσινο χάτσμπακ πετάγεται μπροστά σαν να το έχεις χτυπήσει με τέιζερ. Άλλωστε, κατά κάποιον τρόπο, κάτι τέτοιο έχει γίνει. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, εξαπολύουν πάνω από 200 PS έκαστο και συνδυαστική ροπή που αγγίζει τα 600 Nm.

Οι τροχοί μοιάζουν να διπλώνουν την άσφαλτο κάτω από το πέλμα τους, σαν πατάκι του μπάνιου, και το MG4 XPower, διότι αυτό είναι το μυστήριο πράσινο «διαστημόπλοιο», εκτοξεύεται στην τροχιά του πλανήτη ηλεκτροκίνηση όπου φαίνεται ότι ισχύουν διαφορετικοί φυσικοί κανόνες. Το κυνηγόσκυλο μένει με γουρλωμένα μάτια πίσω και όταν μετά από λίγο αφήνω το γκάζι, φτάνει δίπλα μου με την ουρά στα σκέλια.

Advertisement
Advertisement

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης επιφυλάσσει πολλές τέτοιες εκπλήξεις, αλλά σαν κι αυτή -ακόμα- ελάχιστες. Διότι ακόμα και στην εποχή της κυριαρχίας των θερμικών GTI, ακόμα και στην εποχή όπου οι τιμές δεν είχαν εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη, δεν μπορούσες να αγοράσεις ένα τέτοιο εργαλείο με λιγότερα από 30 χιλιάρικα. Και έβγαζε πόσους; 250 ίππους, άντε 280; Εδώ μιλάμε για 435, με τιμή που μόλις ξεπερνά τα 35.000 ευρώ! Και κάπως έτσι αρχίζει η ηλεκτροκίνηση να αποκτά νόημα. Διότι αν δεν είναι αυτή η περίπτωση value for money, δεν ξέρω ποια είναι.

Γνωρίσαμε το MG4 πριν από μερικούς μήνες στην πιο γήινη έκδοση των 250 PS με την κίνηση πίσω και υπήρξε μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη. Όμορφο, αν μη τι άλλο ξεχωριστό, καλοφτιαγμένο, πολύ καλά εξοπλισμένο, με μεγάλους χώρους και ανέλπιστα ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Και -αναλογικά- φθηνό. Το MG4 είναι μια πρώτης τάξης τροχιοδεικτική βολή για τις δυνατότητες της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το MG4 XPower ακολουθεί με πολύ περισσότερη γόμωση και ακρίβεια στον στόχο.

Και το παράδοξο σε αυτή την υπόθεση είναι ότι το XPower ακολουθεί μια πολύ πιο stealth προσέγγιση. Μόνο αν έχεις εντρυφήσει θα αντιληφθείς ότι πρόκειται για ένα χάτσμπακ των 435 PS από το αποκλειστικό χρώμα του Hunter Green, τις πιο εξειδικευμένες ποδιές γύρω-γύρω, τους λίγο μεγαλύτερους 18άρηδες τροχούς και τις πορτοκαλί δαγκάνες των φρένων. Θα έπρεπε να είναι πιο προκλητικό; Ενδεχομένως.

Advertisement

Από την άλλη,  ωστόσο, μου αρέσει ότι πρόκειται για ένα -κυριολεκτικά και μεταφορικά- αθόρυβο «σφυρί». Πώς είναι αυτή η αίσθηση της επιτάχυνσης; Μερικές φορές τρομακτική, άλλες γαργαλιστική (είναι σίγουρο ότι κάθε φορά που πατάς το γκάζι θα χασκογελάς από την αμηχανία και την έκπληξη) και καταλήγει να είναι εθιστική.

Ακόμα και στην Normal λειτουργία (υπάρχουν ακόμα η Eco και βέβαια η Sport) η επιτάχυνση σε κεραυνοβολεί. Στην Eco η απόκριση γίνεται σαφώς πιο ήπια, αλλά στη Sport κάθε πάτημα του γκαζιού ισοδυναμεί με ένα μικρό μπότοξ. Και το καλύτερο είναι ότι η εμπλοκή των δύο κινητήρων είναι τόσο άμεση και αρμονική που μόνο όταν πατήσεις τέρμα γκάζι σε πολύ γλιστερή άσφαλτο θα νιώσεις ένα μικρό ψάρεμα στους εμπρός τροχούς.

Advertisement

Τι έχουν κάνει, λοιπόν, οι τεχνικοί της MG για να διαχειριστούν όλη αυτή τη δύναμη που θυμίζει ορισμένες φορές ορμητικό ποτάμι; Παραδόξως λιγότερα απ’ όσα θα υπέθετε κανείς. Οι τροχοί, όπως προανέφερα, είναι πλέον ένα νούμερο μεγαλύτεροι, στις 18”, ελατήρια και αμορτισέρ έχουν σφίξει κατά 25% σε σχέση με την έκδοση των 204 PS, ενώ έχει τοποθετηθεί και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Η όλη αίσθηση που αποκομίζεις, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν σε προβληματίζει.

Το MG4 XPower είναι εξαιρετικά ευθύβολο και το πλαίσιό του στιβαρό σε τέτοιο βαθμό που στον αυτοκινητόδρομο είναι φορές που αρχίζεις να αμφιβάλλεις για την ιπποδύναμή του. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το γεγονός ότι για λόγους διαχείρισης της μπαταρίας ο ρυθμός επιτάχυνσης από τα 160 km/h και μετά αρχίζει να κάμπτεται και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 km/h.

Εκεί που πραγματικά αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά σε σχέση με οποιοδήποτε θερμικό γρήγορο χάτσμπακ, είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο, είναι στην επιτάχυνση από την κορυφή της στροφής και μετά, η οποία πραγματικά χρειάζεται σωστή διαχείριση για να μη φτάσεις στην επόμενη στροφή με υπερβολικά πολλά χιλιόμετρα.

Advertisement

Σε αυτή την προσπάθεια αρωγός είναι και τα δυνατά φρένα με την πολύ γραμμική και φυσική, για ηλεκτρικό μοντέλο, αίσθηση. Το μπλοκέ επίσης φαίνεται ότι κάνει αρκετή δουλειά στο να βάλει τη μούρη του αυτοκινήτου μέσα, ενώ η ανάρτηση, παρότι σαφώς πιο σκληρή από το απλό MG4, εξακολουθεί να διατηρεί αρκετό βάθος στην απόσβεση.

Είναι εμφανής η βελτίωση στη διαχείριση του εμπρός μέρους που στην απλή έκδοση είχε την τάση να βουτάει στο φρενάρισμα, όπως σαφής είναι και η βελτίωση στον έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά σε έναν δρόμο με στροφιλίκι το XPower αποδεικνύεται απίστευτα γρήγορο και αποτελεσματικό. Δεν είναι βέβαια το ίδιο συμμετοχικό, κάτι που μπορείς ασφαλώς να αποδώσεις στην έλλειψη ακουστικού ερεθίσματος, αλλά και στο μάλλον αποκομμένο από ερεθίσματα τιμόνι, το οποίο θα ήθελα να είναι ένα τσικ πιο γρήγορο.

Το βέβαιο είναι ότι μόλις συνειδητοποιήσεις ότι η πρόσφυση που έχεις στη διάθεσή σου είναι σχεδόν ευθέως ανάλογη με την ιπποδύναμη και μόλις ξεπεράσεις τον δισταγμό που σου δημιουργεί μια στιγμιαία αποσταθεροποίηση του εμπρός μέρους όταν αρχίζεις να πιέζεις το γκάζι στο apex της στροφής, τότε μπορείς να χτίσεις έναν ρυθμό σχεδόν αδιανόητο. Οπότε όλα καλά;

Περίπου. Θα ήθελα το εσωτερικό να έχει λίγη περισσότερη συναίσθηση του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Καλό το Eco Leather, καλές και οι επενδύσεις από alcantara και οι κόκκινες ραφές, αλλά και πάλι δεν σε βάζει στο νόημα. Το σύστημα διεπαφής είναι γρήγορο και εύκολο στη λειτουργία του, αλλά με υπερβολικά μικρά εικονίδια. Θα ήθελα επίσης να υπάρχει κάποιο shortcut με κουμπί, στο τιμόνι για παράδειγμα, που να σε περνάει πιο γρήγορα στην σπορ λειτουργία.

Τέλος, (θου, Κύριε) θα ήθελα να υπάρχει κάποιου είδους ηχητικό ερέθισμα που να σου δίνει έστω μια τάξη μεγέθους για τον ρυθμό που αποκτάς. Τέλος, το κυριότερο, θα ήθελα λίγη παραπάνω αυτονομία από τα (βαριά) 300 km που σου δίνει. Αν μάλιστα το κυνηγήσεις σε κάποια ορεινή διαδρομή θυμίζει πολύ εκείνα τα EVO (ξανά θου, Κύριε) που έβγαζαν το πολύ 130-150 km σε αντίστοιχες συνθήκες. Με τη μόνη διαφορά ότι εκείνα γέμιζαν παντού και σε δύο λεπτά.

Με όλα τα μειονεκτήματά του το MG4 XPower δεν πάει να είναι το πιο δυνατό αυτοκίνητο για τα λεφτά του που μπορείς σήμερα να βρεις. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό δείγμα του τι μπορεί να κάνει η ηλεκτροκίνηση με ψήγματα από τα χρήματα που θα χρειαζόταν η εξέλιξη ενός παρόμοιου θερμικού hot-hatch.

Και με παρόμοια, αν όχι καλύτερη αποτελεσματικότητα. Είναι επίσης ο ορισμός του question car, του αυτοκινήτου που θα σε «πατήσει» χωρίς ούτε κατά διάνοια να γεμίζει το μάτι. Μπορεί να του λείπουν τα παραδοσιακά ερεθίσματα που κάνουν την σπορ οδήγηση πιο πικάντικη και τόσο θελκτική, αλλά ο συνδυασμός της απίστευτης δύναμης και της αποτελεσματικότητας με τόσο μικρό κόστος κτίσης και χρήσης γίνεται πολύ, μα πολύ δελεαστικός.

KEY TECH

Για να ενισχυθεί το προφίλ του σπορ χαρακτήρα, στο μενού του MG4 XPower έχει προστεθεί μία επιπλέον εφαρμογή μέσω της οποίας μπορείς να κρατήσεις γυρολόγιο μέσα σε πίστα, αλλά και χρόνους σε μια συγκεκριμένη διαδρομή που ορίζεις εκτός πίστας. Επίσης διαθέτει το νέο σύστημα δικτύωσης MG iSMART μέσω του οποίου μπορείς να εντοπίσεις γρήγορα τη θέση του αυτοκινήτου και να τσεκάρεις ότι είναι έτοιμο με ένα απλό άγγιγμα. Επιπλέον, διαθέτει λειτουργία εξ αποστάσεως χειρισμού για να ρυθμίσεις από πριν τον κλιματισμό στην επιθυμητή θερμοκρασία, να σχεδιάσεις από πριν τις διαδρομές και τα ταξίδια και να συγχρονίσεις το δρομολόγιό σου με το αυτοκίνητο κ.ά.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 435 PS, 600 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 64 kWh (net: 61,8)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 3,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 20,1 (17,0 WLTP) kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 300 km (385 WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.287/1.836/1.516 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 363 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.878 kg
ΤΙΜΗ: Από €35.150 (με κρατική επιδότηση)