Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Οι… αμφισβητούμενες φάσεις

Ελλάδα 18:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αυστραλίας: Οι… αμφισβητούμενες φάσεις

FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Οι… αμφισβητούμενες φάσεις

FORMULA 1

Το χαοτικό Grand Prix Αυστραλίας θα μείνει στην ιστορία για τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις του race control κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είχε, όμως, και αρκετές αμφισβητούμενες φάσεις.

Advertisement
Advertisement

Οι συζητήσεις μεταξύ των φίλων του σπορ που είχαν ξεκινήσει κατά τη διάρκεια του αγώνα συνεχίστηκαν και αρκετές ώρες μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στο Albert Park.

Ο αγώνας μπορεί να μην έδωσε, τελικά, την μεγάλη μονομαχία για την πρώτη θέση. Ωστόσο είχε πολλά περιστατικά τα οποία δημιούργησαν έντονες αντιπαραθέσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το γεγονός δεν θα έπρεπε να μας παραξενεύει. Από τη μία το σπορ έχει πάρα πολλούς κανονισμούς τους οποίους δεν είναι δυνατόν να γνωρίζει απόλυτα το κοινό.

Advertisement
Advertisement

Από την άλλη και η ίδια η διοργάνωση με τις κατά καιρούς αποφάσεις της έχει προκαλέσει σύγχυση για το τι ισχύει τελικά και τι όχι. Ας δούμε, λοιπόν, τις πιο σημαντικές αμφισβητούμενες φάσεις ενός επεισοδιακού αγώνα.

Γιατί τιμωρήθηκε ο Sainz;

Ο οδηγός της Ferrari εμβόλισε κατά την δεύτερη επανεκκίνηση τον Alonso στην έξοδο της πρώτης στροφής. Οι αγωνοδίκες έκριναν εξ ολοκλήρου υπεύθυνο τον Carlos για την επαφή. «Στην συγκεκριμένη περίπτωση κρίνουμε ότι παρά το ότι πρόκειται για ένα περιστατικό σε εκκίνηση, υπήρχε αρκετός χώρος ώστε το αυτοκίνητο νούμερο 55 να αποφύγει την επαφή».

Advertisement

Για τον λόγο αυτό επιβλήθηκε και η ποινή των 5 δευτερολέπτων. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι δύο. Έπρεπε να τιμωρηθεί ο Sainz; Και αν ναι, ήταν δίκαιη η ποινή που του επιβλήθηκε;

Στο πρώτο ερώτημα πιστεύουμε ότι η απάντηση είναι ναι. Ο Alonso είχε αφήσει αρκετό χώρο στην εσωτερική για τουλάχιστον ένα μονοθέσιο. Επιπλέον, ο Ισπανός δεν έκλεισε απότομα την γραμμή του πριν την είσοδο της 2 ώστε να θεωρηθεί ότι είχε μερίδιο ευθύνης στην επαφή. Ο Sainz δεν υπολόγισε καλά και φρέναρε πολύ αργά. Το ατύχημα προκλήθηκε από δικό του λάθος.

Advertisement

Στο θέμα της ποινής που του επιβλήθηκε, όμως, θα πρέπει να διαφωνήσουμε. Κυρίως επειδή ο αγώνας μπήκε σε καθεστώς κόκκινης σημαίας λίγες στιγμές μετά. Η ποινή των 5 δευτερολέπτων μπορεί να είναι η πιο επιεικής που μπορεί να δοθεί για ένα τέτοιο περιστατικό. Ωστόσο θεωρείται επιεικής επειδή στην κανονική ροή ενός αγώνα τα 5 δευτερόλεπτα δεν καταδικάζουν τον αγώνα ενός οδηγού.

Οι αγωνοδίκες έπρεπε να σκεφτούν ότι εφόσον θα δινόταν επανεκκίνηση, τα 5 δευτερόλεπτα θα έθεταν αυτόματα τον Sainz εκτός βαθμών. Κατά συνέπεια τα αποτελέσματα της ποινής που είχαν επιβάλλει ήταν παρόμοια ενός stop-go penalty 10 δευτερολέπτων σε κανονική ροή αγώνα. Πιο σωστή φαντάζει μία ποινή θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα.

Advertisement

Γιατί δεν τιμωρήθηκαν οι Hamilton-Leclerc και οι Alpine

Άλλωστε υπήρξαν και άλλοι οδηγοί οι οποίοι ενεπλάκησαν σε περιστατικά τα οποία -σύμφωνα με το γράμμα του νόμου- σήκωναν διερεύνηση από τους αγωνοδίκες. Ωστόσο καμία ποινή δεν επιβλήθηκε.

Κατά την πρώτη εκκίνηση τόσο οι Hamilton-Verstappen όσο και οι Leclerc-Stroll είχαν επαφές στην είσοδο της στροφής 3. Κανείς τους, όμως, δεν τιμωρήθηκε και τα δύο περιστατικά θεωρήθηκαν αγωνιστικά συμβάντα.

Στην πρώτη περίπτωση πιστεύουμε ότι παρά την μικρή επαφή που είχαν οι Hamilton-Verstappen, το ότι ο Ολλανδός άνοιξε γρήγορα την τροχιά του και απέφυγε έτσι κάποιο σοβαρότερο ατύχημα «έσωσε» την κατάσταση. Στην δε περίπτωση των Leclerc-Stroll εάν κάποιος πρέπει να θεωρηθεί υπαίτιος τότε αυτός θα ήταν ο Leclerc ο οποίος κλείνει απότομα την τροχιά του με δύο μονοθέσια στην εσωτερική.

Δεν εννοούμε με τα παραπάνω ότι κάποιος οδηγός έπρεπε να τιμωρηθεί. Θεωρούμε ότι όντως ήταν αγωνιστικά συμβάντα. Ωστόσο πιστεύουμε ότι για να χαρακτηριστούν έτσι από το race control λαμβάνεται υπόψη όχι η ενέργεια καθαυτή αλλά η τελική κατάληξη. Στην πρώτη περίπτωση η σοβαρή επαφή αποφεύχθηκε ενώ στη δεύτερη ο θεωρητικά υπαίτιος εγκατέλειψε χωρίς να δημιουργήσει κάποιο σοβαρό πρόβλημα στους υπόλοιπους.

Παρόμοιο πιστεύουμε ότι ήταν το σκεπτικό και στην επαφή των δύο Alpine κατά την δεύτερη επανεκκίνηση. Καθώς επρόκειτο για μονοθέσια της ίδιας ομάδας τα οποία, μάλιστα, εγκατέλειψαν, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν κάποιον από τους δύο οδηγούς.

Πήρε λάθος θέση στο grid ο Verstappen;

Αρκετοί θεώρησαν ότι ο Max Verstappen έπρεπε να τιμωρηθεί επειδή τοποθετούσε τους εμπρός τροχούς της RB19 επάνω στην οριζόντια γραμμή του gridbox. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν ισχύει.

Οι οδηγοί έχουν δικαίωμα να ακουμπάν τη γραμμή αλλά όχι να την υπερβαίνουν. Το περιστατικό ελέγχθηκε από τους αγωνοδίκες οι οποίοι αποφάσισαν -σωστά- ότι δεν σήκωνε ποινή.

Γιατί απορρίφθηκε η ένσταση της Haas;

Μετά τον αγώνα η αμερικανική ομάδα κατέθεσε ένσταση για το ότι η τρίτη επανεκκίνηση δόθηκε με την σειρά της δεύτερης και όχι όπως ήταν η κατάταξη πριν την κόκκινη σημαία. Το σκεπτικό της Haas ήταν πώς αφού στο Silverstone πέρσι είχε θεωρηθεί η δεύτερη γραμμή του SC ότι δίνει κατάταξη γύρου το ίδιο θα έπρεπε να ισχύσει και στη Μελβούρνη.

Ωστόσο, η γραμμή αυτή στο Albert Park βρίσκεται πριν τη στροφή 1. Δηλαδή σε ζώνη φρεναρίσματος. Άρα ήταν δύσκολο να αποφασιστεί ποια ακριβώς ήταν η σειρά ενώ όλοι μάχονταν για την είσοδο στην πρώτη στροφή. Οι κανονισμοί προβλέπουν ότι «η σειρά των αυτοκινήτων θα καθορίζεται από το τελευταίο σημείο (σ.σ. πριν την διακοπή) στο οποίο μπορούσε να οριστεί η θέση του κάθε μονοθέσιου στην πίστα».

Επιπλέον, οι κανονισμοί δίνουν την ευχέρεια στον διευθυντή αγώνα να αποφασίσει ποιο θα είναι το σημείο αυτό. Η κόκκινη σημαία βγήκε πριν ο πρωτοπόρος περάσει την γραμμή του πρώτου τομέα. Έτσι, ο αλυτάρχης αποφάσισε ότι το τελευταίο αξιόπιστο σημείο ήταν εκείνο της γραμμής εκκίνησης-τερματισμού. Κατά συνέπεια η ένσταση της Haas απορρίφθηκε και ο Hulkenberg χάρηκε την 4η θέση του για λίγα μόνο λεπτά!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alonso: Ίσως ο Hamilton γέρασε!
F1 GP Αυστραλίας: Ένας δύσκολος γρίφος (+video)
F1 GP Αυστραλίας: Όταν το θεαματικό καταντάει κωμικό (+video)