Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Ένας δύσκολος γρίφος (+video)

Ελλάδα 19:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP Αυστραλίας: Ένας δύσκολος γρίφος (+video)

FORMULA 1

F1 GP Αυστραλίας: Ένας δύσκολος γρίφος (+video)

FORMULA 1

Η νέα άσφαλτος του Albert Park σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες ατμόσφαιρας και οδοστρώματος έθεσαν έναν δύσκολο γρίφο στους οδηγούς, Ο Verstappen, όμως, είχε την λύση.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί η σημερινή pole να είχε την μεγαλύτερη διαφορά από την δεύτερη θέση σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Ωστόσο, ο Verstappen την κατέκτησε πιο δύσκολα από ότι μαρτυρούν οι αριθμοί.

Δύο ήταν οι λόγοι για αυτό. Καταρχάς έπαιξε ρόλο η νέα άσφαλτος του Albert Park η οποία έχει στρωθεί λίγο πριν τον περσινό αγώνα. Η εξαιρετικά λεία επιφάνειά της είναι πολύ… ευγενική με τα ελαστικά. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που στους οδηγούς δεν αρκούσε ο συνήθης ένας γύρος προετοιμασίας ώστε να φέρουν την C4 γόμα της Pirelli σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Advertisement
Advertisement

Το εγγενές, αυτό, χαρακτηριστικό του οδοστρώματος τονίστηκε ακόμη παραπάνω από την μόλις 21 βαθμών Κελσίου θερμοκρασία του, κατά την εκκίνηση του Q1. Προσθέστε στα παραπάνω και τις σποραδικές βροχοπτώσεις από το απόγευμα της Παρασκευής -οι οποίες ξέπλυναν το όποιο στρωμένο ελαστικό- και θα έχετε την τέλεια σπαζοκεφαλιά.

Οι δύο επιλογές

Οι οδηγοί είχαν να επιλέξουν μεταξύ δύο καθόλου γοητευτικών επιλογών. Η πρώτη περιλάμβανε έναν πολύ γρήγορο πρώτο γύρο προετοιμασίας με στόχο να έρθουν τα εμπρός ελαστικά γρήγορα στη σωστή θερμοκρασία. Έπειτα ακολουθούσε ο «κανονικός» γρήγορος γύρος. Το μειονέκτημα αυτής της επιλογής ήταν ότι στους περισσότερους τα εμπρός ελαστικά είχαν υπερθερμανθεί μέχρι να φτάσουν στις δύο τελευταίες στροφές της πίστας.

Advertisement

Η δεύτερη επιλογή περιλάμβανε δύο γύρους προετοιμασίας από τους οποίους ο δεύτερος ήταν πιο αργός. Ο τρίτος στη σειρά γύρος ήταν εκείνος που μετρούσε. Το πλεονέκτημα ήταν ότι η γόμα θερμαινόταν πιο ομοιόμορφα και άρα έδινε μια πιο προβλέψιμη συμπεριφορά. Ασχέτως αν με αυτόν τον τρόπο θυσιαζόταν η θεωρητικά μέγιστη δυνατή απόδοση των C4 για χάρη της σταθερότητας.

Advertisement

Στο Q2 όλοι οι οδηγοί δοκίμασαν την δεύτερη λύση. Και στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποφάσισαν να ακολουθήσουν την συγκεκριμένη στρατηγική και για το Q3. Ωστόσο, το εγχείρημα αυτό έκρυβε μία παγίδα. Ένα λάθος στον πρώτο γρήγορο γύρο ή ένα αργότερο μονοθέσιο σε κακή χρονικά συγκυρία μπορούσε να ακυρώσει μία προσπάθεια αρκετών λεπτών. Και άρα να αφήσει κάποιον οδηγό με ελάχιστο χρόνο να απομένει στη διαδικασία χωρίς έναν χρόνο ασφαλείας έστω.

Βέβαια, για τους Hulkenberg και Albon δεν είχαν μεγάλη σημασία όλα αυτά. Οι δύο οδηγοί είχαν κάνει ήδη την υπέρβαση περνώντας στο Q3. Ο Nico βασιζόμενος στην έφεση της Haas να φέρνει εύκολα τα Pirelli στο optimum και ο Alexander χάρη στην πολύ χαμηλή οπισθέλκουσα της Williams η οποία απέδιδε καρπούς στον δεύτερο τομέα.

Η σωστή διαχείριση χρόνου

Advertisement

Η καλύτερη διαχείριση των 12 λεπτών του Q3 έγινε από τις Mercedes και Aston Martin. Τόσο οι Russell-Hamilton όσο και ο Alonso κατάφεραν να κάνουν από δύο προσπάθειες ο καθένας με δύο γύρους προετοιμασίας. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και η Ferrari. Όμως, την δεύτερη φορά που βγήκαν οι δύο SF-23 μόνο ο Sainz είχε χρόνο για να το επιχειρήσει ξανά.

Έτσι, ο Leclerc αναγκάστηκε να κάνει την τελευταία του προσπάθεια με έναν γύρο προετοιμασίας. Αυτό σίγουρα του στοίχησε στο τέλος καθώς -όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος- ο τελευταίος του γύρος απείχε από το ιδανικό. Το αποτέλεσμα ήταν να πάρει κατάταξη πίσω από τον Sainz για πρώτη φορά φέτος σε δοκιμαστικά.

Η Ferrari, βέβαια, γενικότερα ήταν πιο υποτονική σε σχέση με τις κατατακτήριες των προηγούμενων δύο αγώνων. Οι άνθρωποι της Scuderia δήλωναν μετά το Q3 ότι έχουν δουλέψει πολύ πάνω στο set-up με γνώμονα την καλύτερη επίδοση στον αγώνα της Κυριακής. Μένουν λίγες ώρες για να δούμε εάν θα δικαιωθούν. Πάντως στο Q3 ήταν οι μόνοι που περίμεναν βροχή και αυτό έπαιξε ρόλο στην βιασύνη του Leclerc να ολοκληρώσει την προσπάθειά του. Μία βροχή η οποία δεν ήρθε, τελικά ποτέ.

Ο Verstappen προσαρμόζεται

Από την άλλη ο Verstappen έχοντας δοκιμάσει και τους δύο τρόπους στο Q2, είχε αποφασίσει να κάνει μόνο έναν γύρο προετοιμασίας. Η επιλογή έμοιαζε αρχικά να δικαιώνεται. Οι δύο πρώτοι τομείς του Ολλανδού ήταν μοβ, όμως φτάνοντας στην στροφή 13, η RB19 είχε φθείρει υπερβολικά τα ελαστικά της.

Ο Max διόρθωσε την υπερστροφή και ολοκλήρωσε τον γύρο του. Ωστόσο, ο χρόνος που σημείωσε ήταν μισό δευτερόλεπτο αργότερος από εκείνον του Q2. Τα soft είχαν αρκετή ζωή ώστε ο Ολλανδός να κάνει έναν ακόμη γρήγορο γύρο δύο στροφές αργότερα.

Προσωρινά είχε υποσκελίσει τον Hamilton, ο οποίος βρισκόταν μετά την δική του πρώτη προσπάθεια στην πρώτη θέση. Όμως, στη Red Bull ήταν εμφανές ότι ακόμη και το 1:17.2 δεν θα αρκούσε για την pole. Με το ένα μονοθέσιο εκτός -έπειτα από λάθος του Perez ο οποίος παραπονιόταν ήδη από το FP3 για αστάθεια στο φρενάρισμα- η Red Bull έπρεπε να πάρει την pole ώστε να έχει το πλεονέκτημα αύριο στην εκκίνηση.

Ο χρόνος που απέμενε ήταν ελάχιστος. Όμως ομάδα και οδηγός προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα. Ο Max μπήκε αλλαγή ελαστικών και έκανε δύο γύρους προετοιμασίας πριν την τελευταία του προσπάθεια. Το αποτέλεσμα ήταν να σταματήσει το χρονόμετρο στο 1:16.7 την στιγμή που ο δεύτερος Russell έκανε 1:16.9 κερδίζοντας για τρίτη φορά φέτος τον Hamilton σε κατατακτήριες.

Εξαίρεση ή κανόνας;

Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα του κατά πόσον αυτά που παρακολουθήσαμε φέτος σηματοδοτούν κάποια αλλαγή στην ισορροπία δυνάμεων ή προέκυψαν απλώς λόγω συμπτώσεων. Η αλήθεια, πιστεύουμε, ότι βρίσκεται κάπου στη μέση.

Από τη μία εάν παρατηρήσουμε την διαφορά μεταξύ των Red Bull και Aston Martin θα δούμε ότι στην Αυστραλία εκείνη ήταν μειωμένη σε σχέση με τους προηγούμενους δύο αγώνες. Όχι όμως για πολύ. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο όχι ιδανικό Q3 που είχε ο Verstappen αλλά και στην Aston Martin η οποία ενδεχομένως να έκανε την AMR23 να δουλέψει καλύτερα στη Μελβούρνη.

Οι μεγάλες αλλαγές αφορούν στις Ferrari και Mercedes οι οποίες μοιάζουν να έχουν αλλάξει ρόλους στο Albert Park. Οι καλύτερες επιδόσεις των W14 είναι εξαιρετικά πιθανό να οφείλονται στις χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος. Άλλωστε και πέρσι ο Russell είχε κατακτήσει την pole στην Ουγγαρία υπό παρόμοιες συνθήκες.

Η πτώση της Ferrari, σύμφωνα με την Scuderia, οφείλεται στην διαφορετική προσέγγιση που είχε η ιταλική ομάδα σήμερα. Θα δούμε εάν η απόφαση αυτή  δικαιωθεί. Όσο βελτιωμένο ρυθμό αγώνα και εάν έχει η Ferrari, όμως, θα πρέπει να παρατείνει υπερβολικά το πρώτο stint των οδηγών της εάν θέλει να κερδίσουν θέσεις από τις Mercedes και τον Alonso.

Όσο για τον Verstappen, πιστεύουμε ότι υπό κανονικές συνθήκες θα κερδίσει μάλλον εύκολα αύριο. Ωστόσο αρκεί ένα μηχανικό πρόβλημα στην RB19 για να πάρει ο αγώνας φωτιά. Άλλωστε οι διαφορές από την δεύτερη θέση και μετά δεν είναι μεγάλες. Σε μία τέτοια περίπτωση δεν θα έπρεπε να αποκλείσουμε καθόλου μία ενδεχόμενη νίκη του Alonso με την εξαιρετική υπό συνθήκες αγώνα AMR23.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lewis Hamilton: Σε κρίσιμο σταυροδρόμι
F1: Απαγορεύονται οι πανηγυρισμοί των μηχανικών στο pitwall!
Alonso: Ίσως ο Hamilton γέρασε!