Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Peugeot 3008 GT Hybrid4 VS Volvo XC40 Recharge PHEV T5

  • Του Κωνσταντίνου Μποϊδάνη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Τα plug-in υβριδικά έχουν έρθει για να μείνουν και όπως έχουμε αναλύσει κατ’ επανάληψη, είναι ιδανικές επιλογές για όσους θέλουν να συνδυάσουν τις χάρες του ηλεκτροκίνητου στην καθημερινότητα με την αξιοπιστία της βενζίνης στις μεγάλες διαδρομές.

Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο βλέπουμε τη μία μετά την άλλη τις εταιρείες να ακολουθούν το ίδιο μονοπάτι. Τελευταία προσθήκη το Volvo XC40, το οποίο ρίχνουμε κατευθείαν στα βαθιά με το Peugeot 3008. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν ξεκάθαρα στο θέμα της ηλεκτροκίνησης για το μέλλον και εν τω μεταξύ προσφέρουν απόλυτα αξιόλογες προτάσεις που συνδυάζουν τα καλύτερα των δύο κόσμων: δυνατούς κινητήρες εσωτερικής καύσης -βενζίνης ως επί το πλείστον- και ηλεκτροκινητήρες ικανούς για κίνηση του αυτοκινήτου αποκλειστικά με την ισχύ τους, που «συνεργάζονται» αρμονικά όποτε χρειαστεί.

Πρόσφατα δοκιμάσαμε το Peugeot 3008 Hybrid4, κατά τη διάρκεια της οποίας δοκιμής είχαμε τη δυνατότητα να δούμε τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας πρότασης, που συνδυάζει τον μηδενισμό των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμου στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη με την ανεξαρτησία που παρέχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης έξω από αυτή. Σήμερα έχουμε μπροστά μας μια ακόμα πρόταση, που σε γενικές γραμμές «τικάρει» τα ίδια κουτάκια με αυτά του Peugeot. Το Volvo XC40 Recharge PHEV T5 διαθέτει 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 1,5 lt και ηλεκτροκινητήρα 82 PS ο οποίος κινείται από μπαταρία 10,7 kWh. Σε σύγκριση με το 3008 το Volvo έχει έναν ηλεκτροκινητήρα λιγότερο, που σημαίνει ότι του λείπει η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Κατά τα άλλα το concept είναι πανομοιότυπο.

Η ευκολία της φόρτισης στο σπίτι για να καλυφθούν οι μετακινήσεις της επόμενης ημέρας χωρίς βενζίνη και εκπομπές ρύπων είναι και πάλι το σημείο γύρω από το οποίο περιστρέφεται η ουσία της ύπαρξης της συγκεκριμένης έκδοσης. Η μπαταρία των 10,7 kWh δίνει μια ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 46 km. Το κινητήριο σύνολο είναι εξελιγμένο από κοινού με τη μητρική Geely. Το πολιτισμένο περιβάλλον και η λιτή πολυτέλεια όλων των Volvo κάνουν και εδώ την παρουσία τους παραπάνω από αισθητή. Κάποιες επιπλέον επιλογές μέσα στο μενού δίνουν το στίγμα του διαφορετικού σε αυτό εδώ το XC40. Η πρώτη διαφορά σε σχέση με το υβριδικό 3008 είναι η καλύτερη συγκριτικά ηχομόνωση, που καθιστά το πέρασμα της λειτουργίας από τον ηλεκτροκινητήρα στον θερμικό και τούμπαλιν ευπρόσδεκτα δυσδιάκριτο για τους επιβάτες. Στο 3008, όσο το μοτέρ δουλεύει για να δώσει ρεύμα στην μπαταρία των 13,2 kWh οι στροφές είναι αυξημένες και η βοή περνάει στο -κατά τα άλλα ενδιαφέρον και ποιοτικό- εσωτερικό. Μια ακόμα ευδιάκριτη διαφορά είναι το μεγάλο βάρος που δίνει το XC40 στην άνεση, με τη σαφώς πιο μαλακή ανάρτηση και τις αναπόφευκτα μεγαλύτερες κλίσεις όταν πιέσεις. Εμπιστεύεσαι το πολύ καλό πλαίσιο και στρίβεις παρά την αναισθησία του πολύ ελαφρού τιμονιού, για να διαπιστώσεις σύντομα ότι το plug-in XC40 παρότι μπορεί να κινηθεί γρήγορα, δεν έχει σχεδιαστεί για τέτοια χρήση.

Στο Peugeot θα καθίσεις καλύτερα, πιο «βαθιά» μέσα στο αυτοκίνητο, με το i-Cockpit να «αγκαλιάζει» τον οδηγό χάρη στην κλίση που έχει προς το μέρος του, δίνοντάς του άμεσα το στίγμα ότι μπορεί μεν να μηδενίσει τα έξοδα της καθημερινής μετακίνησης, αλλά δεν ξεχνά και την (υποθετική) ανάγκη του για οδηγικό ενδιαφέρον στρίβοντας το μικρό του οβάλ τιμόνι. Το 3008 ανταποκρίνεται θαυμάσια στις διαθέσεις του οδηγού να κινηθεί σβέλτα εκμεταλλευόμενος πλαίσιο, ανάρτηση αλλά και τετρακίνηση. Είναι φρενήρης ο ρυθμός της επιτάχυνσης στην έξοδο της κάθε στροφής με το γκάζι στο πάτωμα, με γραμμικότητα στην απόδοση από τη συμμετοχή των δύο ηλεκτροκινητήρων και τον 1.600άρη PureTech, που στο πρόγραμμα οδήγησης Sport προσαρμόζει (τεχνητά) και το ηχόχρωμά του ανάλογα. Το τιμόνι είναι άμεσο και όσο συμμετοχικό χρειάζεται για να ξεχάσεις πως είσαι μέσα σε ένα μοντέλο με διαφορετικές προτεραιότητες. Βέβαια, στις συνθήκες πίεσης που περιγράφω ούτε λόγος για χαμηλή κατανάλωση. Ούτε καν για «χαμηλότερη» κατανάλωση σε σχέση με κάποια από τις δυνατότερες «συμβατικές» εκδόσεις του μοντέλου, μια και τα 14άρια της σχετικής ένδειξης του εξαιρετικού ψηφιακού πίνακα οργάνων σου δίνουν και καταλαβαίνεις… Ας είναι όμως. If you can’t do the time, don’t do the crime, λένε οι Αμερικάνοι. Το «πρόβλημα» στην περίπτωση του 3008 είναι οι 300 PS που του δίνουν εξαιρετικούς χρόνους επιταχύνσεων τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, οι οποίοι σε προτρέπουν να αμαρτήσεις, ψαλιδίζοντας ανάλογα τη συνολική αυτονομία σου (βενζίνης και ρεύματος).

Στη διαδρομή με το XC40, όσο ο ρυθμός είναι χαλαρός όλα εξελίσσονται όπως περιμένεις από ένα μοντέλο που δίνει σαφέστατα προτεραιότητα στη χαλαρωτική premium υπόσταση. Από το πρώτο μέτρο που θα κάνεις, όμως, αντιλαμβάνεσαι πως με τα φρένα του δεν θα τα πας καλά. Οσο ο ρυθμός ανεβαίνει το σύστημα πέδησης μοιάζει άτσαλα καλιμπραρισμένο: ο κατανεμητής ορισμένες φορές στέλνει απροσδόκητα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς, ειδικά όταν από κάτω σου η άσφαλτος είναι κατσαρή και η αντλία της πίεσης βάζει δυσεπίλυτο πρόβλημα στον οδηγό, που βλέπει μισό χιλιοστό περισσότερης διαδρομής στο πεντάλ του φρένου να τον φέρνει από το «δεν σταματάει» στο «θα φιλήσω το τιμόνι» ενός φρεναρίσματος πανικού. Ως κερασάκι στην τούρτα έχουμε την παντελώς ξύλινη αίσθηση που σε κάνει να μην ξέρεις ακριβώς πού θα σταματήσει το αυτοκίνητο, το οποίο εξαιτίας και της υβριδικής τεχνολογίας κουβαλάει παραπανίσια κιλά.

Συγκριτικά με το Peugeot, στο Volvo κάθεσαι «πάνω» στο αυτοκίνητο και έχεις μεν καλύτερη περιφερειακή ορατότητα, αλλά ποτέ δεν θα μπεις στο αθλητικό πνεύμα που ενδεχομένως θα θελήσεις. Ούτως ή άλλως, το XC40 θα ακολουθήσει τις επιταγές σου μέχρις ενός σημείου. Η απόλαυση του να έχεις τους επιβάτες λίγο πιο άνετους χάρη στην ανάρτηση, στο λίγο αυξημένο διαθέσιμο πλάτος και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και η μακροπρόθεσμα ανθεκτική στον χρόνο και την ταλαιπωρία κατασκευή μπορεί να σε ανεβάζει στα μάτια τους, αλλά αν έχεις το μικρόβιο της σπορ οδήγησης πάντα κάτι θα σου λείπει.

Η σύγκριση των δύο αναδεικνύει αυτοκίνητα που μοιάζουν αρκετά, παρά τις διαφορές τους στην εμφάνιση. Από τη μία το Volvo που έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δείχνουν «βάθος» στον premium χαρακτήρα και από την άλλη το Peugeot που τα έχει όλα στον υπερθετικό βαθμό, με πολύ καλό τριμάρισμα στα σημεία που εκτιμώνται από τον οδηγό που επιμένει στην απόλαυση της οδήγησης και θέλει κάποιες φορές να την προτάσσει έναντι της οικονομίας. Στο ταμείο η διαφορά υπέρ του Volvo προκύπτει αβίαστα. Βλέπεις, ο νεωτερισμός του 3008 πληρώνεται, όπως και η πιο εντυπωσιακή αισθητική τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού. Για όσους επιμένουν στις αξίες της οδήγησης, δίλημμα δεν υπάρχει. Το «λιοντάρι» είναι αφοπλιστικά καλύτερο, πληρέστερο και πιο γρήγορο. Θα σου φέρει ταχυπαλμία και έξαψη όταν θα πιέσεις και θα σου θυμίσει τι εστί γαλλική προσέγγιση στο θέμα του στριψίματος. Η αξία του νικημένου όμως είναι αυτή που ορίζει το μέγεθος της νίκης και στην προκειμένη περίπτωση το Volvo είναι πραγματικά αξιόλογο και καλύπτει εμφατικά τους περισσότερους υποψήφιους για μια τέτοια αγορά. Και με κάποια ρέστα στην τσέπη.

Οδηγός αγοράς

Αν θεωρείς ότι δεν σου χρειάζεται η τετρακίνηση του υβριδικού 3008, η Peugeot έχει να σου προτείνει μια φθηνότερη (και λιγότερο δυνατή φυσικά) PHEV εναλλακτική. Με έναν ηλεκτροκινητήρα λιγότερο και 225 PS συνδυαστικής ισχύος, το προσθιοκίνητο Hybrid 225 με το e-EAT8 κιβώτιο είναι διαθέσιμο με τιμή που ξεκινά από τα 47.900 ευρώ. Αντίστοιχα, από τη Volvo η επιλογή για την ελληνική αγορά είναι μόνο μία (η προσθιοκίνητη που δοκιμάζουμε) προς το παρόν, με τιμή που ξεκινά από τα €52.500. Οπως και στην περίπτωση του Peugeot, έτσι και για το XC40 η τιμή προ φόρων στη βασική έκδοση είναι κάτω από τα €40.000 και πληροί τις προϋποθέσεις για μηδενική φορολόγηση σε εταιρικούς χρήστες, έχοντας και εκπομπές CO2 κάτω από 46 g/km. Στην γκάμα υπάρχουν ακόμα το XC40 T4 με 211 PS άλλα και  τα XC60 και XC90 για όσους θέλουν κάτι παραπάνω και σε ισχύ (με 390 PS), αλλά και σε μέγεθος αμαξώματος και χώρους για τους επιβάτες.

 

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ + 2H/K: 1.598 CC, i4, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.447/1.841/1.623 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 395 LT

VOLVO XC40 RECHARGE PHEV T5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ & Η/Κ: 1.477 CC, I3, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.425/1.863/1.652 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.702 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
PEUGEOT 300 PS @ 6.000 RPM, 53,1 KGM
VOLVO 262 PS @ 5.800 RPM, 43,3 KGM

ΒΑΡΟΣ
PEUGEOT 1.928 kg
VOLVO 1.812 kg

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟ
PEUGEOT 6,4 KG/PS
VOLVO 6,9 KG/PS

0-100 km/h
PEUGEOT 6,0”
VOLVO 7,3”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
PEUGEOT TEST 5,7 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 1,9
VOLVO TEST 5,4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 1,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
PEUGEOT 235 KM/H
VOLVO 180 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
PEUGEOT 43 LT
VOLVO 48 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
PEUGEOT 754 km
VOLVO 889 km

CO2
PEUGEOT 30 g/km
VOLVO 45 g/km

ΤΙΜΗ
PEUGEOT ΑΠΟ €47.900
VOLVO ΑΠΟ €52.500

Δείτε ακόμα:

Volvo: 10 καινοτομίες ασφάλειας στην ιστορία της

Peugeot-Black Friday: Tα γαλλικά μοντέλα στις καλύτερες τιμές

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr