ΝΕΑ

Αποκλειστικό: Το newsauto στην Έκθεση του Πεκίνου

Ελλάδα 2:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκλειστικό: Το newsauto στην Έκθεση του Πεκίνου

ΝΕΑ

Αποκλειστικό: Το newsauto στην Έκθεση του Πεκίνου

ΝΕΑ

Οι εκθέσεις αυτοκινήτου, όπως αποδεικνύει η Auto China, είναι εδώ και δυνατές!

Advertisement
Advertisement

China rules; Σε μεγάλο βαθμό το ότι η Κίνα είναι κατά βάση το μεγάλο αφεντικό ισχύει και αυτό φαίνεται και από τη συμμετοχή των Ευρωπαίων κατά κύριο λόγο αλλά και των Αμερικανών στην Auto China.

Την έκθεση που γίνεται εναλλάξ στο Πεκίνο και στη Σαγκάη και που σε σχέση με αυτή της Γενεύης, όπου κυριαρχούσαν οι… Κινέζοι, είναι πολλαπλάσια σε μέγεθος και το κυριότερο σε καινούργια μοντέλα.

Μοντέλα, για να ξεκινήσουμε με τους Ευρωπαίους, όπως το πρωτότυπο ΙD. Code που προλογίζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των ηλεκτρικών της Volkswagen αλλά και την καινούργια, πιο νεανική υπο-μάρκα ID. UX ή το ολοκαίνουργιο Mini Aceman (και) για χάρη του οποίου μεγάλωσε το Countryman.

Advertisement
Advertisement

Παγκόσμια πρεμιέρα στην πρωτεύουσα της Κίνας για την από καιρό αναμενόμενη ηλεκτρική G-Class που είναι το πρώτο EV της Mercedes που δεν λέγεται EQ, αλλά και για την plug-in υβριδική Lamborghini Urus SE.

Tην ίδια στιγμή που η Audi παρουσιάζει την επιμηκυμένη εκδοχή του ολοκαίνουργιου Q6, η BMW την ανανεωμένη και διευρυμένη Σειρά 4 μαζί με το μέλλον της υπό τη μορφή της φιλόδοξης Neue Klasse και η Ford σπέσιαλ εκδόσεις της Mustang που μάλλον έχει φανατικό κοινό και στη μεγάλη ασιατική χώρα.

Το δυναμικό παρόν δίνει και η ντεμί (50-50 Mercedes-Geely) Smart τα καινούργια μοντέλα της οποίας θα δούμε σύντομα και στην Ελλάδα.

Advertisement

Γεγονός είναι πως τόσο το #1 όσο και το #3 δεν έχουν σχέση με τα Fortwo και Forfour που ξέραμε καθώς είναι από πλευράς διαστάσεων εντάσσονται κανονικά στις κατηγορίες B και C αντίστοιχα.

Επίσης, το πρωτότυπο του #5 δίνει μια πρώτη εικόνα ενός SUV που θα λειτουργήσει ως η ναυαρχίδα της μάρκας,

Advertisement

Από την άλλη πλευρά οι εγχώριοι κατασκευαστές που για την έκθεση της πατρίδας τους έχουν κρυμμένες εκπλήξεις στο τσεπάκι τους και που κάποιοι από αυτούς έχουν αποφασίσει για τα καλά να εισβάλλουν με όλες τους τις δυνάμεις στην Ευρώπη.

Με πρώτη και καλύτερη την Omoda που παρουσίασε την πολύ ενδιαφέρουσα ηλεκτρική έκδοση του Omoda 5, το Omoda E5, καθώς και ένα πρόγραμμα βιωσιμότητας σε συνεργασία με αρκετές χώρες ανά τον κόσμο όπως η Ισπανία.

Η Omoda μαζί με την Jaecoo ανήκουν στον όμιλο της Chery που έχει σημαντική παραγωγική δυναμικότητα μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ και οι δύο θα είναι και οι πρώτες κινεζικές εταιρείες που θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Advertisement

Και αυτό γιατί η Chery απέκτησε το εργοστάσιο της Nissan στην Ισπανία που είχε διακόψει τη λειτουργία του πριν από λίγα χρόνια και στο οποίο θα κατασκευάζεται καταρχήν το βασικό μοντέλο της Omoda για την Ευρώπη που είναι το Omoda 5.

Η Chery και κατά συνέπεια οι μάρκες της Omoda και Jaecoo θα εκπροσωπούνται σύντομα και στη χώρα μας -μείνετε συντονισμένοι στο newsauto- όπως και η Huawei.

Τα καταστήματα της οποίας στο Πεκίνο και φανταζόμαστε σε όλη την Κίνα, όπως και αυτά της Xiaomi είναι σαν Apple Store που πέρα από τα προϊόντα τεχνολογίας έχουν και αυτοκίνητα.

Και οι δύο στην εγχώρια αγορά κονταροχτυπιούνται γύρω στις τριάντα χιλιάδες ευρώ, η μεν Xiaomi με το ένα και μοναδικό μέχρι στιγμής μοντέλο της το SU7 και η Huawei με το Luceed.

Από εκεί και πέρα οι μάρκες που ήδη είναι παρούσες στην Ευρώπη και την Ελλάδα όπως η BYD και η MG δίνουν δυναμικό παρόν στην Auto China.

Mε την πρώτη να έχει ένα πολύ μεγάλο περίπτερο στο οποίο τα βλέμματα έκλεβε το hardcore τετρακίνητο Μ-Hunter και φιλοξενείται και η θυγατρική της Yang Wang που μεταξύ άλλων κατασκευάζει και αρκούντως εντυπωσιακά σπορ μοντέλα.

MG

Η MG είχε στο δικό της περίπτερο ένα εξίσου εντυπωσιακό σπορ πρωτότυπο, ενώ φυσικά και δεν απουσίαζε το ρόουντσερ της το Cyberster που αναμένεται στη χώρα μας το φθινόπωρο.

BYD

Στο περίπτερο της Seres παρουσιάζονται και τα μοντέλα της που θα έρθουν στο μέλλον και στην Ευρώπη, ενώ μια από τις μάρκες που ξεχωρίζει είναι και η XPeng, το μοντέλο της οποίας που βρισκόταν στην έκθεση -πρόκειται για ένα μεγάλο πολυμορφικό- είναι αποδεκτό αισθητικά και δείχνει αρκούντως προηγμένο και ποιοτικό εσωτερικά.

XPeng

Ενδιαφέρουσα παρουσία ήταν και αυτή της Hongqi με τα μοντέλα πολυτελείας της που φλερτάρουν αισθητικά και με τη Maybach, λόγω της διχρωμίας των αμαξωμάτων κάποιων από αυτά και με τη Rolls Royce χάρη στην μάσκα «Παρθενώνα».

Hongqi

Το όνομα πάντως της Hongqi που σε ελεύθερη απόδοση είναι «Κόκκινη Σημαία» αποκαλύπτει σε ένα βαθμό τον προορισμό της στο παρελθόν που ήταν η προμήθεια των κυβερνητικών αξιωματούχων με πολυτελή αυτοκίνητα.

Yangwang U9

Από εκεί και πέρα αρχίζει μια πληθώρα από μάρκες που είναι άγνωστες στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Οι πιο πολλές θα παραμείνουν άγνωστες σε εμάς καθώς στοχεύουν αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά της Κίνας που είναι πραγματικά τεράστια.

Αρκετές μάλιστα από αυτές τις μάρκες δεν γράφουν καν το όνομά τους σε κάτι άλλο από ιδεογράμματα για να μπορεί να τα μάθει και κάποιος ξένος που δεν μιλά κινεζικά.

Αν μάλιστα ρωτήσεις κάποια ή κάποιον από τους εκπροσώπους της μάρκας στο περίπτερο το πιο πιθανό είναι να μάθεις το δικό της ή το δικό του όνομα και όχι αυτό της εταιρείας.

Ενδιαφέρον είναι πως τα αυτοκίνητα αυτών των μαρκών μοιάζουν πολύ μεταξύ τους έχοντας αεροδυναμικά τετράθυρα σχήματα ως λιμουζίνες και θηριώδη αμαξώματα ως SUV, μιας και οι Κινέζοι είναι λάτρεις της λογικής «όσο μεγαλύτερο τόσο το καλύτερο».

Για τα εσωτερικά τους ισχύει το «όσες πιο πολλές οθόνες τόσο το καλύτερο» με το απόλυτο μίνιμουμ να είναι βέβαια οι δύο.

Γεγονός είναι πως κάποιος που δεν είναι εξοικοιωμένος με την κινέζική αγορά γρήγορα θα μπερδευτεί βλέποντας αφενός πολλές μάρκες που τις αγνοεί και πολλά μοντέλα που έχουν πολλά κοινά και στα μάτια του φαίνονται ίδια.

Πάντως, οι Κινέζοι είναι γεγονός πως έχουν την τάση αλλά και τη δυνατότητα να καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Ακόμα και αυτών μιας νύφης που θέλει να ταιριάζει το νυφικό της με το χρώμα του αυτοκινήτου της.

Από τους Ιάπωνες κατασκευαστές η Toyota είχε ένα μεγάλο περίπτερο στο οποίο ξεχώριζε το BZ3 και το νέο Land Cruiser, η Nissan είχε μια σειρά από πολύ ενδιαφέροντα πρωτότυπα μεταξύ αυτών και του νέου GT-R, ενώ η Honda έδειξε τα καινούργια της ηλεκτρικά που προορίζονται αποκλειστικά για την Κίνα. Όσο για τη Mazda είχε στο στάντ της μια ηλεκτρική εκδοχή του Mazda6.

H Hyundai έδειξε το καινούργιο Santa Fe με το χαρακτηριστικό boxy αμάξωμα καθώς το Ioniq 5 N και η Kia το EV5 που δεν κρύβει διόλου πως είναι ο μικρός αδερφός του EV9 καθώς και ένα EV6 GT με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης 4oυ επιπέδου.

Ένα γενικό συμπέρασμα για την Auto China που φέτος διοργανώθηκε στο Πεκίνο είναι ότι οι Κινέζοι προελαύνουν.

Έμαθαν πολύ πιο γρήγορα από όσο ίσως θα περίμενε κανείς, έχουν αναπτύξει δικές τους τεχνολογίες που δείχνουν το δρόμο ειδικά στις μπαταρίες και παρουσιάζουν συνεχώς όχι μόνο νέα  μοντέλα αλλά και καινούργιες μάρκες, έχοντας ταυτόχρονα και τη συνδρομή του κράτους. Που αντικειμενικά είναι πολύ καλά οργανωμένο και high tech.

Ακολουθεί μία πλούσια συλλογή με πολλές φωτογραφίες που σας βάζουν στο κλίμα της μεγαλύτερης έκθεσης στην Ασία.