Live Κίνηση
Περισσότερα
Volvo

Volvo: 10 καινοτομίες ασφάλειας στην ιστορία της

Ελλάδα 21:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Volvo: 10 καινοτομίες ασφάλειας στην ιστορία της

Volvo

Volvo: 10 καινοτομίες ασφάλειας στην ιστορία της

Volvo

Το όραμα της Volvo είναι ότι κανείς δεν πρέπει να χάνει τη ζωή του ή να τραυματίζεται σοβαρά μέσα σε ένα νέο αυτοκίνητο της.

Advertisement
Advertisement

Η Volvo Cars είναι ηγέτης στον τομέα της ασφάλειας των αυτοκινήτων εδώ και δεκαετίες.

Δείτε τους 10 σταθμούς στην ιστορία της, οι οποίοι επηρέασαν όχι μόνο τα μοντέλα της αλλά και την αυτοκίνηση. Μεγαλώνοντας την ασφάλεια στις μετακινήσεις μας με το αυτοκίνητο στις πόλεις και έξω από αυτές. στις καθημερινές μετακινήσεις μας ή τα ταξίδια που κάνουμε με τις οικογένειές μας.

1959 – Ζώνη ασφαλείας τριών σημείων

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν λίγοι άνθρωποι στον πλανήτη που έχουν σώσει τόσες ζωές όσες ο μηχανικός της Volvo Nils Bohlin – εισήγαγε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων στη σειρά αυτοκινήτων παραγωγής PV544.

Από τότε, υπολογίζεται ότι έχουν σωθεί περισσότερες από ένα εκατομμύριο ζωές χάρη στην απόφαση της Volvo Cars να παραιτηθεί των δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας της ώστε να μπορούν να επωφεληθούν όλοι.

Advertisement

1972 – Παιδικό κάθισμα ασφαλείας με φορά προς τα πίσω

Θυμάστε εκείνες τις πρώτες εικόνες αστροναυτών που κάθονταν ανάσκελα στο κάθισμά τους κατά την απογείωση για να αντισταθμίσουν τις δυνάμεις;

Advertisement

Αυτή ήταν η βασική αρχή στην οποία βασίστηκαν τα παιδικά καθίσματά της Volvo με φορά προς τα πίσω, ώστε να κατανεμηθεί το φορτίο και να ελαχιστοποιηθούν οι τραυματισμοί. Στη συνέχεια η εταιρία καινοτόμησε  το 1976 με το βοηθητικό παιδικό κάθισμα και, ξανά, το 1990 με ένα βοηθητικό παιδικό κάθισμα ενσωματωμένο απευθείας στο κάθισμα του αυτοκινήτου.

1976 – Αισθητήρας “Λάμδα”

Advertisement

Ο αισθητήρας Λάμδα ήταν ακόμη μια συμβολή της Volvo Cars σε καθαρότερο περιβάλλον. Μια μικρή συσκευή στο μέγεθος ενός δακτύλου – ουσιαστικά, πρόκειται για έναν αισθητήρα ανίχνευσης οξυγόνου.

Αυτό σήμανε μείωση των επιβλαβών εκπομπών καυσαερίων κατά 90%. Μετά από 40 χρόνια περίπου, αισθητήρες “Λάμδα” εξακολουθούν να τοποθετούνται σχεδόν σε κάθε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο στον κόσμο.

1991 – Προστασία από πλευρική πρόσκρουση

Άλλο ένα σημαντικό βήμα μπροστά για την ασφάλεια έγινε με το Side Impact Protection System (σύστημα προστασίας από πλευρική πρόσκρουση) ή SIPS.

Περιλάμβανε μια ιδιαίτερα ισχυρή κατασκευή και υλικά απορρόφησης ενέργειας στο εσωτερικό, μια εγκάρσια δοκό στο δάπεδο, ακόμη και ενισχυμένα καθίσματα. Η συνέχεια ήρθε το 1994, όπου οι Σουηδοί λάνσαραν, σε μία ακόμη παγκόσμια πρώτη, τους πλευρικούς αερόσακους.

1998 – Σύστημα προστασίας από τραυματισμό στον αυχένα

Ο τραυματισμός του αυχένα είναι επώδυνος και, πιθανόν, δαπανηρός τραυματισμός. Είναι επίσης πολύ συνηθισμένος, για το λόγο αυτό στην Volvo επικεντρώθηκαν στη μείωση των τραυματισμών από σύγκρουση με χαμηλή ταχύτητα.

Το σύστημα περιλαμβάνει ένα ιδιαίτερα στιβαρό προσκέφαλο κοντά στο κεφάλι του επιβάτη και ένα έξυπνο design καθίσματος που παρέχει ομοιόμορφη υποστήριξη σε περίπτωση σύγκρουσης. Ως αποτέλεσμα, ο κίνδυνος μακροχρόνιων ιατρικών προβλημάτων έχει μειωθεί κατά το ήμισυ.

1998 – Αερόσακοι τύπου κουρτίνας

Οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας ήταν ακόμη ένα άλμα της Volvo Cars προς τα εμπρός στον τομέα της ασφάλειας. Βρίσκονται μέσα στην επένδυση οροφής και εκτείνονται από το μπροστινό έως το πίσω μέρος της καμπίνας.

Σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης, οι αερόσακοι φουσκώνουν μόλις σε 25 εκατοστά του δευτερολέπτου και μπορούν να απορροφήσουν το 75% της ενέργειας που δημιουργείται όταν το κεφάλι του επιβάτη τιναχθεί στο πλάι.

2002 – Roll-Over Protection System (ROPS)

Με την αυξανόμενη δημοφιλία των οχημάτων SUV, οι μηχανικοί της Volvo σκέφτηκαν να δημιουργήσουν το σύστημα προστασίας από ανατροπή. Το σύστημα δουλεύει σε δύο άξονες:

Πρώτον, βελτιώθηκε η ευστάθεια των SUV με ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Roll Stability Control και, δεύτερον, βελτιώθηκε ο κλωβός ασφαλείας του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας εξαιρετικά ανθεκτικό βοριούχο ατσάλι στην οροφή.

2003 – Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS)

Όταν οι οδηγοί αλλάζουν λωρίδες κυκλοφορίας, μία μόνο στιγμή έλλειψης προσοχής μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες αν υπάρχει αυτοκίνητο σε τυφλό σημείο και ο οδηγός δεν το αντιληφθεί.

Το σύστημά “BLIS” χρησιμοποιεί κάμερες και ραντάρ για να εντοπίζει οχήματα που βρίσκονται δίπλα και στα πίσω πλαϊνά του Volvo. Όταν ένα αυτοκίνητο εισέλθει στην περιοχή τυφλών σημείων, ανάβει μια προειδοποιητική λυχνία κοντά στον εξωτερικό καθρέπτη, δίνοντας στον οδηγό αρκετό χρόνο να αντιδράσει.

2008 – city safety

Ακολουθούν ορισμένα εντυπωσιακά στατιστικά – το 75% όλων των καταγεγραμμένων συγκρούσεων πραγματοποιούνται σε ταχύτητες έως 30km/h και, στο 50% των οπίσθιων συγκρούσεων, ο πίσω οδηγός δεν φρενάρει καν.

Στις περιπτώσεις αυτές το City Safety χρησιμοποιεί ανίχνευση μέσω λέιζερ για να προσδιορίσει αν υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης με το μπροστινό όχημα και αν ο οδηγός δεν φρενάρει,  το αυτοκίνητο. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50km/h.

2010 – Ανίχνευση πεζών με πλήρως αυτόματη πέδηση

Στην Volvo θέλουν  οι καινοτομίες  στον τομέα της ασφάλειας να ωφελούν και όσους βρίσκονται έξω από τα αυτοκίνητά . Για αυτό ανάπτυξαν  ένα σύστημα, χρησιμοποιώντας ραντάρ και κάμερες, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που βρεθεί κάποιος μπροστά από το αυτοκίνητο και, στη συνέχεια, φρενάρει αυτόματα αν δεν το κάνει ο οδηγός.

Πρόκειται για ένα τεράστιο άλμα μπροστά. Στις ΗΠΑ το 11% των θυμάτων όλων των θανάσιμων τροχαίων είναι πεζοί, ποσοστό που αυξάνεται στο 14% στην Ευρώπη και στο πραγματικά συνταρακτικό 26% στην Κίνα.

Διαβάστε επίσης;

Volvo XC60 Recharge: Ισχυρό και με χαμηλή κατανάλωση

Επιλέξτε online το νέο σας Volvo

Volvo: Καινοτομεί και στην παιδική ασφάλεια