Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Astra 1.2T 145 PS VS SEAT Leon 1.5 Eco TSI FR 150 PS

  • Του Γιάννη Τσιρογιάννη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η ηλικιακή απόσταση που χωρίζει αυτοκίνητα ή ανθρώπους καθορίζει πολλές φορές -αν όχι πάντα- τη συμπεριφορά τους. Ο νέος δεν πρόκειται ποτέ να πάρει το βλέμμα του από το νεοφερμένο και μυώδες Leon, αντίθετα ο μεσήλικας ακουμπάει περισσότερο στη σιγουριά του γερμανικού που ξέρει από καιρό. Ή μήπως όχι;

Ξέρω, ξέρω, όλοι εσείς διερωτάστε γιατί λείπουν από αυτό το συγκριτικό οι εθνοπατέρες της κατηγορίας. Γιατί δεν υπάρχει (και) εδώ αραδιασμένη μπόλικη λαμαρίνα, καμιά δεκαριά πεντάθυρα με σαλόνια περιοδικού ξεχειλισμένα από αυτοκίνητα που ο κάθε κατασκευαστής αποφάσισε να ρίξει στον πολύπαθο και πολυπληθή στίβο του segment. Γιατί, λοιπόν, δίπλα στο νεότευκτο Leon να φιγουράρει αποκλειστικά το Opel Astra όταν η λίστα ταξινόμησης που ανανεώνει συχνά ο ΣΕΑΑ (Σύλλογος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) σφύζει από νέο αίμα, ειδικά στα μικρομεσαία;

 

Διότι απλώς τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Οι διαστάσεις από μόνες τους δεν προδιαγράφουν ανταγωνισμό ή τουλάχιστον αυτό πιστεύουμε εμείς. Πίσω από τις μεζούρες και το σουλούπι υπάρχει μια ξεχωριστή φιλοσοφία, ένα αυτόνομο DNA που υιοθετεί κάθε αυτοκίνητο και το κάνει διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Το Astra λοιπόν, με τις ουκ ολίγες ταξινομήσεις σε ευρωπαϊκό (και ελληνικό επίπεδο), αλλά πολύ περισσότερο με το διαδεδομένο όνομα όλα αυτά τα χρόνια αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία, διαθέτοντας ευρέως οικογενειακό προφίλ και προσιτές τιμές αγοράς που αποτελούν βούτυρο στο ψωμί κάθε ενδιαφερόμενου αγοραστή.

Για τη SEAT η τέταρτη γενιά του πιο εμπορικού της μοντέλου, του Leon (οι τρεις προηγούμενες κατέγραψαν πάνω από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις), είναι εμφανώς ζωτικής σημασίας. Η απτή απόδειξη για τη σπουδαιότητά του είναι η επένδυση ύψους 1,1 δισ. ευρώ στην εξέλιξή του αλλά και την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων παραγωγής. Το ότι έπεσε χρήμα φαίνεται εξ αρχής. Το Leon επιστρέφει στις δυναμικές γραμμές αποκτώντας εκ νέου χαρακτήρα κλείνοντας την άνοστη σχεδιαστική παρένθεση του απερχόμενου μοντέλου. Απέναντί του βρίσκεται ένα επίσης ενδιαφέρον σχήμα, αυτό του Astra, το οποίο επικαιροποιήθηκε μέσω της νέας «τρισδιάστατης» μάσκας που εκτείνεται μέχρι τα εμπρός φωτιστικά, του νέου προφυλακτήρα, αλλά κυρίως των σύγχρονων προβολέων IntelliLux LED Matrix. Πάμε στα ενδότερα…

Το εσωτερικό του Leon μάς δίνει μια πρόγευση και για το τι να περιμένουμε στα μελλοντικά μοντέλα της SEAT. Το ταμπλό διαθέτει οριζόντια σχεδίαση δύο επιπέδων, με την κεντρική κονσόλα να στρέφεται προς τον οδηγό, ελαχιστοποιώντας τους διακόπτες και τα χειριστήρια προκειμένου να βελτιώσει την εργονομία. Το «παρών» πάνω στην κονσόλα -και σε σημείο ακριβώς μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού- δίνει μια νέα έγχρωμη οθόνη αφής 10,25” του συστήματος πολυμέσων. Μέσω αυτής εκτός του ηχοσυστήματος, ελέγχονται επίσης και άλλες λειτουργίες, όπως τα οδηγικά προφίλ, το τηλέφωνο και o κλιματισμός, αφού απουσιάζουν τα παραδοσιακά χειριστήρια και οι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, με διαγώνιο 10,25”, προσφέροντας ευκρινή απεικόνιση μιας σειράς πληροφοριών. Ποιοτικά η αναβάθμιση στο εσωτερικό του νέου Leon συγκριτικά με του προηγούμενο είναι αισθητή, ιδίως στο πάνω σημείο του ταμπλό όπου υπάρχει μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας. Μαλακά υλικά συναντάμε και στο εσωτερικό των μπροστινών θυρών, ενώ στο υπόλοιπο ταμπλό, όπως και στο τούνελ της κονσόλας, τα υλικά είναι σκληρά στην αφή, με καλό όμως φινίρισμα και δεμένη συναρμογή.

Στο αντίπαλο στρατόπεδο, το εσωτερικό του Astra τιμά και με το παραπάνω την παράδοση της Opel σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τη φιλόξενη διαμονή, παρότι δείχνει πλέον κάπως παρωχημένο. Η εργονομία είναι προσεγμένη, όπως επίσης και η αναβάθμιση σε ψηφιακά συστήματα, όλα όμως μοιάζουν να είναι στριμωγμένα σε σχέση με το τι συμβαίνει στο Leon. Η ανανεωμένη οθόνη αφής 7” (από τη βασική έκδοση) ή 8” (προαιρετικά) συνδυάζεται με το νέο σύστημα Infotainment Multimedia Navi Pro με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone. Το Astra διαθέτει επίσης νέες κάμερες τόσο εμπρός όσο και πίσω. Παρά την αναβάθμισή του σε τεχνολογικό επίπεδο δεν φτάνει στα επίπεδα του Leon, το οποίο υιοθετεί την τελευταία λέξη τέτοιου είδους συστημάτων. Χωροταξικά, το SEAT -έστω και με βραχεία κεφαλή- προηγείται, κάτι που οφείλεται κυρίως στον μεγαλύτερο χώρο που έχουν εμπρός από τα γόνατα τους οι πίσω επιβάτες.

Είσοδος στο Leon. Κάθεσαι όσο χαμηλά πρέπει, με το κάθισμα να αγκαλιάζει σωστά το σώμα σου, το τιμόνι να έρχεται απευθείας κάθετα ανάμεσα στα χέρια σου και εννοείται πως η ματιά σου επικεντρώνεται εξαρχής στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την παραμετροποίηση των έγχρωμων γραφικών. Σε χαμηλούς ρυθμούς κίνησης το Leon σου φαίνεται κάπως άχρωμο, ή καλύτερα μια από τα ίδια σε σχέση με τα δύο ομόσταυλα μοντέλα που υιοθετούν την ίδια βάση, τα Golf και Octavia. Δύσκολα θα σε ενοχλήσει κάτι αφού κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται αρμονικά προκειμένου να καταβάλεις τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια τουλάχιστον εντός πόλης. Προτού όμως βιαστείς να προβείς σε συμπεράσματα που θα το αδικούσαν, ανεβάζεις ρυθμό, πατάς βαθύτερα το γκάζι και μαζί το κουμπί Sport του προγράμματος στο Drive Modes. Η εικόνα τότε αλλάζει άρδην. Η μέχρι πρότινος υπερβολικά ήπια ανάδραση των ζωτικών οργάνων του μικρομεσαίου SEAT είναι σαν να δέχεται μια σπορτίφ ένεση, από εκείνες που γνωρίζει καλά να προσφέρει η ισπανική εταιρεία. Κινητήρας και κιβώτιο ακολουθούν κατά γράμμα τις επιθυμίες σου, το πλαίσιο και η σφιχτή ανάρτηση ελέγχουν σωστά κάθε αλλαγή κατεύθυνσης, το μπροστινό τμήμα ακολουθεί πειθήνια και δεν έχεις παρά να επιτεθείς όπως του αρμόζει στις στροφές, όποιες μοίρες και να διαθέτουν αυτές.

Πετάς το Leon άγαρμπα και με χιλιόμετρα στην καμπή κι εκείνο με μια χαρακτηριστική απάθεια βάζει τη μούρη μέσα (ας είναι καλά και το ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικό XDS του ομίλου) συνεχίζοντας ακάθεκτο την πορεία του. Αισθάνεσαι πως το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε μήκος (το μεταξόνιο επιβεβαιώνει) γεγονός που μειώνει δραστικά τη νευρικότητα των αντιδράσεων. Το σύστημα διεύθυνσης θετικότατο, το κιβώτιο σε προκαλεί να αλλάζεις σχέσεις σε ρυθμό πυροβόλου, η ανάρτηση σχολαστική σε απόσβεση χωρίς να είναι «κούτσουρο» και τα φρένα… πάντα εκεί. Το πλαίσιο μοιάζει με βράχο. Το καταλαβαίνεις καλύτερα όταν μπεις στον κατάλληλο ρυθμό και «πλακωθείς» στα απανωτά «εσάκια». Το ισπανικό αιλουροειδές στρίβει με όσα έχει έτσι όπως έρχεται, ακλόνητο, χωρίς κλίσεις, ολισθήσεις και άλλα ατοπήματα που στέλνουν την ψυχή σου στην Κούλουρη. Με γραμμές, σημαδεύεις και περνάς αέρα. Διαφορετικά, για να ξεκολλήσεις την ουρά (πάλι απόλυτα ελεγχόμενα) θα πρέπει να είσαι σε βρεγμένο οδόστρωμα με χαμηλό συντελεστή τριβής και να αφήσεις απότομα το γκάζι, χωρίς πάλι να θεωρείς δεδομένο ότι θα το καταφέρεις. Κοντολογίς η SEAT κατάφερε να προσδώσει ακόμη μια φορά αθλητικό χαρακτήρα στο Leon συγκριτικά με τα διαφορετικής φιλοσοφίας Golf και Octavia, τα οποία είναι χτισμένα με τα ίδια υλικά. Εχει απάντηση το αειθαλές Astra στα παραπάνω;

Το μικρομεσαίο Opel ποντάρει κυρίως στην άνεση ακόμη και σε χαλασμένο οδόστρωμα, αλλά δεν κρύβει την ηλικία του στον τρόπο που μεταφέρει στον οδηγό τι ακριβώς πράττει. Απευθύνεται σε ένα κοινό που αναμφισβήτητα θα ασχοληθεί λιγότερο με τη δυναμική πλευρά της οδήγησης. Το Astra (με νέα αμορτισέρ και σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα) εκπλήσσει ευχάριστα με την αθόρυβη κύλιση και το αποτελεσματικό ριμπάουντ της ανάρτησης που απομονώνει τις κακοτεχνίες του δρόμου από την καμπίνα. Είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία του που δείχνει τόσο αρχοντικό στην κίνησή του. Στο ενεργητικό κομμάτι θα κινηθείς εύκολα σβέλτα χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Το τιμόνι και το set up της ανάρτησης δεν προβληματίζουν, είναι κοινό μυστικό πως το πεντάθυρο γερμανικό οικογενειακό δεν θα σε φέρει σε δύσκολη θέση. Μην έχεις όμως περισσότερες απαιτήσεις πέρα από αυτό το διεκπαιρεωτικό οδηγικό προφίλ. Τα μηνύματα από τον δύστροπο επιλογέα ταχυτήτων δεν είναι τα πλέον ενθαρρυντικά, όπως και η αίσθηση από το μεσαίο πεντάλ. Στοιχεία όμως που σίγουρα ελάχιστα θα απασχολήσουν το mainstream συνειδητοποιημένο κοινό του Astra. Αντιθέτως, ο ικανός 1.2 3κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας μπορεί να μπει στα ρουθούνια του 1.5 TSI της SEAT. Εως έναν βαθμό. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας, η πληρότητα προδιαγραφών και το βάθος στην απόδοση του μοτέρ του SEAT γέρνουν τελικά την πλάστιγγα προς το μέρος του.

Αυλαία. Το Leon κερδίζει την παρτίδα απέναντι στο αξιόμαχο Astra αξιοποιώντας τη φρεσκάδα σε όλους τους τομείς και τη στόφα μιας πιο επίκαιρης πρότασης με πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Αρκούντως σπορ (ειδικά στην έκδοση FR) άρα και πιο οδηγοκεντρικό, ασφαλές και ολοκληρωμένο όπου χρειάζεται, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στον αντίπαλό του. Διαθέτει χώρους και πρακτικότητα που αναζητά ο οικογενειάρχης, μεστή ποιότητα και απαραίτητες τεχνολογίες του σήμερα που αφορούν στην υποβοήθηση του οδηγού και στη συνδεσιμότητα. Το Astra, ο σταθερός πόλος από την άλλη, αναγεννήθηκε μετά την ουσιαστική ανανέωση στην οποία υποβλήθηκε και δύναται να θέσει ζήτημα διλήμματος ελέω της καλύτερης άνεσης στον δρόμο όπως επίσης και της ελαφρώς χαμηλότερης (στα όρια του ψυχολογικού αβαντάζ) τιμής αγοράς.

TECH

OPEL ASTRA 1.2 T
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3, ΤΟΥΡΜΠΟ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.370/1.871/1.485 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.662 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 370 LT

SEAT LEON 1.5 ECO TSI FR
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, ΤΟΥΡΜΠΟ, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.368/1.800/1.442 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.684 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ

OPEL 145 PS @ 5.500 rpm, 22,9 kgm @ 2.000 rpm
SEAT 150 PS @ 5.000-000 rpm, 25,5 kgm @ 1.500-3.500 rpm

ΒΑΡΟΣ

OPEL 1.280 KG
SEAT 1.330 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ

OPEL 8,82 KG/PS
SEAT 8,86 KG/PS

0-100 km/h

OPEL 10,3”
SEAT 8,4’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM

OPEL TEST 8,0 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,3
SEAT TEST 8,2 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,0

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ

OPEL 220 KM/H
SEAT 221 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

OPEL 48 LT
SEAT 50 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

OPEL 600 KM
SEAT 609 KM

CO2

OPEL 99 G/KM
SEAT 115 G/KM

ΤΙΜΗ

OPEL: 400 ΕΥΡΩ
SEAT: 22.290 ΕΥΡΩ

Δείτε ακόμα:

Το νέο Opel Astra OPC θα είναι υβριδικό και με 300 ίππους

Στην Ελλάδα το SEAT Leon e-Hybrid που “καίει” 1,1 λ./100 χλμ. (τιμές)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto