Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

Ελλάδα 8:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Corsa 1.0 Hybrid 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί ένα mild υβριδικό Opel Corsa να αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη πρώτου μεγέθους; Μπορεί. Και με το παραπάνω.

Advertisement
Advertisement

Τι είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις όταν μπαίνεις για πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο; Σε άλλες εποχές βάζαμε μπροστά να ακούσουμε τον κινητήρα. Στις μέρες μας προσπαθούμε να βρούμε ποιο κουμπάκι να πατήσουμε μέσα σε οθόνες και μενού για να το κάνουμε έστω να ξεκινήσει.

Στο κόκκινο Corsa που βλέπετε στις φωτογραφίες ήταν από τις λίγες φορές που λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση ανάψαμε τα αλάρμ, κάναμε δεξιά, ανοίξαμε το ντουλαπάκι του συνοδηγού και ψάξαμε στην άδεια κυκλοφορίας για να δούμε αν όντως πρόκειται για την έκδοση των 100 ίππων ή αν κάπου κρύβονταν κάμποσα κυβικά και άλογα παραπάνω.

Η πρώτη εντύπωση λένε είναι και η πιο καθοριστική. Και αυτή η πρώτη εντύπωση στο mild υβριδικό Corsa αποτελεί σίγουρα μία έκπληξη. Το γκρουπ Stellantis έχει κάνει μαγικά πράγματα με αυτή τη γενιά των υβριδικών της, δημιουργώντας ένα μηχανικό σύνολο που εντυπωσιάζει με την ελαστικότητα και την απίστευτη ροπή από χαμηλά (πάντα με δεδομένο το μικρό κυβισμό του κινητήρα).

Advertisement
Advertisement

Στην περίπτωση του Corsa το σύστημα μεταφέρεται αυτούσιο όπως το είχαμε γνωρίσει στις προτάσεις της Peugeot. Και χωρίς διάθεση υπερβολής δίνει μία εντελώς νέα διάσταση στο super mini της Opel. Ενός αυτοκινήτου που έχοντας κατακτήσει κάθε κορυφή σε Ευρώπη και Ελλάδα, αποτελώντας το αδιαμφισβήτητο best seller σε μία κατηγορία που περνά δύσκολες ημέρες και ιστορικά ονόματα του παρελθόντος έχουν ρίξει «μαύρη πέτρα».

Η Opel όμως επιμένει με μία έκτη γενιά του μοντέλου, το οποίο ανανεώθηκε σχετικά πρόσφατα και απέκτησε μέσα από ένα αισθητικό και τεχνολογικό φρεσκάρισμα έναν πιο νεανικό χαρακτήρα με περισσότερο στιλ και πιο έντονη προσωπικότητα. Οι αλλαγές στο αμάξωμα με τη μάσκα Vizor για παράδειγμα αλλά και το σαλόνι με τη νέα σχεδίαση και το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, προσθέτουν την απαραίτητη υπεραξία ώστε να το κρατήσουν στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας του.

Η Opel ενσωματώνει την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies σε αυτή τη γενιά Corsa, εξασφαλίζοντας κορυφαία γραφικά και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για μια πιο ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία για τον χρήστη.

Advertisement

Το πακέτο υποστήριξης ψηφιακής τεχνολογίας για το ανανεωμένο Corsa προσφέρει πολλά σύγχρονα χαρακτηριστικά, όπως φωνητικές εντολές, over-the-air ενημερώσεις, πληθώρα πληροφοριών για την κατάσταση του οχήματος, ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone.

Η συνολική εντύπωση της καμπίνας, παρά τη σχεδόν καθολική επικράτηση των σκληρών πλαστικών, αντιστοιχεί σε ένα αυτοκίνητο εξαιρετικής ποιότητας και κατασκευής. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν το δυνατό χαρτί του Corsa έναντι του ανταγωνισμού, ενώ ο βαθύς χώρος αποσκευών χωρητικότητας 309 λίτρων με το κανονικό του σχήμα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ακόμα και μιας οικογενειακής εκδρομής.

Advertisement

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, το ανανεωμένο Corsa έρχεται με ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα στην κατηγορία του, καθώς ακόμα και η βασική έκδοση είναι εξοπλισμένη με πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων στο βασικό εξοπλισμό.

Αυτά περιλαμβάνουν προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού και πιλότο στάθμευσης πίσω.

Το πιο σημαντικό νέο στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το mild υβριδικό σύστημα που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε όχημα της Opel.

Advertisement

Το σύστημα διαθέτει μια μπαταρία ιόντων λιθίου μαζί με τον ανανεωμένο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για υβριδική χρήση και βγαίνει σε δύο εκδόσεις, με 100 και 136 ίππους. Αυτοί οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων με μέγιστη ροπή 55 Nm.

Σε σύγκριση με το αντίστοιχο μη υβριδικό Corsa 1.2 με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, το νέο mild hybrid Corsa έχει σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις μείωση της κατανάλωσης έως και 1 λτ/100 χλμ. και μειωμένες εκπομπές CO2.

Στην καθημερινή οδήγηση, σε τυπικές διαδρομές σε πόλη και στα πέριξ, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας του Opel Corsa Hybrid λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά για να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση ενέργειας και τις επιδόσεις.

Ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει επίσης στο Opel Corsa να κινείται πλήρως ηλεκτρικά για έως και ένα χιλιόμετρο υπό χαμηλές απαιτήσεις ροπής (π.χ. κατά τους ελιγμούς ή κάτω από 30 χλμ/ώρα στην κίνηση στην πόλη) και υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση, π.χ. κατά την εκκίνηση από στάση.

Κατά την επιβράδυνση, ο βενζινοκινητήρας σταματά και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48V με ωφέλιμη χωρητικότητα 432 Wh του υβριδικού συστήματος.

Η μπαταρία αποθηκεύει επίσης την ενέργεια που ανακτάται από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης και είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού για καλύτερη κατανομή του βάρους

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων είναι βελτιστοποιημένος για το mild υβριδικό σύστημα, λειτουργεί στον κύκλο Miller και πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων.

Χάρη στην ύπαρξη τουρμπίνας μεταβλητής γεωμετρίας και το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαστικός και με εντυπωσιακό τράβηγμα από χαμηλά.

Tο σύστημα συμπληρώνεται από ένα εξελιγμένο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ειδικά σχεδιασμένου για υβριδικά μοντέλα. Μέσα στο περίβλημα του κιβωτίου υπάρχουν ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας DC ρεύματος καθώς και η μονάδα κεντρικού ελέγχου του κινητήρα, δημιουργώντας ένα compact σύνολο και κρατώντας το βάρος σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Στον δρόμο και αφήνοντας κατά μέρους τις εργοστασιακές προδιαγραφές και τα νούμερα, το υβριδικό σύστημα του Corsa αποδεικνύεται ως ένα από τα πιο ευχάριστα και συμμετοχικά που υπάρχουν σήμερα στην αγορά.

Ο μικρός σε κυβισμό κινητήρας είχε ήδη αρκετά μεγάλα αποθέματα ροπής και στην απλή του έκδοση, οπότε εδώ, με την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα βγάζει κυριολεκτικά φτερά, εντυπωσιάζοντας κατά κύριο λόγο με τις ρεπρίζ του.

Σε όλη αυτή την εξαιρετική απόδοση του κινητήρα συνεισφέρει τα μέγιστα το εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο ανταποκρίνεται άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις στις εντολές του οδηγού.

Στο πρόγραμμα sport γίνεται ακόμα πιο σβέλτο ενώ υπάρχουν και τα paddles στο τιμόνι για όποιον θέλει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Κάτι που σπάνια θα χρειαστεί, σε αντίθεση με άλλα κιβώτια του ανταγωνισμού που συχνά-πυκνά αναγκάζεσαι να καταφεύγεις στα χειριστήρια για να κατεβάσει σχέσεις.

Μία ακόμα σημαντική παράμετρος είναι ότι όλα αυτά γίνονται με έναν ιδιαίτερα πολιτισμένο τρόπο, με τους μηχανικούς θορύβους να είναι περιορισμένοι στο ελάχιστο και την τρικύλινδρη ταυτότητα του μικρού μοτέρ να μην κάνει έντονη την παρουσία του.

Μόνο στις υψηλές στροφές θα κάνει αισθητή την παρουσία του (κάτι λογικό και αναμενόμενο) αν και δεν χρειάζεται να επιμένει κανείς εκεί ψηλά, καθώς είναι πραγματική απόλαυση να τον δουλεύεις στις χαμηλομεσαίες, όπου ορκίζεσαι ότι έχεις να κάνεις με μπόλικα κυβικά παραπάνω.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι βέβαια η αισθητή μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με την έκδοση 1.2 χωρίς το υβριδικό σύστημα που είχαμε δοκιμάσει πριν μερικούς μήνες. Η υπόσχεση της Opel για 15% λιγότερο καύσιμο επιβεβαιώθηκε και στην πράξη, με μία μέση τιμή κοντά στα 6 λίτρα, η οποία πέφτει ακόμα περισσότερο στην κίνηση της πόλης με στρωτή οδήγηση χωρίς ακρότητες με το γκάζι.

Από εκεί και πέρα, το Corsa παραμένει όπως το γνωρίζουμε μετά την σχετικά πρόσφατη ανανέωσή του. Ένα super mini που κάνει τα πάντα και τα περισσότερα με τον πιο σωστό τρόπο. Και πάνω από όλα ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει πολλές και διαφορετικές ανάγκες μιας ελληνικής οικογένειας, όντας άνετο και πολιτισμένο στο ταξίδι αλλά και ασφαλές και ευχάριστο στην κίνηση της πόλης.

Η ανάρτηση είναι όσο άνετη επιβάλλει το σύγχρονο τοπίο της κατηγορίας, το τιμόνι έχει επαρκή αίσθηση και είναι άνετο και γρήγορο μέσα στην πόλη ενώ και τα φρένα δεν παρουσιάζουν κάποια υστέρηση που συνήθως είναι αποτέλεσμα της ανάκτησης ενέργειας ενός υβριδικού συστήματος.

Το σχετικά χαμηλό βάρος το κάνει να βγάζει προς τα έξω έναν πολύ «ζωντανό» οδηγικό χαρακτήρα, ιδίως μέσα στην πόλη όπου αποδεικνύεται πραγματικό «πολυβόλο» και γεμάτο με έναν αναπάντεχο μηχανικό «τσαμπουκά» που δεν περίμενες ποτέ από ένα απλό «λαϊκό» Corsa.

Συμπερασματικά, το Opel Corsa στην υβριδική του έκδοση, καταφέρνει κάτι πραγματικά αξιοζήλευτο. Να διατηρήσει όλα τα κεκτημένα ενός best seller και την καταξίωση που έχει κερδίσει στην συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Και παράλληλα να φέρει στη γκάμα ένα σύνολο κινητήρα-κιβωτίου που κυριολεκτικά «βγάζει μάτια» με την εκπληκτική του απόδοση και την αίσθηση ότι οδηγείς κάτι πολύ πιο δυνατό και μεγαλύτερης κατηγορίας, και όχι ένα μικρό μοτέρ των μόλις 1,2 λίτρων. Συν βέβαια και την πιο οικονομική του λειτουργία.

Η τιμή της έκδοσης Edition Pack ξεκινά από τις 23.500 ευρώ. Νούμερο που δείχνει εκ πρώτης όψεως μάλλον τσιμπημένο και σε σχέση ακόμα και με την ίδια την γκάμα του Corsa. Όμως από τη μια ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος. Και από την άλλη σε αυτά τα χρήματα αγοράζεις ένα από τα πιο ολοκληρωμένα super mini, με δυνατότητες που ξεπερνούν την κατηγορία του και -μην ξεχνάμε- ένα αυτόματο κιβώτιο όχι από τα αζήτητα αλλά από τη βιτρίνα της σημερινής τεχνολογίας.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό εδώ το mild υβριδικό Corsa είναι μία πρόταση που δύσκολα της βρίσκεις κάποιο ψεγάδι. Και υποστηρίζει όσο πιο εμφατικά γίνεται τον τίτλο του best seller και του αυτοκινήτου που λειτουργεί ως το ιδανικό αντικλείδι σε μια σειρά από κλειστές πόρτες που βρίσκει μπροστά του ο Έλληνας καταναλωτής στις μέρες μας.

Tεχνικά χαρακτηριστικά Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS e-DCT6
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/5.500 rpm
Pοπή: 205 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 4,5 lt/100 km /6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 102 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.060/1.765/1.433 mm
Μεταξόνιο: 2.538 mm
Βάρος: 1.203 kg
Χώρος αποσκευών: 309-1.081 lt
Τιμή: Από 23.500 ευρώ