Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Golf 1.5 TSI 130PS ACT

  • newsautoteam

Δε χρειάζεται να επανασυστηθούμε. Tο VW Golf αποτελεί -αδιαμφισβήτητα- ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς και η 8η γενιά έρχεται ακόμα πιο ολοκληρωμένη και πιο “φορτωμένη” με τεχνολογία από ποτέ.

Πώς θα σας φαινόταν αν κάποιος σας έλεγε ότι μία εταιρεία μπορούσε να πουλήσει ένα συγκεκριμένο μοντέλο της κάθε 40 δευτερόλεπτα για… 46 συνεχόμενα χρόνια!

Υπερβολικό; Και όμως, αυτοί είναι αριθμοί που κατατάσσουν ένα αυτοκίνητο best seller στην κατηγορία του και αυτό το μοντέλο που κατάφερε κάτι τέτοιο -κυρίες και κύριοι- είναι το VW Golf.

Το 1974 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η 1η γενιά του Golf με τη γερμανική φίρμα να έχει πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες.

Σήμερα, φτάσαμε στο σημείο που μπορούμε να μιλήσουμε και να οδηγήσουμε την 8η γενιά του hatchback και να γευτούμε την τεχνολογική υπεροχή του. Ας αναλύσουμε όμως το νέο Volkswagen Golf με τον 1.5 TSI κινητήρα των 130 ίππων παρακάτω…

Η σχεδίαση του νέου VW Golf δεν έχει ριζικές αλλαγές. Ποιος είναι ο λόγος άλλωστε η γερμανική φίρμα να διαφοροποιήσει ένα αυτοκίνητο που είναι “σημείο αναφοράς” στην κατηγορία. Αναμφίβολα, έχει αφήσει το στίγμα του, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο ενός icon.

Κάνει τη νύχτα, μέρα!
Παρόλ’ αυτά, ένα έμπειρο μάτι θα καταλάβει ότι το design έχει εξελιχθεί και εντάσσεται σύμφωνα με τα σημερινά στάνταρτς. Πιο συγκεκριμένα, το νέο Golf δείχνει πιο επιθετικό και σε συνδυασμό με τα νέα φωτιστικά σώματα IQ.LIGHT-LED matrix, τα οποία έρχονται προαιρετικά, ολοκληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το εμπρός τμήμα. Από πλευράς διαστάσεων, έχει αλλάξει ελάχιστα.

Το μήκος έχει αυξηθεί στα 4.284 χλστ. (από 4.258), το πλάτος στα 1.789 χλστ. (από 1.790), ενώ το ύψος έχει μειωθεί στα 1.496 χλστ. (από 1.492). Το τελευταίο στοιχείο σε συνδυασμό με τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας και την αεροδυναμική βελτίωση πολλών περιφερειακών στοιχείων (όπως η εμπρός μάσκα, οι εξωτερικοί καθρέφτες κ.ά.) έχουν επιφέρει θετικά αποτελέσματα στον συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος βρίσκεται πλέον στο Cd: 0,275 (από 0,3).

Ευρύχωρη καμπίνα
Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε ότι για ακόμα μια φορά, οι Γερμανοί διάλεξαν το επιτυχημένο τους μοντέλο να βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί, φτάνοντας συνολικά τα 2.636 mm. Θα μας πείτε τώρα, για 16 mm παραπάνω;

Έστω, αυτή η μικρή αύξηση ενισχύει ελάχιστα την οδηγική συμπεριφορά του μικρομεσαίου μοντέλου, ενώ παράλληλα κρατάει σχεδόν σταθερή την ευρυχωρία της καμπίνας. Για το τελευταίο, το νέο Golf έρχεται με άνετους χώρους για πέντε ενήλικες και η χωρητικότητα φόρτωσης του πόρτμπαγκάζ είναι στα 380 λίτρα. Σε περίπτωση που τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, ανεβάζουν την τιμή στα 1.237 λίτρα. Σύμφωνα με τη VW, ο “αέρας” που μένει για τους επιβάτες δεν έχει επηρεαστεί σχεδόν καθόλου.

Οθόνη για… πολύ παιχνίδι
Αυτό όμως που εντυπωσιάζει μόλις επιβιβαστείς είναι το ολοκαίνουργιο cockpit, το οποίο σε καλωσορίζει στη νέα εποχή.
Το Innovision Cockpit, όπως το ονομάζουν οι Γερμανοί, προσφέρει πίνακα οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις 10 ιντσών και σύστημα infotainment με οθόνη 10 ιντσών (8,25″ η βασική οθόνη). Πόντους στη συνολική εικόνα προσθέτει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, τύπου joystick, που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Touareg.

Ασύρματο… Apple CarPlay
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας, ενώ τα We Connect και We Connect Plus προσφέρουν streaming μουσικής και εικόνας, internet radio και άλλες διαδικτυακές λειτουργίες. Επίσης, με το «We Upgrade» πολλές λειτουργίες και χαρακτηριστικά θα μπορούν να αγοραστούν από το ιδιοκτήτη οποιαδήποτε στιγμή μετά την αγορά του αυτοκινήτου. Στον high tech εξοπλισμό του γερμανικού μοντέλου περιλαμβάνεται και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Ηello Volkswagen». Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, εκτιμήθηκε ιδιαίτερα το Wireless App Connect, το οποίο επιτρέπει την ασύρματη σύνδεση με iOS συσκευή και την χρήση του Apple CarPlay χωρίς…καλώδιο!

Αν και σε μια πρώτη επαφή, μπορεί τα προηγμένα συστήματα με τις οθόνες να “σοκάρουν” και να… αγχώσουν, ωστόσο η εξοικείωση θα έρθει σύντομα -όσον αφορά- τον χειρισμό των λειτουργιών μέσω της οθόνης και των διακοπτών (κάτω από αυτή) αφής. Για να είμαστε όμως ειλικρινείς, για να περιγράψουμε αναλυτικά όλες τις επιλογές που διαθέτει το 3ης γενιάς σύστημα infotainment Matrix (MIB3) θα χρειαστούμε πολλές περισσότερες “σελίδες”.

TSI… ο ήρεμος
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής φωλιάζει ο γνώριμος 1.5 TSI με τους 130 ίππους και χωρίς την σημαντική υποβοήθηση του ήπιου υβριδικού 48V συστήματος. Το τελευταίο είναι μια προσθήκη που συναντάμε μόνο στη νέα γενιά Golf και προσφέρεται αποκλειστικά στην περίπτωση του 1.5 eTSI με τους 150 ίππους. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι η Volkswagen διαθέτει για το νέο Golf μια μεγάλη γκάμα κινητήρων από 110 έως και 300 ίππους. Παράλληλα, φέρει plug-in hybrid σύνολα, καθώς και μια αμιγώς ηλεκτρική βερσιόν.

Ο turbo κινητήρας των 130 ίππων συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι αποδοτικός και χάρη στην τεχνολογία Ενεργής Διαχείρισης Κυλίνδρων (ACT – Active Cylinder Management), δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους μπορούν να απενεργοποιηθούν σχεδόν ανεπαίσθητα και όσο το δυνατό συχνότερα, ελαχιστοποιώντας τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές ρύπων. Η ροπή των 200 Nm είναι αισθητή μετά τις 1.500 rpm και σύμφωνα με την εταιρεία η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,2 sec. Καθόλου άσχημα για ένα αμάξωμα βάρους 1.306 κιλών, ωστόσο μην περιμένετε εκρήξεις που κόβουν την ανάσα, ειδικά από αυτούς που τους αρέσει η… γρήγορη οδήγηση. Κινείται όμως σβέλτα, χωρίς να του λείπει καθόλου δύναμη. Το εργοστάσιο ανακοινώνει ως μέση κατανάλωση την τιμή των 5,4 λτ./100 χλμ., αλλά πρακτικά και με συντηρητική οδήγηση, το trip computer θα μπορέσει να δείξει τα 7 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων είναι 121 g/km CO2 και η τελική ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 214 χλμ./ώρα.

Η παρέα του σε “ανεβάζει”
Εκτός από το ότι χαίρεσαι να μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητο και να παρατηρείς τις οθόνες και να αγγίζεις τα πλαστικά του, απολαμβάνεις την οδήγηση μαζί του.
Το σύστημα διεύθυνση έχει αναβαθμιστεί παρέχοντας περισσότερη πληροφορία στον οδηγό και μεγαλύτερη αμεσότητα. Αυτό είναι εμφανές όταν αρχίσεις να κινείσαι σβέλτα σε μια φιδίσια διαδρομή, ξεχνώντας τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Βέβαια, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναπόφευκτες, αλλά σε πολύ λογικά πλαίσια. Οι Γερμανοί φυσικά έχουν βρει την απόλυτη ρύθμιση της ανάρτησης και σε συνδυασμό με τη γνώριμη πλατφόρμα, το νέο Golf διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Πάνω σε αυτό δεν χωράει αμφιβολία, μιας και “καταπίνει” τα χιλιόμετρα, κρατώντας παράλληλα ασφαλείς τους επιβάτες του.

“Μιλάει” με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα
Το νέο Golf έχει “φορτωθεί” με νέα τεχνολογικά “καλούδια”, ακόμα και με σύστημα που θα μπορεί να επικοινωνεί με τα υπόλοιπα… αυτοκίνητα!
Η επικοινωνία Car2X σημαίνει ότι το Golf είναι το πρώτο Volkswagen που επικοινωνεί με άλλα οχήματα και την κυκλοφοριακή υποδομή που βρίσκεται κοντά, ώστε να ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικές με την κατάσταση της κυκλοφορίας, με ακτίνα έως και 800 μέτρα. Αυτή η πληροφορία ανταλλάσσεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Χάρη στην εφαρμογή ενός εναρμονισμένου προτύπου Car2X (Wi-Fi p/ITS G5) εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ισχύει για όλους τους κατασκευαστές, είναι δυνατή η μεταφορά πληροφοριών μεταξύ οχημάτων όλων των μαρκών καθώς και της υποδομής σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αυτή η «κοινή γλώσσα» αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων σε όλες τις χώρες.

Η τιμή εκκίνησης του νέου Golf είναι τα 20.200 ευρώ για την έκδοση Life και με τον 1.0 TSI κινητήρα, ενώ από τα 21.700 ευρώ διατίθεται -στην ίδια έκδοση- με τον 1.5 TSI 130 PS ACT. Δεν χρειάζεται αρκετός χρόνος για να αναλογιθεί κάποιος ότι το νέο Golf μπορεί να αποκτηθεί με ένα κόστος, που σερβίρει την υψηλή ποιότητα κύλισης και κατασκευής. Μάλιστα, μπορεί εύκολα να “παίξει μπάλα” στο γήπεδο των premium μοντέλων και να “σηκώσει το κύπελο” στο πρωτάθλημα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Tεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1498 cc
Ισχύς: 130 PS/6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm/1.400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 214 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5,4 lt
Εκπομπές CO2: 121 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.284/1.789/1.456 mm
Βάρος: 1.306 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: Από 21.700 ευρώ (1,5 TSI-130 PS) Από 20.200 ευρώ (1.0 TSI-110 PS)

Δημοφιλή στο Protothema.gr