Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέα Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος,

Ένα 1.500άρι Saloon/Coupe αντιμετωπίζει τα SUV-Crossovers, της μεσαίας κατηγορίας. Θα κερδίσει… θέσεις στο parking της πολυκατοικίας (ή της εταιρίας);

Χωρίς να αθετεί το δόγμα «Value For Money» η Skoda Octavia τέταρτης γενιάς ανεβαίνει κατηγορία τόσο στην ποιότητα κατασκευής και υλικών όσο και στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και την συνδεσιμότητα.

Ρόλοι και… στρατηγική

Η Skoda, ακόμη και με τη νέα Octavia, έχει στο Volkswagen Group τον καθημερινό, πρακτικό, λειτουργικό ρόλο της εταιρίας μεταξύ των προτάσεων για τα νέα μοντέλα. Σήμερα αυτό γίνεται ακόμη πιο έντονο αφού οι πλατφόρμες είναι πλέον κοινές μεταξύ των εμπορικών σημάτων του Γερμανικού group (εδώ γίνεται χρήση της MQB EVO), αφήνοντας τις μάρκες να «παίξουν» με παραλλαγές στο στυλ, τον εξοπλισμό και τη φιλοσοφία, για να ξεχωρίσουν.

Με τα χρόνια, ωστόσο, η Skoda άλλαξε την προσέγγισή της: Από το βασικό «Value For Money», έχει ανεβάσει κατακόρυφα την ποιότητα. Αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στο σχεδιασμό, διατηρώντας όλες αυτές τις μικρές πρακτικές λεπτομέρειες, που διασφαλίζουν, πως οι αγοραστές της θα παραμείνουν πιστοί. Η νέα γενιά των μοντέλων της αποκαλύπτει μια διπλή στρατηγική: Από τη μία πλευρά τα αυτοκίνητά της παραμένουν (πρακτικά, λειτουργικά, διαχρονικά). Από την άλλη, οι Τσέχοι προσφέρουν την επιλογή μεταξύ όλο και περισσότερων τεχνολογικών εφαρμογών και δυνατοτήτων συνδεσιμότητας.

Έτσι, στις προδιαγραφές και στην πράξη, η Skoda Octavia, αντιμετωπίζει με σύγχρονα όπλα τον ανταγωνισμό των άλλων saloon μοντέλων αλλά και το… τσουνάμι των Sport Utility Vehicles/Crossover και συνεχίζει την εξέλιξή της. Μία εξέλιξη, που τη φέρνει στην τέταρτη γενιά της και διατηρεί την ισχυρή της θέση στην ευρωπαϊκή αγορά, με πρωτιές σε αρκετές χώρες (βλπ Ελβετία) ή και στην χώρα μας, με επιτυχίες στους επαγγελματίες (Ταξί).

Πλατφόρμες και τα σημεία αλλαγής

Η τέταρτη γενιά που έφτασε και στη χώρα μας, χρησιμοποιεί ως βάση την πλατφόρμα «ΜQB Evo» (αυτή του νέου Golf) και πάνω σ’ αυτήν δημιουργεί το δικό της «οικογενειακό προφίλ», με κύριο χαρακτηριστικό τους χώρους, την άνεση των επιβατών, τις ψηφιακές εφαρμογές και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Εξωτερικά θα δείτε ένα διαφορετικό στυλ. Η εμφάνιση εντυπωσιάζει και στα parking κοινόχρηστων χώρων θα σας ρωτήσουν σίγουρα αν αυτή είναι η καινούργια Octavia ή κάποιο άλλο μεγαλύτερο μοντέλο. Έτσι, η Skoda κερδίζει και πόντους για την αναγνώριση αλλά και για την ανανέωση. Οι γραμμές ακολουθούν την μόδα με τα sedan αμαξώματα, τα οποία καταλήγουν σε coupe στυλ και έτσι δικαιολογείτε και το όνομα «Grand Coupe». Οι γραμμές του αμαξώματος είναι «καθαρές» με έμφαση στην αεροδυναμική και διακριτικά στοιχεία όπως τα νέα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED.

Το μήκος έχει μεγαλώσει κατά 19 χιλιοστά φτάνοντας πλέον στα 4,689 μέτρα, ενώ έχει αυξηθεί και το πλάτος. Χάρη στο μεταξόνιο των 2,686 μέτρων, αλλά και την καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου (πολύ σημαντική κίνηση), οι επιβάτες αισθάνονται και κάθονται περισσότερο άνετα. Μαζί με τον εσωτερικό χώρο μεγάλωσε και το πορτ μπαγκάζ (κατά 10 λίτρα) και φτάνει στα 600 (10 παραπάνω από πριν). Θα θέλαμε την πίσω πόρτα λίγο πιο εύκολη στο άνοιγμα (ίσως με τον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό του Scala) καθώς δίνει την αίσθηση πως ανοίγετε το μισό αυτοκίνητο (στην πραγματικότητα ανοίγετε το 1/3).

Στη γενικότερη πρακτικότητα, πάντως, της Octavia συμβάλλουν και οι έξυπνες ιδέες της Skoda κάτω από το όνομα «Simply Clever» όπως: Οι δύο τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και η βούρτσα χιονιού στον χώρο αποθήκευσης στις μπροστινές πόρτες αντί για την ομπρέλα, που είχαμε συνηθίσει.

Περάστε στο σαλόνι

Στο εσωτερικό της Octavia φαίνεται περισσότερο έντονη η προσπάθεια ώστε να φανεί η εξέλιξη της και η αναβάθμισή της. Αυτή αφορά, όχι μόνο τη σχεδίαση, αλλά και την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται. Βασικό «θέμα» της σχεδίασης (θα την δείτε σε όλα τα νέα Skoda) είναι η χρωμιωμένη λεπτομέρεια από άκρη σε άκρη στο ταμπλό. Την διακόπτει η κεντρική οθόνη των 10 ιντσών.

H οθόνη είναι αφής και άμεση στις επιλογές σας, ενώ στη βάση της υπάρχει μία επιφάνεια με διακόπτες (κάτι σαν συντομεύσεις) για βασικές λειτουργίες των συστημάτων. Στην αρχή η οθόνη του infotainment μας δυσκόλεψε αλλά μόλις της δώσαμε λίγη περισσότερη προσοχή και δεν προσπαθήσαμε να την λειτουργήσουμε σε κίνηση τα πράγματα έγιναν εύκολα. Άλλωστε πρέπει να της (και να σας) δώσετε χρόνο, όπως όταν αγοράζετε ένα νέο κινητό τηλέφωνο.

Βελτίωση χρειάζεται η… ψηφιακή βοηθός του οχήματος η… Laura, η οποία αν την ενεργοποιήσετε από λάθος θα «πιάσει» μία αγγλική (συνήθως) λέξη και θα αλλάξει τον σταθμό στο ραδιόφωνο ή θα καλέσει κάποιο τηλέφωνο. Και εδώ το μυστικό είναι ο χρόνος και η προσαρμογή. Μόλις μάθετε το σύστημα (μέσα σε ένα διήμερο) θα εκτελείτε κάποιες λειτουργίες της Octavia με φωνητικές εντολές.Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων VirtualCockpit των 10,25 ιντσών, από την άλλη πλευρά δίνει πληθώρα πληροφοριών με εύκολη ανάγνωση για τον οδηγό. Την προσοχή σας θα τραβήξει επίσης το καινούργιο διάκτινο τιμόνι το οποίο εφοδιάζεται με αρκετά πλήκτρα ελέγχου απ’ όπου μπορούν να γίνουν συνολικά 14 διαφορετικές λειτουργίες.

Αν δεν σας φτάνει τόση τεχνολογία μπορείτε να προσθέσετε head-up display, ενώ από τον έξτρα εξοπλισμό (εμείς) θα διαλέγαμε τα καθίσματα «Ergo» με ανατομική σχεδίαση και λειτουργία μασάζ. Σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, η Octavia ακολουθεί το δρόμο του Group VAG, περιλαμβάνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και διαθέτοντας ένα πλήρες πακέτο, ακόμα και από τη βασική έκδοση.

Octavia σε κίνηση

Το αυτοκίνητο που είχαμε για δοκιμή ήταν η έκδοση 1.5 TSI (150 ίππων) με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο και με σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων για οικονομία βενζίνης. Είχαμε συνηθίσει πως η απόλυτη συνεργασία, ήταν ανάμεσα στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων DSG και τους κινητήρες TSI. Όμως η Octavia με το μηχανικό κιβώτιο μας διέψευσε και ανακαλύψαμε μία ακόμη άψογη συνεργασία. Η αίσθηση μεγαλύτερου και αναβαθμισμένου μοντέλου συνεχίζεται και όταν το μεσαίο μοντέλο της Skoda κινείται. Μάλιστα βοηθούσε και στην οικονομία με τις μετρήσεις (από το trip computer) να μην ξεπερνούν τα 7.3 lt/100 km.

Η άνεση της ανάρτησης και η εξαιρετική κύλιση είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν στα πρώτα χιλιόμετρα, ενώ και ο κινητήρας των 150 ίππων, μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή για την Octavia. Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι το στοιχείο του με πέντε άτομα, χωρίς κανείς να παραπονιέται για άνεση, χώρο ή θόρυβο. Οι μικρές λεπτομέρειες και ευκολίες, ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τον πήχη της άνεσης (θύρες USB και πίσω) για να μη χαθεί η επαφή με το διαδίκτυο. Όλα τα υποσυστήματα δουλεύουν χωρίς να κάνουν έντονη την παρουσία τους, αφήνοντας μία αίσθηση άνεσης και ευκολίας στους χειρισμούς (τιμόνι, φρένα). Ακόμα και όταν πιέσετε λίγο παραπάνω, η Octavia, θα προσαρμοστεί σε εσάς και όχι εσείς στο αυτοκίνητο.

Συμπέρασμα

Βελτιωμένη σε σημεία, που χρειαζόταν, αναβαθμισμένη σε ποιότητα και άνεση. Με όλο τον σύγχρονο εξοπλισμό και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και πιστή στην παραδοσιακές αξίες της, όπως οι χώροι, ο κινητήρας, η αντοχή και το νέο σχήμα, η Octavia δείχνει ότι έχει ότι χρειάζεται για  να παραμείνει το αγαπημένο προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο, αυτών που δεν θέλουν ένα SUV.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.478 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 111 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.689 x 1.829 x 1.470 mm
Βάρος: 1.338 kg
Χώρος αποσκευών: 600 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 108,78 ευρώ
Τιμή: Από 19.900 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

Νέα Skoda Octavia με φυσικό αέριο που «καίει» 2.8 ευρώ/100 km

Πρεμιέρα για τα Skoda Octavia RS και Octavia Scout

Η Skoda Octavia στην Ελλάδα (+τιμές)

Δημοφιλή στο Protothema.gr