Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Τι ξεχωριστό έχει το αυτόματο κιβώτιο CVT του νέου Opel Astra;

  • newsautoteam

Συνδυάζεται με τον 1.400ρη turbo βενζινοκινητήρα των 145 ίππων και υπόσχεται χαμηλή κατανάλωση και αθόρυβη λειτουργεία

Εκτός των ανεπαίσθητων σχεδιαστικών αναβαθμίσεων, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το νέο Opel Astra λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά συνοδευόμενο από μια ευρεία γκάμα μοτέρ.

Ένας από τους κινητήρες που τυγχάνουν ευρείας απήχησης είναι ο 1.400άρης turbo βενζινοκινητήρας με τους 145 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 7τάχυτο αυτόματο, CVT κιβώτιο ταχυτήτων.

Τι ξεχωριστό έχει το συγκεκριμένο κιβώτιο;

Η χαρακτηριστική ομαλή μετάδοση ισχύος και η υψηλή απόδοση του ‘stepless’ κιβωτίου ταιριάζουν ιδανικά στη νέα γενιά του μοντέλου, συμβάλλοντας στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης (μικτή 5,1-5,0 λίτρα/100 χλμ.) και μειωμένων εκπομπών (116-114 g/χλμ. στο μικτό κύκλο) – βάσει NEDC.

Πληροφορίες για την αρχή λειτουργίας των “stepless” παρέχονται δια του Peter Naumann, Global Program Manager και Αρχιμηχανικός Αυτόματων Κιβωτίων στο Rüsselsheim.

«Αντίθετα με ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, που έχει πλανητικά γρανάζια και σταθερές σχέσεις μετάδοσης, ένα ‘stepless’ κιβώτιο έχει δύο τροχαλίες συνδεδεμένες με έναν ιμάντα υπό τάση. Ανάμεσα στις εξωτερικές πλευρές των τροχαλιών, υπάρχει ένας κωνικός άξονας στον οποίο εδράζεται ο ιμάντας.

»Προσαρμόζοντας συνεχώς την απόσταση ανάμεσα στις τροχαλίες, επιτυγχάνεται μεταβλητή σχέση μετάδοσης, επειδή η αλλαγή της επιφάνειας επαφής μεταβάλλει τη διάμετρο. Αυτό είναι παρόμοιο με τη μετάδοση ροπής από μικρότερα σε μεγαλύτερα γρανάζια και το αντίθετο. Τέλος, απαιτείται ένα πλανητικό σετ γραναζιών στον πρωτεύοντα άξονα, για την επιλογή εμπρόσθιας κίνησης ή όπισθεν.»

Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων σχέσεων μετάδοσης, οι κινητήρες που πλαισιώνονται με “stepless” κιβώτιο λειτουργούν με τη μέγιστη δυνατή απόδοση, σε όλο το εύρος των στροφών του κινητήρα. Ως εκ τούτου εντοπίζεται η βέλτιστη ισορροπία μεταξύ χαμηλής κατανάλωσης και μειωμένου θορύβου.

Ποια είναι τα ιδανικά αυτοκίνητα για τα ‘stepless’ κιβώτια; «Αυτά με χαμηλό βάρος και κινητήρες που παράγουν μέγιστη ροπή 230-300 Nm», διευκρινίζει ο Naumann.

Πώς ήρθαν στην επιφάνεια τα εν λόγω κιβώτια;

Αφορμή για την ανάδυση των stepless κιβωτίων στάθηκαν οι αυστηροί παγκόσμιοι στόχοι για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερων εκπομπών CO2. Διατίθενται τόσο σε μικρά και μεγάλα και μικρά αυτοκίνητα, όσο και σε SUV, minivan και υβριδικά, ενώ κρίνονται ιδανικά και για όσους αναζητούν ανεπαίσθητες αλλαγές σχέσεων.

 

Δείτε επίσης:

Με ξεχωριστό στυλ το επόμενο Opel Astra

Πόσο θα κοστίζει το νέο Opel Mokka στην Ελλάδα;

Δοκιμή: Opel Grandland X Hybrid4 300PS

Δημοφιλή στο Protothema.gr