Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

ΝΕΑ

Το στρατηγικό πλάνο του ομίλου Volkswagen

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Ο όμιλος VW ανέλυσε τους βασικούς άξονες του στρατηγικού σχεδίου που αφορά τον μετασχηματισμό του από κατασκευαστή αυτοκινήτων σε πάροχο λύσεων κινητικότητας.

Το στρατηγικό πλάνο “New Auto – Mobility Generation to Come” που έχει ορίζοντα το 2030 και αποσκοπεί στον μετασχηματισμό του σε εταιρεία προσφοράς «πράσινων» και πλήρως διασυνδεδεμένων οχημάτων ανέλυσε ο όμιλος VW. Στην κορυφή της ατζέντας του Group βρίσκεται η ηλεκτρική κινητικότητα και η αυτόνομη οδήγηση, δύο πυλώνες που θα του επιτρέψουν να μετεξελιχθεί από κατασκευαστής αυτοκινήτων σε παγκόσμιο πάροχος λύσεων κινητικότητας, βασισμένων σε προηγμένο λογισμικό.

Θεμελιώδης αρχή του ομίλου είναι η εξέλιξη μηδενικών ρύπων, διασυνδεδεμένων, ασφαλών και εκλεπτυσμένων λύσεων κινητικότητας για τις νέες γενιές οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό, παράλληλα με την ανάπτυξη προηγμένου software και την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης, το VW Group θα επιδείξει έντονη δραστηριότητα σε τομείς όπως η τεχνολογία μπαταριών, η ανακύκλωσή τους, αλλά και οι υποδομές φόρτισης.

Η ηλεκτρική ενέργεια περνά…. μέσα από τα θερμικά μοτέρ

Μέχρι το 2030, στόχος του ομίλου είναι να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα κατά 30% ανά αυτοκίνητο (σε επίπεδο πλήρους κύκλου ζωής) συγκριτικά με το 2018, κάτι που θα τον βοηθήσει να ευθυγραμμιστεί με τη Συμφωνία των Παρισίων για την Κλιματική Αλλαγή. Στον ίδιο χρονικό ορίζοντα, αποβλέπεται το 50% των οχημάτων να είναι ηλεκτρικά (BΕV-επαναφορτιζόμενα), όταν για το 2040 προβλέπεται όλος ο στόλος να είναι σχεδόν μηδενικών ρύπων. Φιλόδοξος στόχος έχει τεθεί και για το 2050, με το Group να επιδιώκει την πλήρη απανθρακοποίησή του.

Οι πόροι που απαιτούνται για την ενεργειακή μετάβαση του ομίλου και την επιτάχυνση της στροφής στην ηλεκτρική κινητικότητα θα αντληθούν από τα υψηλά κέρδη που παράγει το υφιστάμενο μοντέλο πώλησης αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ. Παράλληλα, η σταδιακή σύναψη συνεργείων θα μειώσει το κόστος εξέλιξης και παραγωγής μπαταριών και πλατφορμών, την ίδια ώρα που θα αυξήσει τα περιθώρια κέρδους των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών. Σύμφωνα, μάλιστα, με εκτιμήσεις του ομίλου, μέσα σε μια τριετία, τα περιθώρια κέρδους μεταξύ ηλεκτρικών και ICE (με θερμικό μοτέρ) αυτοκινήτων θα ισοσκελιστούν, δια της επιβολής φορολογικών αντικινήτρων, αλλά και των αυστηρότερων προστίμων που θα επιφέρει το νέο πρότυπο εκπομπών CO2 Euro7

«Κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης (σ.σ. στην ηλεκτρική κινητικότητα), το υφιστάμενο κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο που αφορά τα συμβατικά αυτοκίνητα, θα μας βοηθήσει να παράγουμε κέρδος και να ενισχύσουμε τις ταμειακές μας ροές», ανέφερε ο CFO του ομίλου, Arno Antlitz.

Για την εξέλιξη νέας γενιάς τεχνολογιών, η VW έχει δρομολογήσει επενδύσεις ύψους 73 δισ. ευρώ, με τα ποσά να αυξάνονται κλιμακωτά μέχρι να επιτευχθεί ο πλήρης μετασχηματισμός. Παράλληλα, στόχος είναι να εξοικονομηθούν χρήματα δια της μείωσης του κόστους των εξαρτημάτων και του περιορισμού της γκάμας ICE μοντέλων.

Νέα ενιαία πλατφόρμα για όλα τα μοντέλα

Επιπροσθέτως, όπως ανακοινώθηκε, οι υπάρχουσες και υπό εξέλιξη πλατφόρμες του ομίλου, όπως είναι οι MEB και PPE μακροπρόθεσμα θα αντικατασταθούν από μια ενιαία και ευέλικτη αρχιτεκτονική με την επωνυμία Scalable Systems Platform (SSP). Στην τελευταία θα βασίζονται όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας, αρχής γενομένης από το 2026.

Η εν λόγω πλατφόρμα θα υιοθετηθεί από όλες τις μάρκες του VW Group, γεγονός που θα επιτρέψει τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας. Τον ίδιο σκοπό έχει και η εξέλιξη μιας προηγμένης πλατφόρμας software, η οποία έχει ανατεθεί στον τεχνολογικό βραχίονα του ομίλου CARIAD και θα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά όλων των αυτοκινήτων του ομίλου από το 2025 και έπειτα.

Προσώρας, η CARIAD εργάζεται σε τρεις επιμέρους πλατφόρμες λογισμικού: Την Ε 1.1. που είναι συμβατή με την αρχιτεκτονική MEB (Skoda Enyaq iV, VW ID.4 και Cupra Born) και επιτρέπει over-the-air αναβαθμίσεις. Το 2023 θα λανσαριστεί η E 1.2 που θα «ξεκλειδώσει» νέες λειτουργίες στα οχήματα της Audi και Porsche, όταν το 2025 θα δοθεί στην κυκλοφορία μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα λογισμικού (Ε 2.0) που θα επιτρέπει την εγκατάσταση ενιαίου λειτουργικού συστήματος και θα σηματοδοτεί την υποστήριξη λειτουργίας αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Όπως αναφέρει η VW, οι οδηγοί θα μπορούν να απέχουν από την οδηγική διαδικασία, παραδίδοντας τα ηνία στο όχημα που θα μπορεί να κινείται αυτόνομα.

«Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει πλήρως τον κόσμο της αυτοκίνησης. Μαζί με την ARGO AI. CARIAD, αναπτύσσουμε ένα πρωτοποριακό σύστημα αυτόνομων τεχνολογιών που θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε ολοκαίνουριες υπηρεσίες κινητικότητας και αυτόνομων μεταφορών. O όμιλος VW στοχεύει σε μεγάλο μερίδιο αγορές και σε πρόσθετες ροές εσόδων», υποστήριξε ο Christian Senger, CΤΟ του τμήματος Volkswagen Commercial Vehicles.

Σε επίπεδο μπαταριών, ο όμιλος VW αποσκοπεί στον μετριασμό της πολυπλοκότητάς τους μέσω της εξέλιξης ενός ενιαίου φορμάτ που θα επιτρέψει τη μείωση του κόστους παραγωγής κατά το ήμισυ. Σημειώνεται πως μέχρι το 2030 8 στα 10 αυτοκίνητα του ομίλου θα αξιοποιούν το συγκεκριμένο φορμάτ.

 Έως το 2030 θα κατασκευαστούν στην Ευρώπη συνολικά έξι εργοστάσια παραγωγής μπαταριών (gigafactories), με την ετήσια, συνολική παραγωγική ικανότητα να φτάνει τα 240 GWh. Για τη φόρτιση των οχημάτων θα οικοδομηθεί ένα ευρύ οικοσύστημα υποδομών φόρτισης δεκάδων χιλιάδων δημόσιων φορτιστών, σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες ενέργειας όπως είναι οι BP, Iberdrola και Enel.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ξεκίνησαν οι ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού των VW ID.3 και ID.4
Νέο VW Tiguan Allspace: Εκσυγχρονισμός (video)
Πότε θα κυκλοφορήσουν τα VW ID.1 και ID.2;

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto