Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Τι θέλουν οι κατασκευαστές ηλεκτρικών supercars;

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Εκεί που άπαντες ασχολούνταν με πιστόνια και βαλβίδες, τώρα καλούνται να γίνουν ειδικοί στους ρότορες και τους στάτορες –  Πόσο εύκολη είναι αυτή η μετάβαση;

Ηλεκτροκίνηση. Μια λέξη που αναπαράγεται καθημερινά σε δεκάδες Μέσα του ειδικού Τύπου. Και στη συντριπτική πλειονότητα αφορά τους συμβατικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, που έχουν αναπτύξει ενδελεχή στρατηγικά πλάνα και έχουν ήδη εντάξει στην γκάμα τους σχετικής τεχνολογίας μοντέλα.

Από την άλλη, η ηλεκτροκίνηση δεν έχει διεισδύσει σε μεγάλο βαθμό στους κατασκευαστές υπερ-αυτοκινήτων, οι οποίοι μάχονται για αναβολή στη θανάτωση των συμβατικών μοντέλων. Κύριοι «αρνητές» οι Ferrari και Lamborghini που –με την υποστήριξη της ιταλικής κυβέρνησης –  ζητούν πιο ευέλικτα χρονοδιαγράμματα.

Γνωρίζουν, βέβαια, πως η Κομισιόν είναι κάθετη σε θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος και ως εκ τούτου ήδη ετοιμάζουν τα επόμενα ηλεκτρικά τους βήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Lamborghini που έως το 2030 θα καλωσορίσει στην γκάμα της ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar.

«Πώς θα γίνει η ενεργειακή μετάβαση;», θα αναρωτηθούν εύλογα πολλοί. Και δικαίως, δεδομένου ότι επί δεκαετίες –σχεδόν- άπαντες ασχολούνταν με πιστόνια και βαλβίδες. Και ξαφνικά απαιτείται να αποκτήσουν γνώσεις πάνω στους ρότορες και τους στάτορες.

Το ηλεκτρικό μοτέρ της YASA

Κάποιοι επιχειρούν από το σημείο μηδέν, αναπτύσσοντας με τα… ίδια τους τα χέρια ηλεκτροκινητήρες. Άλλοι, ωστόσο, προσπαθούν να αντισταθμίσουν το έλλειμμα τεχνογνωσίας, αναθέτοντας το έργο εξέλιξης σε άλλες εταιρείες ή εξαγοράζοντας κάποιους μετρ του είδους που έχουν να επιδείξουν μεγάλα επιτεύγματα στον τομέα των ηλεκτρομοτέρ.

ΙΔΟΥ ΤΑ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στην τελευταία κατηγορία ανήκει και η βρετανική εταιρεία YASA που εδώ και λίγο καιρό εξαγοράστηκε από την Daimler και στο παρελθόν αποτελούσε τον βασικό προμηθευτή των Ferrari και Koenigsegg, ενώ σύντομα θα διευρύνει το πελατολόγιό της με τη Mercedes-AMG.

Το αξονικής ροής ηλεκτρομοτέρ της YASA είναι σχεδόν ισομεγέθες με ένα τιμόνι (σ.σ. είναι δηλαδή συμπαγες), είναι επίπεδο και ταυτόχρονα πιο αποδοτικό, ισχυρό και εύκολο στην ψύξη συγκριτικά με έναν ηλεκτροκινητήρα ακτινικής ροής. Ο κινητήρας της YASA ήδη έχει βρει θέση στις Ferrari SF90 Stradale και 296 GTB.

Ferrari 296 GTB

Γνωστή για τα αποδοτικά ηλεκτρομοτέρ της είναι και η βρετανική εταιρεία Saietta, που έχει δημιουργήσει ένα υδρόψυκτο αξονικής ροής κινητήρα για την ιαπωνική αγορά μοτοσικλετών. Σε δηλώσεις του στο Reuters, ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της Saietta, Graham Lended, επισημαίνει την «αμηχανία» των κατασκευαστών, όταν γίνεται λόγος για τους ηλεκτροκινητήρες.

«Οι κατασκευαστές γνωρίζουν τα θερμικά μοτέρ απέξω και ανακατωτά. Αλλά δεν έχουν ιδέα σχετικά με τις ηλεκτρικές μονάδες και ως εκ τούτου αναζητούν κάποιον να τους πιάσει από το χέρι».

Αδιαμφισβήτητα, οι ηλεκτροκινητήρες δεν είναι τα μοναδικά… αχαρτογράφητα νερά που καλούνται να ανακαλύψουν οι κατασκευαστές. Μέρος της εξίσωσης είναι και οι μπαταρίες που έχουν ιδιαίτερα μεγάλο βάρος. Επομένως, αναζητούνται πυρετωδώς τρόποι για…  δίαιτα, είτε μειώνοντας το βάρος των συσσωρευτών είτε μέσω της εκτενούς χρήσης ελαφρών υλικών σε άλλα εξαρτήματα των αυτοκινήτων.

Για παράδειγμα, το αμάξωμα και το πλαίσιο της Rimac Nevera είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, και οι μπαταρίες αποτελούν μέρος της δομής του αυτοκινήτου. Την ίδια ώρα, η Lotus Evija επιτυγχάνει απώλεια βάρους χάρη στην ολοκαίνουρια ελαφριά αλουμινένια πλατφόρμα της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ηλεκτρικά της Peugeot ξεχωρίζουν
Τα πιο γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο
Ηλεκτρικά pick-up: Είναι καλοί αναρριχητές; (+video)

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto