Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Porsche ανοίγει πόλεμο με τις Ferrari και Lamborghini

Ελλάδα 6:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Porsche ανοίγει πόλεμο με τις Ferrari και Lamborghini

ΝΕΑ

Η Porsche ανοίγει πόλεμο με τις Ferrari και Lamborghini

ΝΕΑ

Ο Γερμανός κατασκευαστής ζητά από την ΕΕ να μην κάνει το… χατίρι στους Ιταλούς αντιπάλους του – «Κανείς δεν περισσεύει στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος».

Advertisement
Advertisement

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η εισήγηση της Κομισιόν για κατάργηση των θερμικών μοτέρ από το 2035. Οι κατασκευαστές προσπάθησαν να «εκλογικεύσουν» την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αντιπροτείνοντας να μετατεθεί η θανάτωση των συμβατικών μοντέλων για το 2040, μια πρόταση, ωστόσο, που φαίνεται πως δεν έγινε δεκτή.

Κάποιες από τις εταιρείες που προβάλλουν σθεναρή αντίσταση είναι οι ιταλικές Ferrari, Lamborghini και Pagani, που θεωρούν πως δεν είναι έτοιμες να κάνουν το αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτρική κινητικότητα.

Οι παραπάνω κατασκευαστές απολαμβάνουν τη στήριξη και της ιταλικής κυβέρνησης, η οποία –όπως έγινε ήδη γνωστό –  θα εισηγηθεί να… αποδοθεί χάρη και να υπάρξει επιείκεια σχετικά με το χρονοδιάγραμμα.

Advertisement
Advertisement

Όπως υποστήριξε ο Υπουργός για την οικολογική αλλαγή, Roberto Cingolani, οι Lamborghini, Ferrari και Pagani θα έχουν πρόβλημα να εξελίξουν άμεσα μπαταρίες, και το κόστος που απαιτείται για τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους είναι τεράστιο.

«Όχι» από την Porsche

Advertisement

Η πρόταση, ωστόσο, της Ιταλίας φαίνεται πως συγκεντρώνει αρκετούς πολέμιους, με κορυφαίο την Porsche, η οποία – όπως είναι γνωστό –  αποτελεί τον άσπονδο εχθρών των Ιταλών κατασκευαστών supercars.

Με τον όμιλο VW (μέρος του οποίου είναι η Porsche) να έχει ήδη προβεί σε επενδύσεις-μαμούθ πάνω στην ηλεκτροκίνηση, η Porsche θεωρεί πως είναι «άδικο» να υπάρχουν… δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Advertisement

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολύ απλά, θα είναι καλύτερα […] και η ηλεκτροκίνηση μέσα στην επόμενη δεκαετία θα είναι ανίκητη», υποστήριξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας, Oliver Blume, μιλώντας στο Βloomerg.

Παράλληλα, ύψωσε τη σημαία της προστασίας του περιβάλλοντας, ισχυριζόμενος «πώς όλοι πρέπει να συμβάλουμε (στην απανθρακοποίηση του πλανήτη)».

Advertisement

Τα ερωτήματα

Η ανατολή της ηλεκτροκίνησης, είναι λογικό να προκαλεί έντονη ανησυχία σε πολλούς κατασκευαστές, δεδομένων των μεγάλων επενδύσεων που απαιτούνται και του υποανάπτυκτου (προσώρας) δικτύου δημόσιων φορτιστών.

Αυτό, ωστόσο, που δημιουργεί μεγάλα ερωτήματα, είναι το γεγονός πως τόσο η Lamborghini όσο και η Ferrari έχουν συγκροτήσει ένα αναλυτικό στρατηγικό πλάνο που θα τους βοηθήσει να συμμορφωθούν με τις εξελίξεις.

H Sant’ Agata Bolognese έχει δηλώσει με περισσή σιγουριά πώς έως το 2024 ολόκληρη η γκάμα της θα απαρτίζεται από εξηλεκτρισμένα μοντέλα και έως το 2030 θα έχει παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο.

Ακόμα, με ορίζοντα το 2025 στοχεύει να μειώσει έως 50% τις εκπομπές CO2 που αφορούν την προϊοντική γκάμα της και έως το 2030 να επιτύχει ακόμα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Από την άλλη, η Ferrari έχει γνωστοποιήσει πως… αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση, αρχής γενομένης από το 2025, όταν και θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό. Παράλληλα, έχει στραφεί στην αναζήτηση συμμάχων που θα της επιτρέψουν να ευθυγραμμιστεί πιο ομαλά με τη νέα τάξη πραγμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί φέτος στην Ελλάδα;
Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά
H ιστορία της Ferrari Dino ξεκίνησε από τον Alfredo