Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Lotus: Θέλει να μοιραστεί την ηλεκτρική της πλατφόρμα

Ελλάδα 10:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Lotus: Θέλει να μοιραστεί την ηλεκτρική της πλατφόρμα

ΝΕΑ

Lotus: Θέλει να μοιραστεί την ηλεκτρική της πλατφόρμα

ΝΕΑ

Η Lotus εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην καινοτόμα ηλεκτρική πλάτφορμα E-Sports που προορίζεται να επωμιστεί έναν ρόλο αντίστοιχο με αυτόν της Elise.

Advertisement
Advertisement

Μια νέα μέρα ξημερώνει για τη Lotus, η οποία πρόσφατα ανήγγειλε την εξέλιξη νέων ηλεκτρικών και μιας ολοκαίνουριας πλατφόρμας.

Κοινός θα παρονομαστής των σπορ μοντέλων της είναι η αρχιτεκτονική E-Sports που είναι κατά 37% ελαφρύτερη από εκείνη της βενζινοκίνητης Emira και σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να αντέξει άκοπα το πρόσθετο βάρος των ηλεκτρικών συστημάτων.

Το κυριότερο, όμως, προσόν της είναι η ευελιξία της να φιλοξενεί διαφορετικού μήκους οχήματα, μιας και είναι συμβατή με μεταξόνια τόσο των 2.470 χλστ. όσο και άνω των 2.650 χλτ.

Advertisement
Advertisement

«Είμαστε πολύ μπροστά αυτή τη στιγμή» ανέφερε σε δηλώσεις του στο βρετανικό Μέσο Autocar ο επικεφαλής εξέλιξης της E-Sports, Richard Rackham. Η έντονη αυτοπεποίθηση του Rackham δεν απορρέει αποκλειστικά από την ευελιξία του μεταξονίου και τη συμβατότητά της αρχιτεκτονικής με οχήματα δύο ή 2+2 καθισμάτων, αλλά και από το γεγονός πως κρίνεται ιδανική για τα ηλεκτρικά μοντέλα και άλλων κατασκευαστών.

«Αυτή η πλατφόρμα θα φιλοξενεί πολλά οχήματα, από διαφορετικούς κατασκευαστές», επιβεβαίωσε ο άνθρωπος που ηγήθηκε της εξέλιξής της.

Όσες αυτοκινητοβιομηχανίες, μάλιστα, δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στη Lotus, πέρα από την πλατφόρμα θα μπορέσουν να προμηθευτούν όλο το σύστημα πρόωσης, αλλά και την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πολυμέσων και των τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας που έχει κληρονομήσει από τη μητρική Geely.

Advertisement

Κεντρική ιδέα των ανθρώπων της Lotus είναι πως η πλατφόρμα E-Sports θα λύσει στα χέρια στις ενδιαφερόμενες εταιρείες, δεδομένου ότι οι τελευταίες θα ασχοληθούν μόνο με το σχεδιασμό του αμαξώματος και τον καθορισμό της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα.

Παράλληλα, το αυτοκίνητο που θα προκύψει από το «πάντρεμα» δεν είναι απαραίτητο να αποτελεί ένα σπορ προϊόν (όπως τα δικά της), αλλά ένα σοφιστικέ μοντέλο που θα ακολουθεί τις σύγχρονες επιταγές.

Advertisement

Υπενθυμίζεται ότι η E-Sports θα επιτρέπει την τοποθέτηση των μπαταριών είτε στο κέντρο, πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων (για χαμηλό κέντρο βάρους και χαμηλή θέση οδήγησης), είτε κάτω από το πάτωμα ώστε να είναι δυνατή η τοποθέτηση δύο σειρών καθισμάτων.

Μολονότι το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού της Lotus, της διθέσιας Type 135, απέχει πέντε χρόνια μακριά, ο Rackham και η ομάδα του έχουν ήδη ολοκληρώσει το πιο απαιτητικό κομμάτι της πλατφόρμας. Πρόκειται για την πίσω δομή που υποστηρίζει την μπαταρία, τη μονάδα κίνησης (με ένα ή δύο ηλεκτρομοτέρ) και την ανάρτηση.

Τέλος, σημειώνεται ότι δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Lotus διαθέτει πλατφόρμα της σε διαφορετικά brands. Το ίδιο είχε πράξει με την αλουμινένια αρχιτεκτονική της ορίτζιναλ Elise.

Lotus Elise

Advertisement

Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Opel Speedster (ή Vauxhall VX220), ένα κεντρομήχανο διθέσιο targa σπορ αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2020. Ζύγιζε μόλις 875 κιλά και κινείτο από έναν κινητήρα 2,2 λίτρων απόδοσης 147 ίππων.

Μεγάλη συγγένεια με την Elise είχε και το πρώτο μοντέλο της πανίσχυρης σήμερα Tesla, το Roadster 1ης γενιάς. Έμοιαζε σημαντικά με την Elise, αλλά χρησιμοποιούσε μόλις το 7% των εξαρτημάτων της.

Ψήφο εμπιστοσύνης στη Lotus είχε δώσει και η Hennessey για την κατασκευή του πανίσχυρου Venom GT, ενός κεντρομήχανου μοντέλου που ενσωμάτωνε έναν turbo V8 των 1.471 ίππων που το 2016 είχε καταφέρει να πιάσει ταχύτητα της τάξεως των 427,4 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όσα γνωρίζουμε για την ηλεκτρική διάδοχο της Lotus Elise
Αποκάλυψη για τη νέα Lotus Emira GT4
Αυτή είναι η νέα, ευέλικτη ηλεκτρική πλατφόρμα της Lotus