Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΝΕΑ

Αυτή είναι η νέα, ευέλικτη ηλεκτρική πλατφόρμα της Lotus

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η βρετανική μάρκα αποκάλυψε τη νέα της αρχιτεκτονική η οποία είναι συμβατή με διθέσια και τετραθέσια sports cars, αλλά και διαφορετικούς τύπους κινητήριων συνόλων.

Στην αποκάλυψη της ολοκαίνουριας ελαφρού βάρους αρχιτεκτονικής της στην οποία θα βασίζονται οι διάδοχοι των Elise, Exige και Evora προχώρησε η Lotus.

Πρόκειται για την πλατφόρμα E-Sports που θεωρείται ως η ραχοκοκαλιά των μελλοντικών αμιγώς ηλεκτρικών σπορ Lotus και είναι κατά 37% ελαφρύτερη από την αντίστοιχη της βενζινοκίνητης Emira.

Η E-Sports αποτελεί το τελικό προϊόν ενός μεγάλου πρότζεκτ υπό την ονομασία LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture) που εγκαινιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο και ήταν –μερικώς- χρηματοδοτούμενο από ένα εθνικό πρόγραμμα ανάκαμψης (Advanced Route to Market Demonstrator) για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην μετα-Covid εποχή.

Η πλατφόρμα θα χρησιμοποιείται από τη νέα, διθέσια Type 135 (σε συνεργασία με Alpine) που θα διατεθεί το 2026, αλλά και για τα μοντέλα συνεργαζόμενων εταιρειών όπως είναι η Alpine, και συγκεκριμένα το αυτοκίνητο που θα διαδεχθεί την A110.

Θα υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών, ενεργειακής χωρητικότητας 66,4 kWh ή 99,6 kWh και θα ενσωματώνονται είτε στο κέντρο, χαμηλά πίσω από τις πλάτες των δύο καθισμάτων (όπως στην Evija), είτε κάτω από το πάτωμα, ώστε να είναι δυνατή η τοποθέτηση δύο σειρών καθισμάτων (2+2).

Η πρώτη αρχιτεκτονική είναι ιδανική για σπορ κατασκευές με χαμηλό κέντρο βάρους και χαμηλή θέση οδήγησης, όταν η δεύτερη αφορά οχήματα πιο υπερυψωμένα, με καλύτερη περιμετρική ορατότητα.

2+2 sports cars με μεγάλο μεταξόνιο

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διθέσιες ηλεκτρικές Lotus θα βασίζονται σε δύο μεταξόνια των 2.470 και άνω των 2.650 χλστ., με τις τετραθέσιες (2+2) να χρησιμοποιούν αποκλειστικά το μεγαλύτερο μήκους.

Επιπροσθέτως, η νέα πλατφόρμα της Lotus θα μπορεί να ενσωματώσει συστήματα πρόωσης τόσο με ένα κινητήρα όσο και με δύο μοτέρ, μέγιστης απόδοσης 475 και 884 PS αντίστοιχα. Αναλυτικότερα:

Θέσεις Μεταξόνιο Χωρητικότητα μπαταριών Ισχύς
Δύο καθίσματα 2,470 χλστ. 66.4kWh Ένα μοτέρ / 475 PS
Δύο καθίσματα Πάνω από 2,650 χλστ. 99.6kWh Δύο μοτέρ / 884 PS
2+2 καθίσματα Πάνω απο 2,650 χλστ. 66.4kWh Ένα μοτέρ / 475 PS Δύο μοτέρ / 884 PS

«Το Project LEVA και η αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά sports car αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα για την καινοτομία που βρίσκεται στο επίκεντρο όσων κάνει η Lotus. Τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα είθισται να συγκρίνονται έντονα από τα αντίστοιχα συμβατικά, οπότε η χρηματοδότηση ARMD βοήθησε τη Lotus να καινοτομήσει νωρίτερα στον κύκλο προϊόντων και να αναπτύξει μια νέα αρχιτεκτονική οχημάτων που στοχεύει στην εξοικονόμηση βάρους αλλά και στις επιδόσεις.

»Αντί να αναπτύξει ένα μεμονωμένο όχημα, η Lotus δημιούργησε τη ραχοκοκαλιά των επόμενης γενιάς ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων της», ανέφερε μεταξύ άλλων, ο Richard Moore, εκτελεστικός διευθυντής στο τμήμα engineering της Lotus Cars.

Υπενθυμίζεται ότι η πριν από λίγες μέρες η Lotus εξήγγειλε το λανσάρισμα τεσσάρων ηλεκτρικών μοντέλων, όπως και την ανέγερση ενός νέου εργοστασίου στη Wuhan.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Lotus Elise Sport 240 Final Edition
Οι Lotus Emira & Evija στο Goodwood (video)
Η Lotus Type 62-2 είναι ένα αριστούργημα της Radford με 609 ίππους

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto