Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τέσσερα νέα ηλεκτρικά από τη Lotus

Ελλάδα 11:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τέσσερα νέα ηλεκτρικά από τη Lotus

ΝΕΑ

Τέσσερα νέα ηλεκτρικά από τη Lotus

ΝΕΑ

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το πρώτο SUV της μάρκας, που ενδέχεται να παράγει πάνω από 750 ηλεκτρικούς ίππους.

Advertisement
Advertisement

Με την Emira, να αποτελεί το τελευταίο μοντέλο της Lotus με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η βρετανική εταιρεία επικεντρώνεται πλήρως στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών.

Και ειδικότερα, σε μια νέα οικογένεια τεσσάρων μηδενικών ρύπων αυτοκινήτων που θα σηματοδοτούν τον πλήρη μετασχηματισμό της Lotus σε ένα 100% ηλεκτρικό brand.

Οι πρώτες τρεις Lotus θα κατασκευάζονται σε ένα ολοκαίνουριο εργοστάσιο της μάρκας στην κινεζική πόλη Wuhan, το οποίο θα αποτελέσει την έδρα του Lotus Technology, ένα παρακλάδι της μάρκας που θα εστιάζει στην εξέλιξη και κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών.

Advertisement
Advertisement

Όπως επιβεβαιώθηκε, και τα τέσσερα αυτοκίνητα θα είναι έτοιμα το μέσα στην επόμενη πενταετία. Η αρχή θα γίνει το 2022 με το σημαντικότερο μοντέλο της Lotus στη σύγχρονη ιστορία της, το παρθενικό της SUV.

Η βασική του έκδοση φαίνεται πως θα ενσωματώνει δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης κοντά στους 600 ίππους, με την κορυφαία ενδεχομένως να ξεπερνά τους 750 και να εφοδιάζεται με προηγμένη τεχνολογία κατανομής της ροπής. Με τη Lotus να επιδιώκει να είναι άκρως ανταγωνιστική, έμφαση θα δοθεί και στην αυτονομία, που ενδέχεται να αγγίζει τα 580 χλμ.

Advertisement

Σειρά θα πάρει ένα τετράθυρο coupe υπό την ονομασία Type 133 (2023), για να ακολουθήσει το Type 134 (2024), ένα μεγάλο SUV. Την τετράδα, τέλος, θα ολοκληρώσει το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό sportscar Type 135 που θα εξελιχθεί σε συνεργασία με την Alpine και θα είναι το μοναδικό εκ των τεσσάρων μοντέλων που θα παράγεται (από το 2026) στο Norfolk της Αγγλίας.

Advertisement

Όλα, όμως, θα βασίζονται στην νέα αρχιτεκτονική “Premium” που προορίζεται για “πολυτελή lifestyle” οχήματα με μεταξόνιο κυμαινόμενου μήκους 2.990 – 3.100 χλστ. (C-E segments). Παράλληλα, θα παρέχεται η δυνατότητα ενσωμάτωσης μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 92-120 kWh και δυνατότητα φόρτισης 800V.

Επίσημα στοιχεία για τις επιδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων δεν υπάρχουν, αλλά η Lotus υποστηρίζει πως θα είναι ικανά να ολοκληρώνουν το σπριντ «0-100» σε λιγότερα από 3,0 δλ.

Νέο εργοστάσιο στη Wuhan

Lotus Technology Headquarters (Κεντρικά)

Advertisement

Για την ανέγερση του νέου της εργοστασίου, που θα αποτελεί την έδρα του Lotus Technology, η μάρκα θα προχωρήσει σε γιγαντιαία επένδυση άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Τα εγκαίνια της μονάδας θα γίνουν εντός του τρέχοντος έτους, με τα κεντρικά γραφεία του Lotus Technology να αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2024.

Όπως αναφέρει η Lotus, η συνολική έκταση θα ξεπερνά το ένα εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα και η παραγωγική δύναμη θα αντιστοιχεί σε περίπου 150.000 αυτοκίνητα ετησίως, 15 φορές μεγαλύτερη από εκείνη της γραμμής συναρμολόγησης στο Norfolk.

Υπενθυμίζεται πως το πρώτο ηλεκτρικό της βρετανικής μπράντας είναι η Evija, ένα hypercar με τέσσερα μοτέρ που παράγουν συνολικά 2.000 άλογα και 1.700 Nm ροπής. Θα παραχθεί σε μόλις 130 κομμάτια, με την τιμή να αγγίζει τα 1,7 εκ. ευρώ.

Lotus Evija

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Lotus Elise Sport 240 Final Edition
Οι Lotus Emira & Evija στο Goodwood (video)
Η Lotus Type 62-2 είναι ένα αριστούργημα της Radford με 609 ίππους