Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: MG HS 1.5 T-GDI vs Nissan Qashqai 1.3 DiG-T

Ελλάδα 16:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: MG HS 1.5 T-GDI vs Nissan Qashqai 1.3 DiG-T

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: MG HS 1.5 T-GDI vs Nissan Qashqai 1.3 DiG-T

ΔΟΚΙΜΕΣ

Για να συμπεριληφθείς στη λίγκα των ισχυρών πρέπει να αποσπάσεις θετικό αποτέλεσμα απέναντί τους. Εδώ που τα λέμε, όμως, ακόμη και αν καθίσεις μαζί τους στο ίδιο τραπέζι, καθίστασαι αυτομάτως… ισότιμο μέλος.

Advertisement
Advertisement

Η ολομέτωπη επίθεση της MG στις πιο εμπορικές κατηγορίες εξελίσσεται ήδη. Και αν τα MG4 και MG ZS έχουν στο πορτοφόλι τους εξαρχής το εισιτήριο εισόδου στις αγορές λόγω -εκτός των υπόλοιπων προτερημάτων τους- της ελκυστικής σχέσης αξίας προς τιμή, το HS, που τιμολογιακά είναι πιο κοντά στα ιερά τέρατα της κλάσης, καλείται με το σπαθί του να πέσει απευθείας στον λάκκο με τα φίδια.

Ενα από αυτά ονομάζεται Qashqai και αποτελεί την απόλυτη σταθερά σε μια κατηγορία που βρίθει πλέον από προτάσεις. Το αυτοκίνητο-βαρόμετρο της αγοράς πέρασε πλέον σε άλλο επίπεδο σε ό,τι αφορά την απτή ποιότητα, τα υψηλά επίπεδα άνεσης αλλά και το φαίνεσθαι, το οποίο η εξελικτική διαδικασία έφερε σε αυτό που βλέπουμε σήμερα.

Πιο ώριμο και σαφώς πιο premium πλέον, το Qashqai σβήνει και τα τελευταία ερωτηματικά που αφορούν το ύφος του χαρακτήρα αλλά και τις πραγματικές δυνατότητές του. Πολλοί προσπάθησαν να το αμφισβητήσουν, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε όχι. Τελευταίος μνηστήρας, ένας εξ Ανατολών κατασκευαστής με ευρωπαϊκό επώνυμο.

Advertisement
Advertisement

Το MG HS αποτελεί τον εκπρόσωπο της εταιρείας στα μεσαίου μεγέθους SUV. Μαζί του εισέρχεσαι στον κόσμο των πολυτελών ανέσεων και της αίσθησης μιας ανώτερης κατηγορίας, ακόμη κι αν δεν θα μπορούσες ποτέ να βάλεις χέρι εκεί. Η φιλοσοφία του φέρνει στην αγορά ένα αναβαθμισμένο αυτοκίνητο, ξεχωριστό σε εμφάνιση, με σπουδαίες ικανότητες σε κάθε είδους έδαφος, πρακτικές λύσεις καθώς και μεγάλους εσωτερικούς χώρους.

Η σχεδίαση του αμαξώματος και το φρέσκο σχήμα αποτελούν τη μία πλευρά του χαρακτήρα του. Εξίσου μεγάλη σημασία έδωσε η MG στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής πρακτικότητας και των χωροταξικών λύσεων ώστε να υπάρχει η απόλυτη ευρυχωρία για τη μετακίνηση πέντε (εύσωμων παρακαλώ) επιβατών αλλά και των αποσκευών τους.

Advertisement

Το Qashqai από την πλευρά του, θα σηκώσει το γάντι, τόσο σε εσωτερικούς χώρους όσο και σε έξυπνα τερτίπια πρακτικότητας. Χωροταξικά, πάντως, η πλάστιγγα γέρνει προς την πλευρά του HS.

Advertisement

Το επιβλητικό SUV της MG προσφέρει όλα όσα ζητά ο απαιτητικός καταναλωτής σε έναν εξαιρετικό συνδυασμό τεχνολογίας και πολυτέλειας, σε κόστος που δεν θεωρείται απαγορευτικό. Χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα και τον εξοπλισμό, το HS είναι αυτή τη στιγμή το μέσο για όσους θέλουν να ανέβουν κλάση στης μετακινήσεις τους χωρίς να αδειάσουν τον τραπεζικό τους λογαριασμό.

Στο εσωτερικό του θα βρεις μια ιδιαίτερα προσεγμένη και άνετη καμπίνα, σχεδιασμένη με προσοχή στη λεπτομέρεια. Η εκτεταμένη χρήση υλικών ηχομόνωσης εξασφαλίζουν μια ήσυχη διαδρομή, ενώ ένα ειδικό φίλτρο PM2.5 διατηρεί τον αέρα της καμπίνας καθαρό και φρέσκο.

Το HS δημιουργεί ένα ποιοτικό περιβάλλον παραμονής για τους επιβάτες του. Είναι οι μικρές πινελιές, όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός σε 64 αποχρώσεις και τα σούπερ ντούπερ δερμάτινα καθίσματα, που αναδεικνύουν τον πολυτελή και premium χαρακτήρα. Ο πίνακας οργάνων 12,3” και η οθόνη infotainment 10,1” είναι ευανάγνωστα, προσδίδοντας ταυτόχρονα το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο του μεσαίου SUV της MG.

Advertisement

Η είδηση είναι πως το Qashqai δεν υπερτερεί σε αντιληπτή ποιότητα (υλικά, φινίρισμα) ούτε σε ψηφιακό περιβάλλον έναντι του αντιπάλου του. Η Nissan έδωσε έμφαση στην εργονομία και την αίσθηση συγκρατημένης πολυτέλειας που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία.

Ο πίνακας οργάνων των 12,3” και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 9,0” -στη δική μας έκδοση- δημιουργούν ένα high tech περιβάλλον στην καμπίνα. Η οθόνη παρέχει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης και εξ αποστάσεως ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω του NissanConnect, συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, προσφέροντας τη δυνατότητα σύνδεσης έως και επτά συσκευών μέσω του εσωτερικού Wi-Fi.

Στα highlights διακρίνουμε το μεγάλο (προαιρετικά) Head Up Display 10,8”, την ταχύτατη ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου στα 15W αλλά και τις πολλές θύρες φόρτισης USB-A και USB-C εμπρός και πίσω. Σε ό,τι αφορά τις θήκες μικροαντικειμένων, τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν αρκετές, εκείνες του HS όμως είναι λίγο πιο βαθιές από τις αντίστοιχες του Qashqai. Προχωράμε…

Ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας DiG-T των 1,3 lt 158 PS και 270 Nm ροπής του Qashqai εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, κάτι που συνιστά μικρότερο συγκριτικά βάρος σε σχέση με τα καθιερωμένα 48V συστήματα αλλά και κατασκευαστική απλότητα. Η Nissan υποστηρίζει ότι βελτιώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, κάτι που διαπιστώσαμε στην πρώτη περίπτωση με προσεκτική οδήγηση, κατεβαίνοντας στα 7,8 με 8,0 lt/100 km στη μέση δοκιμής.

Η ήπια υβριδική αρωγή παρέχει υποβοήθηση στη ροπή, κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές (το συνειδητοποιείς όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και πατήσεις βαθιά το γκάζι), εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση, καθώς και άμεση επανεκκίνηση. Στην πράξη, πάνω από τις 2.000 rpm το σύνολο του Qashqai ξυπνά και στη συνέχεια λειτουργεί στρωτά και γεμάτα μέχρι να «ξεφουσκώσει» κάπως κοντά στο όριο περιστροφής του.

Η ραφιναρισμένη λειτουργία του κιβωτίου αναδεικνύει και τις αρετές του 4κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου, ο οποίος κινεί απρόσκοπτα και με πυγμή το 1.468 κιλών αμάξωμα. Ειδικά στο πρόγραμμα sport, το μοτέρ αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανό, με αγαπημένη του περιοχή τα μεσαία στρώματα του στροφόμετρου, δίχως να υστερεί χαμηλά. Για το τελευταίο φροντίζει και ο μικρός ηλεκτροκινητήρας του mild hybrid συστήματος, που προσθέτει 6 επιπλέον Nm ροπής για 20 δεύτερα, σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 110 km/h.

Από την άλλη, ο 1.5T του HS των 162 PS και 250 Nm ροπής (με ρίζες από GM) αποδείχτηκε φιλότιμος, παρόμοια αποδοτικός στις μεσαίες rpm και λίγο πιο… γκρινιάρης σε υψηλό εύρος περιστροφής. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι υγιέστατος και ιδιαίτερα γραμμικός σε λειτουργία και απόδοση, σε βαθμό που να πιστεύεις πως είναι ατμοσφαιρικός. Τον αδικεί ωστόσο το αργό αυτόματο κιβώτιο, το οποίο δεν διαθέτει καν χειροκίνητη λειτουργία (κάπως βελτιώνεται στη λειτουργία S).

Ψιλά γράμματα θα μου πείτε σε ένα μεσαίο premium SUV όπως είναι το MG HS, το οποίο θα κληθεί να κινηθεί στην πλειονότητα των περιπτώσεων σε ήπιους ρυθμούς. Η απόκριση του κινητήρα είναι ικανή να συγκριθεί με την αντίστοιχη του Qashqai, κάτι που ισχύει και για τις επιδόσεις, αλλά όχι και για τη μέση κατανάλωση καυσίμου (8,3 lt/100 km).

Στον δρόμο, το MG HS διαμηνύει αμέσως στον οδηγό αίσθηση σιγουριάς και στιβαρότητας, οι προτεραιότητές του όμως προτάσσουν σχεδόν μονοδιάστατα την άνεση. Η κλίση του ψηλού αμαξώματος στις στροφές είναι εκείνη που θέτει το ψυχολογικό μέτρο να μην φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης, ενώ η γενναία απόσβεση που προσφέρει η γαλαντόμα σε διαδρομή ανάρτηση δεν διαταράσσει την πορεία του HS.

Σε συνδυασμό μάλιστα με το θετικό σε αίσθηση τιμόνι (εντάξει, πιο φλύαρο από εκείνο του Qashqai), το MG δεν θα σε τρομάξει με ξαφνικές αντιδράσεις και θα ταξιδέψει με περίσσια άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό είναι και το ζητούμενο.

Το Qashqai αποκαλύπτει από τα πρώτα μέτρα ένα πιο ολοκληρωμένο και σύγχρονο οδικό προφίλ, με περισσότερο στοχευμένη κύλιση, σαφέστερο οδηγικό αποτύπωμα αλλά και ηπιότερες αντιδράσεις στην άσκηση πίεσης. Τα στοιχεία που αντιλαμβάνεσαι εξαρχής είναι η εξαιρετική ηχομόνωση και η αναβαθμισμένη ενδοτικότητα της ανάρτησης (τα υψηλού προφίλ ελαστικά διεκδικούν μερίδιο στην επιτυχία). Η απόσβεση πραγματοποιείται τόσο προοδευτικά που θαρρείς ότι παρεμβάλλεται μεταξύ πλαισίου και δρόμου ένα στρώμα αφρού.

Η ακαμψία του πλαισίου, καθώς και η δυνατότητα του αυτοκινήτου να αλλάζει πιο άμεσα κατεύθυνση από τον αντίπαλό του χάρη στο σωστά ζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης, το φέρνει στο προσκήνιο. Η βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλει στη διατήρηση του θορύβου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ σημειώστε πως τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα δεν σε κουράζουν ακόμη και ύστερα από μακρινό ταξίδι. Το MG, όπως προείπαμε, ποντάρει στο αγχολυτικό σκέλος μέσω μιας πιο ρευστής οδικής συμπεριφοράς, η οποία προβάλλει την ασφάλεια και κυρίως την ευκολία χρήσης σε πρώτο πλάνο.

Φινάλε. Το Qashqai, το όνομα-επένδυση στο αυτοκινητικό στερέωμα, με την υψηλή μετοχή μεταπώλησης, δυσκολεύτηκε απέναντι σε έναν φιλόδοξο αντίπαλο, όπως είναι το MG HS. Σαφώς τα σκήπτρα τού ανήκουν ακόμη. Βλέπετε προβάλλει έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, ο οποίος συμπληρώνεται «χειρουργικά» από γενιά σε γενιά.

Το MG HS όμως, εκτός του ότι διαφημίζει το οπτικό του εκτόπισμα, είναι το SUV που σε βάζει στην κλάση της premium λίγκας χωρίς συμβιβασμούς στον εξοπλισμό πολυτέλειας. Το απροσδόκητα υψηλό επίπεδο χλιδής που παρέχει θα εκτιμηθεί δεόντως από ένα ευρύ πελατειακό κοινό που αναζητά το κάτι παραπάνω.

KEY TECH – NISSAN QAQSHQAI

Στο Qashqai, τα αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί πιο κάθετα επιφέροντας μειωμένες τριβές και καλύτερη απορρόφηση των κάθετων δυνάμεων, αναβαθμίζοντας τα επίπεδα άνεσης αλλά και τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης ενσωματώνει το μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα, για πιο άμεση απόκριση και καλύτερη αίσθηση στη θέση της ευθείας, ενώ μειωμένη είναι η σχέση μετάδοσης της κρεμαγιέρας στο 14:1. Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές αφορά την προσθήκη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V που επικουρεί τον 1.300άρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) αποτελεί εξέλιξη του κιβωτίου που γνωρίζουμε. Επιστρατεύει επτά εικονικές σχέσεις που λειτουργούν σαν «ταχύτητες» και εναλλάσσονται χειροκίνητα μέσω paddles πίσω από το τιμόνι. Σχεδιάστηκε προκειμένου να συνεργάζεται ιδανικά με το ήπια υβριδικό σύστημα. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση μικρότερων και ελαφρύτερων τροχαλιών που δίνουν καλύτερη απόκριση, όπως επίσης και έναν πλανητικό μειωτήρα ο οποίος περιορίζει τον παραγόμενο θόρυβο.

KEY TECH – MG HS

Το MG HS υιοθετεί πληθώρα συστημάτων και τεχνολογιών για την ασφάλεια των επιβατών αλλά και την υποβοήθηση στο έργο του οδηγού. Το στάνταρ πακέτο MG Pilot συνδυάζει όλα τα σύγχρονα συστήματα για τη διευκόλυνση του οδηγού και την απροβλημάτιστη κυκλοφορία του οχήματος, προσδίδοντας παράλληλα και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Ηδη από τη βασική έκδοση, το πακέτο εξοπλισμού είναι πλήρες, διαθέτοντας όλες τις ψηφιακές παροχές (πίνακα οργάνων 12,3” και οθόνη infotainment 10,1”), δερμάτινα eco-leather καθίσματα με τα εμπρός να είναι και θερμαινόμενα, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος, συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και άλλα πολλά. Το αυτόματο κιβώτιο του MG HS είναι τύπου ρομποτιζέ διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

TECH

MG HS 1.5 T-GDI 162 PS DCT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.490 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.610/1.876/1.685 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 463 LT

NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T ΗYBRID 158 PS X-TRONIC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.332 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV 12V, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ CVT, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MC PHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.425/1.835/1.625 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 504 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
MG: 162 PS @ 5.500 rpm, 250 Nm @ 1.700-4.300 rpm
NISSAN: 158 PS @ 5.500 rpm, 270 Nm @ 1.800-3.750 rpm

ΒΑΡΟΣ
MG: 1.535 kg
NISSAN: 1.468 kg

0-100 km/h
MG: 9,9”
NISSAN: 9,2’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
MG: 8,3 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (7,7 WLTP)
NISSAN: 7,9 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (6,3 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
MG: 190 km/h
NISSAN: 199 km/h

CO2
MG: 174 gr/km
NISSAN: 142 gr/km

ΤΙΜΗ
MG: ΑΠΟ 29.350 ευρώ
NISSAN: ΑΠΟ 32.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Alfa Romeo Tonale 1.5 160 PS vs Audi Q3 Sportback 35 TFSI
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs VW Taigo 1.0 TSI DSG