Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG

Ελλάδα 11:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 vs VW Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η δυναμική προσέγγιση της σύγχρονης Peugeot αντανακλάται στο πρόσωπο του 308 και αντιτίθεται στην παραδοσιακή ουδετερότητα που συνοδεύει διαχρονικά το success story της VW, το Golf. Οι δύο όψεις του νομίσματος που επιχειρούν το σωτήριο comeback των C-hatch.

Advertisement
Advertisement

Παρότι η… SUVολαγνεία βρίσκεται στο αποκορύφωμά της, αυτά τα δύο ονόματα διατηρούν ισχυρή διεισδυτικότητα στο αγοραστικό υποσυνείδητο σε κάθε αφορμή. Τώρα προβάλλουν τον πιο καθωσπρέπει χαρακτήρα για την οικογένεια, μαζί με μικρούς σε κυβισμό βενζινοκινητήρες, την απαραίτητη συνδεσιμότητα και φυσικά την ασφάλεια.

Η τελευταία γενιά του 308 είναι αλήθεια πως ήρθε πιο κοντά στο γερμανικό πρότυπο, παρότι σχεδιαστικά ξεφεύγει, αποκαλύπτοντας ένα «προχώ» μυώδες σχήμα (με φωτιστικούς «χαυλιόδοντες») που ελκύει τα πλήθη. Για το Golf ό,τι και να πεις είναι λίγο. Παραπέμπει στην πάλαι ποτέ χιλιοπαιγμένη διαφήμιση με το ουίσκι που ωριμάζει από γενιά σε γενιά, φτάνοντας τελικά σε υψηλά επίπεδα ποιότητας.

Το κοστούμι του δεν κρύβει εκπλήξεις, όσο κι αν το ρύγχος χαμηλώνει, η μάσκα εξαφανίζεται και τα φωτιστικά εκτείνονται στις πλευρές, όλα προς όφελος της αεροδυναμικής. Γεγονός είναι πως το Golf φλερτάρει διαχρονικά με τις κλασικές γραμμές που επί της ουσίας δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα.

Advertisement
Advertisement

Στην καμπίνα του 308 διανύθηκαν άλματα αντί για βήματα στους τομείς της ποιότητας υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της αναβαθμισμένης αίσθησης. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές. Η κεντρική οθόνη αφής 10’’ είναι πλήρως ενσωματωμένη στις γραμμές του ταμπλό, ενώ από κάτω της υπάρχουν ταi-toggles, οι διακόπτες αφής με προσαρμόσιμες συντομεύσεις σε διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων (σαφώς πιο εύκολο και χρηστικό από το αντίστοιχο του VW).

Δεν λείπει και η σειρά φυσικών μπουτόν για άμεση πρόσβαση, μεταξύ άλλων, σε ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού, alarm, αλλά -ευτυχώς- ούτε και ο κλασικός περιστροφικός διακόπτης ηχητικής έντασης. Oλα σε οδηγοκεντρική, εργονομική διάταξη. Προαιρετικά διατίθεται το εξελιγμένο σύστημα infotainment i-Connect, με δυνατότητα αναγνώρισης φωνητικών εντολών.

Advertisement

Στην πράξη, η οθόνη ανταποκρίνεται γρήγορα χωρίς υστέρηση και διαθέτει ασύρματη λειτουργία mirroring για κινητά τηλέφωνα. Το μικρό ασύμμετρο τιμόνι, ωστόσο, κρύβει το πάνω μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνου (i-Cockpit) για τους ψηλότερους οδηγούς. Πλήρης είναι, τέλος, ο κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, από υποβοήθηση στάθμευσης 360° με τέσσερις κάμερες έως Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go.

Advertisement

Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά  τους χώρους, το 308 ικανοποιεί, χωρίς όμως να ξεπερνά σε ευρυχωρία τον αντίπαλό του, το Golf. Στον χώρο αποσκευών τα 412 διαθέσιμα lt απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο, όντας μάλιστα σαφώς περισσότερα από τα 381 του VW.

Αξιέπαινη η προσπάθεια αναβάθμισης στο Peugeot, αλλά όταν λέμε για real premium εννοούμε το αποστειρωμένο περιβάλλον του Golf, που στο εσωτερικό παραπέμπει σε Audi Α3. Τα μαλακά ποιοτικά υλικά κερδίζουν τον χρήστη με την αφή και την upper class αίσθηση διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην καθολική ποιότητα η οποία είναι πολύ προσεγμένη.

Advertisement

Η μασίφ αίσθηση είναι διάχυτη και σε κάνει αμέσως να αισθάνεσαι ασφάλεια. Λαμβάνεις πληροφορίες από δύο οθόνες, εκ των οποίων η μία βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και έχει διαγώνιο 10”, ενώ η άλλη είναι μικρότερη, 8,25”, τοποθετείται στο κέντρο του ταμπλό και υιοθετεί στάνταρ το infotainment Composition Media, το οποίο όμως απαιτεί εξοικείωση. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να χειρίζεσαι τα πάντα με την αφή, ενώ προαιρετικά υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών.

Η εργονομία πάντως διαταράσσεται από το δύσχρηστο σύστημα πολυμέσων, που απαιτεί αρκετές κινήσεις από τον οδηγό προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι καλή, αν και όχι τόσο οδηγοκεντρική όπως στο 308. Συνολικά το εσωτερικό σε κάνει να νιώθεις οικεία από την πρώτη στιγμή, τυπικό Golf δηλαδή.

Το 308 υιοθετεί βενζινοκινητήρα 1,2 lt, ενώ η χωρητικότητα του κινητήρα του Golf δεν ξεπερνά το ένα λίτρο. Αμφότερα με 3κύλινδρη αρχιτεκτονική. Το σύνολο του Peugeot χαρακτηρίζεται από την απόδοση της ροπής χαμηλά, φροντίζοντας για τη σβέλτη και απροβλημάτιστη μετακίνηση σε καθημερινές συνθήκες εντός πόλης. Χάρη στην ελαστική και στρωτή λειτουργία του σε κερδίζει μονομιάς και σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει.

Ακόμη κι αν ο τραχύς ήχος των τριών κυλίνδρων κάποιες φορές αποτελεί τη μοναδική παραφωνία στο πολιτισμένο εσωτερικό περιβάλλον του 308. Αν τον «πατήσεις στον λαιμό» αποσκοπώντας το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων, δεν θα καταφέρεις κάτι περισσότερο από το να αυξήσεις την κατανάλωση χωρίς λόγο. Υπάρχουν ισχυρότεροι κινητήρες στην γκάμα εάν επιζητάς κάτι τέτοιο.

Το προβάδισμα στον τομέα της πολιτισμένης λειτουργίας πηγαίνει στον ήπια υβριδικό κινητήρα του Golf, με την απόλυτη γραμμικότητα και τον οικολογικό προσανατολισμό. Ο οποίος εδώ ευνοείται μεταξύ άλλων και από το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, που συμβάλλει στον avant guard χαρακτήρα και παράλληλα εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις περιορισμένες δυνατότητες του μικρού turbo βενζινοκινητήρα.

Το VW ανεβάζει αγόγγυστα στροφές και δεν αποκαλύπτει εύκολα τους τρεις κυλίνδρους που φωλιάζουν στο εμπρός τμήμα. Δεν έχει όμως ούτε το νεύρο ούτε τη σπιρτάδα στο αίμα του, υιοθετώντας μια ελαφρώς φιμωμένη λειτουργία στην απόκριση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει τελείως με την παραμικρή ευκαιρία όταν αφήνεις το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα, ενώ η επανεκκίνηση γίνεται τελείως ανεπαίσθητα, χωρίς κανένα θόρυβο ή κραδασμό.

Το σύνολο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο από τον αντίπαλό του, προφανώς χάρη στην αξιοποίηση του ήπιου υβριδικού συστήματος. Οι διαφορές στις τιμές των επιδόσεων σε σχέση με το Peugeot είναι μικρές, παρότι σε επίπεδο αίσθησης νιώθεις το Golf πιο ράθυμο. Εντός πόλης, η προσφορά του εξηλεκτρισμού είναι σημαντική τόσο στη σχεδόν αθόρυβη λειτουργία όσο και στην οικονομία καυσίμου.

Εν κινήσει, γίνεται άμεσα αντιληπτό πως το αμάξωμα και η ανάρτηση του 308 μπορούν να διαχειριστούν πολύ μεγαλύτερη ισχύ και καταπόνηση απ’ ό,τι είναι σε θέση να προσφέρει ο τίμιος μεν, περιορισμένης εμβέλειας δε, 3κύλινδρος PureTech. Το κοφτερό τιμόνι σου επιτρέπει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί ακριβώς που θες μέσα στη στροφή, διαγράφοντας καμπές με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια.

Το 308 μοιάζει ακλόνητο και σε αυτό, όπως προαναφέραμε, και εδώ παίζει τον ρόλο της η ήπια απόδοση του κινητήρα. Εύσημα αποδίδονται και στην ανάρτηση, η οποία διατηρεί τις κλίσεις σε λογικό επίπεδο και παράλληλα απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και αξιομνημόνευτη ποιότητα κύλισης.

Μόνο στα εγκάρσια σαμαράκια θα αντιδράσει κάπως απότομα, μεταφέροντας και κάποιο θόρυβο που προς στιγμή θα χαλάσει τη γαλήνη της καμπίνας των επιβατών. Στα κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές το 308 δεν έδειξε να διαταράσσεται από τη μεταφορά βάρους, στοιχείο που σε κάνει να πιστέψεις περαιτέρω στις δυνατότητές του. Σαφώς πιο ζωντανό και ενδιαφέρον από τον αντίπαλό του στον δρόμο.

Στον αντίποδα, το σημείο αναφοράς μιας ολόκληρης κατηγορίας, το Golf, προτάσσει έναν ομοιογενή χαρακτήρα. Επάνω του μπορούν να «στηριχτούν» διαφορετικής εμπειρίας οδηγοί με κοινό παρονομαστή την αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή, την ασφάλεια, ακόμη και την απάθεια στην υπερβολή. Δεν είναι τόσο οδηγοκεντρικό όσο το 308, δεν διαθέτει την ταχύτητα του τιμονιού του Γάλλου, αλλά αποτελεί περίτρανα αυτό που αποκαλούμε «χρυσή τομή».

Η εξαιρετικά ήσυχη κύλιση δείχνει περισσότερο «σοβαρή» σε σχέση με την αντίστοιχη του 308, μιας και καμία ανωμαλία του δρόμου δεν δείχνει ικανή να αποσταθεροποιήσει τους τροχούς ή να βάλει δύσκολα στην ανάρτηση του Golf. Κατά τα άλλα, το μενού περιλαμβάνει ως συνήθως υψηλά περιθώρια πρόσφυσης συγχωρώντας αβίαστα λάθη, πάντα εκεί όταν χρειαστεί να το εμπιστευθείς.

It’s hatch time. Δύο διαφορετικοί χαρακτήρες αυτοκινήτων οι οποίοι δεν συναντώνται σε φιλοσοφία σχεδόν πουθενά, εκτός βεβαίως από τον χαρακτήρα του αμαξώματος. Οντως το 308 ζει μία από τις καλύτερες στιγμές του αφού η ποιότητα εκτοξεύτηκε, ο σχεδιασμός έρχεται από το μέλλον και η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot – με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό.

Στο Golf από την άλλη νιώθεις αυτή τη γρήγορη οικειότητα μαζί με τον premium αέρα και την περιβαλλοντική ευαισθησία. Η επιτομή της ομοιογένειας αποτελεί τεράστιο προσόν του, ικανό να έλξει τον αγοραστή. Η φωνή της λογικής είναι με το μέρος του VW, το συναίσθημα όμως όχι. Εκεί είναι που το 308 θα πατήσει προκειμένου να διακριθεί κάνοντας τελικά την ανατροπή.

PEUGEOT 308 – TECH

Προαιρετικά το 308 εφοδιάζεται με το σύστημα Drive Assist 2.0 pack, που περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και τρεις λειτουργίες ημιαυτόματης αλλαγής και επιστροφής στην αρχική λωρίδα για προσπεράσεις από τα 70 έως τα 180 km/h, προτεινόμενης ταχύτητας κίνησης ανάλογα με τα ισχύοντα όρια και προσαρμογής ταχύτητας στροφής σύμφωνα με το είδος της στροφής και σε ταχύτητες έως 180 km/h. Το 308 διαθέτει μακρά λίστα τεχνολογικού εξοπλισμού, όπως αναγνώριση τυφλού σημείου σε απόσταση έως και 75 m, κάμερα οπισθοπορείας 180°, υποβοήθηση στάθμευσης 360° με τέσσερις κάμερες, κλήση έκτακτης ανάγκης E-call+ με πληροφορίες αριθμού επιβατών, θέσης αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης και της κατεύθυνσής του, hands-free εκκίνηση εγγύτητας, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών μέρα και νύχτα σε ταχύτητες από 7 έως και 140 km/h.

VW GOLF – TECH

Ο αλουμινένιος 3κύλινδρος 1.0 TSI Evo βενζινοκινητήρας του Golf χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό common-rail σε πίεση 350 bar και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Ο λόγος συμπίεσης ανέρχεται στο 11,5:1. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7, αλλά και με ήπιο υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Το σύστημα υιοθετεί τόσο μίζα/γεννήτρια όσο και ιμάντα, συνδέοντας το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, με συνέπεια να επηρεάζεται ενεργά η έντασή του μέσω της μετάδοσης. Το «παρών», ως είθισται για μοντέλο της VW, δίνει και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS στον εμπρός άξονα.

PEUGEOT 308 1.2 PURETECH 130 EAT8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.367/1.852/1.441 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 412 lt

VW GOLF 1.0 eTSI MHEV 110 DSG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 CC, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, MHEV, VGT, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.284/1.789/1.491 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.619 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 381 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
PEUGEOT: 130 PS @ 5.500 rpm, 230 Nm @ 1.750 rpm
VW: 110 PS @ 5.500 rpm, 200 Nm @ 2.000-3.000 rpm

ΒΑΡΟΣ
PEUGEOT: 1.364 kg
VW: 1.302 kg

0-100 km/h
PEUGEOT: 9,7”
VW: 10,2”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
PEUGEOT: TEST 8,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,6
VW: TEST 7,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
PEUGEOT: 210 KM/H
VW: 202 KM/H

CO2
PEUGEOT: 128 gr/km
VW: 118 gr/km

ΤΙΜΗ
PEUGEOT: ΑΠΟ €31.500 (με αυτόματο κιβώτιο EAT8)
VW: ΑΠΟ €29.900 (με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Alfa Romeo Tonale 1.5 160 PS vs Audi Q3 Sportback 35 TFSI
Συγκριτική δοκιμή: BMW X1 xDrive23d vs Peugeot 3008 Hybrid4
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD