Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs VW Taigo 1.0 TSI DSG

Ελλάδα 5:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs VW Taigo 1.0 TSI DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT vs VW Taigo 1.0 TSI DSG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δύο από τις πληρέστερες προτάσεις στην κατηγορία B-SUV ανταγωνίζονται διεκδικώντας τον τίτλο του πρωταθλητή και μάλιστα στις «καλές», αυτόματες εκδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Τα βλέπουμε όλο και περισσότερο στους δρόμους. Η παρουσία των μοντέλων της κατηγορίας B-SUV αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό, τείνοντας να μονοπωλήσουν τόσο την ελληνική όσο και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές.

Μιλώντας με αριθμούς, η συγκεκριμένη κατηγορία στην Ελλάδα για τους πρώτους 11 μήνες του 2022 συγκέντρωσε το 24,3%, ποσοστό αυξημένο κατά 2,52% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Και σίγουρα η συνέχεια αναμένεται ακόμη πιο εντυπωσιακή.

To Nissan Juke είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και αναγνωρίσιμα μοντέλα που πρωταγωνιστούν τα τελευταία χρόνια, ενώ η έλευση του VW Taigo υπήρξε μια καλή αφορμή για μια απευθείας αντιπαράθεση. Σε ό,τι αφορά τα οπτικά ερεθίσματα, τα δύο μοντέλα ακολουθούν τη δική τους φιλοσοφία. Το Juke είναι, αν μη τι άλλο, εξαιρετικά φωτογενές από όποια γωνία και να το δεις, καθώς διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν ενδιαφέρον.

Advertisement
Advertisement

Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης αποτελεί η δυναμική μάσκα V-Motion, που γνωρίζουμε από το νέας γενιάς Qashqai, ενώ εξακολουθεί να διατηρείται η κλασική φόρμα με έντονες καμπύλες και σχετικά μικρές γυάλινες επιφάνειες, καθώς και τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα που ταυτίζονται με τους στρογγυλούς προβολείς LED και χαρίζουν μια πολύ σύγχρονη εικόνα.

Από την άλλη, το γερμανοτραφές Taigo παραμένει συγκριτικά πιο αυστηρό, μολονότι αξιοποιεί τις καμπύλες της κουπέ σχεδίασης από τη μεσαία κολόνα και πίσω (ακόμα κι αν αυτό συνεπάγεται ορισμένους χωροταξικούς συμβιβασμούς,) ενώ οι LED λωρίδες που συνδέουν τα φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά του σημεία.

Advertisement

Η θέση οδήγησης στο Juke είναι όσο εποπτική οφείλει για αυτοκίνητο του είδους, η εργονομία κρίνεται αξιόλογη και ο εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από καλός. Μπορεί τα πλαστικά υλικά του ταμπλό και της καμπίνας γενικότερα να είναι ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά η συναρμολόγησή τους δείχνει εξαιρετική.

Advertisement

Αν και συνολικά η εικόνα του είναι μάλλον άχρωμη και δείχνει μια ιδέα ξεπερασμένη, επί της ουσίας δεν λείπει τίποτε σε σχέση με το τεχνολογικό υπόβαθρο που μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα της τελευταίας γενιάς.

Και ενώ το ιαπωνικό SUV διαθέτει πιο casual εμφάνιση, η εικόνα στο Taigo είναι σαφώς πιο premium. Η 8 ιντσών κεντρική οθόνη αφής, ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, είναι ευκρινέστερη από την αντίστοιχη του Juke, περιλαμβάνει διεπαφή τηλεφώνου Android Auto και Apple CarPlay μέσω Bluetooth, όπως και ένα εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης υποδηλώνοντας και τη βαρύνουσα σημασία που δίνει πλέον η Volkswagen στη συνδεσιμότητα και τις νέες τεχνολογίες.

Advertisement

Εξίσου εντυπωσιακός, αν όχι ακόμα περισσότερο, είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro με διαγώνιο 10,25”. Συνολικά, λοιπόν, και τα δύο οχήματα διαθέτουν ποιοτικά και καλά σε συναρμογή υλικά, οι Γερμανοί ωστόσο αξίζουν έναν πόντο παραπάνω. Η θέση οδήγησης και στα δύο ικανοποιεί σε γενικές γραμμές όσον αφορά την άνεση και την πλευρική στήριξη, στο Juke όμως ο οδηγός θα νιώσει ότι μπορεί να φέρει τα πάντα λίγο καλύτερα στα μέτρα του.

Το Taigo χρησιμοποιεί τη μεταβλητή πλατφόρμα MQB Α0, γνωστή από αρκετά μοντέλα του ομίλου VW. Πολλά εξαρτήματα του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από χάλυβα υψηλής ποιότητας και εξαιρετικά υψηλής αντοχής σε διαφορετικά πάχη. Η χρήση του επέτρεψε το συνολικό βάρος να βρίσκεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (στο μοντέλο δοκιμής αγγίζει τα 1.300 kg), αλλά και να έχει βελτιωμένη ακαμψία.

Αντίστοιχα, την ακαμψία του Juke εγγυάται η εγνωσμένης αξίας πλατφόρμα CMF-B, απόρροια συνεργασίας με τη Renault. Η τάση που θέλει όλα τα αυτοκίνητα, ειδικά τα SUV, να «ξεχειλώνουν» όσο περνούν τα χρόνια και τις κατηγορίες να μετατοπίζονται συνεχώς προς τα πάνω δείχνει να υπηρετείται με συνέπεια και από το Taigo.

Με μήκος 4.266 mm είναι πλέον μακρύτερο από το Juke, αν και το δεύτερο συνεχίζει να υπερτερεί τόσο όσον αφορά το μήκος και το πλάτος όσο και το μεταξόνιο. Παρ’ όλα αυτά, οι προσφερόμενοι χώροι είναι συγκριτικά ελαφρώς καλύτεροι για τους πίσω επιβάτες, με περισσότερο αέρα για τα γόνατα αλλά και το κεφάλι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στο Juke θα υπάρξουν παράπονα.

Απλώς το γερμανικό μοντέλο κάνει τη διαφορά σε αυτό το πεδίο προσφέροντας παράλληλα και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Τα 440 lt τού δίνουν πλεονέκτημα +22 lt έναντι του Juke, που αντιπαραβάλλει με τη σειρά του το μεγαλύτερο άνοιγμα και το πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Τα δύο μοντέλα έχουν στο επίκεντρο της φιλοσοφίας λειτουργίας τους την ισορροπία μεταξύ απόδοσης και οικονομίας και την εφαρμόζουν με παρόμοιους τρόπους, έχοντας ως κύρια όπλα τα σύγχρονα και βενζινοκίνητα μοτέρ με τα οποία εφοδιάζονται. Πρόκειται για 3κύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 999 cc, οι οποίοι συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Σε ό,τι αφορά τη μέγιστη ισχύ, αυτός του Juke έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα με 114 PS έναντι 110 του γερμανικού ΤSI. Ως προς τη ροπή, υπάρχει η απόλυτη ισορροπία, αμφότερα με 200 Nm (στο Juke σε λειτουργία overboost), με το Taigo σε ένα πιο ευρύ φάσμα, από τις 2.000 έως τις 3.000 rpm. Ο 1.0 TSI του Taigo είναι ένα από τα καλύτερα δείγματα επιτυχημένου downsizing που συνδυάζει ελαστικότητα και ευκολία οδήγησης με αναπάντεχο μπρίο στη λειτουργία του, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερα πολύ καύσιμο ακόμα κι όταν πιέζεται και χωρίς να γίνεται δυσάρεστος ακουστικά.

Στο Nissan τα δεδομένα είναι διαφορετικά, καθώς ο αντίστοιχος 1.000άρης παρουσιάζει ορισμένα μικρά αλλά υπαρκτά προβλήματα, όπως μια τραχιά χροιά που επιμένει σε όλο το φάσμα λειτουργίας του και συνοδεύεται από ευδιάκριτο μηχανικό κροτάλισμα. Σίγουρα λοιπόν η ραφιναρισμένη λειτουργία δεν είναι το δυνατό σημείο του, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το έργο που παράγει είναι υποδεέστερο.

Και εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πρόθυμο και αρκετά ελαστικό σύνολο που δείχνει πάντως να αισθάνεται καλύτερα όταν βρίσκεται στο μεσαίο φάσμα περιστροφής του. Δεν υπάρχει επίσης αμφιβολία ότι τα αυτόματα κιβώτια που διαθέτουν είναι μακράν προτιμότερα από τα αντίστοιχα χειροκίνητα.

Η ευκολία χρήσης, ιδίως στο αστικό περιβάλλον, και η μέγιστη εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει στον επιλογέα αναζητώντας την ιδανική σχέση, κυριολεκτικά μεταμορφώνουν τον χαρακτήρα των αυτοκινήτων.

Και στα δύο οι αλλαγές σε ήπιους ρυθμούς κίνησης γίνονται ανεπαίσθητα, ενώ μόνο όταν πιέσεις θα διαπιστώσεις ότι αμφότερα παρουσιάζουν έναν στιγμιαίο δισταγμό στο κατέβασμα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου του Juke διαμορφώνεται στα 7,2 lt/100 km, τη στιγμή που το Taigo τα καταφέρνει λίγο καλύτερα με 7,0 lt/100 km.

Σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης οι διαφορές που εντοπίζονται μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είναι αρκετές. Το τιμόνι του Juke είναι πιο γρήγορο δίνοντας -σε συνδυασμό και με την πιο σφιχτή ανάρτηση- σαφώς πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι δείχνει -και είναι- σαφώς πιο σπορ σε σχέση με το Taigo με το πιο ράθυμο τιμόνι και το μαλακότερο set-up.

Το αν αυτό πρέπει να προσμετρήσει στα υπέρ ή στα κατά του γερμανικού B-SUV είναι κάτι που έγκειται στις προτιμήσεις του καθενός. Εμείς πάντα θα προτιμούμε την πιο πιπεράτη οδηγική προσέγγιση, αλλά δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε ότι η ανάρτηση του VW με τα ήπια χαρακτηριστικά διαμορφώνει ένα πιο φιλικό προς τον οδηγό προφίλ. Από αυτή πηγάζει και η ελαφρά υπεροχή του στην άνεση και την απορρόφηση της πλειονότητας των εγκάρσιων ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Από την άλλη, συγκριτικά με το Juke, η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει σε πιο έντονο βαθμό τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς πάντως να φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό, αλλά και δίχως να τον προδιαθέτει να πιέσει παραπάνω στον επαρχιακό δρόμο.

Κάτι που, αντιθέτως, ισχύει όσο περισσότερο μαθαίνεις το Juke και ανακαλύπτεις την πιο οδηγοκεντρική προσέγγισή του, το συμπαγές και καλοδεμένο σύνολο πλαισίου – ανάρτησης που του χαρίζουν ευελιξία, ενώ η έφεση του κινητήρα για γρήγορο στροφάρισμα καλύπτει εν μέρει την όποια διστακτικότητα στις αλλαγές του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου, το οποίο συνολικά φαίνεται να υστερεί ελαφρώς σε ομαλότητα και αμεσότητα από το αντίστοιχο γερμανικό DSG.

Συμπερασματικά, πρόκειται για δύο B-SUV τα οποία, μολονότι έχουν ως αφετηρία ένα, λίγο πολύ, παρόμοιο τεχνολογικό υπόβαθρο, αποκλίνουν αρκετά ως προς τον τρόπο που το αποτυπώνουν στον δρόμο.  Το αυτόματο Nissan Juke ξεκινά από τα 27.400 ευρώ και παρά την εμφανώς πιο σπορ αίσθηση που αφήνει και τη σχεδιαστική του πρωτοτυπία δείχνει να υστερεί απέναντι στην ποιότητα κύλισης, στην ανώτερη προσλαμβανόμενη αίσθηση που αφήνει το εσωτερικό και στον συνολικά περισσότερο ολιστικό χαρακτήρα του αντίστοιχου VW Taigo, που συν τοις άλλοις είναι και κατά 1.200 ευρώ φθηνότερο (26.050 ευρώ στη βασική έκδοση Life).

TECH – NISSAN JUKE 1.0 DIG-T DCT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3 TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.210/1.800/1.595 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 422 lt

TECH – VW TAIGO 1.0 TSI DSG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.266/1.757/1.515 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.554 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 440 lt

ΙΣΧΥΣ+ΡΟΠΗ
NISSAN: 114 PS @ 5.000 rpm, 200 Nm @ 3.000 rpm
VW: 110 PS@5.500 rpm, 200 Nm @2.000-3.000 rpm

0-100 km/h
NISSAN: 11,8”
VW: 10,9”

ΒΑΡΟΣ
NISSAN: 1.182 kg
VW: 1.295 kg

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km)
NISSAN: TEST 7,2 – ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 6,1
VW TEST: 7,0 – ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
NISSAN: 180 km/h
VW: 191 km/h

CO2
NISSAN: 138 g/km
VW: 133 g/km

TIMH
NISSAN: Από €27.400 (€23.400 το manual)
VW: Από €26.050 (€22.900 η έκδοση 1.0 με τους 90 PS)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτικό: Citroen C3 1.2 EAT vs Hyundai i20 1.0T DCT vs Skoda Fabia 1.0 TSI DSG
Συγκριτική δοκιμή: Seat Ibiza 1.0 EcoTSI vs Suzuki Swift 1.2 Hybrid
Συγκριτική δοκιμή: Kia Niro 1.6 HEV vs Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i