Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Ioniq 6 AWD

Ελλάδα 12:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Ioniq 6 AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Ioniq 6 AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Hyundai σπάει το καλούπι της σχεδιαστικής μονοτονίας και με την αρωγή της προηγμένης τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης ανοίγει ένα παράθυρο με θέα στο μέλλον της αυτοκίνησης, δηλώνοντας τον πρωταγωνιστικό της ρόλο σε αυτό.

Advertisement
Advertisement

Θα μπορούσε άνετα να πρωταγωνιστεί σε ταινία επιστημονικής φαντασίας και να τριγυρνά ανάμεσα σε άλλα φουτουριστικά οχήματα στους δρόμους κάποιας μελλοντικής μεγαλούπολης. Μόνο που το Ioniq 6 δεν έρχεται από το μέλλον ως μια ψηφιακή απεικόνιση σε υπολογιστή ή ως ένα πρωτότυπο που οραματίζεται την επόμενη μέρα.

Είναι το δεύτερο κατά σειρά μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας Ioniq της Hyundai, που πιθανότατα θα παραξενέψει αρκετούς με την αισθητική του, αλλά αναμφίβολα ξεχωρίζει από κάθε άλλη πρόταση -ηλεκτρική ή μη- που υπάρχει σήμερα στην αγορά.

Το Ioniq 6 είναι απτό δείγμα του δημιουργικού οίστρου που έχει το σχεδιαστικό τμήμα της Hyundai. Παρά την άμεση συγγένεια με το Ioniq 5, οι οπτικές ομοιότητες με αυτό αρχίζουν και τελειώνουν στα εκατοντάδες Parametric Pixels σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και σε μοτίβα που χαρίζουν μια ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή, η οποία θα αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της οικογένειας Ioniq.

Advertisement
Advertisement

Η σιλουέτα της ηλεκτρικής μπερλίνας, που αναμειγνύει τη σφηνοειδή εμπρός όψη με ένα μακρύ τόξο οροφής και ένα τύπου σταγόνας τελείωμα, αντλεί έμπνευση από τα streamliner προπολεμικά μοντέλα τα οποία με τη σειρά τους μιμούνταν βασικές αρχές της αεροναυπηγικής εκείνης της εποχής.

Κάποιοι άλλοι θα μπορούσαν να πουν ότι στο Ioniq 6 βρίσκουν στοιχεία της 911, όχι μόνο στη σιλουέτα αλλά και σε επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η ducktail πίσω αεροτομή. Δεν ξέρουμε αν αντικειμενικός στόχος της Hyundai ήταν να προκαλέσει, όμως το έχει καταφέρει, με ένα σχήμα που δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο και που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.

Advertisement

Αυτό που επίσης έχει καταφέρει είναι μια κορυφαία αεροδυναμική απόδοση (Cd:0,21), η οποία διευρύνει τη δυναμική της προηγμένης τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης που ενσωματώνει η Hyundai στην αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP που χρησιμοποιεί το Ioniq 6.

Μεταξύ των πιο δυνατών χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης συνταγής είναι η αρχιτεκτονική 800V (που επιτρέπει ταχυφόρτιση DC με ισχύ έως 232 kWh, δίνοντας 100 km πρόσθετης αυτονομίας για κάθε πέντε λεπτά φόρτισης), οι μπαταρίες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, η τεχνολογία V2L, που επιτρέπει την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών από την μπαταρία του αυτοκινήτου, αλλά και η δυνατότητα ασύρματης ενημέρωσης λογισμικού Over-the-Air (OTA) Software Update για όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου.

Advertisement

Βασικό γνώρισμα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι και η γενναιόδωρη χωροταξική διαμόρφωση. Το Ioniq 6 είναι στην πραγματικότητα αρκετά μεγαλύτερο από αυτό που δείχνει, καθώς τα 4.855 mm μήκους το κατατάσσουν στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας.

Το μεταξόνιο των 2.950 mm είναι ωστόσο κάτι που σπάνια βρίσκεις σε αυτοκίνητο κάτω από τα πέντε μέτρα. Αυτό με τη σειρά του μεταφράζεται σε ένα εξαιρετικά ευρύχωρο σαλόνι, που ειδικά για τους πίσω επιβάτες προσφέρει τον αέρα λιμουζίνας. Η κατά 30% πιο λεπτή πλάτη των εμπρός καθισμάτων αυξάνει ακόμα περισσότερο τον χώρο για τα πόδια των πίσω, που μπορούν να καθίσουν ακόμα και σταυροπόδι.

Advertisement

Το εντελώς επίπεδο πάτωμα και το αρκετό πλάτος κάνει εύκολη ακόμα και τη φιλοξενία τρίτου επιβάτη, ενώ το σχετικά χαμηλό τελείωμα της οροφής δεν κλέβει από το ύψος για τα κεφάλια, που θα φανεί οριακό μόνο σε επιβάτες που ξεπερνούν κατά πολύ τον μέσο σωματότυπο. Ο διζωνικός ατμοσφαιρικός φωτισμός, η εκτεταμένη χρήση ματ αλουμινίου στον διάκοσμο, σε συνδυασμό με το έντονο ψηφιακό στοιχείο από το πανοραμικό πάνελ με τις δύο οθόνες 12,3’’, χαρίζουν στην εικόνα του εσωτερικού μια αύρα πολυτέλειας.

Λίγες παράταιρες πινελιές στο συνολικά προσεγμένο και ποιοτικό ύφος βάζουν, ωστόσο, κάποια σκληρά στην αφή υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες -μεταξύ των οποίων και πλαστικά που προέρχονται από ανακύκλωση- αλλά και ορισμένοι διακόπτες που μοιάζουν κάπως φτωχοί, όπως αυτοί για τα παράθυρα, οι οποίοι μάλιστα είναι τοποθετημένοι σε εργονομικά λανθασμένη θέση στην κεντρική κονσόλα.

Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως από την πρώτη στιγμή το σαλόνι του Ioniq 6 μεταδίδει μια απολαυστική αίσθηση ηρεμίας και χαλάρωσης. Κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό τόσο στην όμορφη αισθητική, την ευχρηστία και την πρακτικότητα έξυπνων λύσεων, όπως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, όσο και στην πολύ καλή ηχομόνωση που τονίζει τον έμφυτο αθόρυβο χαρακτήρα της ηλεκτρικής υπόστασης.

Από εκεί και πέρα, το ψηφιακό ρεπερτόριο ακολουθεί το γνώριμο από το Ioniq 5 και τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Hyundai μοτίβο. Το σύστημα πολυμέσων είναι γρήγορο και εύχρηστο, ενώ διαθέτει πληθώρα λειτουργιών και εφαρμογών συνδεσιμότητας αλλά και βελτιστοποίησης της ενεργειακής διαχείρισης.

Ως μόνη αδυναμία θα σημειώσουμε την απουσία ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto -γίνεται με σύνδεση μέσω USB-, ενώ θα θέλαμε οι ρυθμίσεις της πλούσιας πλατφόρμας συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης να αποθηκεύονται ώστε να μην απαιτείται η εκ νέου παραμετροποίηση με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού σε κάθε επανεκκίνηση του αυτοκινήτου.

Η τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh της δοκιμής μας είναι η κορυφαία του Ioniq 6, αν και είμαστε σίγουροι πως το τμήμα Ν της Hyundai πολύ σύντομα θα προσθέσει στην γκάμα και μια πιο πικάντικη εκδοχή. Μέχρι όμως να έρθει αυτή, οι 325 PS και τα 605 Nm της συγκεκριμένης έκδοσης προσφέρουν ένα παραπάνω από σβέλτο πακέτο επιδόσεων που κολακεύει την κορεατική μπερλίνα.

Η εκτόξευση στα 100 km/h από στάση σε 5,1’’ είναι χαρακτηριστικό της ικανότητας του Ioniq 6 να ανεβαίνει βαθμίδες ταχύτητας σε ελάχιστο χρόνο και απόσταση. Και το ακόμα καλύτερο είναι πως το πλαίσιο αποτυπώνει τη δυναμική ικανότητα να υποστηρίξει αυτές τις επιδόσεις αν κάτι τέτοιο ζητηθεί από τον οδηγό.

Αν και μοιάζει κάπως παράδοξο, η ρύθμιση της ανάρτησης του σεντάν Ioniq 6 είναι πιο αποτελεσματική και εύστοχη σε σχέση με το χάτσμπακ -και θεωρητικά πιο νεανικό- Ioniq 5, με συνέπεια ένα πιο καλοζυγισμένο και ακριβές σύνολο. Ακόμα και στο πρόγραμμα Sport, που μεγιστοποιεί την ικμάδα των επιδόσεων, το Ioniq 6 δεν καταθέτει κάποια σπορ διάθεση μέσα από το τιμόνι, τα φρένα ή το πάτημα. Ομως, αναμφίβολα, σε κερδίζει με τη συνέπεια κάθε δυναμικής του έκφρασης.

Η έξυπνη τετρακίνηση, που ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο τη δύναμη σε κάθε τροχό, προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση ακόμα και σε μέτριο οδόστρωμα, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους και η εύστοχη διαχείριση των φορτίσεων από την ανάρτηση σε συνδυασμό με το ακριβές τιμόνι και τα δυνατά φρένα διαμορφώνουν ένα άκρως αποτελεσματικό σύνολο, ακόμα και σε μια επαρχιακή διαδρομή.

Ωστόσο, κατά τη γνώμη μας, το πραγματικά δυνατό χαρτί του Ioniq 6 είναι το βάθος και η ισορροπία που καταθέτει σε κάθε πιθανό σενάριο της καθημερινότητας. Η ανάρτηση, για παράδειγμα, εκτός από ακρίβεια στον έλεγχο προσφέρει και μια συμπαγή, άνετη κύλιση, η οποία τονίζει την ποιοτική πτυχή του χαρακτήρα του Ioniq 6.

Στα προγράμματα Eco και Normal -που όπως και το Sport μπορούν να επιλεχθούν από τον πρακτικό περιστροφικό διακόπτη στο κάτω αριστερό άκρο του τιμονιού- η παραμετροποίηση της απόδοσης της ροπής είναι ιδιαίτερα ομαλή, ώστε να μην χρειάζεται μικρομετρική ακρίβεια στο πάτημα του γκαζιού προκειμένου να αποφεύγεται η απότομη έκρηξη που συνήθως συνοδεύει τα δυνατά ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπλέον, η ρύθμιση του βαθμού ανάκτησης, που επιτρέπει μέχρι και οδήγηση one-pedal, γίνεται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, επιτρέποντας στον οδηγό να διαμορφώνει εύκολα το οδηγικό προφίλ που προτιμά κάθε στιγμή.

Μολονότι το Ioniq 6 αποδεικνύεται ευχάριστα ευέλικτο μέσα στην πόλη και αποτελεσματικό σε διαδρομές έξω από αυτή, το πεδίο που πραγματικά αναδεικνύεται είναι ο αυτοκινητόδρομος. Εδώ γίνεται ακόμα πιο απτό το πλεονέκτημα της αεροδυναμικής, που δηλώνεται από την απουσία θορύβου αλλά και την εξαιρετική ενεργειακή διαχείριση. Ταξιδεύοντας λοιπόν με 120-130 km/h, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι έχουν την ένταση ψιθύρου, συμπληρώνοντας ιδανικά την πολύ καλή ηχομόνωση.

Η μέση κατανάλωση σε αυτή την ταχύτητα κυμαίνεται κοντά ή ακόμα και κάτω από τις 20 kWh/100 km – μια πολύ καλή επίδοση για ένα μεγάλο και δυνατό αυτοκίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες και τροχούς 20’’. Αντίστοιχα, μέσα στην πόλη δεν ήταν λίγες οι φορές που κινηθήκαμε βλέποντας ενδείξεις της τάξης των 15 kWh/100 km, ενώ χωρίς ιδιαίτερη φειδώ στο γκάζι ή συμβιβασμούς σε στοιχεία άνεσης όπως ο κλιματισμός, η κατανάλωση σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας οριοθετήθηκε στις 18,3 kWh/100 km.

Αυτό σημαίνει πως η πραγματική αυτονομία ξεπερνά τα 400 km και αν σε αυτό προσθέσουμε και το γεγονός ότι η τεχνολογία 800V επιτρέπει τη μέγιστη αξιοποίηση της ισχύος των ταχυφορτιστών, τότε το Ioniq 6 γίνεται μια από τις καλύτερες επιλογές για ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η Hyundai προσθέτει λοιπόν στη φαρέτρα της ηλεκτρικής της γκάμας μια πρόταση με τολμηρή αισθητική, που όμως κρύβει ουσία αλλά και τεχνολογία αιχμής, κλείνοντας το μάτι σε όσους έχουν κουραστεί από το κατεστημένο των SUV.

Μπαίνοντας μάλιστα σε μια κατηγορία που οι περισσότεροι κατασκευαστές διστάζουν να αγγίξουν γίνεται ακόμα πιο εύκολο για τη Hyundai να εντοπίσει και να εκμεταλλευτεί τις ελλείψεις του άμεσου ανταγωνισμού, όπως το Tesla Model 3 και η BMW i4. Και αυτό ακριβώς κάνει με το Ioniq 6, που απέναντι στο οικονομoτεχνικό πλεονέκτημα του Model 3 καταθέτει ένα συνολικά πιο ποιοτικό και εκλεπτυσμένο πακέτο, ενώ απαντά στο οδηγικό ταμπεραμέντο της i4 με την πρακτικότητα της ευρυχωρίας και την άνεση του φιλικού και ισορροπημένου χαρακτήρα.

KEY TECH

Η αεροδυναμική απόδοση παίζει καίριο ρόλο στην αναβάθμιση της ενεργειακής διαχείρισης και της αυτονομίας του Ioniq 6. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd:0,21 είναι ο χαμηλότερος στην γκάμα της Hyundai και ένας από τους καλύτερους σε μοντέλο παραγωγής. Κατά κύριο λόγο, αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στον πρωτοποριακό σχεδιασμό, ο οποίος επικουρείται και από αρκετά τεχνολογικά τεχνάσματα, όπως τα δύο ενεργά πτερύγια αέρα στο μπροστινό μέρος, οι αεροκουρτίνες και οι μειωτήρες του διάκενου μεταξύ των θόλων και των τροχών, καθώς και η ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Πρόσθετα στα παραπάνω, η αεροδυναμική απόδοση βελτιώνεται περαιτέρω από το επίπεδο κάλυμμα με τα ειδικά διαμορφωμένα κανάλια διοχέτευσης αέρα στο πάτωμα του αυτοκινήτου, χάρη στο οποίο μειώνονται οι στροβιλισμοί και οι αντιστάσεις από τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

TECH – Hyundai Ioniq 6 AWD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 325 PS, 605 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 77,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 18,3 kWh/100 km (WLTP: 16,9)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 420 km (WLTP: 519)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.855/1.880/1.495 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.950 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 401 + 15 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.113 kg
ΤΙΜΗ: Από 58.490 ευρώ (50.490 με επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65