Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65

Ελλάδα 20:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πώς μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης; Η Dacia θέλει να φέρει την… άνοιξη με το Spring. Μπορεί να το καταφέρει μετά τη γενναιόδωρη μείωση των τιμών πώλησης;

Advertisement
Advertisement

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φτιαγμένα για την πόλη, υποστηρίζουν αρκετοί. Πρέπει να είναι μικρά σε διαστάσεις, ευέλικτα στο παρκάρισμα, σχετικά όμορφα, ευκολοδήγητα και άνετα. Και κάτι, ακόμη…*

Μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το κάτι ας δούμε τι είναι το Spring. Βασικά ας δούμε από που μας έρχεται. Από τη Ρουμανία ή από τη Γαλλία; Δεν ισχύει τίποτε από τα δύο. Για να φτάσει στην Ευρώπη, το πρώτο ηλεκτρικό Dacia ταξιδεύει από την Κίνα. Και το κάνει από το 2021 από όταν κυκλοφόρησε στις πιο ώριμες -για ηλεκτρικά αυτοκίνητα- ευρωπαϊκές αγορές.

Advertisement
Advertisement

Δίχως να σημαίνει τίποτα για το γεγονός πως ένα ρουμανικό αυτοκίνητο κατασκευάζεται στην Κίνα και πωλείται ως Renault στη Λατινική Αμερική, το Spring έχει καταφέρει να απλώσει τη χάρη του στην υδρόγειο.

Καταρχήν, είναι όμορφο ή τουλάχιστον δεν το λες άσχημο. Έχει μία ελκυστική μάσκα (η οποία κρύβει την υποδοχή φόρτισης) με το DC να κυριαρχεί στο κέντρο, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει και έναν καλαίσθητο χρωματικό συνδυασμό με το φιστικί του αμαξώματος και τις χάλκινες λεπτομέρειες.

Το αμάξωμα είναι πολύ κόμπακτ με το μήκος να μην ξεπερνά τα 3,73 μέτρα και το πλάτος των 1,58  μέτρων (μας θυμίζει κάτι από Daihatsu Terios πρώτης γενιάς) να σου επιτρέπει να περάσεις αλώβητος από τα στενά στου Ψυρρή και στην Πλάκα ακόμη και τα Σαββατόβραδα.

Advertisement

Ταυτόχρονα, το ύψος των 1,51 μέτρων εξασφαλίζει ένα SUV παρουσιαστικό που ενισχύεται τόσο από τα μαύρα περιμετρικά πλαστικά και τις μπάρες οροφής, όσο και από την απόσταση των περίπου 15 εκατοστών που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος.

Advertisement

Και πάμε στο εσωτερικό.
Αν έχετε βάλει πολύ ψηλά το πήχη, καλύτερα να τον κατεβάσετε. Έτσι, με χαμηλότερες προσδοκίες μπορείς να συμβιβαστείς με μία καμπίνα στην οποία κυριαρχούν τα σκληρά, αλλά καλά συναρμολογημένα πλαστικά που έχουν και εξίσου καλό φινίρισμα.

Λογικό είναι λοιπόν να γίνονται κάποιοι συμβιβασμοί για ένα διάκοσμο που δεν κρύβει ότι προτεραιότητα είναι η συγκράτηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εκκίνηση δε γίνεται όπως σε όλα τα ηλεκτρικά από κάποιο μπουτόν (ή δίχως κανένα), αλλά με ένα κλασικό κλειδί με λάμα.

Advertisement

Παρά ταύτα, η γενικότερη εικόνα δεν σε χαλάει καθόλου και ο εξοπλισμός προσφέρει όλες τις βασικές ανέσεις. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα με μία μικρή οθόνη η οποία πλαισιώνεται από ευανάγνωστες ενδείξεις για το σύστημα πρόωσης, την αυτονομία και το αποθεματικό της μπαταρίας.

Η touch-screen των 7,0 ιντσών μας έχει μέτρια γραφικά και απόκριση, αλλά κάνει τη δουλειά της με αξιοπρέπεια. Χαμηλότερα υπάρχουν μόνο φυσικοί διακόπτες, όπως για το σύστημα κλιματισμού. Συνήθεια χρειάζονται αυτοί για τα παράθυρα που μας θυμίζουν το αχώνευτο γαλλικό πρότυπο.

Ο επιλογέας της κίνησης βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Είναι περιστροφικός με τρεις θέσεις, αλλά καλό θα ήταν να υπάρχει και η θέση «P». Για την περίπτωση που έχεις ξεχάσει να «δέσεις» το χειρόφρενο και βρεθείς αντιμέτωπος με δυσάρεστες εκπλήξεις…

Από εκεί και πέρα το Spring μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβάτες, αρκεί οι πίσω να βρίσκονται στο σωματικό μέσο όρο. Το πορτμπαγκάζ προσεγγίζει τα 300 λίτρα (290 για την ακρίβεια, με διπλό πάτο για τα καλώδια) και χωροταξικά δεν έχεις να ζητήσεις κάτι από ένα αυτοκίνητο πόλης με την ευελιξία ενός SUV.

Το τελευταίο κρατήστε το ως ένα σημαντικό ατού, αφού η ανάρτηση του Spring πραγματικά «σιδερώνει» τις ανωμαλίες των κακών δρόμων της πόλης. Είναι μαλακή και έχει εξαιρετικό βαθμό απορροφητικότητας για άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις και με τέτοια επίπεδα άνεσης που θα ζήλευαν ακόμη και τα μεγάλα ακριβά SUV.

Μην το βλέπεις έτσι στενό και σε τρομάζει. Παρά το μαλακό του set-up το Spring περνά μια χαρά από τις στροφές, ενώ προσφέρει -τουλάχιστον στην πόλη- ικανοποιητικές επιδόσεις. Μάλιστα, δεν δυσκολεύεται να πιάσει και την τελική του ταχύτητα έχοντας σταθερότητα που δεν αποπνέει καμία ανησυχία. Το τιμόνι του είναι σχετικά ελαφρύ και είναι μέτριο σε πληροφόρηση (θα ήθελα και καλύτερη επαναφορά στα στενά), ενώ τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Και πάμε στο ρεζουμέ. H βάση του Spring είναι η πλατφόρμα CMF-A και στην πιο πρόσφατη εκδοχή του εφοδιάζεται με νέο ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων/ 113 Nm και νέα μετάδοση, πάντοτε αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Μία μπαταρία 27,4 kWh προσφέρει αυτονομία 220 εργοστασιακών χιλιομέτρων (305 σε αστικό κύκλο), πρακτικά υπολογίστε τουλάχιστον 200, ανάλογα πάντοτε με την κατανάλωση ενέργειας.

Πάντως, το Spring αποδείχτηκε τρομερά οικονομικό εντός πόλης κινήθηκε καταναλώνοντας 12 με 13 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, χρησιμοποιώντας περιστασιακά το Eco. Αλλά και πάλι, αν το πιέσεις λίγο παραπάνω δεν θα ξεπεράσει τις 15.

Όπως θα περίμενε κανείς η ισχύς φόρτισης συνάδει με τις φτηνές προδιαγραφές του Spring που μπορεί σε ρεύμα AC να φορτίσει στο μέγιστο των 11 kW και σε ρεύμα DC στο μάξιμουμ των 30 kW. Κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερο από 5 ώρες (για το 0-100%) ή σε περίπου 1 ώρα (για το 0-80%), με τους αντίστοιχους φορτιστές. Από την άλλη, μπορεί κανείς να το φορτίσει ακόμη και σε απλή σούκο και να περιμένει το πολύ 14 ώρες (για το 0-100%).

Τώρα, έφτασε η ώρα να επιστρέψουμε στο: «Και κάτι, ακόμη»*.
Ποιο είναι αυτό; Η τιμή πώλησης. Ειδικότερα μετά τη γενναιόδωρη μείωση που κυμαίνεται πάνω-κάτω στις 3.000 ευρώ, η λιανική του Spring εκκινεί από τις 25.000 ευρώ. Συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση η τιμή πέφτει κάτω από το 20άρικο, συγκεκριμένα στις 18.950 ευρώ.

Οπότε λογικό είναι να κοιτάς με άλλο μάτι το φτηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς και να προσπερνάς στα γρήγορα τους όποιους ενδοιασμούς έχεις για το φτηνό της κατασκευής, κάτι που γίνεται αντιληπτό από το κλείσιμο της πόρτας μέχρι και τη χειροκίνητη ρύθμιση του ύψους των προβολέων.

Θυμηθείτε όμως ότι δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, δηλ. και φτηνό και ηλεκτρικό.

Άλλωστε το γεγονός πως το Spring φιγουράρει στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων σε πολλές αγορές της Ευρώπης κάτι λέει από μόνο του.

Η Dacia λέει πως οι περισσότεροι Ευρωπαίοι επέλεξαν το Spring ως δεύτερο αυτοκίνητο, αλλά τελικά κατέληξαν να το χρησιμοποιούν στην πόλη περισσότερο από το βασικό. Ταυτόχρονα, στοιχεία της εταιρίας έδειξαν ότι η μέση χρήση ήταν στα περίπου 30 χλμ. με μέση ταχύτητα τα 26 χλμ./ώρα. Επίσης σχεδόν 3 στους 4 το φορτίζουν στο σπίτι.

Ευρωπαίος είμαι και εγώ. Και αν με ρωτούσατε δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να κυκλοφορώ καθημερινά στην πόλη με ένα Spring και να δώσω λιγότερο από ένα «εικοσάρικο».

Tεχνικά χαρακτηριστικά – Dacia Spring Extreme Electric 65
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς, ροπή: 65 PS/4.057-6.000, 113 Nm/500-4.057 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας, OBC: 27,4 kWh, 6,6 kW
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,7 sec
Τελική ταχύτητα: 125 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 14,5 / 13 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 220 / 200 χλμ.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.754×1.579×1.513 mm
Μεταξόνιο: 2.423 mm
Βάρος: 1.050 kg
Χώρος αποσκευών: 270 lt
Τιμή: Από 18.950 ευρώ (με κρατική επιδότηση), από 25.000 ευρώ (δίχως επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Jeep Avenger 156 PS 54 kWh
Δοκιμή: MG4 Exclusive 64 kWh 204 PS
Δοκιμή: Tesla Model S Plaid