Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW i5 eDrive40

Ελλάδα 1:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: BMW i5 eDrive40

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW i5 eDrive40

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε ένα από τα κορυφαία ηλεκτρικά σεντάν και εντοπίζουμε τους λόγους που θα το προτιμήσει κανείς στο ταξίδι, από μία άλλη 5άρα, όπως αυτή που κινείται με οκτάνια ή κετάνια.

Advertisement
Advertisement

Τα σεντάν, ακόμη και τα executive, μπορεί να μην είναι στα φόρτε τους αλλά εξακολουθούν να έχουν όλη την εσάνς που μπορεί να έχει ένας ταξιδιάρης ανθρωπομεταφορέας. Ειδικότερα όταν μιλάμε για μία BMW.

Για δεκαετίες η Σειρά 3 είναι η πιο εμπορική, η Σειρά 7 η πιο ποθητή. Ωστόσο, δικαίως πολλοί θεωρούν την Σειρά 5 ως το κορυφαίο σεντάν συνδυάζοντας τις χάρες τόσο της μικρότερης και της μεγαλύτερης (Σειράς).

Πλέον, στην 8η γενιά του μοντέλου πολλά είναι αυτά που έχουν αλλάξει αφού για πρώτη φορά υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση. Δε μιλάμε για κάποια plug-in υβριδική, αλλά για μία πλήρως ηλεκτρική που συμπληρώνει την γκάμα της 5άρας και σηματοδοτείται από τα λογότυπα i5.

Advertisement
Advertisement

Στα χέρια μας είχαμε τη βασική έκδοση της i5, την eDrive40, αφού υπάρχει και η πιο εξεζητημένη M60 xDrive, που θα δοκιμάσουμε προσεχώς. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά…

Το πρώτο που σου κάνει κλικ είναι το πόσο… BMW δείχνει η i5. Ενώ θα περίμενες κάτι πιο τολμηρό, ίσως κάτι πιο εμφατικό με μία μεγάλη μάσκα, η i5 δείχνει αρμονικά παρόμοια με τις συμβατικές της εκδόσεις. Εννοείται πως υπάρχουν μικροδιαφορές, αλλά οι σχεδιαστές προτίμησαν να ακολουθήσουν μία πιο καθαρή γραμμή διατηρώντας τη -κλειστή- μάσκα με τα γνωστά νεφρά και το χαρακτηριστικό περίγραμμά.

Advertisement

Από εκεί και πέρα, οι φουλ LED προβολείς, που κάνουν τη νύχτα-μέρα, έχουν ένα συγκεκριμένο φωτεινό αποτύπωμα, εναρμονισμένοι με το όλο σύνολο με το οποίο συμβαδίζουν και τα πίσω, λεπτά αλλά πλατιά, φωτιστικά σώματα.

Χάρη στο διαχύτη το πίσω μέρος δείχνει κάπως ανασηκωμένο και σε συνδυασμό με το τελείωμα της οροφής δίνει την αίσθηση ενός κουπέ. Χαμηλά, τα μαύρα μαρσπιέ και τα περιμετρικά πρόσθετα μειώνουν εντέχνως στο μάτι το μεγάλο όγκο.

Advertisement

Μπορεί να μην της φαίνεται αλλά η i5 ξεπερνά τα πέντε μέτρα. Για την ακρίβεια το μήκος της φτάνει τα 5,060 μέτρα και είναι περίπου 9,3 εκ. μακρύτερη από την προηγούμενη 5άρα. Μεγαλύτερο είναι τόσο το πλάτος (+3,2 εκ.) όσο και το ύψος (+3,6 εκ.), όπως και το αυξημένο κατά 2 εκ. μεταξόνιο. Νούμερα που μας θυμίζουν 7άρα προηγούμενης γενιάς, δίχως να ξεχνάμε τον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,23).

Ανοίγοντας την πόρτα διακατέχεσαι από τη μεταμοντέρνα αύρα που χαρακτηρίζει τις πιο πρόσφατες BMW. Το βλέμμα πέφτει κατευθείαν στο ταμπλό και συγκεκριμένα στην εντυπωσιακή διάταξη Curved Display με το ενιαίο, κυρτό πάνελ που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (πείτε με παράξενο, αλλά τα νέα γραφικά… τριγωνομετρίας δεν είναι και τόσο ευδιάκριτα) και μία οθόνη αφής 14,9 ιντσών.

Advertisement

Και οι δύο «τρέχουν» στο πιο πρόσφατο περιβάλλον του λογισμικού OS 8.5., ενώ υπάρχουν και οι ανάλογες εξατομικευμένες ρυθμίσεις φωτισμού που δημιουργούν ένα lounge περιβάλλον. Σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη μία διαδραστική νοητή φωτιζόμενη μπάρα που διατρέχει το ταμπλό και αλλάζει φωτεινότητα ανάλογα με την περίσταση/ προφίλ οδήγησης. Ακόμη και όταν τα αλάρμ ενεργοποιούνται!

Το μενού με τα πολλά shortcuts και εικονίδια χρίζει χρόνο εξοικείωσης, με τον καιρό όλα μαθαίνονται αλλά θα βοηθούσαν λίγοι περισσότεροι φυσικοί διακόπτες (ακόμη και οι αεραγωγοί ρυθμίζονται μέσω αφής). Ευτυχώς, εξακολουθεί να υπάρχει ο περιστροφικός επιλογέας iDrive, που ακόμη και σήμερα αποτελεί πρότυπο εργονομίας.

Από εκεί και πέρα χρόνο να έχεις για να μπεις στη λογική της πλοήγησης και να χαθείς στις πολλές ρυθμίσεις για τα προφίλ οδήγησης (Personal, Sport (Sport+), Efficient, Expressive, Relax), για τις πληροφορίες και τις ρυθμίσεις του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης, για το πλούσιο μενού με τις εφαρμογές, για τη λειτουργία της ψηφιακής βοηθού κ.α.

Δίχως να ξεχνάμε τις ρυθμίσεις για τα επίσης πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Driving Assistant Professional που κινεί ημιαυτόνομα το αυτοκίνητο στο ταξίδι σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα ή το Active Lane Change Assistant που όταν η i5 θελήσει να αλλάξει αυτόματα λωρίδα κυκλοφορίας, ο οδηγός θα πρέπει να δώσει το ok απλά κοιτάζοντας τον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη.

Φυσικά, όταν μιλάμε για μία BMW υπάρχουν ελάχιστα να πεις για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα των υλικών. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια που απλά δεν τα νιώθεις ωραία, όπως είναι οι βραχίονες δεξιά και αριστερά από το τιμόνι.

Αξιοσημείωτο είναι πως τα περισσότερα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα της i5 είναι από ανακυκλωμένα και vegan υλικά, στο πλαίσιο της βιωσιμότητας. Με τα οποία συζούν άνετα οι τέσσερις και με ορισμένες μικρές παραχωρήσεις πέντε επιβάτες με τον τελευταίο να πρέπει να συμβιβαστεί με το τούνελ μετάδοσης και τη σκληρή ράχη.

Όσο για το χώρο αποσκευών, αυτός προσφέρει 490 λίτρα, έχει κούφιους θόλους στα άκρα του για να χωρούν μακριά αντικείμενα και ένα κρυφό χώρο για την αποθήκευση των καλωδίων και μερικών άλλων μικρών αντικειμένων. Πάντως, για μία ακόμη φορά βλέπουμε πως τα ηλεκτρικά δεν προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερους χώρους από τα συμβατικά αυτοκίνητα, όπως τουλάχιστον ισχύει στη θεωρία.

Και πάμε στα τεχνικά.
Όπως και η i4 αλλά και πολλές από τις τελευταίες BMW, έτσι και η i5 (και γενικότερα η Σειρά 5) βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα CLAR τεχνολογίας 400V. Μέχρι να δοκιμάσουμε την M60 xDrive (τετρακίνητη με δύο ηλεκτρομοτέρ και 601 ίππους) θα… αρκεστούμε στην eDrive40 με το ένα μοτέρ στο πίσω άξονα που αποδίδει 340 ίππους. Αρκετούς για να προσφέρουν ένα «0-100» σε 6,0 δευτερόλεπτα και μία τελική στα 193 χλμ./ώρα.

Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η αερανάρτηση του πίσω άξονα όπως και η κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου. Στο μοντέλο της δοκιμής μας μες το πακέτο M υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση όπως και η ενεργητική τετραδιεύθυνση που βοηθά πάρα πολύ στους επιτόπιους ελιγμούς.

Και πάμε στην μπαταρία λιθίου-ιόντων 400V με χωρητικότητα στις 83,9 kWh και ωφέλιμο στις 81,2 kWh. Θεωρητικά μπορεί να προσφέρει αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα, ωστόσο στην πράξη θα πρέπει να συμβιβαστείτε με πάνω-κάτω 400 χλμ. για να είστε σίγουροι.

Ο ενσωματωμένος AC φορτιστής 11 kW διασφαλίζει τη φόρτιση της μπαταρίας μέσα σε ένα βράδυ (ή για την ακρίβεια σε 8 ώρες), ενώ στο ταξίδι η ταχυφόρτιση DC μπορεί να φτάσει έως τα 205 kW (τουλάχιστον όπου υπάρχει τέτοιος σταθμός φόρτισης). Στάνταρ είναι και η αντλία θερμότητας.

Όλα αυτά συντελούν σε ένα ηλεκτρικό σεντάν που προσφέρεται για καθημερινή οδήγηση και απόλαυση. Από τη μία στο πιο χαλαρό πρόγραμμα κίνησης έχεις μία λιμουζίνα που καταπίνει τους κακότεχνους δρόμους προσφέροντας στο ταξίδι κορυφαία ποιότητα κύλισης και μια τρομερή ικανότητα απομόνωσης των επιβατών από το εξωτερικό περιβάλλον.

Στα σπορ προγράμματα (που γίνεται αντιληπτά μέχρι και από το σφίξιμο των καθισμάτων) και σε πιο «σφιχτές» διαδρομές, η i5 αποδεικνύεται απίστευτα ευέλικτη στις καμπές και τρομερά σταθερή έχοντας μία εξαιρετική πληροφόρηση από το άμεσο τιμόνι. Στο βουνό της Πεντέλης περνά σαν βέλος από τις στροφές με το αμάξωμα να παίρνει ελάχιστες κλίσεις (χάρη και στις ενεργητικές αντιστρεπτικές) δίνοντας σου την εντύπωση πως κινείται πάνω σε ράγες.

Από την άλλη, η i5 σου προσφέρει απλόχερα την τέρψη της πίσω κίνησης αφού στα γλιστερά κομμάτια η περίσσεια ροπής κάνει τους πίσω τροχούς να γυρίζουν λες και πατούν πάνω σε τζελ. Ταυτόχρονα, το σύστημα ελέγχου ολίσθησης να λειτουργεί σαν δίχτυ ασφαλείας (στο Sport+, υπάρχει και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του DSC) κάθε φορά που το παρακάνεις και ξεπερνάς την ορμή των 2,2 τόνων που ζυγίζει το απόβαρο. Κάτι που γίνεται πολύ εύκολα…

Να μην ξεχάσω και τον ορφανό M διακόπτη στο τιμόνι που δίνει ένα μέγιστο boost για 10 δευτερόλεπτα ώστε να προσπεράσετε σχεδόν οτιδήποτε βρίσκεται μπροστά σας σε χρόνο dt.

Και πάμε στο ταμείο…
H i5 της δοκιμής μας ξεκινά από τις 75.100 ευρώ, αλλά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με το M πακέτο κοστίζει αρκετά παραπάνω. Αλλά μέχρι εδώ, δεν θα σας κουράσω άλλο με τον εξοπλισμό και όλα τα καλά που μπορείτε να αναζητήσετε στον configurator της εταιρίας.

Η ετυμηγορία δείχνει πως η i5 είναι μία κορυφαία λιμουζίνα που μπορεί να σε ταξιδεύει με εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα άνεσης, επιδόσεων και οδηγικής απόλαυσης. Αλλά και υπομονής λόγω της σχετικά μέτριας αυτονομίας της.

Και δίχως πολλά-πολλά, αν ήταν να επιλέξω ανάμεσα στην i5 και σε μια συμβατική 5άρα, θα την προτιμούσα την τελευταία, σίγουρα ναι την ντίζελ. Εκείνη που με ένα γέμισμα μπορεί να σου δώσει κοντά μία τετραψήφια αυτονομία και να ξαναγεμίσει στο πιτς-φυτίλι. Άλλωστε, για μια 5άρα μιλάμε, για ένα από τα καλύτερα σεντάν στο κόσμο.

p.m.: Nα απολογηθώ σε κάθε παθιασμένο electro-heads, αλλά μία λιμουζίνα που θέλει να ταξιδεύει θα πρέπει να έχει και την ανάλογη αυτονομία. Καλή Χρονιά σε Όλους!

Tεχνικά χαρακτηριστικά – BMW i5 eDrive40
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς, ροπή: 340 PS, 430 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας, OBC: 81,2 kWh, 11 kW (AC), 205 kW (DC)
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,0 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 16 / 22 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 579 / 380-430 χλμ.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.060×1.900×1.515 mm
Μεταξόνιο: 2.995 mm
Βάρος: 2.205 kg
Χώρος αποσκευών: 490 lt
Τιμή: Από 75.100 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65
Δοκιμή: MG4 Excite 51 kWh
Δοκιμή: Volvo C40 Recharge Single Motor Extended Range