ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS

Ελλάδα 12:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί το επανασχεδιασμένο Hyundai i20 να σε κάνει να αλλάξεις την άποψή σου για τα supermini μοντέλα; Είναι σε θέση να σε επηρεάσει; Και τι σημαίνει, τελικά, η φράση «Sensuous Sportiness»;

Advertisement
Advertisement

Άλλο πάλι και τούτο! Τι είναι αυτοί οι κύβοι στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που εσωκλείουν τις ενδείξεις ταχύτητας κίνησης του i20 και σ.α.λ. του κινητήρα του;

Πού είναι η κλασική διάταξη με τις βελόνες να περιστρέφονται αντίστοιχα, αναλόγως του πόσο πατά ο οδηγός το δεξί πεντάλ;

Γιατί θέλησαν να την αλλάξουν στη Hyundai και τι επιδιώκουν με το να επανασχεδιάσουν την τρίτη γενιά του supermini μοντέλου τους σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα από την παρουσίασή της;

Advertisement
Advertisement

Πολλές, απανωτές ερωτήσεις. Για να απαντηθούν χρειάζεται να καταλάβει κάποιος τη σημαντική αλλαγή που συμβαίνει τα τελευταία τρία χρόνια στη νοτιοκορεατική εταιρεία. Αλλαγή η οποία αφορά σε καίριους τομείς της και όχι μόνο στην επιφανειακή μεταβολή της εικόνας των αυτοκινήτων της.

Η επανασχεδίαση
Οι άνθρωποι της Hyundai είχαν προγραμματίσει να παρουσιάσουν την τρίτη γενιά του i20 στις αρχές του 2020. Επειδή αυτό είναι από τα σημαντικότερα μοντέλα της για την ευρωπαϊκή αγορά, θα πραγματοποιούνταν στη Γενεύη, στην ιστορικότερη έκθεση αυτοκινήτου της Γηραιάς Ηπείρου.

Advertisement

Βεβαίως, δεν έγινε ποτέ. Όπως όλοι ξέρουμε, η πανδημία του νέου κορωνοΐού πρόλαβε όλες τις καταστάσεις, μαζί και τη διεξαγωγή της διοργάνωσης. Πέρυσι, η εταιρεία παρουσίασε την επανασχεδιασμένη εκδοχή του η οποία έλαβε ουσιαστικότερη κάλυψη από τον αυτοκινητικό Τύπο, συγκριτικά.

Μικρό το μεσοδιάστημα που μεσολάβησε, το οποίο γίνεται μικρότερο συνυπολογίζοντας και τον χρόνο της υποχρεωτικής καραντίνας, παγκοσμίως. Όμως, σε αυτό το διάστημα στη Hyundai συνέβησαν σημαντικές αλλαγές στα καινούργια μοντέλα της. Κατά συνέπεια, το i20 έπρεπε να συντονιστεί με τα νέα δεδομένα και να επικαιροποιηθεί.

Advertisement

Η ενσωμάτωση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην γκάμα της επηρέασε και διαμόρφωσε μια άλλη τάση από την οποία επωφελείται και το νοτιοκορεατικό supermini. Οι αλλαγές, σε σχέση με πριν, αφορούν τόσο στο αμάξωμα όσο και στον εξοπλισμό του.

Έτσι, εξωτερικά, έχουν επανασχεδιαστεί ο εμπρός προφυλακτήρας (ο οποίος έχει διαφορετικής διαμόρφωσης ανοίγματα στις άκρες του) και η γρίλια της μάσκας. Επίσης, έχουν τοποθετηθεί νέα φώτα ημέρας LED.

Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές αφορούν κατά βάση στα ίδια μέρη, δηλαδή στον εκεί προφυλακτήρα και στα φώτα. Τα τελευταία είναι  LED επίσης και η φωτεινή μορφή τους σχηματίζει εμφανέστερα το γράμμα «Ζ» σε σχέση με πριν.

Advertisement

Επίσης, τα ανακλαστικά έχουν μεταφερθεί από τη βάση του προφυλακτήρα στην κορυφή του και έχουν μικρύνει σε διαστάσεις, συγκριτικά. Τέλος, νέας σχεδίασης είναι και οι τροχοί 16 ιντσών ή 17 ιντσών, αντίστοιχα.

Για να τονιστεί περισσότερο η εξωτερική εμφάνιση του i20 διατίθεται με οκτώ διαφορετικά χρώματα εκ των οποίων τα τρία είναι καινούργια για το μοντέλο. Επιπλέον, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής διχρωμίας, με μαύρη οροφή.

Στο εσωτερικό, τα νέα στοιχεία είναι κυρίως οι διαθέσιμες ταπετσαρίες, οι νέοι LED φωτισμοί της καμπίνας και η αναβάθμιση του εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις.

Σε ό,τι αφορά στο τελευταίο, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης, υπάρχει βελτιωμένο σύστημα ενημερωδιασκέδασης, περισσότερες θύρες «Type A» και «Type C», σύστημα «Bluelink» με δυνατότητα αναβαθμίσεων «Over The Air», επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης smartphone, υπηρεσία «eCall» δεύτερης γενιάς, ηχοσύστημα «Bose» κ.ά.

Βελτιωμένο είναι το επίπεδο εξοπλισμού και σε ό,τι αφορά στα συστήματα προειδοποίησης του οδηγού και υποβοήθησης του έργου του. Στο επανασχεδιασμένο i20 το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης «FCA» ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδύσεων και πλέον περιλαμβάνει και αναγνώριση και δικυκλιστών, πέραν των πεζών.

Στην τεχνολογική «ομπρέλα», την οποία στη Hyundai ονομάζουν «Smart Sense», περιλαμβάνονται συνολικά 12 συστήματα (στάνταρ ή προαιρετικά) τα οποία φροντίζουν για την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών του.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό εντάσσεται και η έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Σε αυτή, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιεί τις ενδείξεις, τόσο σε ό,τι αφορά στον αισθητικό τομέα όσο και στις εικονιζόμενες πληροφορίες.

Στην πρώτη περίπτωση, οι άνθρωποι της εταιρείας δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την απεικόνιση της ταχύτητας κίνησης και των στροφών του κινητήρα και σε φόντο που είναι το γεωμετρικό σχήμα του κύβου! Μια ιδιαίτερη και απροσδόκητη εικόνα, αν μη τι άλλο. Πάντως, υπάρχει και η επιλογή της κλασικής εμφάνισης-απεικόνισης, δηλαδή της προβολής τους σε κλασικό κυκλικό φόντο.

Κινητήρας – κιβώτιο
Με δεδομένο ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει σχετίζονται με τον αισθητικό τομέα και τον εξοπλισμό του, το i20 δεν διαφοροποιείται μηχανολογικά σε σχέση με πριν. Στην προκειμένη περίπτωση είχαμε να κάνουμε με την έκδοσή του με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0 TGDI ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Το μοτέρ είναι υποτετράγωνο, η σχέση συμπίεσής του είναι 10,5:1 και προηγμένο τεχνολογικά καθώς διαθέτει το ευφυώς υλοποιημένο σύστημα «CVVD» («Continuously Variable Valve Duration»). Αυτό μεταβάλλει διαρκώς το χρονικό διάστημα που μένουν ανοιχτές οι βαλβίδες σε όλο το εύρος των σ.α.λ. Ως αποτέλεσμα, εξασφαλίζεται η καλύτερη απόδοση της ροπής όπως και η οικονομία καυσίμου.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις, ενώ οι τρεις τελευταίες είναι «overdrive». Επίσης, σχετικά «κοντή» είναι και η τελική σχέση μετάδοσης.

Η ανάρτηση του i20 αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός. Πίσω, υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική δοκό.

Εντυπώσεις
Η επανασχεδίαση του supermini μοντέλου της Hyundai και η προσθήκη νέων LED φώτων σε αυτό το έχει κάνει να δείχνει πιο «επιθετικό» από πριν και σου προκαλεί εντονότερα το ενδιαφέρον να το δεις από κοντά.

Στο εσωτερικό του ανακαλύπτεις (ή επιβεβαιώνεις, αναλόγως) ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του i20: Πόσο ευρύχωρο είναι για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η πολύ καλή διαμόρφωσή του έχει ως επακόλουθο τον ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση ενώ το πίσω είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ικανοποιητικός χώρος πάνω από το κεφάλι, ενώ και το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια των εκεί επιβαινόντων είναι καλός.

Οι θήκες μικροαντικειμένων είναι πολλές, πρακτικές και διαμορφωμένες με τρόπο που εξυπηρετούν σε κάθε περίσταση. Το ταμπλό δείχνει σαν να είναι σμιλευμένο, με τις εγκάρσιες γραμμές που το διατρέχουν, την εσοχή για τον πίνακα οργάνων και το πλαίσιο της κεντρικής οθόνης αφής πλάι σε αυτή.

Το πλαστικό υλικό που το καλύπτει είναι σκληρό στη μεγαλύτερη επιφάνειά του και συνδυάζεται με μαλακό στην κορυφή του (ταμπλό). Το σύστημα πολυμέσων είναι εύκολο στον χειρισμό τού βασικού μενού λειτουργιών του.

Όμως, χρειάζεται τη σχετική εξοικείωση από μέρους του οδηγού για τις επιπλέον επιλογές που διαθέτει το μενού του. Τέλος, στο κάτω μέρος της κονσόλας υπάρχουν οι φυσικοί διακόπτες για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού.

Το i20 είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση χάρη στην καλή ορατότητα που έχει ο οδηγός και τα συστήματα που διαθέτει. Το τιμόνι ρυθμίζεται όπως το θέλεις και έχει σχετικά καλή αίσθηση για τα δεδομένα οχήματος της κατηγορίας.

Ο κινητήρας είναι σχετικά θορυβώδης, με τη χαρακτηριστική χροιά του τρικύλινδρου. Η απόδοση της ροπής του αρχίζει να είναι ικανοποιητική από περίπου τις 2.000 σ.α.λ. και είναι γραμμική ως τις 4.500 σ.α.λ.

Στη συγκεκριμένη εκδοχή του η μέγιστη ονομαστική ισχύς του δεν είναι μεγάλη, καθώς φτάνει τους 100 ίππους. Εντούτοις, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και η λειτουργία του είναι τέτοια που δείχνει έμπρακτα μεγαλύτερη ζωντάνια απ’ όσο αναμένεις.

Ο συμπλέκτης δεν χρειάζεται πολλή πίεση και δεν κουράζει τον οδηγό. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση και εμπλέκει απροβλημάτιστα τις σχέσεις ακόμα και όταν αυτός θέλει να κάνει μια πιο γρήγορη αλλαγή. Το i20 διαθέτει και το σύστημα «Drive Mode» το οποίο στη συγκεκριμένη έκδοση έχει δύο επιλογές, «Normal« και «Sport».

Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή και κάποιες φορές δεν μπορεί να απορροφήσει πλήρως μια κακοτεχνία ή να είναι πιο αποτελεσματική στο πέρασμα από μια λακκούβα. Πάντως, είναι τυπική για ένα supermini όχημα και το γενικότερο στήσιμό της επιτρέπει να κινηθείς και με πιο σβέλτο ρυθμό, εάν το επιθυμείς.

Η τρίτη γενιά του i20 ξεχώρισε για τη σχεδίαση και το στυλ της και ήδη διακρινόταν ως ένα από τα πιο ιδιότυπα μοντέλα στην κατηγορία. Η επανασχεδίασή της ίσως να μην ήταν απαραίτητη, ιδίως στο σύντομο χρονικό διάστημα που έγινε από την παρουσίασή της.

Παρόλα αυτά, ήταν μια ευκαιρία για ένα φρεσκάρισμα από τη στιγμή που αποφασίστηκε η ουσιαστικότερη αναβάθμισή του, δηλαδή στον εξοπλισμό του.

Οι αισθητικές αλλαγές είναι περιορισμένης έκτασης, όμως χάρη στην προσθήκη των νέων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας το αυτοκίνητο βελτιώθηκε στους τομείς που είναι περισσότερο απαραίτητο.

Το ανανεωμένο i20 πληροί καλύτερα την πρόσφατη κατασκευαστική φιλοσοφία της Hyundai και εναρμονίζεται με τα δεδομένα που έχουν επιλέξει τα στελέχη της να ισχύουν και να χαρακτηρίζουν την εταιρική προσωπικότητά της.

Αυτή περιλαμβάνει και τον όρο «Sensuous Sportiness» που προσδιορίζει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο το οποίο εξάπτει τις αισθήσεις και την επιθυμία του οδηγού και των συνεπιβατών του για να κινούνται με ασφάλεια και άνεση με ένα ενδιαφέρον όχημα.

Επιλογικά, είναι ένα ευρύχωρο supermini, καλοεξοπλισμένο και τεχνολογικά σύγχρονο όχημα. Η απόδοση των 100 ίππων δεν εμπνέει για επιδόσεις, όμως ο κινητήρας του είναι οικονομικός σε κατανάλωση όσο ο οδηγός σέβεται αυτό που έχει να του δώσει και δεν τον πιέζει. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε έφτασε τα 6,2 λίτρα/100 χλμ., δηλαδή είναι ικανοποιητική.

Για όποιον θέλει να το αποκτήσει να επισημάνουμε ότι επωφελείται τόσο από την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων όσο και από την έκπτωση 500 ευρώ που κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai i20 1.0 TGDI 100 PS, 6 σχέσεων
Κινητήρας: τρικύλινδρος 998 cc
Μέγιστη ισχύς: 100 PS/4.500-6.000 rpm
Μέγιστη ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,4/6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.065/1.775/1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.065 kg
Χώρος αποσκευών: 352 έως 1.165 lt
Τιμή: Από 19.390 ευρώ (1.0 TGDI «EXCLUSIVE»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αναβάθμιση ουσίας για το Hyundai i20
Η Hyundai ετοιμάζει ιπτάμενο ταξί!
Αυτό το Hyundai Ioniq 5 κινείται και διαγώνια (+video)