Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid

Ελλάδα 9:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Prius δεν είναι ένα ακόμη Toyota. Είναι η απαρχή μίας υβριδικής κυριαρχίας που συνεχίζεται και εξαπλώνεται μέχρι και τις μέρες μας. Αυτή τη φορά στην  5η της εκτέλεση, αποκλειστικά plug-in υβριδικό για τους Ευρωπαίους.

Advertisement
Advertisement

Από το 1997 έχουν περάσει πολλά χρόνια. Ακόμη και σήμερα, όμως, παραμένει ένα σημαντικό ορόσημο η στιγμή που ένα κουπέ με γιαπωνέζικη καταγωγή και ντιζάιν είχε καταφέρει να εκπλήξει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με την προηγμένη hybrid τεχνολογία που διασφάλιζε κατανάλωση συγκρίσιμη μόνο με ένα ντίζελ αντίστοιχων προδιαγραφών.

Από γενιά σε γενιά το Prius ασπάστηκε τον αυτοκινητικό δαρβινισμό και εξελίχθηκε. Τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, διατηρώντας πάντοτε το βασικό κουπέ σχήμα του, όπως και την υβριδική του τεχνολογία. Με αποκορύφωμα το Prius που βλέπετε, το οποίο διατηρεί την ισχυρή του προσωπικότητα και μας τη θυμίζει κεφαλαία γράμματα στο πίσω μέρος του, αλλά και σε άλλα σημεία.

Advertisement
Advertisement

Ναι, είναι όμορφο και δυναμικό στο μάτι. Το μπροστινό μέρος ακολουθεί τη λογική της σφήνας με το παρμπρίζ να ρέει σχεδόν στην ίδια ευθεία με το καπό. Ανάλογα χαμηλώνει και η οροφή στο πίσω μέρος (ενδιαφέρον έχει η πίσω ανάγλυφη αεροτομή) δημιουργώντας ένα ελκυστικό κουπέ σχήμα που έχει ένα εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,25).

Ταυτόχρονα, οι σλιμ προβολείς σε σχήμα μπούμερανγκ έρχονται σε απόλυτη αρμονία με το πίσω μέρος που σου βγάζει και κάτι ρετρό. Μια αξιοσημείωτη λεπτομέρεια στο πίσω μέρος είναι και το νέο μπλε λογότυπο για τα πίσω PHEV.

Advertisement

Το Prius είναι ένα κουπέ που δεν το λες ούτε μικρό, ούτε μεγάλο. Το μήκος του αγγίζει τα 4,6 μέτρα, το πλάτος του είναι μαζεμένο στα 1,78 μέτρα, ενώ αυτό που θυμίζει κάτι από την εποχή των σπορ-σεντάν είναι το σχετικά χαμηλό ύψος. Κάτι που περιορίζει το οπτικό σου πεδίο από τη γωνία του εσωτερικού καθρέπτη.

Το οποίο είναι σχεδόν 5 εκατοστά χαμηλότερο από του προηγούμενου (στα 1,42 μέτρα) συντελώντας σε ένα δυναμικό προφίλ και σε συνδυασμό με τις όμορφες ζάντες των 19 ιντσών. Το μεταξόνιο είναι λίγο μεγαλύτερο από του προηγούμενου Prius (κατά 50 χλστ., στα 2.755 χλστ.).

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική από τη σύγχρονη διάταξη με τις δύο οθόνες. Ωστόσο, η εκτέλεση έχει το δικό της χαρακτήρα με την touch-screen των 12,3 ιντσών να πλαισιώνεται από ένα βασικό διακόπτη και κάτω από τους αεραγωγούς να ακολουθούν αυτοί για το σύστημα κλιματισμού.

Στην κονσόλα υπάρχει ένας μικρός επιλογέας ταχυτήτων και λίγο πιο πίσω οι διακόπτες για τα προφίλ οδήγησης και την επιλογή της υβριδικής ή της ηλεκτρικής κίνησης. Λίγο πιο μπροστά υπάρχουν δύο βαθιές ποτηροθήκες και μία κρυφή για μικροαντιμείμενα.

Advertisement

Εντύπωση προκαλεί πως δεν υπήρχε στο μοντέλο της δοκιμής μας ασύρματη φόρτιση για smartphone. Επίσης, δεν μπορείς να μη σχολιάσεις το κάπως μουντό διάκοσμο και την ύπαρξη των πολλών σκληρών πλαστικών, έστω και αν αυτά έχουν εξαιρετικό φινίρισμα, ενώ οι Ιάπωνες κάτι πρέπει να κάνουν με τα φτωχά γραφικά και το κάπως παιδικό μενού.

Από τη θέση του οδηγού αντικρίζεις ένα τιμόνι με πολλούς αλλά εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες. Από εκεί μπορείς να ρυθμίσεις το μενού πληροφόρησης που έχεις από τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων.

Όσο για τους χώρους, οι μπροστινοί κάθονται μια χαρά. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω, αρκεί αυτοί να μην είναι πολύ ψηλοί, διότι το κεφάλι τους θα ακουμπά στη χαμηλή οροφή. Όσο για έναν μεσαίο, θα βολευτεί μόνο ένα παιδί. Μικρό είναι και το πορτμπαγκάζ που προσφέρει 284 λίτρα, περίπου όσα διαθέτει και ένα Toyota Yaris.

Όπως είπαμε το νέο Prius, που βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C, προσφέρεται στην Ευρώπη αποκλειστικά με το plug-in υβριδικό σύστημα.

Το οποίο συνδυάζει ένα νέο δίλιτρο βενζινοκινητήρα 153 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 164 ίππων και μία συνδυασμένη ισχύς στους 223. Και κάπως έτσι τα «0-100» ολοκληρώνονται σε λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει τα 177 χλμ./ώρα.

Νούμερα που σπάνια θα αναζητήσεις στο Prius. Όχι πως δεν μπορεί να στα δώσει, αλλά κυρίως επειδή προσαρμόζεσαι στον υβριδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου για μία βέλτιστη κατανάλωση στα 5,0 λίτρα.

Αν μάλιστα φορτίζεις καθημερινά την μπαταρία των 13,6 kWh (σε σούκο 3,3 kW φορτίζει μέσα σε ένα 4ώρο) και σε καλύπτουν τα τουλάχιστον 60-65 χλμ. ηλεκτροκίνησης μπορείς μην καις σταγόνα καυσίμου. Κάτι που αξίζει να σημειωθεί είναι πως στην επιλογή EV το Prius κινείται ηλεκτρικά όσο και αν πατήσεις το γκάζι.

Στο δρόμο το Prius είναι οδηγικά ευχάριστο με την αναβαθμισμένη λειτουργία του eCVT να είναι πολύ καλύτερη και την ηχομόνωση να καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τον θόρυβο του κινητήρα κατά την άμεση επιτάχυνση και ειδικότερα στο kickdown.

Το πλαίσιο διασφαλίζει ουδέτερα δυναμικά χαρακτηριστικά με το Prius να στρίβει με τρομερή ευχέρεια, ενώ στην ευθεία μπορεί να σε ταξιδεύει ήσυχα και οικονομικά.

Ταυτόχρονα, η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πίσω προσφέρει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης, αλλά η απορροφητικότητά της θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Το τιμόνι προσφέρει καλή και άμεση πληροφόρηση, ενώ νορμάλ αίσθηση έχει και το πεντάλ των φρένων.

Στο δια ταύτα το νέο Prius με το αιχμηρό ντιζάιν είναι ένα από τα αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν στο δρόμο και που σε κάνουν να νιώθεις εξίσου ξεχωριστά. Ειδικότερα στην plug-in υβριδική του έκδοση και ανάλογα με τη χρήση/ φόρτισή του προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος μετακινήσεων.

Ωστόσο, οι χώροι του, αλλά και η τιμή του πιθανότατα να σε ωθούν να γλυκοκοιτάζεις προς τα SUV. Μήπως ένα νέο C-HR (το PHEV ξεκινά από τις 39.950 ευρώ); Γιατί όχι και ένα RAV4 (PHEV από 53.550 ευρώ);

Sorry, Prius…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Toyota Prius Plug-in Hybrid
Κινητήρας: 1.987 κ.εκ.
Ισχύς, ροπή βενζινοκινητήρα: 153 PS/6.000 rpm, 190 Nm/4.400 rpm
Ισχύς, ροπή ηλεκτροκινητήρα: 164 PS, 208 Nm
Συνδυαζόμενη ισχύς, ροπή: 223 PS
Μετάδοση: Σε εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT
Μπαταρία, αυτονομία: 13,6 kWh, 72-86 χλμ.
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,8 sec
Τελική ταχύτητα: 177 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 0,5 lt/100 km – 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 12-15 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.599 x 1.782 x 1.420 mm
Μεταξόνιο: 2.750 χλστ.
Βάρος: 1.545 kg
Χώρος αποσκευών: 284 lt
Τιμή: Από 47.670 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: MG4 Excite 51 kWh
Δοκιμή: Porsche Cayenne E-Hybrid
Δοκιμή: Opel Astra GSe