Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο αποτελεσματικός είναι ο προειδοποιητικός ήχος για τη ζώνη ασφαλείας;

Ελλάδα 10:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο αποτελεσματικός είναι ο προειδοποιητικός ήχος για τη ζώνη ασφαλείας;

ΝΕΑ

Πόσο αποτελεσματικός είναι ο προειδοποιητικός ήχος για τη ζώνη ασφαλείας;

ΝΕΑ

Με τις νέες τεχνολογίες που αφορούν τη μείωση εκπομπής CO2 να καταφθάνουν η μία μετά την άλλη, οι εταιρείες μοιάζουν σαν να παραμέλησαν λιγάκι τον τομέα της ασφάλειας.

Advertisement
Advertisement

Είναι όμως έτσι; Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε πως ακόμα και σήμερα ορισμένοι επιμένουν να μη φορούν τη ζώνη τους.

Πριν από μερικές δεκαετίες θα θυμάστε τον μεγάλο αγώνα στην ενημέρωση και την παιδεία των οδηγών ώστε να μάθουν να φορούν τις ζώνες ασφαλείας κατά την οδήγηση. Η προσπάθεια αυτή κορυφώθηκε όταν οι εταιρείες δημιούργησαν ένα ηχητικό σήμα κάθε φορά που το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση και ο οδηγός δεν έχει κουμπώσει τη ζώνη του.

Η λειτουργία έπειτα επεκτάθηκε και στην περίπτωση του συνοδηγού, ενώ πολύ πιο πρόσφατα είδαμε και τους πίσω επιβάτες να «αναγκάζονται» ηχητικά να δέσουν τις ζώνες τους. Παρά τις προσπάθειες των εταιρειών φαίνεται πως ακόμη υπάρχουν επιβάτες (και μάλιστα αρκετοί) που παρακάμπτουν την ειδοποίηση για τη ζώνη.

Advertisement
Advertisement

Το Insurance Institute Highway Safety πραγματοποίησε έρευνα σύμφωνα με την οποία μόλις τα 2 από τα 26 μεσαία SUV που έλαβαν μέρος κατάφεραν να κερδίσουν το τίτλο «καλώς» όσον αφορά την αποτελεσματικότητα.

Συγκεκριμένα ο ήχος στα Subaru Forester και Ascent είναι τόσο ενοχλητικός που οι επιβάτες δεν μπορούν παρά να δέσουν τις ζώνες τους. Το ινστιτούτο επίσης επιβραβεύει τη συγκεκριμένη λειτουργία όταν επιμένει για τουλάχιστον 90 δευτερόλεπτα στις περιπτώσεις οδηγού και συνοδηγού και για 30 δευτερόλεπτα όσον αφορά τους πίσω επιβάτες. Πέντε μοντέλα συνολικά κατάφεραν να χαρακτηριστούν «αποδεκτά» σε αυτό τον τομέα και άλλα επτά αποκαλέστηκαν «οριακά».

Advertisement

Δώδεκα μεσαία SUV’s χαρακτηρίστηκαν «κακά» και ο λόγος ήταν πολύ απλά ότι ο ήχος τους είτε δεν είναι καθόλου ενοχλητικός, είτε δεν διαρκεί αρκετά, είτε δεν συνδυάζεται με έντονη οπτική προειδοποίηση. Η έρευνα μας δείχνει πως το 34% των επιβατών μπορεί να επηρεαστεί ανάλογα με την ενόχληση του συστήματος και θα φορούσε τη ζώνη του αν ήταν αυτή ήταν αρκετά έντονη.

Μαζί παρατάσσει σημαντικούς αριθμούς σύμφωνα με τους οποίους 1.500 ζωές θα μπορούσαν να έχουν σωθεί ετησίως αν σε όλα τα ατυχήματα οι επιβάτες φορούσαν ζώνες ασφαλείας. Η μέτρηση αφορά το 2019 και κυρίως τους πίσω επιβάτες που ακόμη δεν έχουν μπει στην κουλτούρα της ζώνης ασφαλείας (οι μισοί από αυτούς που έχασαν τη ζωή τους δε φορούσαν ζώνη).

Advertisement

Καλές λοιπόν οι νέες τεχνολογίες, καλό το καμπανάκι των ερευνών για να γίνουν πιο ενοχλητικές οι ηχητικές λειτουργίες για τη ζώνη αλλά χρειάζεται και συνείδηση για τον καθένα ώστε να δένει τη ζώνη του αυτομάτως μόλις καθίσει στο κάθισμα, σε όποια θέση και αν αυτό βρίσκεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στέφανος Ντούσκος: «Φοράμε πάντα ζώνη στο αυτοκίνητο»
Video: Φόρα ζώνη γιατί…
Είναι τελικά η ασφάλεια προνόμιο των πλουσίων; (+video)