Αντίο Κίνα, καλώς ήρθες Ινδία
ΝΕΑΑντίο Κίνα, καλώς ήρθες Ινδία
ΝΕΑΓιατί οι μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βλέπουν με σκεπτικισμό την παρουσία τους στην Κίνα; Και τι ρόλο θα παίξει στο μέλλον η Ινδία;
Αν και αυτή την στιγμή η αγορά της Κίνας είναι το Ελντοράντο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν αρκετές φωνές στην Ευρώπη που λένε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί η σχέση με την τεράστια χώρα της Ασίας.
WHAT CAR
Αν και πριν μερικά χρόνια όλοι οι μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έσπευδαν να μπουν στην αγορά της Κίνας, ήδη εκφράζονται σοβαροί προβληματισμοί για το πόσο μπορεί να συνεχίσει να είναι επικερδής και στο μέλλον. Και το κέρδος που μέχρι τώρα έβγαινε αβίαστα, φαίνεται ότι χρειάζεται πλέον μεγαλύτερη προσπάθεια και περισσότερη επιμονή.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο πρόεδρος του γκρουπ Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι δεν θα ήθελε η εταιρία του να παράγει πλέον αυτοκίνητα στην Κίνα. Η εταιρία του ακολουθεί μια διαφορετική στρατηγική, επενδύοντας πολύ λίγα χρήματα στην δημιουργία εργοστασίων.
Χωρίς να έχει εκτεθεί ως προς αυτό τον παράγοντα, είναι πιο εύκολο να κινηθεί με μεγαλύτερη ευελιξία. Έτσι η Jeep έκλεισε το εργοστάσιό της στην Κίνα τον Ιούλιο που λειτουργούσε 12 χρόνια και ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από την κινέζικη κοινοπραξία της με τον κρατικό όμιλο Guangzhou Automobile (GAC).
Ένας ακόμα λόγος είναι ότι υπάρχει μία ρευστή πολιτική κατάσταση, ειδικά η απειλή για την Ταϊβάν από την Κίνα. «Δεν θέλουμε να γίνουμε θύμα διασταυρούμενων κυρώσεων όπως άλλες εταιρείες σε άλλες περιοχές του κόσμου τον τελευταίο καιρό», είπε ο Tavares.
Σε αυτό εντάσσεται και η κατάσταση στην Ρωσία και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν εκεί εταιρίες όπως η Renault που σημείωσαν μεγάλες ζημιές λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
Ποιο είναι λοιπόν το επόμενο σενάριο, αν υπάρξει περιορισμός της έκθεσης των Ευρωπαίων στην Κίνα; Η Ινδία θα μπορούσε να είναι η χώρα που θα έδινε την λύση σε αυτό το πρόβλημα. Ιδίως με τα εξαιρετικά χαμηλά κόστη για την εργασία και την κατασκευή εργοστασίων.
Η κατάσταση στην Ινδία έχει και αυτή τις δυσκολίες της, λόγω των μεγάλων ανισοτήτων και διαφορών που υπάρχουν ανάμεσα στον πληθυσμό και τις διάφορες περιοχές της χώρας. Και γι’ αυτό τον λόγο, ο Tavares δηλώνει ότι η επιλογή αυτή είναι μία σκέψη προς το παρόν, καθώς δε θέλει να φύγει εντελώς από την Κίνα.
Ο ίδιος πιστεύει ότι υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες στην Κίνα, όμως ο ανταγωνισμός είναι πλέον πολύ έντονος. Αυτό οφείλεται κυρίως στον τοπικό ανταγωνισμό: τα προϊόντα από τις Geely, BYD, GAC και Co. έχουν εξελιχθεί τεχνικά και μερικές φορές προηγούνται σε ηλεκτρικούς κινητήρες, τεχνολογία μπαταριών και λογισμικό.
Η Stellantis, η Volkswagen ή η General Motors αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα μερίδια αγοράς που έχουν κατακτήσει αυτοί οι κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια. Ενώ παράλληλα, η κυβέρνηση της Κίνας επεμβαίνουν όλο και περισσότερο στην παραγωγική διαδικασία, προς όφελος των εγχώριων εταιριών.
Θα είναι λοιπόν η Ινδία η επόμενη Κίνα; Η απόφαση δεν είναι καθόλου εύκολη με βάση τα σημερινά δεδομένα. Όμως αν η κατάσταση στην Κίνα γίνει εντελώς ασύμφορη αλλά και δύσκολη λόγω πολιτικών και άλλων κοινωνικών αναταραχών, τότε τίποτα δεν αποκλείεται.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
O δράκος της Κίνας και οι αδύναμοι Ευρωπαίοι
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φθηνά στην Κίνα, πανάκριβα στην Ευρώπη
Ο κορωνοϊός επιστρέφει στην Κίνα