Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

O δράκος της Κίνας και οι αδύναμοι Ευρωπαίοι

  • newsautoteam

Οι εποχές που οι Ευρωπαίοι πωλούσαν μεγάλους αριθμούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα έχουν περάσει. Πιθανόν και χωρίς δυνατότητα επιστροφής.

Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κατακτούν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην παγκόσμια αγορά, το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στο ποιες εταιρίες θα καταφέρουν να επικρατήσουν στα νέα δεδομένα.

Αυτά τα νέα δεδομένα έχουν αναγάγει την αγορά της Κίνας ως το πιο σημαντικό πεδίο δράσης αυτή την εποχή, καθώς στην συγκεκριμένη χώρα σημειώνονται οι μεγαλύτεροι αριθμοί πωλήσεων.

Μέχρι πριν λίγο καιρό, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και οι εταιρίες με τις οποίες συνεργάζονταν είχαν το πάνω χέρι. Όμως σταδιακά αυτό φαίνεται να αποτελεί παρελθόν. Και η πρόσφατη πτώχευση της εταιρίας που κατασκευάζει τα Jeep για την Κίνα είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί.

Πρόκειται για την πρώτη πτώχευση ξένης μάρκας που κατασκευάζει ηλεκτρικά για την Κίνα, και αποτελεί το σημείο καμπής που σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές θα γείρει την πλάστιγγα υπέρ των Κινέζων στην εγχώρια αγορά.

Ο πρόεδρος του γκρουπ Stellantis, Carlos Tavares, είχε πει ότι δεν νοείται εταιρία που να μην πουλά αυτοκίνητα στην Κίνα. Γι’ αυτό ανέβασε και τις μετοχές της στην εταιρία Guangzhou Automobile Group (GAC) από το 50% στο 75%. Όμως τα πράγματα δεν πήγαν καλά, και ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής μένει με μικρή εκπροσώπηση στην Κίνα.

Ο Tavares δήλωσε ότι υπάρχουν αυξημένες πολιτικές επεμβάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και κατηγόρησε την GAC ότι δεν λειτούργησε με καλή πίστη στην συνεργασία τους.

Όμως δεν είναι μόνο η Stellantis. Εταιρίες όπως η VW, GM, Mitsubishi και Hyundai είδαν, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters,μείωση της παραγωγής τους από 30% έως και 50%. Οι premium μάρκες όπως Mercedes και BMW είχαν μικρότερη πτώση.

Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις των μεγάλων κατασκευαστών έχουν πέσει σημαντικά, καθώς οι τοπικές εταιρίες έχουν απογειωθεί, με τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες να δίνουν έμφαση στη ηλεκτρικά και στην προσθήκη όλο και πιο εξελιγμένων ψηφιακών συστημάτων στα αυτοκίνητά τους.

Οι Κινέζοι επένδυσαν γρήγορα στα ηλεκτρικά μοντέλα, με αποτέλεσμα η αναλογία τους στις πωλήσεις των κινέζικων εταιριών είναι στο 30% όταν για τους Ευρωπαίους είναι στο 5%.

Και αυτό είναι μόνο το ένα κομμάτι της ιστορίας. Το εξίσου ενδιαφέρον είναι ότι οι κινέζικες εταιρίες έχουν ήδη ξεκινήσει την εξάπλωσή τους και εκτός της Κίνας, έχοντας βάλει στόχο την Ευρώπη. Κάτι που πιέζει ακόμα περισσότερο τους παραδοσιακούς κατασκευαστές να παράγουν όλο και περισσότερα αλλά και πιο φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα.

Καθώς η φόρμουλα της επιτυχίας έχει αλλάξει στην Κίνα, οι καταναλωτές θέλουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μοιάζουν με smartphone με τροχούς, όπου στο επίκεντρο είναι η συνδεσιμότητα και οι εφαρμογές και όχι οι απόδοση των κινητήρων. Ενδεικτικό είναι ότι κάποιες εταιρίες αρχίζουν και ενσωματώνουν κάμερες selfie στα αυτοκίνητά τους, κάτι που για τους Ευρωπαίους μοιάζει εκτός φιλοσοφίας.

Μέχρι στιγμής η Mercedes και η BMW έχουν διατηρήσει την δύναμή τους, εν μέρει επειδή διατηρούν μια καλή εικόνα ως premium μάρκες στην Κίνα, αλλά και επειδή οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν ακόμη στρέψει την προσοχή τους στην παραγωγή πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φθηνά στην Κίνα, πανάκριβα στην Ευρώπη
Ο κορωνοϊός επιστρέφει στην Κίνα
Τρέμε Ευρώπη! Ιδού το εθνικό σπορ αυτοκίνητο της Κίνας

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto