Menu
Live η κίνηση | Τιμές Καυσίμων Podcasts | Car Of The Year 2024
        array(1) {
  [454224]=>
  object(WP_Post)#7111 (24) {
    ["ID"]=>
    int(454224)
    ["post_author"]=>
    string(2) "47"
    ["post_date"]=>
    string(19) "2022-04-03 11:25:39"
    ["post_date_gmt"]=>
    string(19) "2022-04-03 08:25:39"
    ["post_content"]=>
    string(0) ""
    ["post_title"]=>
    string(19) "220403112539_MercPU"
    ["post_excerpt"]=>
    string(0) ""
    ["post_status"]=>
    string(7) "inherit"
    ["comment_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["ping_status"]=>
    string(6) "closed"
    ["post_password"]=>
    string(0) ""
    ["post_name"]=>
    string(19) "220403112539_mercpu"
    ["to_ping"]=>
    string(0) ""
    ["pinged"]=>
    string(0) ""
    ["post_modified"]=>
    string(19) "2022-04-03 11:25:39"
    ["post_modified_gmt"]=>
    string(19) "2022-04-03 08:25:39"
    ["post_content_filtered"]=>
    string(0) ""
    ["post_parent"]=>
    int(454221)
    ["guid"]=>
    string(74) "https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2022/04/220403112539_MercPU.jpg"
    ["menu_order"]=>
    int(0)
    ["post_type"]=>
    string(10) "attachment"
    ["post_mime_type"]=>
    string(10) "image/jpeg"
    ["comment_count"]=>
    string(1) "0"
    ["filter"]=>
    string(3) "raw"
  }
}
    

FORMULA 1

F1: Τα προβλήματα στο στρατόπεδο της Mercedes

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η φετινή σεζόν δεν ξεκίνησε καλά για την ομάδα που είχε κυριαρχήσει στην υβριδική εποχή. Όμως, προβλήματα δεν αντιμετωπίζει μόνο η εργοστασιακή ομάδα. Όλα τα μονοθέσια που χρησιμοποιούν την γερμανική μονάδα ισχύος δείχνουν να υστερούν προς ώρας. Ας προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε το γιατί.

Οι αλλαγές των κανονισμών του 2022 θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σαρωτικές. Για πρώτη φορά στην ιστορία του σπορ τόσες παράμετροι αλλάζουν ταυτόχρονα. Νέος αεροδυναμικός σχεδιασμός των μονοθεσίων, αλλαγές στα καύσιμα και στα ελαστικά. Στόχος κάθε αλλαγής κανονισμών είναι η σύγκλιση των ομάδων σε απόδοση.

Ωστόσο, κάθε τέτοια αλλαγή τείνει, παραδοσιακά, να αλλάζει και την ισορροπία δυνάμεων στην κορυφή του σπορ. Και το θύμα αυτής της αλλαγής είναι, μέχρι στιγμής, η Mercedes. Φαίνεται πώς η γερμανική ομάδα δυσκολεύεται περισσότερο από τις άλλες δύο κορυφαίες να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Ας εξετάσουμε πρώτα τους τομείς στους οποίους υστερεί η πρωταθλήτρια του 2021.

Αεροδυναμική απόδοση

Η W13 είναι, ίσως, το μονοθέσιο που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα με την ταλάντωση (porpoising) υπό μεγάλο αεροδυναμικό φορτίο. Οι υπεύθυνοι τις ομάδας το καταδεικνύουν, μάλιστα, ως το υπ’ αριθμόν ένα ζήτημα που πρέπει να λυθεί.

Αυτό είναι απολύτως λογικό, καθώς το porpoising προκαλεί μια σειρά από παρενέργειες στην συμπεριφορά του μονοθεσίου. Αρχικά, περιορίζει το δυναμικό του μονοθεσίου στις γρήγορες καμπές. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό.

Καθώς η ταλάντωση επισυμβαίνει στις υψηλές ταχύτητες, επηρεάζει και την ισορροπία του αυτοκινήτου στο τέλος των μεγάλων ευθειών. Και δη, στις κρίσιμες στιγμές πριν και κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Έτσι, η συμπεριφορά του μονοθεσίου καθίσταται απρόβλεπτη και ο οδηγός δεν μπορεί να «χτίσει» τον ιδανικό του γύρο.

Για να το αντιμετωπίσει αυτό η Mercedes έχει αυξήσει την απόσταση της πλατφόρμας από το έδαφος. Ουσιαστικά, δηλαδή, θυσιάζει ένα μέρος της κάθετης δύναμης που παράγεται από το σώμα του μονοθεσίου ώστε να μην περάσει στο επικίνδυνο φάσμα της ταλάντωσης. Αυτήν την απώλεια προσπαθεί να την αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη κλίση στις πτέρυγες. Αυτό, όμως, αυξάνει την οπισθέλκουσα.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι επιλογές αυτές δεν μπορούν να δώσουν μία οριστική λύση στο πρόβλημα. Από την άλλη τόσο η Red Bull όσο και η Ferrari κατάφεραν να αντιμετωπίσουν το porpoising πολύ πιο αποτελεσματικά. Γιατί μπόρεσαν εκείνες και όχι η Mercedes;

Για την ώρα δεν είναι εύκολο να απαντηθεί αυτό το ερώτημα. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πώς τόσο η Red Bull όσο και η Ferrari προτίμησαν πιο «συμβατικές» λύσεις στα πλαϊνά των μονοθεσίων τους για το αεροδυναμικό «σφράγισμα» του πατώματος. Φαίνεται πως λειτουργούν.

Αντιθέτως, τα zeropods της Mercedes δεν έχουν πείσει για την ώρα. Σίγουρα, όμως, και η απλοποίηση (βάσει κανονισμών) της εμπρός πτέρυγας στα μονοθέσια πρέπει να έπληξε εξίσου την γερμανική ομάδα.

 Μονάδα ισχύος

Και εδώ τα πράγματα δεν μοιάζουν ιδανικά για την Mercedes. Η μεγαλύτερη αλλαγή σε αυτόν τον τομέα έχει να κάνει με την χρήση του καύσιμου E10 το οποίο αποτελείται κατά 10% από αιθανόλη. Αυτό έχει αλλάξει αρκετά τις παραμέτρους λειτουργίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα μονοθέσια.

Έχουν ακουστεί πολλά για την γερμανική μονάδα ισχύος. Κάποιοι ισχυρίζονται πώς αντιμετωπίζει προβλήματα υπερθέρμανσης και για τον λόγο αυτό όσοι την χρησιμοποιούν είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν συντηρητικά modes. Άλλοι λένε πώς απλώς οι Ferrari και Honda την έχουν ξεπεράσει σε ισχύ αλλά και αποδοτικότητα.

Ποτέ δεν πρέπει να υποτιμάται ο ανταγωνισμός, ιδίως σε ένα περιβάλλον όπως της F1. Ωστόσο, φαντάζει λίγο δύσκολο η γερμανική μονάδα ισχύος να έχει χάσει τόσο έδαφος σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Πιθανότατα, είναι ένας συνδυασμός παραγόντων που έχει οδηγήσει τα μονοθέσια με PU Mercedes να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις των speed traps. Με τα νέα καύσιμα να είναι μάλλον ο κυριότερος.

Το πρόβλημα για την Mercedes – και τις πελατειακές της ομάδες- είναι πώς δεν θα μπορούν να εξελίξουν τις μονάδες ισχύος τους μέχρι και το 2025. Η προθεσμία για τα «τελικά σχέδια» ήταν την 1η Μαρτίου του 2022. Εξαιρέσεις αποτελούν τα στοιχεία MGUK, Control Electronics και Energy Store (μπαταρία) για τα οποία η προθεσμία είναι την 1η Σεπτεμβρίου του 2022.

Οι μόνες επεμβάσεις που θα επιτρέπονται από εκείνη την ημερομηνία θα είναι για λόγους αξιοπιστίας. Ίσως μερικές χαλασμένες μονάδες ισχύος της Mercedes θα μπορούσαν να βοηθήσουν την κατάσταση…

Ελαστικά

Αυτό το πρόβλημα έγινε αισθητό κυρίως στην Jeddah όταν στα δοκιμαστικά η W13 έπρεπε να χρησιμοποιήσει την C4 γόμα της Pirelli. Ανέκαθεν, τα γερμανικά μονοθέσια είχαν μια προτίμηση προς τις σκληρότερες γόμες της Pirelli. Όμως, αυτό που παρακολουθήσαμε στην Jeddah ήταν άνευ προηγουμένου.

Ο George Russell κατάφερε να περάσει στο Q3 σημειώνοντας χρόνο με τα medium (C3 γόμα) Pirelli ενώ ο Lewis Hamilton βρέθηκε εκτός ήδη από το Q1 χρησιμοποιώντας τα soft. Ο Βρετανός, θα δήλωνε αργότερα πώς ήταν η γενικότερη προσέγγιση στο set up που του κόστισε. Όμως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και τον παράγοντα των ελαστικών.

Φαίνεται πώς για την ώρα η W13 δεν μπορεί να φέρει τις μαλακές γόμες της Pirelli σε θερμοκρασία λειτουργίας, ιδιαίτερα σε γύρους qualifying. Αντιθέτως, το γερμανικό μονοθέσιο διαχειρίστηκε εξαιρετικά την hard γόμα (C2) στη διάρκεια του αγώνα.

Στην Αυστραλία θα έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Εκεί η μαλακή γόμα θα είναι η C5, η μαλακότερη στο φάσμα της Pirelli. Θα απέχει δε, δύο σκαλοπάτια από τις medium και hard οι οποίες θα είναι όπως και στην Jeddah οι C3 και C2. Επανάληψη του «ναυαγίου» της Σαουδικής Αραβίας για τις Mercedes θα σημαίνει και την ύπαρξη ενός ακόμη σοβαρού προβλήματος προς επίλυση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Ποιοι αγώνες κινδυνεύουν το 2023;
Θα εξαγοράσει η Audi τη McLaren;
F1: Η VW επιθυμεί να συνδεθεί με McLaren και Red Bull!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ