Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Ποιοι αγώνες κινδυνεύουν το 2023;

Ελλάδα 22:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Ποιοι αγώνες κινδυνεύουν το 2023;

FORMULA 1

F1: Ποιοι αγώνες κινδυνεύουν το 2023;

FORMULA 1

Η Formula 1 ανακοίνωσε την Τετάρτη τον τρίτο αγώνα επί αμερικανικού εδάφους για το 2023. Το Grand Prix του Las Vegas είναι ένα μεγάλο στοίχημα που παίρνουν οι ιθύνοντες του σπορ ώστε να «ανοίξουν» την αγορά των ΗΠΑ. Θα υπάρξουν, όμως, παράπλευρες απώλειες;

Advertisement
Advertisement

Η όγδοη συμφωνία ομονοίας ανάμεσα στην F1 και τις ομάδες βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2021 και λήγει το 2025. Σε αυτήν ο μέγιστος αριθμός αγώνων ανά σεζόν ορίζεται στους 24. Αυτήν την στιγμή υπάρχουν 23 αγώνες στο πρόγραμμα, συνυπολογίζοντας και εκείνον που θα αντικαταστήσει το Grand Prix Ρωσίας. Κατά πάσα πιθανότητα αυτός θα είναι το Grand Prix του Κατάρ, το οποίο έχει συμβόλαιο από το 2023 έως το 2031.

Επιπλέον, έχει ανακοινωθεί η επιστροφή της Κίνας στο καλεντάρι από την επόμενη σεζόν. Αν προσθέσουμε και το νέο Grand Prix στο Las Vegas φτάνουμε τους 25 αγώνες. Κατά συνέπεια, είναι πολύ πιθανό –όπως έχει δηλώσει πρόσφατα και ο Domenicali- κάποιος ή κάποιοι από τους αγώνες του τρέχοντος πρωταθλήματος να μην βρίσκονται μελλοντικά στο πρόγραμμα.

Υποψήφιες προς αποχώρηση

Advertisement
Advertisement

Οι πίστες των οποίων τα συμβόλαια λήγουν φέτος είναι το Paul Ricard στην Γαλλία, το SpaFrancorchamps στο Βέλγιο και το Autodromo Hermanos Rodriguez στο Μεξικό. Επίσης, τα συμβόλαια των Μονακό, Μπαχρέιν, Αυστρίας και Σιγκαπούρης βρίσκονται στη λήξη τους. Ωστόσο σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν προβλέψεις για επεκτάσεις των συμβολαίων. Οπότε, μάλλον, θα πρέπει να θεωρήσουμε πώς κάποιο από αυτά τα τέσσερα τελευταία Grand Prix δεν κινδυνεύει.

Άρα θα πρέπει να θεωρήσουμε πώς σε περίπτωση που δεν αυξηθεί ο μέγιστος αριθμός αγώνων, κάποιο από τα Grand Prix Γαλλίας, Βελγίου και Μεξικού θα μας αποχαιρετήσει το 2023. Πιο «σίγουρο» προς παραμονή φαίνεται για την ώρα το Μεξικό. Έχουν γίνει αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του σιρκουί και αναπροσαρμογή της χρηματοδότησής του. Τόσο οι αρχές της χώρας όσο και η F1 επιθυμούν διακαώς να παραμείνει ο αγώνας και μάλλον σύντομα θα έχουμε την ανακοίνωση μιας νέας συμφωνίας.

Show me the money

Advertisement

Συνεπώς, η λογική υπαγορεύει πώς ένα από τα δύο Ευρωπαϊκά Grand Prix «περισσεύει». Και οι δύο αγώνες έχουν τα προβλήματά τους με μεγαλύτερο την προμήθεια που πληρώνουν στην F1 για την διεξαγωγή τους. Συγκεκριμένα τόσο το Paul Ricard όσο και το Spa πληρώνουν «μόλις» 22 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο για μια θέση στο καλεντάρι. Την ίδια στιγμή Σαουδική Αραβία, Κατάρ και Αζερμπαϊτζάν πληρώνουν 55 εκατομμύρια δολάρια ανά αγώνα.

Οι ιθύνοντες της Βελγικής πίστας, πάντως, προσπαθούν να κρατήσουν με κάθε τρόπο την πίστα στο πρόγραμμα. Φέτος ολοκληρώνεται η αλλαγή της χάραξης στην Eau Rouge ενώ και οι εγκαταστάσεις της πίστας αναβαθμίζονται συχνά τα τελευταία χρόνια. Φυσικά, το περσινό φιάσκο δεν βοήθησε ιδιαίτερα το Spa. Ωστόσο, για έναν τόσο ιστορικό αγώνα τέτοια θέματα συνήθως ξεπερνιούνται.

Advertisement

Οπότε, πιθανότερος αγώνας προς αποχώρηση θα πρέπει να θεωρηθεί εκείνος της Γαλλίας. Βρίσκεται στο πρόγραμμα από το 2018 και μέχρι στιγμής δεν έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού. Αντιμετωπίζει, δε, αρκετά οργανωτικά προβλήματα. Όπως η δύσκολη πρόσβαση στην πίστα η οποία έχει προκαλέσει πολλές φορές μποτιλιαρίσματα που ανάγκασαν θεατές να χάσουν κομμάτια του αγωνιστικού τριημέρου.

Μια άλλη ιδέα είναι ορισμένοι Ευρωπαϊκοί αγώνες να γίνονται εκ περιτροπής. Ωστόσο, αν κρίνουμε από το παράδειγμα της Γερμανίας κάτι τέτοιο δεν πρέπει να είναι βιώσιμο οικονομικά για τις πίστες. Κάπως έτσι, άλλωστε, η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης κατέληξε να μην έχει σταθερό αγώνα τα τελευταία χρόνια…

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 Onboard: Η μαγεία της Jeddah
F1 memes: Τα καλύτερα από το Μπαχρέιν
F1: Viva Las Vegas!