Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια – Τι πρέπει να προσέχω

Ελλάδα 8:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια – Τι πρέπει να προσέχω

ΝΕΑ

Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια – Τι πρέπει να προσέχω

ΝΕΑ

Έπιασαν οι ζέστες και ξεχύθηκαν οι ποδηλάτες στους δρόμους. Δεν είναι λίγοι όμως αυτοί που αγνοούν βασικούς κανόνες βάζοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική τους ασφάλεια, αλλά και των γύρω.

Advertisement
Advertisement

Ο καιρός φτιάχνει και οι ποδηλάτες βγαίνουν στους δρόμους. Ειδικότερα αυτές τις μέρες ίσως να έχετε συναντήσει μικρές ή μεγάλες ομάδες από ποδηλάτες να κινούνται στους δρόμους του Λεκανοπεδίου. Αναπόφευκτα, αφού οι υποδομές για ποδηλατοδρόμους στη χώρα μας δεν είναι καν οι βασικές και πως θα πρέπει να υπάρξει ένα ευρύτερο σχέδιο.

Αυτό, βέβαια, δεν αλλάζει το ότι οι ποδηλάτες θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχουν βασικοί κανόνες που πρέπει να τηρούν. Για παράδειγμα, είναι πολύ επικίνδυνο να κινούνται σε ομάδες άνω των 3-4 ατόμων τσε λεωφόρους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Λεωφόρου Μαραθώνος ή Σχινιά, όπου το Σαββατοκύριακο υπάρχει έντονο κυκλοφοριακό από οδηγούς που κατευθύνονται προς τη Ραφήνα, το McArthur Glen κ.α.

Ειδικότερα χτες (7/5) το πρόβλημα ήταν πολύ έντονο με ομάδες από ποδηλάτες να κινούνται στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και να δημιουργούν έντονη συμφόρηση. Πέρα όμως από την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού υπάρχουν και σοβαρά θέματα ασφαλείας, αφού δεν θέλει και πολύ για να αποκλίνει από την πορεία του ένας ποδηλάτης και να συγκρουστεί με ένα όχημα.

Πηγή φωτ.: irafina.gr

Advertisement
Advertisement

Το ιδανικό σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να υπάρχει ένας ποδηλατόδρομος, αλλά κάτι τέτοιο ακούγεται απλά ιδανικό οπότε η ΛΕΑ (όσο στενή και αν είναι αυτή) παίζει αυτό το ρόλο. Επίσης, να πούμε πως πουθενά δεν αναφέρεται ξεκάθαρα πως τα ποδήλατα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στους μεγάλους δρόμους και λεωφόρους.

Ο ΚΟΚ αναφέρει ότι απαγορεύεται στους αυτοκινητοδρόμους ταχείας κυκλοφορίας και όπου υπάρχει ελάχιστο όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα. Βάσει αυτού στη Λεωφόρο Μαραθώνος επιτρέπεται η είσοδος σε ποδήλατα, όχι όμως και στον Κηφισό ή στη Συγγρού που το όριο είναι στα 90 χλμ./ώρα και που υπάρχει ειδική σήμανση ταχείας κυκλοφορίας.

Advertisement

Όπως και να έχει οι ποδηλάτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα παρακάτω, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στον ΚΟΚ:

  • Όταν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι θα πρέπει να κυκλοφορούν μόνο σε αυτούς, διαφορετικά θα πρέπει να κινούνται στο δεξί άκρο του οδοστρώματος όλων των οδών, εκτός από τους αυτοκινητόδρομους και τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπου και απαγορεύεται να κυκλοφορούν.
  • Η σήμανση και η σηματοδότηση που ισχύει για τους οδηγούς οχημάτων, ισχύει και για τους ποδηλάτες. Δηλ. δεν θα πρέπει να περνούν με «κόκκινο», να κινούνται ανάποδα σε μονόδρομο κ.α.
  • Στις μεγάλες οδούς δεν πρέπει να κινούνται σε ομάδες και παράλλληλα, αλλά σε σειρά και να ακολουθεί ο ένας τον άλλο.
  • Οι ποδηλάτες άνω των 12 ετών θα πρέπει να έχουν μαζί τους νόμιμο έγγραφο ταυτοποίησης προσώπου. Οι κάτω των 12 θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα 16 ετών και άνω.
  • Οι οδηγοί ποδηλάτων υποχρεούνται να κρατούν το τιμόνι και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα.
  • Οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων, πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.
  • Οι οδηγοί των ποδηλάτων συστήνεται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.
  • Σε όσες περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί κινούνται με ταχύτητα ανάλογη με τους πεζούς, χωρίς να τους παρενοχλούν και τους παραχωρούν προτεραιότητα.

Advertisement

Με βάση το Άρθρο και τους ειδικούς κανόνες για οδηγούς ποδηλάτων απαγορεύεται να:

  • κινούνται ανά δύο ή και περισσότεροι παράλληλα,
  • σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί,
  • μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματός τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού,
  • χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές
  • χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο, το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση
  • να μεταφέρουν επιβάτες με εξαίρεση το από κατασκευή, μόνιμο πρόσθετο κάθισμα, καθώς και η μεταφορά παιδιού η βρέφους με μη μόνιμο κάθισμα ειδικής προδιαγραφής.

Τι ορίζει ως ποδήλατο ο ΚΟΚ:

Advertisement

«Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ./ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση».

Άρθρο 29: «Κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες. Στους αυτοκινητόδρομους και στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, οι οποίες διακρίνονται από τις ειδικές πινακίδες σήμανσης και στις οδούς εισόδου και εξόδου εξ αυτών, απαγορεύεται η κυκλοφορία πεζών, εφίππων, ζώων, ποδηλάτων, ζωηλάτων οχημάτων και γενικά οχημάτων τα οποία δεν κινούνται με κινητήρα, ως και μηχανοκίνητων οχημάτων τα οποία εξ υπολογισμού ή εκ κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπορούν να αναπτύξουν σε οριζόντια οδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 70 χιλιομέτρων την ώρα, με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων»

Τα βασικά πρόστιμα που προβλέπει ο ΚΟΚ είναι τα εξής:

  • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: 700 ευρώ
  • Κίνηση εκτός ποδηλατόδρομου (όταν υπάρχει): 80 ευρώ
  • Νυχτερινή οδήγηση δίχως φώτα και αντανακλαστικά στοιχεία: 40 ευρώ
  • Ανάποδη κίνηση σε μονόδρομο ή ποδηλατόδρομο: 200 ευρώ
  • Χρήση κινητού κατά την οδήγηση (δίχως σύστημα ανοιχτής ή ασύρματης ακρόασης): 150 ευρώ
  • Κίνηση ποδηλάτου δίχως φρένα (στον ένα ή και στους δύο τροχούς): 40 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού τα νέα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες της Αστυνομίας
Αττική: Ρεκόρ παραβάσεων ορίων ταχύτητας
Κύκλωμα εξαπάτησε με supercars Τσιμίκα, Γιαννούλη, Μάνο και Κάτσε