Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ακρίβεια χωρίς νόημα: Κανείς δεν θέλει το Euro 7!

Ελλάδα 2:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ακρίβεια χωρίς νόημα: Κανείς δεν θέλει το Euro 7!

ΝΕΑ

Ακρίβεια χωρίς νόημα: Κανείς δεν θέλει το Euro 7!

ΝΕΑ

Πληθαίνουν οι φωνές που υποστηρίζουν ότι οι κανονισμοί Euro 7 είναι ένα άσκοπο βήμα που απλά θα κάνει πιο ακριβά τα μικρά αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Οι νέοι κανονισμοί για τους ρύπους Euro 7 που αναμένεται να εφαρμοστούν από το 2025, φαίνεται πλέον να συγκεντρώνουν μία γενικευμένη αντίδραση.

Και όχι άδικα, καθώς όπως φαίνεται, τα οικολογικά οφέλη θα είναι ελάχιστα. Ενώ η νέα τεχνολογία που θα απαιτηθεί θα κάνει τα αυτοκίνητα πανάκριβα και ίσως οδηγήσει και στην εξαφάνιση των πιο μικρών και προσιτών κατηγοριών.

Στον χορό αυτών που αντιδρούν μπήκε μετά την Ιταλία και Γερμανία και η Γαλλία. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Bruno Le Maire, εξέφρασε τη γνώμη ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) θα πρέπει να επανεξετάσει τους επερχόμενους κανονισμούς κατά της ρύπανσης, οι οποίοι θα επιβάλλουν πρόσθετο κόστος στις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement
Advertisement

Ο Le Maire πιστεύει ότι, αντί να επιβαρύνονται οι κατασκευαστές με περιττά έξοδα, θα πρέπει να ενθαρρύνονται να επενδύουν σε τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον και να μην βασίζονται σε ξεπερασμένες τεχνολογίες.

Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του εργοστασίου μπαταριών της Automotive Cells Company στη βόρεια Γαλλία, ο Le Maire υπογράμμισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Υποστήριξε ότι οι κανόνες Euro 7, που έχουν προγραμματιστεί να εφαρμοστούν από το 2025 και επηρεάζουν την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, θα επιβαρύνουν περαιτέρω μια ήδη προβληματική βιομηχανία.

Advertisement

Ο Ola Kallenius, ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, εξέφρασε επίσης τον σκεπτικισμό του σχετικά με τους επερχόμενους κανονισμούς, υποστηρίζοντας ότι το όφελος που θα προκύψει δεν θα επηρεάσει σημαντικά το περιβάλλον.

Ο Le Maire υπογράμμισε ότι ούτε η Κίνα ούτε οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιβάλει παρόμοιους κανονισμούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους και, ως εκ τούτου, θα ήταν ίσως επιβεβλημένο για την ΕΕ να επανεξετάσει τα πρότυπα Euro 7.

Advertisement

Οι κανονισμοί Euro 7 αποσκοπούν στην αυστηροποίηση των περιορισμών για τους ρύπους εκτός του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Και παράλληλα αντιμετωπίζουν τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.

Ωστόσο, ο Le Maire και στελέχη διαφόρων εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Stellantis, TotalEnergies και Mercedes, είναι μεταξύ εκείνων που ζητούν από την ΕΕ να εγκαταλείψει αυτά τα αυστηρά όρια ρύπανσης.

Υποστηρίζουν ότι η η προσοχή θα πρέπει να εστιαστεί στην σταδιακή κατάργηση των νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, αντί να εκτρέπονται πόροι σε κανονισμούς που αποφέρουν ασήμαντα οικολογικά αποτελέσματα.

Advertisement

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σχέδια της ΕΕ για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα έως το 2035 έχουν καθυστερήσει λόγω των προσπαθειών της Γερμανίας να εξασφαλίσει δικαιώματα για τα συνθετικά καύσιμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Euro 7: Πόσο είναι τελικά το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες;
Τέλος στα παλιά αυτοκίνητα…
Το Euro 7 είναι «άχρηστο» – Ποιος θα το σταματήσει;