Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Euro 7: Πόσο είναι τελικά το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες;

Ελλάδα 22:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Euro 7: Πόσο είναι τελικά το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες;

ΝΕΑ

Euro 7: Πόσο είναι τελικά το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες;

ΝΕΑ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αποφάσισε και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να πληρώσουν. Πόσο θα τους κοστίσει το νέο πρότυπο Euro 7;

Advertisement
Advertisement

Η ιδιότυπη διαμάχη μεταξύ των ανθρώπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για το Euro 7 συνεχίζεται.

Θυμίζουμε ότι το νέο πρότυπο θα εφαρμοστεί για τα καινούργια αυτοκίνητα από την πρώτη Ιουλίου 2025 για τα καινούργια επιβατικά οχήματα και τα ελαφρά επαγγελματικά και από την πρώτη Ιουλίου 2027 για τα καινούργια βαριά επαγγελματικά (λεωφορεία και φορτηγά).

Οι εταιρείες που απαρτίζουν τον ACEA έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους για την εφαρμογή τού Euro 7 σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα (από την ανακοίνωσή της ΕΕ), καθώς θα πρέπει να επενδύσουν μεγάλα χρηματικά ποσά για να καταφέρουν να πληρούν τα αυστηρότερα όρια εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Advertisement
Advertisement

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε εκπονήσει μελέτη για το κόστος που θα έπρεπε να επωμιστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να το επιτύχουν. Όμως, ο Σύνδεσμος πραγματοποίησε νέα μελέτη στην οποία αναφέρεται ότι το πραγματικό κόστος θα είναι δεκαπλάσιο από αυτό της Επιτροπής.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν ανέφερε ότι -κατά μέσο όρο- το κόστος ανά παραγόμενο καινούργιο επιβατικό ή ελαφρό επαγγελματικό αυτοκίνητο θα είναι 184 ευρώ. Όμως, η έρευνα του ACEA αναφέρει ότι αυτό θα είναι 1.862 ευρώ.

Advertisement

Για τα καινούργια βαριά επαγγελματικά οχήματα, δηλαδή λεωφορεία και φορτηγά, ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι το επιπλέον κόστος ανά παραγόμενο καινούργιο όχημα θα είναι 11.707 ευρώ, όταν στη μελέτη της Κομισιόν αναφέρεται ότι αυτό θα είναι 2.765 ευρώ.

Advertisement

Η κυρία Σίγριντ ντε Βρις, Γενική Διευθύντρια του ACEA, δήλωσε σχετικά: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές (ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα). Ωστόσο, αυτά που προτείνει το πρότυπο Euro 7 δεν είναι ο σωστός τρόπο για να πραγματοποιηθεί.

»Ο λόγος είναι ότι θα έχει ένα εξαιρετικά χαμηλό θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και πολύ υψηλό κόστος για τις εταιρείες», κατέληξε η κυρία ντε Βρις. Εννοείται ότι το όποιο επιπλέον κόστος για τις εταιρείες θα μετακυλιστεί στην τιμή αγοράς και στην τσέπη των υποψήφιων αγοραστών, κάτι που ανέφερε και η ίδια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλος στα παλιά αυτοκίνητα…
Το Euro 7 είναι «άχρηστο» – Ποιος θα το σταματήσει;
Ξεχάστε τα αυτοκίνητα κάτω των 20.000 ευρώ

Advertisement