Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Euro 7 είναι «άχρηστο» – Ποιος θα το σταματήσει;

Ελλάδα 6:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Euro 7 είναι «άχρηστο» – Ποιος θα το σταματήσει;

ΝΕΑ

Το Euro 7 είναι «άχρηστο» – Ποιος θα το σταματήσει;

ΝΕΑ

Κανείς δεν θέλει ακριβότερα αυτοκίνητα λόγω του Euro 7. Και κάποιες κυβερνήσεις στην Ευρώπη ήδη αντιδρούν σε αυτό το ενδεχόμενο.

Advertisement
Advertisement

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη αποφασίσει ότι οι νέοι κανονισμοί ρύπων Euro 7 θα ξεκινήσουν να ισχύουν από το 2025, επηρεάζοντας σημαντικά την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Όμως εκτός από τις αυτοκινητοβιομηχανίες υπάρχουν και αρκετές χώρες που φαίνεται να διαχωρίζουν την θέση τους και να πιστεύουν ότι τα όρια αυτά είναι μη ρεαλιστικά να εφαρμοστούν τόσο άμεσα.

Ήδη έχει δημιουργηθεί ένα μπλοκ από οκτώ χώρες, σχεδόν το ένα τρίτο των 27 μελών της Ε.Ε. Όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, οι χώρες αυτές είναι η Γαλλία, η Ιταλία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Τσεχική Δημοκρατία.

Advertisement
Advertisement

Οι χώρες αυτές υπέγραψαν μία κοινή δήλωση με την οποία οποία αντιτίθενται σε κάθε νέο κανονισμό για τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά και στις νέες δοκιμές που πρόκειται να ισχύσουν για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Η επιστολή αυτή στάλθηκε προς ενημέρωση και στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. Και όπως φαίνεται οι οκτώ αυτές χώρες είναι αποφασισμένες να μπλοκάρουν την απόφαση στους επόμενους μήνες.

Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχουν αντιδράσεις για τους νέους κανονισμούς. Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, έχει δηλώσει ότι οι νέοι κανονισμοί είναι «άχρηστοι» και θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην βιομηχανία, χωρίς κανένα όφελος για το περιβάλλον.

Advertisement

Ο λόγος που επικαλείται είναι ότι οι κανονισμοί αυτοί θα κάνουν τα αυτοκίνητα πιο ακριβά, και μάλιστα για λίγα χρόνια, αφού σταδιακά θα περάσουμε στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι οι καταναλωτές θα πληρώσουν πολύ περισσότερα χρήματα, για μία τεχνολογία με ημερομηνία λήξης.

Την ίδια σκέψη έχει εκφράσει και ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Thomas Schafer, ο οποίος επισήμανε ότι με δεδομένη την στροφή της εταιρίας του προς την ηλεκτροκίνηση το 2030, η εφαρμογή του Euro 7 θα κάνει παράλογα ακριβά τα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία μάλιστα κινδυνεύουν με εξαφάνιση.

Advertisement

Μένει να δούμε αν αυτή η κίνηση των οκτώ χωρών θα βρει μιμητές. Και αν τελικά τόσο η βιομηχανία όσο και οι καταναλωτές γλιτώσουν από αυξήσεις και περιττά έξοδα τα οποία θα έρθουν να επιβαρύνουν μία ήδη δυσμενή οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιος θα μας σώσει από την λαίλαπα του Euro 7;
Ξεχάστε τα αυτοκίνητα κάτω των 20.000 ευρώ
ΕΕ: Πότε τα ηλεκτρικά θα είναι περισσότερα από τα συμβατικά;