Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτό το μέτρο θα το έπαιρνε η ελληνική κυβέρνηση;

Ελλάδα 15:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό το μέτρο θα το έπαιρνε η ελληνική κυβέρνηση;

ΝΕΑ

Αυτό το μέτρο θα το έπαιρνε η ελληνική κυβέρνηση;

ΝΕΑ

Η κυβέρνηση του James Cameron θέλει η Μεγάλη Βρετανία να ηγηθεί της τεχνολογίας αυτόνομης μετακίνησης – δηλαδή αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Και είναι αποφασισμένη να επενδύσει χρήματα και να αλλάξει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γι’ αυτό.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Τι γνώμη έχουν τα μέλη της νέας κυβέρνησης και της ελληνικής βουλής γενικότερα για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, όπως αυτά που δοκιμάζει εδώ και καιρό η Google, η BMW, η Audi και άλλοι κατασκευαστές; Πόσοι γνωρίζουν κάτι γι’ αυτά και τη συναρπαστική τεχνολογία τους; Ελάχιστοι, λέτε; Όταν ακούσουν κάτι γι’ αυτό θα πρέπει να τους ρωτήσουμε: θα επιτρέψουν ποτέ αυτοκίνητα χωρίς οδηγό να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους;

Θα μου πείτε, εδώ η χώρα καίγεται, εσύ ασχολείσαι με κάτι που αφορά το μακρινό μέλλον και δεν έχει καμία αξία σήμερα; Κι όμως έχει. Σύμφωνα με έρευνα στις ΗΠΑ, υπολογίζεται ότι το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό θα είναι μία μπίζνα 42 δισ. δολαρίων μέχρι το 2025. Εδώ και λίγο καιρό, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται με την Google και επιστημονικά εργαστήριο για το ποιος θα ηγηθεί της τεχνολογίας. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η Apple είναι ήδη στο παιχνίδι παρότι αρνείται να διαρρεύσει οποιαδήποτε πληροφορία!

Advertisement
Advertisement

Μόλις πριν από δύο ημέρες η Βρετανική Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει άρθρα του Highway Code και του MOT (του βρετανικού KOK και ΚΤΕΟ αντίστοιχα), ώστε να επιτρέψει την ελεύθερη κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό στους δρόμους, σταδιακά μέχρι το 2017.

Γιατί το κάνουν αυτό οι Βρετανοί από τη στιγμή που τα αυτόνομα οχήματα είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο; Για το καλό της έρευνας και της τεχνολογίας, φυσικά. Για να διευκολύνουν δηλαδή τεχνολογικά εργαστήρια, ερευνητικές ομάδες ή κατασκευαστές να εξελίξουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ώστε η πατροπαράδοτη Μεγάλη Βρετανία να γίνει σύντομα Νο1 χώρα στον τομέα της αυτόνομης μετακίνησης. Αυτός είναι ο στόχος του προγράμματος του DOT – του Βρετανικού Υπουργείου Μεταφορών.

Όπως δήλωσε επί λέξει ο Υπουργός Μεταφορών κ. Claire Perry, «τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι το μέλλον. Θέλω η Βρετανία να είναι στην πρωτοκαθεδρίας αυτής της συναρπαστικής εξέλιξης και να αγκαλιάσει την τεχνολογία που θα μπορούσε να μεταμορφώσει τους δρόμους μας και να ανοίξει ένα νέο δρόμο για παγκόσμιες επενδύσεις».

Advertisement

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης παρουσιάστηκε το Lutz Pathfinder, ένα αυτόνομο, ηλεκτρικό όχημα εφοδιασμένο με 19 συνολικά κάμερες, radar και lidar (αισθητήρες μέτρησης απόστασης με λέιζερ), το οποίο θα δοκιμαστεί στο Μίλτον Κινς και στο Κόβεντρι. Μάλιστα, μπορεί κάποιος να το οδηγήσει από μακριά μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό. Αντίστοιχα, στην πόλη του Γκρίνουιτς κυκλοφορεί ήδη ένα ανοιχτό λεωφορειάκι χωρίς οδηγό που προορίζεται για μεταφορά επιβατών σε πεζόδρομους και υπαίθριους χώρους εμπορικών κέντρων.

Advertisement

Ας επιστρέψουμε όμως στη χώρα μας; Μήπως θα έπρεπε να μελετηθεί το ενδεχόμενο να αλλάξει κι εδώ ο ΚΟΚ ώστε να διευκολυνθεί η κίνηση αυτόνομων οχημάτων που πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφάλειας; Και γιατί το λέμε αυτό από τη στιγμή που η Ελλάδα έχει τόση σχέση με τη συγκεκριμένη τεχνολογία όση και με τα διαστημόπλοια;

Επειδή θα μπορούσε η χώρα μας να είναι πεδίο έρευνας αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, να ελκύει επιστημονικές ομάδες ή κατασκευαστές αυτοκινήτων από όλο τον κόσμο και – γιατί όχι – να δώσει τη δυνατότητα σε δικές της ομάδες να αναπτύξουν ανάλογες εφαρμογές. Η χώρα διαθέτει κλίμα, οδικό δίκτυο και συνθήκες κυκλοφορίας για να γίνει ο παράδεισος της αυτόνομης μετακίνησης. Φανταστείτε την Google, πόσο θα ήθελε να δοκιμάσει τα Prius της στην Αθήνα. Αν το σύστημά της τα βγάλει πέρα εδώ, μπορεί να τα καταφέρει οπουδήποτε!

Να σημειώσουμε ότι σήμερα είναι ελάχιστες οι χώρες στις οποίες επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων. Στη Σουηδία και στη Γερμανία μόνο απ’ όλη την Ευρώπη ενώ στις ΗΠΑ, μετά από σκληρό λόμπινγκ της Google, τα «αυτοδήγητα» αυτοκίνητα επιτρέπονται σε τέσσερις μόνο πολιτείες, την Καλιφόρνια, τη Νεβάδα, τη Φλόριντα και το Μίσιγκαν, όπου βρίσκεται το Ντιτρόιτ. Με μία προϋπόθεση βέβαια: ότι στο εσωτερικό τους πρέπει απαραίτητα να βρίσκεται ένας χειριστής.

Advertisement

Αλήθεια, πώς σας φαίνεται η ιδέα να οδηγείτε στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη και να σας περνάει από δίπλα ένα Prius χωρίς οδηγό;