Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Peugeot 2008 1.5 diesel vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid

  • newsautoteam

Στη… ζούγκλα της κατηγορίας των αστικών compact SUV, τα Peugeot 2008 και Toyota C-HR έχουν ως κοινό το ξεχωριστό στυλ. Που κερδίζουν στην μεταξύ τους «μάχη», αλλά και που χάνουν; Τελικά ποιο είναι καλύτερο;

Peugeot 2008 1.5 diesel (130 ps) ενάντια στο Toyota C-HR 1.8 Hybrid. Είναι και τα δύο ξεχωριστά και με ιδιαίτερο στυλ. Στόχος η οικονομία, αλλά με δύο διαφορετικές επιλογές: Κινητήρας πετρελαίου ή Υβριδικό σύνολο;

Η «μάχη» του στυλ, τελικά, δεν είναι τόσο… επιφανειακή. Οι παράμετροί της, στα δύο όμορφα (είναι η αλήθεια) και διαφορετικά Sport Utility Vehicles με συμπαγείς διαστάσεις, είναι πολλές και κρύβουν εκπλήξεις σε σημεία των αυτοκινήτων που δεν φαίνονται.

Εμφάνιση: Ξεκίνημα με ισοψηφία
Peugeot 2008 και Toyota C-HR ξεχωρίζουν οπτικά στα SUV με συμπαγείς διαστάσεις. Είναι μοντέρνα, αναγνωρίσιμα και έχουν το δικό τους κοινό. Είναι απλά θέμα γούστου, για το ποιο είναι όμορφο. Εμείς θα δώσουμε την ψήφο μας στο 2008 γιατί δεν είναι τόσο έντονο και παραμένει… πιστό στην κατηγορία των SUV, χωρίς να ψάχνει στοιχεία από άλλες κατηγορίες. Στις παραμέτρους, που δεν φαίνονται και αναφέραμε παραπάνω, δείτε τις διαστάσεις. Το C-HR είναι μεγαλύτερο σε μήκος, μεταξόνιο και ύψος (από το 2008), αλλά αυτό δεν φαίνεται. Όμως, το Peugeot, είναι μεγαλύτερο σε πλάτος και έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (+47 λίτρα) και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (142 vs 160 mm), που είναι κύριο συστατικό των SUV.


Ο τολμών C-HR, αλλά το 2008 έχει το ανάστημα

Το 2008 χάρη στις ρευστές του γραμμές και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, διαθέτει δυναμική SUV εμφάνιση και έντονη προσωπικότητα. Από όποια πλευρά και αν το κοιτάξετε αντανακλά τον ίδιο δυναμισμό, με τις σμιλευμένες επιφάνειες που του χαρίζουν αξεπέραστο στυλ. Το εμπρός μέρος είναι αυτό που κορυφώνει το σχήμα, ενώ τα σημεία που ξεχωρίζουν είναι: Η χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή, οι τροχοί των 18″ με τα αεροδυναμικά ένθετα και το οριζόντιο καπό. Είναι χαρακτηριστικό, πως τα στοιχεία αυτά  βρίσκονται σε αρμονία με τις μαύρες γυαλιστερές λωρίδες των παραθύρων, των ραγών οροφής και των περιμετρικών προστατευτικών στους θόλους των τροχών. Έτσι το σύνολο τονίζει την sportive, σχεδόν macho, αισθητική του.

Στην Toyota με το C-HR τόλμησαν. Οι Ιάπωνες μπορούσαν εύκολα να δημιουργήσουν μια έκδοση SUV της Corolla και να κερδίσουν την κοινή αποδοχή. Όμως έφτιαξαν κάτι από την αρχή, κάτι διαφορετικό και διακινδύνεψαν να μην είναι αρεστό σε όλους. Το στυλ του compact SUV τους, είναι έντονο με αυτό το… μεγάλο πρόσωπο, τα προεξέχοντα φτερά και πίσω φώτα. Τα σημεία αναφοράς είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα και οι επανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Η διχρωμία της οροφής ενισχύει την ένταση του σχεδίου στο αμάξωμα.

Εσωτερικοί κόσμοι: Η Γαλλική φιλοσοφία κερδίζει τον Ιαπωνικό μινιμαλισμό
Εκτός από τα σχήματα και τις γραμμές στο εσωτερικό των δύο SUV έχουν ρόλο οι διαστάσεις και η άνεση που προσφέρουν στους επιβάτες τους. Επιπλέον πόσο πρακτικό είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου και πόσο το σύστημα infotainment είναι λειτουργικό και εύκολο στον χειρισμό. Εδώ η Peugeot κερδίζει.

Coupe ή ποιοτικό sedan;
Αν με τη σχεδίαση του αμαξώματός του, το 2008, κέρδισε τις εντυπώσεις, στο εσωτερικό του είναι το «i-cockpit 3D», που είναι το μεγάλο του όπλο. Με αυτό, το γαλλικό μικρό SUV πραγματικά θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία. Το ταμπλό «αγκαλιάζει» τον οδηγό και το συνοδηγό ενσωματώνοντας πάνω του έναν υψηλά τοποθετημένο τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, ο οποίος παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (μπορεί επιπλέον να προσαρμοστεί μέσω 5 προεπιλεγμένων απεικονίσεων). Στο κέντρο, υπάρχει άλλη μια ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών, που φιλοξενεί τις ενδείξεις για το σύστημα πολυμέσων. Ακριβώς από κάτω της και στη βάση των αεραγωγών, το ενιαίο πάνελ διακοπτών αεροπορικού τύπου φιλοξενεί και τους διακόπτες αφής του συστήματος πολυμέσων συνδυάζοντας ποιότητα και hi-tech εμφάνιση. Ποιοτικά, το εσωτερικό του νέου 2008 σας δίνει μια premium αίσθηση, με το αφρώδες πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, την διακοσμητική «carbon» επιφάνεια ακριβώς στο κέντρο του και τα τμήματα με δερμάτινη επένδυση στα καθίσματα.

Στο 2008 η Peugeot προβάλει την εσωτερική ευρυχωρία και την πρακτικότητα του μοντέλου. Το μεταξόνιο και το μήκος του αυτοκινήτου έχουν ωφελήσει το χώρο για τα γόνατα των επιβατών στο πίσω κάθισμα, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα για να χωρέσουν. Παράλληλα, αρκετά καλός είναι ο χώρος για τα κεφάλια, ενώ το διαθέσιμο πλάτος εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση για 4 ενήλικες επιβάτες. Στην όλη πρακτικότητα της καμπίνας συμβάλει και η παρουσία θηκών για μικροαντικείμενα περισσότερων από κάθε άλλη φορά, όπως είναι η διπλή θήκη στο κέντρο της κονσόλας (το πάνω πορτάκι όταν ανοίγει γίνεται βάση κινητού), το βαθύ ντουλαπάκι στο τούνελ μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, αλλά και οι μεγάλες σε χωρητικότητα θέσεις για μικροαντικείμενα μπροστά από τον συνοδηγό και στο εσωτερικό των θυρών. Σημαντικό στοιχείο του 2008 αποτελεί και η αύξηση του όγκου του χώρου αποσκευών, ο οποίος αγγίζει πλέον τα 434 λίτρα (μαζί και με τη ρεζέρβα ανάγκης), τονίζοντας τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Το δάπεδο μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο διαφορετικά ύψη, δημιουργώντας έτσι έναν εντελώς επίπεδο χώρο μόλις αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Ευτυχώς για εμάς, οι σχεδιαστές του C-HR δεν εξάντλησαν τη φαντασία τους στις εξωτερικές επιφάνειες, καθώς το πανοραμικό ταμπλό με τη συνεχόμενη μεταλλική γραμμή από άκρη σε άκρη και τη μεγάλη, σε στυλ tablet, οθόνη αφής δημιουργούν ένα σύγχρονο περιβάλλον. Σε αυτήν έχουν προστεθεί τα Apple CarPlay και Android Auto βοηθώντας όσους έχουν συνηθίσει την χρήση των εφαρμογών από το κινητό τους. Προαιρετικά διατίθεται και το ηχοσύστημα JBL, με την πολύ καλή ποιότητα του ήχου. Η ποιότητα κατασκευής είναι εμφανής, με πολύ καλά για τα μέτρα της κατηγορίας, υλικά, άνετους χώρους για οδηγό και συνοδηγό και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Οι πίσω φαρδιές κολόνες (ωδή στην κουπέ σχεδίαση) μειώνουν τη διαγώνια ορατότητα και «κλέβουν» αρκετό από τον  εσωτερικό χώρο, στους επιβάτες του πίσω καθίσματος. Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός αντικρίζει έναν πίνακα οργάνων που αποτελείται από δύο όργανα και μία οθόνη 4,2 ιντσών, η οποία απεικονίζει τις σημαντικότερες πληροφορίες που χρειάζεται. Το στροφόμετρο είναι χωρισμένο σε τρία πεδία: CHG, ECO και POWER, τα οποία ενημερώνουν πότε οι μπαταρίες φορτίζονται, πότε κινείστε οικονομικά/οικολογικά και πότε… υπερβάλετε.

Κίνηση υβριδική ή συμβατική;
Στο δίλημμα υβριδικό 1.800άρι ή 1.500άρι τετρακύλινδρο diesel, επιλέγουμε την κλασική συνταγή του κινητήρα πετρελαίου του 2008, λόγω καλύτερης και πιο ήσυχης λειτουργίας, σε σχέση με το υβριδικό μοτέρ και το θορυβώδες CVT του C-HR. Μην φοβάστε πως η συμβατική λειτουργία δεν θα βοηθήσει, αφού το ντίζελ μοτέρ κρύβει τεχνολογία και συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι κατανάλωση 3,8 λτ/100χλμ. (154,8 τέλη κυκλοφορίας) για το Peugeot. Στα νούμερα το Toyota έχει τις ίδιες τιμές  3,8 λτ/100χλμ.(με 0 τέλη κυκλοφορίας). Στην πράξη, κατά τις δοκιμές μας είχαμε καταγράψει μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ. για το 2008 diesel των 130 ίππων, ενώ το C-HR υπερέχει με 4,5 λτ./100 χλμ., έχοντας σαφές προβάδισμα ιδίως μέσα στην πόλη.

Πως λειτουργεί το υβριδικό Toyota…
Το C-HR εφοδιάζεται με το 1.800 κ.εκ. μοτέρ, το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 122 ίππους, η ροπή του θερμικού κινητήρα αγγίζει τα 142 Nm. H μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία σε πρότυπα δοκιμών είναι 3,8 lt./100 km. Οι χαμηλοί ρύποι (86 γρ/χλμ CO2), το κατατάσσουν στα αυτοκίνητα που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Το 0-100 ολοκληρώνεται σε 11 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα -σύμφωνα με το εργοστάσιο- είναι 170 χλμ. Το SUV κινείται αρχικά μόνο με ηλεκτρισμό και αν πιέσετε το πεντάλ του γκαζιού, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ζωντανεύει. Ο θόρυβος κάνει την εμφάνισή του και όσο ανεβαίνουν οι «στροφές» του κινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο e-CVT «παλεύει» να βρει την σωστή σχέση και ένα μονότονο βουητό «μπαίνει» στην καμπίνα και παρενοχλεί τα αυτιά σας αλλά και των επιβατών. Έτσι ανακαλύπτετε πως ο στόχος -και το «παιχνίδι» σας είναι ο δείκτης του στροφόμετρου να μένει όσο το δυνατόν περισσότερο στην περιοχή ECO ή ακόμα καλύτερα στο CHG (Charge/Φόρτιση) για να φορτίζεται η μπαταρία ιόντων-λιθίου.

…και το συμβατικό Peugeot
Το Peugeot 2008 από την άλλη πλευρά με τον 1.500άρη BlueHDI κινητήρα των 130 ίππων, προτάσσει τόσο το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8, αλλά και την ροπή του μοτέρ που αγγίζει τα 30.6 kgm διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το κιβώτιο χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη ροπή για να κινήσει με άνεση το 2008 (αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις), αλλά και για να μειώσει τις στροφές σε κάθε σχέση μειώνοντας επιπλέον και την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και το θόρυβο που φθάνει στο εσωτερικό. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό και με την εξαιρετικά προσεγμένη ηχομόνωση, έχει ως αποτέλεσμα στο εσωτερικό ο diesel κινητήρας να μην κάνει αισθητή την παρουσία του, δίνοντας από πλευράς λειτουργίας την εντύπωση ενός αθόρυβου μοτέρ βενζίνης. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με βάση τον κύκλο NEDC η μέση τιμή είναι 3.8 λτ./100 χλμ,

Κίνηση και η Peugeot προσπερνά
Υπάρχει και εδώ μία υποκειμενική προσέγγιση για το αν το Peugeot είναι καλύτερο από το Toyota. Βλέπετε και τα δύο SUV βασίζονται σε νέες πλατφόρμες και έχουν την ετικέτα του sportive. Βέβαια στο Toyota αυτό το χαρακτηριστικό αφορά την εμφάνιση, ενώ στο Peugeot είναι οι επιδόσεις (9,3 δλ. για το 0-100 και 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, έναντι 11 δλ. και 170 χλμ./ώρα για το C-HR) και η οδική συμπεριφορά, που το επαληθεύουν.

Γαλλική φινέτσα
Βασισμένο πάνω στη νεότερη CMP πλατφόρμα της Peugeot, το 2008 ξεχωρίζει στο δρόμο για την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή άνεση που παρέχει στους επιβάτες του, χωρίς ο οδηγός να χάνει την αίσθηση της οδήγησης. Στις καθημερινές μετακινήσεις το γαλλικό SUV περνά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με έναν ντελικάτο, «αέρινο» τρόπο, χωρίς να τις μεταφέρει στους επιβάτες του. Παράλληλα, στην εθνική, ο θόρυβος από την κύλιση των τροχών είναι πολύ χαμηλός, όπως και αυτός από το αμάξωμα, με ένα πολύ μικρό «σφύριγμα» του αέρα να γίνεται αισθητό μόνο ψηλά από τις πλαϊνές κολώνες. Όσο αφορά στην οδική συμπεριφορά, η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του άκαμπτου πλαισίου και κρατά σε πολύ λογικά (για την κατηγορία) επίπεδα τις κλίσεις από το αμάξωμα και παράλληλα, διατηρεί υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Αυτό δίνει το αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό για να πιέσει και να διασκεδάσει (στα όρια της κατηγορίας) σε ένα δρόμο με στροφές.

Βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν είναι η θέση οδήγησης, ενώ το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ βολεύοντας στην καθημερινή χρήση, προσφέρει αρκετά καλή αίσθηση και πληροφόρηση στον οδηγό, βαραίνοντας μάλιστα όταν αυξάνεται η ταχύτητα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε τέλος στα φρένα, τα οποία αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά ακόμη και σε φρενάρισμα «πανικού», αυξάνοντας το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Επιπλέον χάρη στο μεγαλύτερο ύψος θα σας πάει (με προσοχή λόγω ελαστικών) σε μία ερημική παραλία, σε ένα μονοπάτι στο δάσος για εκδρομή, δίνοντας και μία μικρή εκτός δρόμου δυνατότητα.

Ιαπωνική τεχνική
To C-HR διακρίνεται για την ποιοτική μετακίνηση, που προσφέρει όταν (και όσο) κινείται ηλεκτρικά. Στην άσφαλτο ακόμη και αν υπάρχουν ανωμαλίες φιλτράρονται χωρίς πρόβλημα και μόνο το κιβώτιο CVT χαλάει (ακουστικά) την εικόνα προσθέτοντας θόρυβο στην καμπίνα, ενώ τα ελαστικά χαμηλού προφίλ μπορεί να επηρεάσουν την αίσθηση στο τιμόνι και την άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Το set up της ανάρτησης είναι σφιχτό και στιβαρό, δίνοντας μία αίσθηση ασφάλειας για να πιέσετε σε μια διαδρομή με στροφές, αλλά το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων δεν θα ανταποκριθεί. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες και στο C-HR, αλλά το βάρος των 1.420 κιλών (1.310 για το Peugeot) φαίνεται αρκετά.

Ο νικητής είναι…
Σίγουρα, η τελική επιλογή είναι θέμα προτεραιοτήτων για τον υποψήφιο αγοραστή. Ντίζελ μοτέρ χωρίς να σκέφτεσαι να πατήσεις το δεξί πεντάλ ή υβριδικό “gadget” για να είσαι στο πνεύμα της εποχής; Με βάση όλα τα παραπάνω το 2008 είναι ο νικητής του συγκριτικού μας. Eίναι πιο φρέσκο εμφανισιακά και κερδίζει πόντους σε ποιότητα εσωτερικού, χώρους και οδική συμπεριφορά. Οι Γάλλοι έχουν ξεκάθαρα μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των compact SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA: Peugeot 2008 1.5 diesel
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.700 rpm
Ροπή: 30.6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.3 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90,0 €
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.815/1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Τιμή: από 22.360 € (1.5 BlueHDi 110 PS)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA : Toyota C-HR 1.8 Hybrid
Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς: 122 PS/5.200 rpm
Ροπή: 142 Nm/3.600 rpm (θερμικός κινητήρας)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: 86 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.420 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.390/1.795/1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Χώρος αποσκευών: 377 lt
Τιμή: από 23.120 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συγκρίνουμε: Opel Corsa 1.5d vs Renault Clio Blue dCi

Συγκρίνουμε: Audi A1 40 TFSI vs Ford Fiesta ST

Συγκρίνουμε: BMW X1 vs Peugeot 3008

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto