Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Opel Corsa 1.5d vs Renault Clio Blue dCi

  • Κείμενο Κωνσταντίνος Μποϊδάνης, Φωτογραφία Χρήστος Καραγιωργάκης

Μπορεί να διαφέρουν στην εμφάνιση, αλλά η συνταγή είναι κοινή και για τους δύο κατασκευαστές και οι διαφορές προκύπτουν στην επίγευση. Και στον λογαριασμό.

Εκ πρώτης όψεως τα Opel Corsa και Renault Clio δείχνουν διαφορετικά, τόσο μεταξύ τους όσο και ανάμεσα στο σύνολο των προτάσεων της κατηγορίας. Είναι η αισθητική προσέγγιση του καθενός από τους δύο κατασκευαστές που δίνει αυτή την αίσθηση και δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση. Οι εικόνες δίνουν την πραγματική διάσταση απόψεων στον τομέα, αλλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων έχουν τόσο πολλές ομοιότητες που κάνουν την εξίσωση αρκετά περίπλοκη.

Οπως και να έχει, από τη στιγμή που η μικρή κατηγορία έχει εξελιχθεί και τα μοντέλα που ανήκουν σε αυτή καλούνται σε πολλές περιπτώσεις να κρατήσουν πολλά καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη, η προσφορά πολλών αξιόλογων προτάσεων είναι υπέρ του αγοραστή. Τα δύο μικρά που έχουμε εδώ έχουν τη δυναμική να αποτελέσουν το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μιας μικρής οικογένειας και αυτό, αν μη τι άλλο, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό, στο οποίο τόσο το Clio όσο και το Corsa ποντάρουν.

Ο 1.5 ντίζελ κινητήρας που εξασφαλίζει πολλή ροπή και μεγάλη οικονομία είναι ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό των δύο μονομάχων. Από τη μια, το γερμανικό μοτέρ (εντάξει, γαλλικό κατά βάση) με μια προφανή προτίμηση στην ισορροπία της απόδοσης σε σχέση με την οικονομία και από την άλλη η… άλλη γαλλική συνταγή που έχει πλουσιότερη απόδοση και λίγο πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία. Ειδικά η τελευταία στα μοντέλα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο είναι σημαντική. Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, το Clio είναι περίπου 100 kg βαρύτερο – κάτι που δικαιολογεί απόλυτα την «εξάτμιση» του πλεονεκτήματος των 13 PS σε σχέση με το Corsa όσον αφορά τις επιδόσεις. Στα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε, ωστόσο, πρέπει να πούμε ότι έχει γίνει και σημαντική δουλειά σε ό,τι έχει να κάνει με την ηχομόνωση της καμπίνας, έτσι ώστε οι επιβάτες να μένουν σε ασφαλή απόσταση από τους θορύβους του μηχανοστασίου.

Ο τομέας στον οποίο το Corsa έχει ελαφρύ προβάδισμα είναι αυτός των χώρων για τους πίσω επιβάτες και ιδιαίτερα για τα γόνατά τους. Μη φανταστείτε τίποτα τρομερό. Για να καταλάβετε, επειδή και τα δύο βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, το πλεονέκτημα του Opel προκύπτει από τη διαμόρφωση του ταμπλό, που επιτρέπει στον οδηγό και τον συνοδηγό να πάνε τα καθίσματά τους λίγο πιο μπροστά. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και στις δύο περιπτώσεις, με εκείνη του Clio να δίνει λίγο περισσότερη σημασία στις λεπτομέρειες που αναζητά ο χειριστής που απολαμβάνει τη διαδικασία, με τη στήριξη από το κάθισμα να είναι εξαιρετική και τις αποστάσεις από το τιμόνι αλλά και τις θέσεις των χειριστηρίων να προκύπτουν πιο αβίαστα. Τα πιο μαλακά καθίσματα του Renault φροντίζουν για την πιο άνετη παραμονή των επιβατών στα ταξίδια.

Στον δρόμο η άνεση από τη ρύθμιση της ανάρτησης του Clio είναι καλύτερηκαι κάπως έτσι καταδεικνύεται χειροπιαστά η ανωτερότητα του μοντέλου της Renault στην πολυθρύλητη ποιότητα κύλισης. Με δεδομένο ότι και τα δύο μοντέλα έχουν υψηλά -για την κατηγορία- περιθώρια πλευρικής και ελκτικής πρόσφυσης, άρα και αρκετά καλό δείκτη ενεργητικής ασφάλειας, το Clio είναι πιο φιλικό στις αντιδράσεις του κατά την αναζήτηση των ορίων από τον οδηγό και εν τέλει του εμπνέει μεγαλύτερη σιγουριά. Το Corsa, με τη συγκεκριμένη επιλογή σε ό,τι έχει να κάνει με τις ζάντες και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της έκδοσης GS Line που δοκιμάζουμε, εμφανίζει λίγο πιο «ξερή» απόσβεση στις ανωμαλίες του δρόμου και γίνεται λίγο πιο απότομο στις αντιδράσεις του υπό πίεση. Από την άλλη, η πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης το καθιστά λιγότερο ευάλωτο από τους πλευρικούς ανέμους σε σχέση με το Clio, το οποίο όμως σε καμία περίπτωση δεν θα κάνει τον οδηγό του να νιώσει άβολα, μια και είναι σχεδόν 100 kg πιο βαρύ και κάθεται πολύ σίγουρα στον δρόμο. Αυτό είναι και το χαρακτηριστικό που κάνει τη γαλλική συνταγή να ξεχωρίζει. Το πάτημά του, λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης αλλά και του βάρους, μοιάζει μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Εμπνέει μεγαλύτερη σιγουριά στον οδηγό του, που επιπλέον εισπράττει και αρκετή πληροφόρηση από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι με την εξαιρετική αμεσότητα. Στον αντίποδα, το τιμόνι του Corsa παραμένει ελαφρύ ακόμα και σε ταχύτητες ταξιδιού και δημιουργεί μια απόσταση από τον οδηγό που έχει να διαχειριστεί διαφορετική κωδικοποίηση της πληροφορίας, η οποία έτσι κι αλλιώς, είναι μικρή.

Οπως έχετε καταλάβει, εδώ διυλίζουμε τον κώνωπα, καθώς αμφότερα τα μοντέλα εξυπηρετούν με απόλυτη επάρκεια τις ανάγκες όλων όσοι τα επιλέξουν. Αυτό που πρέπει να υπογραμμιστεί για όσους βλέπουν το ταμπελάκι της τιμής και τη μεγάλη διαφορά που προκύπτει υπέρ του Corsa είναι ότι το Clio έχει μία ακόμα φθηνότερη έκδοση με 85 PS και τιμή εκκίνησης κάτω από τα 16.000 ευρώ. Συγκρίνοντας αυτά που έχουμε στη διάθεσή μας και με δεδομένο το ότι κανένα από τα δύο δεν είναι κοντά στη βασική τιμή βάσει του εξοπλισμού του, πρέπει να πούμε ότι κλίνουμε περισσότερο προς την πρόταση της Renault. Λίγο επειδή έχει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο τεχνολογίας που σε ψήνει ότι πρόκειται για πιο καινούριο αυτοκίνητο, αλλά κυρίως διότι μπορεί να πείσει ακόμα και τους πλέον αυστηρούς ότι έχει πολλά premium χρωμοσώματα στο DNA του. Αντικειμενικά, πάντως -κι αν βγάλουμε την προσωπική προτίμηση στην άκρη-, έχουμε μπροστά μας δύο εξαιρετικές περιπτώσεις που θα καλύψουν και με το παραπάνω όλες τις ανάγκες και τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου νοικοκυριού. Μπορώ να ακούσω και τον αντίλογο που δίνει το χρίσμα στο Corsa, το οποίο είναι ολόφρεσκο και καλοφτιαγμένο, με αυτό το χαρακτηριστικό στίγμα που ακολουθεί τα μοντέλα της Opel, στα οποία από τη στιγμή που θα μπεις για πρώτη φορά ξέρεις ότι τίποτα δεν θα αλλάξει δραματικά στην καμπίνα ακόμα κι αν περάσουν 2-3 δεκαετίες χρήσης. Σε καθεμία από τις δύο περιπτώσεις, αυτό που μπορεί να θεωρεί κανείς δεδομένο είναι ότι θα ευχαριστηθεί ταξίδια χαμηλού κόστους και δεν θα είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα διόδια θα κοστίζουν συνολικά περισσότερο απ’ ό,τι το καύσιμο για ένα μεγάλο οδοιπορικό.

Κινητήρες με ίδια φιλοσοφία
Τα μηχανικά σύνολα είναι αμφότερα 1,5 lt. Η προσαρμογή τους στις ανάγκες του οδηγού γίνεται μέσω προγραμμάτων που μπορεί να επιλέξει κανείς με διακόπτη στο ταμπλό (Clio) ή στην κεντρική κονσόλα (Corsa). Η παραμετροποίηση στη λειτουργία του κινητήρα της Renault γίνεται λίγο πιο εκλεπτυσμένα, με τη δυνατότητα που έχει ο οδηγός να επιλέξει το πρόγραμμα Eco, το οποίο αλλάζει τα λειτουργικά χαρακτηριστικά σε κάποια στοιχεία του εξοπλισμού πέραν της «χαλάρωσης» του κινητήρα, ενώ το Corsa προσφέρει στον οδηγό την επιλογή Sport στην έκδοση GS Line που έχουμε εδώ, με την ενεργοποίηση της οποίας τονώνεται λίγο το φρόνημα σε ό,τι έχει να κάνει με την απόδοση του μηχανικού συνόλου – ανοίγοντας λίγο περισσότερο την πεταλούδα της τροφοδοσίας του κινητήρα. Ο τελευταίος στο νέο Opel Corsa προέρχεται από την PSA και είναι ένα από τα καλύτερα κόμπακτ ντίζελ μοτέρ σύνολα της αγοράς.

EuroNCAP
Αν κάποιος ψάχνει μια αντικειμενική διαφορά για να δώσει την ψήφο του σε ένα από τα δύο αυτοκίνητα, αξίζει να δει λίγο τα αποτελέσματα των δοκιμών του EuroNCAP. Εκεί, το Clio με πολύ υψηλές βαθμολογίες στους επιμέρους τομείς καταφέρνει και διατηρεί τη σημαία της Renault ψηλά, κερδίζοντας την ανώτερη διάκριση των 5 αστέρων. Στην περίπτωση του Corsa, η βαθμολογία που συγκεντρώνει στις επιμέρους δοκιμασίες είναι χαμηλότερη και ως μέσος όρος ορίζεται η τελική βαθμολόγηση με 4 αστέρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στους τέσσερις βασικούς πυλώνες αξιολόγησης (Προστασία Ενηλίκων και Παιδιών Επιβατών, Προστασία Πεζών και Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού) το Clio γράφει 96%, 89%, 72% και 75%, ενώ το Corsa σημειώνει αντίστοιχα 84%, 86%, 66% και 69%.

Opel Corsa 1.5d 102 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 CC, i4, TURBODIESEL, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.060/1.765/1.435 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 309 LT

Renault Clio Blue dCi 115 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.461 CC, i4, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.050/1.798/1.440 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.583 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 315 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
OPEL 102 PS @ 3.500 RPM, 25,5 KGM @ 1.750 RPM
RENAULT 115 PS @ 3.750  RPM, 26,5 KGM @ 2.000 RPM

ΒΑΡΟΣ
OPEL 1.165 kg
RENAULT 1.264 kg

0-100 km/h
OPEL 10,2”
RENAULT 9,9”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ LT/100 KM
OPEL TEST 6,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,1
RENAULT TEST 5,8 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
OPEL 188 KM/H
RENAULT 197 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
OPEL 41 LT (15 ADBLUE)
RENAULT 39 LT (12 ADBLUE)

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
OPEL 651 KM
RENAULT 672 KM

CO2
OPEL 107 G/KM
RENAULT 110 G/KM

ΤΙΜΗ
OPEL ΑΠΟ €15.980
RENAULT ΑΠΟ €19.790

Διαβαστε ακόμα

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Corsa-e

Test: Νέο Renault Clio 1.0 TCe

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto